Jaké auto?
Moderátor: Colommbo
Re: Jaké auto?
Nic takového bych obecně netvrdil, protože to závisí na mnoha faktorech. A to bychom ještě mohli diskutovat o měrné spotřebě či na 100km.
Re: Jaké auto?
je to tak, overoval som si to na oktavii pre 70km/hJá jsem chtěl jenom vyvrátit VAGem v Evropě implantovaný omyl (kterému jsi ostatně sám propadl), že spotřeba = otáčky motoru.
palubny pocitac ukazoval rovnaku spotrebu bez ohladu na otacky a zaradeny stupen (skusal som zaradit 3 ,4 a 5) lisi sa jedine hlukom a plynulostou jazdy (pri vysokych otackach auto poskakuje pri najmensej zmene plynu, pri nizsich otackach je vacsia zotrvacnost a jazda kludnejsia + nizsi hluk motora)
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Jaké auto?
Ano, je tomu tak. A důvod je vcelku prostý: agregát (a záměrně nepíšu motor) totiž musí odvést určitou práci, přičemž způsob, jakým tu práci odvede, se může lišit.
Re: Jaké auto?
pri vyssich otackach bude pravdepodobne o nieco vacsie vnutorne trenie motora ale zrejme je to zanedbatelne oproti ostatnym faktorom
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Jaké auto?
Vyšší otáčky motoru nezřídka přinášejí menší odpory v převodech, poněvadž odpadá podstatná část torzních kmitů.
Re: Jaké auto?
PROČ má dnes tolik lidí averzi k vyšším otáčkám
Já mám max krouťáku kousek za 4 tisíci, a tomu motoru je tam dobře. Protože se točí lehce a navíc mu pomáhá roztočený setrvačník. A žádných katastrofických hodnot spotřeby benzinu nedosahuje - naopak. Je nižší, než je ochotna spousta lidí uvěřit. A ochotně se vytáčí k sedmi....
Nemluvě o motorce která se v sedmi probudí, v deseti zátah eskaluje a táhne jak raketa do dvanácti....
Já mám max krouťáku kousek za 4 tisíci, a tomu motoru je tam dobře. Protože se točí lehce a navíc mu pomáhá roztočený setrvačník. A žádných katastrofických hodnot spotřeby benzinu nedosahuje - naopak. Je nižší, než je ochotna spousta lidí uvěřit. A ochotně se vytáčí k sedmi....
Nemluvě o motorce která se v sedmi probudí, v deseti zátah eskaluje a táhne jak raketa do dvanácti....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Durex
- Příspěvky: 3940
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaké auto?
Protože jsou zblblí z TDI a turbobenzínů zabírajících v podstatě od volnoběhu ...Pitris píše:PROČ má dnes tolik lidí averzi k vyšším otáčkám
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Jaké auto?
..tu by som k tejto problematike spomenul tiež ďalší prispievajúci fakt a síce..: že s rastúcimi otáčkami (samotného ložiska-tým aj logicky samotného motora/kľ. hriadeľa, vačkových hriadeľov) má ložisko voči svojmu obalu/púzdru v ktorom sa odvaľuje/otáča (alebo napr. hriadeľ vo svojom klznom uložení) stále ideálnejšiu pozíciu.. S rastom otáčok sa dostáva presnejšie do stredu vzhľadom k svojmu uloženiu, tzn. pri otáčkach za min. = nekonečno, by bolo ložisko resp. hriadeľ vo svojom uložení presne v strede a bol by takto dokonalo mazaný s najmenšími odpormi/trením voči sebe.Jerry3 píše:Vyšší otáčky motoru nezřídka přinášejí menší odpory v převodech, poněvadž odpadá podstatná část torzních kmitů.
Hádam som to popísal zrozumiteľne..
Naposledy upravil(a) kornel dne pon říj 21, 2019 10:50, celkem upraveno 1 x.
Re: Jaké auto?
Pitris píše:PROČ má dnes tolik lidí averzi k vyšším otáčkám
Ano. Jenže to, že se motor "sbírá" už od tisíce nebo 15-ti set otáček ještě neznamená že mu to neškodí. A to, že se netřepe jak ratlík neznamená že mu to nevadí, ale to že je to "jen" potlačeno výrobcem. Právě proto aby to ovládačům nevadilo a bláhově si snili o tom jak hodně moc šetří na palivuDurex píše:Protože jsou zblblí z TDI a turbobenzínů zabírajících v podstatě od volnoběhu ...
Do první větší opravy
to kornel: Asi tak
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaké auto?
Jen pro úplnost bych dodal, že takhle je to samozřejmě úplně špatně. Správně by měl mít benzínový turbomotor malý kompresní poměr a velkou turbínu, nikoli naopak, jak je tomu dnes. Protože teprve pak by jezdil tak, jak má správný turbomotor jezdit! Viz 80. a 90. léta min. st.Durex píše:...turbobenzínů zabírajících v podstatě od volnoběhu ...
Re: Jaké auto?
Ovšem i potřebný příkon se může o něco lišit a tedy i spotřeba. Například dochazi k větším ztrátám při sání vzduchu, více otáček pak znamená nárůst vnitřních zejm. třecích ztrát, dochází k různému víření směsi ve válci a zkracuje se doba pro hoření paliva atd. Zkrátka je to složitější než by točiči či podtaceci chtěli.Jerry3 píše:...A důvod je vcelku prostý: agregát (a záměrně nepíšu motor) totiž musí odvést určitou práci, přičemž způsob, jakým tu práci odvede, se může lišit.
Re: Jaké auto?
Kdyby nebylo "pokroucené" metodiky měření spotřeby paliva, nebylo by nutné se umělým "ohýbáním" fyzikálních zákonitostí vůbec zabývat. Protože žádný pístový motor s vnitřním spalováním tu už jaksi z principu věci není do toho, aby byl furt využíván v otáčkách těsně nad volnoběhem. Důkazem mému tvrzení budiž průměrné spotřeby v reálném provozu běžně přesahující ty deklarované i o 20%.
Re: Jaké auto?
Bingo. To je vono. Snížíme otáčky, snížíme třecí ztráty. Odděláme válce, snížíme třecí ztráty........Například dochazi k větším ztrátám při sání vzduchu, více otáček pak znamená nárůst vnitřních zejm. třecích ztrát....
Tak si jezděte blázni na nulový otáčky, a s žádnoválcem. Nebudete mít třecí ztráty
Naposledy upravil(a) Pitris dne pon říj 21, 2019 13:17, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Upraveno. Raději....
Důvod: Upraveno. Raději....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Durex
- Příspěvky: 3940
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaké auto?
To já přeci vím. Turbo nevzniklo pro to,pro co se dnes tak hojně používá ...Jerry3 píše:Jen pro úplnost bych dodal, že takhle je to samozřejmě úplně špatně. Správně by měl mít benzínový turbomotor malý kompresní poměr a velkou turbínu, nikoli naopak, jak je tomu dnes. Protože teprve pak by jezdil tak, jak má správný turbomotor jezdit! Viz 80. a 90. léta min. st.Durex píše:...turbobenzínů zabírajících v podstatě od volnoběhu ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis