Já bych řekl, že spíše "hrad" než "stroj"Jerry3 píše: s elektronicky řízenými karbeci
Jaké auto?
Moderátor: Colommbo
Re: Jaké auto?
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jaké auto?
Karbec (podobně jako třeba koberec) bez karb(e)ce jako stroj bez stroje. Ale chápu, že v kraji razovitem to mohou lidi vnímat jinak (bez karb(e)cu i karb(e)ca)...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Jaké auto?
Nejvíc se mi zamlouvá forma "karbecůch".
Re: Jaké auto?
Dneska jsou už stříkačky (podle vzoru žena - a taky proto to občas blbne)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaké auto?
Nejde o razovity kraj, naopak sami lidé z Čech slangově užívají co jsem psal výše. Výraz karbce a skloňování podle stroje jsem snad vůbec neslyšel i když jsem se roky i kolem karbeců motal Bude tomu jistě přispívat i to, že se to pohodlněji vyslovuje a také samotný karburátor je hrad
Re: Jaké auto?
Ještě jeden dobrý slovní tvar: karbecůj.
Re: Jaké auto?
Jel jsem na místě spolujezdce v novém rapidu 1,2TSI a ptám se kolegy (řidiče, kterému to auto patří), jak moc auto točí. A on na to, že ho nepodtáčí, prý kolem 2500 rpm. Jeli jsme bez zatížení plynule a po rovince celkem na pohodu. Jaké bylo pro něj překvapení, když jsme zjistili, že se při plynulé jízdě spokojeně drží na 2000 rpm Což je cca 160 Nm a 32 kW podle http://cimbu.cz/index.php?page=ecu&chip=142&lng=cze
Re: Jaké auto?
A cos tím chtěl vlastně říct?
Jinak v tomhle
Jinak v tomhle
jsi na omylu! Tušíš, proč?skodovkar píše:2000 rpm Což je cca 160 Nm a 32 kW podle http://cimbu.cz/index.php?page=ecu&chip=142&lng=cze
Re: Jaké auto?
Je to měřené zřejmě na válcích a to samozřejmě nemůže plně odpovídat jízdě, ale beru to jako běžně používanou metodu.
Re: Jaké auto?
Ne zřejmě, ale zcela určitě. A metoda je to naprosto běžná. Problém je "pouze" v tom, jak ty výsledky z brzdy interpretuješ: ony totiž platí pouze při plně otevřené škrt. klapce, tzn. pod plným plynem, resp. pod max. zatížením/při odběru max. dosažitelného výkonu (a úplně přesně řečeno točivého momentu) v daných otáčkách!
Re: Jaké auto?
Tedy na popsanou jízdu v reálu bude potřeba znatelně menší výkon motoru než naměřený na brzdě.
Re: Jaké auto?
Přesně tak. A to je současně jedním z důvodů, proč japonské motory dosahují nízké spotřeby při mnohem vyšších využitelných a informovanými ("netupými") řidiči využívaných otáčkách. Prostě všechny tyhle "grafové" rádoby poučky v praxi selhávají. A úplně polopatisticky: otáčky jen málo vypovídají o tom, jakou práci (ve fyzikálním slova smyslu) motor aktuálně odvádí.
Re: Jaké auto?
Spotřeba je funkce obrovského množství proměnných, které jsou nezřídka i vzájemně závislé.
Re: Jaké auto?
ze vraj staci 10kw na udrzanie 60kmh bezneho auta po rovine.
Re: Jaké auto?
No a co má být? Já jsem chtěl jenom vyvrátit VAGem v Evropě implantovaný omyl (kterému jsi ostatně sám propadl), že spotřeba = otáčky motoru. Protože tohle platí jen pro velmi omezenou množinu dopravních prostředků.skodovkar píše:Spotřeba je funkce obrovského množství proměnných, které jsou nezřídka i vzájemně závislé.