Jaké mazivo do kolečkových bruslí

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
vaclavrj

Jaké mazivo do kolečkových bruslí

Příspěvek od vaclavrj »

Potřebuji poradit jak na to. Požadavky: nízký odpor, velká odolnost a ochrana vůči vodě, výdrž 1 rok(velmi hrubě 2000km), téměř bezúdržbovost(jednou za 3 měsíce očištění povrchu ložiska případně vstříknutí trochy WD 40 do meziložiskové dutiny v kolečku, jednou za rok otevření ložiska spojené s kontrolou a případnou údržbou)
V závodní praxi se používá olej s tím že co 10 hodin provozu je servis, což by znamenalo pořád kontrolovat a nejezdit namokro. Plastické mazivo naproti tomu vlhkost snáší podstatně lépe, ale nejede to.
Potřeboval bych něco mezi tím. První myšlenka bylo prosté smíchání kompatibilního oleje s plastickým mazivem do vhodné konzistence. Je to alespoň trochu dobrý nápad?
zamíšlené složky byly: olej Castrol Magnatec 5W-40, plastické mazivo ISO - L- X - CCHA 2(Ekolube Grease teflon) , v malém množství MoS2 a přísada proti tuhnutí těsnění
PKod

Příspěvek od PKod »

Vase pozadavky jsou tezko splnitelne.
Popravde nechapu argumentaci "to nejede".
Ztrata "vykonu" diky plastickemu mazivu by mela byt minimalni. Tedy tim minimalni mysli ztratu, ktera nemuze byt na vykonech prilis znat. Z podobnou argumentaci ztraty "vykonu" jsem se setkal i v pripade lozisek s gumovou prachovkou ("RS").

Predne je potreba ale zduraznit ze i mazat se "musi umet". Nejcastejsi chyby jsou podle meho premazavani lozisek plastickym mazivem, volba nedostatecneho kryti loziska nebo treba i volba nevhodneho typu maziva nebo dokonce loziska.

Pro Vas pripad bych volil opravdu lozisko kryte gumovou prachovkou, napln potom plasticke mazivo "paradoxne" tuhe NLGI 3 az 4 bez prisad tuheho maziva (MoS2, teflon). Lozisko mazat minimalnim mnozstvim maziva (pri otaceni nesmi byt mazivo unaseno - ztrata). Take sledujte viskozitu zakladoveho oleje. A predevsim je potreba zajistit to kryti. Necistoty v mazivu jiste mohou zpusobit mnohem vetsi "ztratu" nez prachovka samotna. Pokud je nizsi kryti, musi se napln menit casteji.

V extremnich pripadech a pozadavku opravdu nizkych "ztrat" bych mazal silikonovym olejem (kapka do loziska) male viskozity a lozisko bych nechal otevrene. Po spickovem sportovnim vykonu bych lozisko vyhodil :twisted:
vaclavrj

Příspěvek od vaclavrj »

Vým, že mám možná až příliš vysoké cíle, ale právě proto se svěřuji zde.
"to nejede" chtěl jsem vyjádřit praxi nerovnoměrného nanesení maziva z výroby. Správné usazení maziva pak trvá velmi dlouho a již se mi stalo, že jsem daná ložiska mezitím zničil. Prakticky jsem zjistil, že usazení lze velmi urychlit dostatečným marinováním ložisek v olejí a následným zajetím. Má současná ložiska mají bezdotykovou gumu z jedné strany a marinovat jsem musel 2x, u plechů na obou stranách je třeba vícekrát.
Poté, co se mazivo správně usadí, už ložisko funguje podle představ. Jediný problém je ta voda(bohužel narozdíl od spalovacích motorů se za provozu neodpařuje, navíc s většinou plastických maziv se ochotně mísí) a v mém případě i nízké teploty(jezdím i v zimě, omlouvám se že jsem toto neuvedl). Vlastně prvotní nápad byl vytvořit mazivo na zimu, prototip se ale choval nad očekávání.
Nicméně zcela jistě zvážím použití MoS2 a jiných, v prototipu myslím právě tohoto bylo příliš mnoho. Otázku nanášení jsem chtěl řešít právě malou tuhostí(odstředění).
Extrémní případ je Le Mans - 24h na bruslích, tam by se ložisko mazané jen olejem asi zadřelo.
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Příspěvek od bio »

MoS2 bych použil až bude ložisko "vyběhané" , jelikož je to tuhá látka a má schopnost " vymezit" vůle díky chenickým vazbám ke kovům
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

TYTANOVÝ LOŽISKO VEDRŽÍ S KAPKÓ VAZELINE HÓDNĚ DLÓHO
Odpovědět