Jaké auto?

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Jaké auto?

Příspěvek od skodovkar »

Nic takového bych obecně netvrdil, protože to závisí na mnoha faktorech. A to bychom ještě mohli diskutovat o měrné spotřebě či na 100km.
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Misojogi »

Já jsem chtěl jenom vyvrátit VAGem v Evropě implantovaný omyl (kterému jsi ostatně sám propadl), že spotřeba = otáčky motoru.
je to tak, overoval som si to na oktavii pre 70km/h
palubny pocitac ukazoval rovnaku spotrebu bez ohladu na otacky a zaradeny stupen (skusal som zaradit 3 ,4 a 5) lisi sa jedine hlukom a plynulostou jazdy (pri vysokych otackach auto poskakuje pri najmensej zmene plynu, pri nizsich otackach je vacsia zotrvacnost a jazda kludnejsia + nizsi hluk motora)
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Jerry3 »

Ano, je tomu tak. A důvod je vcelku prostý: agregát (a záměrně nepíšu motor) totiž musí odvést určitou práci, přičemž způsob, jakým tu práci odvede, se může lišit.
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Misojogi »

pri vyssich otackach bude pravdepodobne o nieco vacsie vnutorne trenie motora ale zrejme je to zanedbatelne oproti ostatnym faktorom
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Jerry3 »

Vyšší otáčky motoru nezřídka přinášejí menší odpory v převodech, poněvadž odpadá podstatná část torzních kmitů.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Pitris »

PROČ má dnes tolik lidí averzi k vyšším otáčkám :?: :evil:
Já mám max krouťáku kousek za 4 tisíci, a tomu motoru je tam dobře. Protože se točí lehce a navíc mu pomáhá roztočený setrvačník. A žádných katastrofických hodnot spotřeby benzinu nedosahuje - naopak. Je nižší, než je ochotna spousta lidí uvěřit. A ochotně se vytáčí k sedmi....
Nemluvě o motorce :P která se v sedmi probudí, v deseti zátah eskaluje a táhne jak raketa do dvanácti....:twisted:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Durex »

Pitris píše:PROČ má dnes tolik lidí averzi k vyšším otáčkám
Protože jsou zblblí z TDI a turbobenzínů zabírajících v podstatě od volnoběhu ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1739
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Jaké auto?

Příspěvek od kornel »

Jerry3 píše:Vyšší otáčky motoru nezřídka přinášejí menší odpory v převodech, poněvadž odpadá podstatná část torzních kmitů.
..tu by som k tejto problematike spomenul tiež ďalší prispievajúci fakt a síce..: že s rastúcimi otáčkami (samotného ložiska-tým aj logicky samotného motora/kľ. hriadeľa, vačkových hriadeľov) má ložisko voči svojmu obalu/púzdru v ktorom sa odvaľuje/otáča (alebo napr. hriadeľ vo svojom klznom uložení) stále ideálnejšiu pozíciu.. S rastom otáčok sa dostáva presnejšie do stredu vzhľadom k svojmu uloženiu, tzn. pri otáčkach za min. = nekonečno, by bolo ložisko resp. hriadeľ vo svojom uložení presne v strede a bol by takto dokonalo mazaný s najmenšími odpormi/trením voči sebe.

Hádam som to popísal zrozumiteľne.. :)
Naposledy upravil(a) kornel dne pon říj 21, 2019 10:50, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Pitris »

Pitris píše:PROČ má dnes tolik lidí averzi k vyšším otáčkám
Durex píše:Protože jsou zblblí z TDI a turbobenzínů zabírajících v podstatě od volnoběhu ...
Ano. Jenže to, že se motor "sbírá" už od tisíce nebo 15-ti set otáček ještě neznamená že mu to neškodí. A to, že se netřepe jak ratlík neznamená že mu to nevadí, ale to že je to "jen" potlačeno výrobcem. Právě proto aby to ovládačům nevadilo a bláhově si snili o tom jak hodně moc šetří na palivu :)
Do první větší opravy :twisted:

to kornel: Asi tak :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Jerry3 »

Durex píše:...turbobenzínů zabírajících v podstatě od volnoběhu ...
Jen pro úplnost bych dodal, že takhle je to samozřejmě úplně špatně. Správně by měl mít benzínový turbomotor malý kompresní poměr a velkou turbínu, nikoli naopak, jak je tomu dnes. Protože teprve pak by jezdil tak, jak má správný turbomotor jezdit! Viz 80. a 90. léta min. st.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Jaké auto?

Příspěvek od skodovkar »

Jerry3 píše:...A důvod je vcelku prostý: agregát (a záměrně nepíšu motor) totiž musí odvést určitou práci, přičemž způsob, jakým tu práci odvede, se může lišit.
Ovšem i potřebný příkon se může o něco lišit a tedy i spotřeba. Například dochazi k větším ztrátám při sání vzduchu, více otáček pak znamená nárůst vnitřních zejm. třecích ztrát, dochází k různému víření směsi ve válci a zkracuje se doba pro hoření paliva atd. Zkrátka je to složitější než by točiči či podtaceci chtěli.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Jerry3 »

Kdyby nebylo "pokroucené" metodiky měření spotřeby paliva, nebylo by nutné se umělým "ohýbáním" fyzikálních zákonitostí vůbec zabývat. Protože žádný pístový motor s vnitřním spalováním tu už jaksi z principu věci není do toho, aby byl furt využíván v otáčkách těsně nad volnoběhem. Důkazem mému tvrzení budiž průměrné spotřeby v reálném provozu běžně přesahující ty deklarované i o 20%. :idea:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Pitris »

....Například dochazi k větším ztrátám při sání vzduchu, více otáček pak znamená nárůst vnitřních zejm. třecích ztrát....
Bingo. To je vono. Snížíme otáčky, snížíme třecí ztráty. Odděláme válce, snížíme třecí ztráty....
Tak si jezděte blázni na nulový otáčky, a s žádnoválcem. Nebudete mít třecí ztráty :evil:
Naposledy upravil(a) Pitris dne pon říj 21, 2019 13:17, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Upraveno. Raději....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Jerry3 »

:wink: :lol: :mrgreen:
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Durex »

Jerry3 píše:
Durex píše:...turbobenzínů zabírajících v podstatě od volnoběhu ...
Jen pro úplnost bych dodal, že takhle je to samozřejmě úplně špatně. Správně by měl mít benzínový turbomotor malý kompresní poměr a velkou turbínu, nikoli naopak, jak je tomu dnes. Protože teprve pak by jezdil tak, jak má správný turbomotor jezdit! Viz 80. a 90. léta min. st.
To já přeci vím. Turbo nevzniklo pro to,pro co se dnes tak hojně používá ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Odpovědět