Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Moderátor: Colommbo
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Ano, reagoval jsem na Durexe ohledně nového pístu a nezašpiněného oleje (černání). O úsadě není pochyb. Spíš šlo o to, že by neměla výměna pístu mít vliv na zbarvení oleje, pokud se však dělala kompletní GO a vyčištění, pak bych černání oleje bral jako degradování, než vázání usazenin na sebe, nebo snad ne?
A k těm úsadám, to si nedovolím nijak komentovat a ani z mého testu něco vyhodnocovat, už takhle je to asi lidem pro smích a jediné co trochu zjistím, je to zabarvení, případná schopnost oleje čistit usazeniny?
A k těm úsadám, to si nedovolím nijak komentovat a ani z mého testu něco vyhodnocovat, už takhle je to asi lidem pro smích a jediné co trochu zjistím, je to zabarvení, případná schopnost oleje čistit usazeniny?
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Ono to degradování oleje je, ovšem cílené > resp. dané provozem. V oleji se shromažďují nespálené zbytky paliva, spálené zbytky paliva a ostatní nečistoty co projdou filtrem - a nejen olejovým, ale i vzduchovým.Mcjochn3 píše:....pak bych černání oleje bral jako degradování, než vázání usazenin na sebe, nebo snad ne?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Ano to chápu, proto dělám ty výměny max po 6 MTH, nejsem závodník, takže ten olej by měl mít ještě hodně životnosti a tyto vzorky srovnávám. Byť jen vizuálně, třeba to něco ukáže. Samozřejmě je to všechno v hlavě, takže to co se mi bude zdát "nejlepší" u toho zůstanu.
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
K smíchu? Proč? Jen ale asi opravdu zjistíš jenom to (z)tmavnutí oleje, bo aby olej okem poznatelně změnil viskozitu by si ho tam musel nechat x tisíc kilometrů, a změnu třeba TBN, oxidační stálosti nebo množství otěru lze zjistit asi až / jen laboratorně.Mcjochn3 píše:....jediné co trochu zjistím, je to zabarvení, případná schopnost oleje čistit usazeniny?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Laboratorní test mě po zjištění ceny přešel
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Jestli je 6 mth optimální doba pro výměnu oleje je těžké usuzovat. Velkou roli hraje způsob provozu, druh oleje, množství oleje, technický stav motoru, spojky a převodovky a další parametry.
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
A poznámka k barvě oleje - barva oleje jako taková nevypovídá při rozboru prakticky o ničem. Mohu mít dva oleje stejné barvy, a jeden bude OK a druhý KO.
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Nekaž mi to prosímbio píše:A poznámka k barvě oleje - barva oleje jako taková nevypovídá při rozboru prakticky o ničem. Mohu mít dva oleje stejné barvy, a jeden bude OK a druhý KO.
Dělám si legraci, samozřejmě to chápu, nicméně vzorky budu mít u sebe, je to však jen cca 10ml (odhadem), což na žádný velký testování stejně nestačí.
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Před 14 dny sem řešil novou spojku na suzuki TL1000,která byla po 200 km ko. A to jí ten dotyčný taky moc nepoužíval ...Mcjochn3 píše:Chápu to u 125ccm dvoutaktu
Ono hned něco vyloučit,že nemá vliv je krátkozraké a přesvědčuju se o tom stále. A když si vezmu výměnu pístu na 4T, tak jde dolů min hlava a válec. V hlavě zůstává dost starého oleje a rovněž i v kanálech. Obecně se při tom mění i olej v motoru a motor jde ven,takže toho vyteče zpravidla taky víc. Případně se udělá hlava. Takže všechno má vliv. Alespoň tak to vidím jáMcjochn3 píše:Ano, reagoval jsem na Durexe ohledně nového pístu a nezašpiněného oleje (černání). O úsadě není pochyb. Spíš šlo o to, že by neměla výměna pístu mít vliv na zbarvení oleje, pokud se však dělala kompletní GO a vyčištění, pak bych černání oleje bral jako degradování, než vázání usazenin na sebe, nebo snad ne?
Tohle bych netvrdil a nikdo to ani nenaznačoval. Nějakou vypovídající hodnotu to má. Ale budeš potřebovat víc vzorků. A jinak. Pokud si hobík,tak 6 mth je docela fakt častá výměna. 6 mth najezdím za víkend,pokud motohodinu bereš z ukazatele na moto ... Ale je pravda,že jezdím enduro a né mx traťMcjochn3 píše:už takhle je to asi lidem pro smích
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Shell Advance Ultra 4T 10W40 - mohl by mi prosím někdo říci do jaké skupiny Group se řadí tento olej? Je na něm sice 100% synthetic (takže by to mělo být Group IV?). Již od výměny jsou zhoršené starty a motoru a déle trvá než mohu přidat plyn, aby to nezdechlo. Třebaže nebyla ráno zima.
Troufnu si tvrdit, že Shell Advance Ultra 4T bude spadat do skupiny III. Možná to bude stejné i prvního vzorku, Repsol Off-Road 10W40, který by měl být také plně syntetický, ale očividně nebude spadat do Group IV, nýbrž do Group III?
Již teď vím, že Shell už dávat nebudu, ale jsem zvědavý, jak bude vypadat vzorek po cca 6mth.
Troufnu si tvrdit, že Shell Advance Ultra 4T bude spadat do skupiny III. Možná to bude stejné i prvního vzorku, Repsol Off-Road 10W40, který by měl být také plně syntetický, ale očividně nebude spadat do Group IV, nýbrž do Group III?
Již teď vím, že Shell už dávat nebudu, ale jsem zvědavý, jak bude vypadat vzorek po cca 6mth.
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Tak jestli jsem správně pochopil a vyčetl z bezpečnostního listu, Castrol Power 1 Racing by měl také spadat do Group III.
Section 3. Composition/information on ingredients
Substance/mixture Mixture
Highly refined base oil (IP 346 DMSO extract < 3%). Proprietary performance additives.
Section 3. Composition/information on ingredients
Distillates (petroleum), hydrotreated heavy paraffinic 20 - 50 64742-54-7
Distillates (petroleum), hydrotreated heavy paraffinic 20 - 50 64742-54-7
Distillates (petroleum), solvent-dewaxed heavy paraffinic 1 - 5 64742-65-0
Distillates (petroleum), solvent-refined heavy paraffinic 1 - 5 64741-88-4
Alkyl phenol 0 - 0.1 74499-35-7 /121158-58-5
Shell Advance Ultra
SECTION 3. COMPOSITION/INFORMATION ON INGREDIENTSChemical nature: Synthetic base oil and additives.Highly refined mineral oil.The highly refined mineral oil contains <3% (w/w) DMSO-extract, according to IP346.The highly refined mineral oil is only present as additivediluent.: * contains one or more of the following CAS-numbers: 64742-53-6, 64742-54-7, 64742-55-8, 64742-56-9, 64742-65-0,68037-01-4, 72623-86-0, 72623-87-1, 8042-47-5, 848301-69-9.Hazardous componentsChemical nameCAS-No.ClassificationConcentration[%]Alkylphenol27193-86-8Skin Corr.1C; H314Eye Dam.1; H318Repr.1B; H360FAquatic Acute1;H400Aquatic Chronic1;H4100.1 - 0.29Alkaryl amine36878-20-3Aquatic Chronic4;H4131 - 3Interchangeable lowviscosity base oil(<20,5 cSt @40°C) *Not AssignedAsp. Tox.1; H3040 - 90
Section 3. Composition/information on ingredients
Substance/mixture Mixture
Highly refined base oil (IP 346 DMSO extract < 3%). Proprietary performance additives.
Section 3. Composition/information on ingredients
Distillates (petroleum), hydrotreated heavy paraffinic 20 - 50 64742-54-7
Distillates (petroleum), hydrotreated heavy paraffinic 20 - 50 64742-54-7
Distillates (petroleum), solvent-dewaxed heavy paraffinic 1 - 5 64742-65-0
Distillates (petroleum), solvent-refined heavy paraffinic 1 - 5 64741-88-4
Alkyl phenol 0 - 0.1 74499-35-7 /121158-58-5
Shell Advance Ultra
SECTION 3. COMPOSITION/INFORMATION ON INGREDIENTSChemical nature: Synthetic base oil and additives.Highly refined mineral oil.The highly refined mineral oil contains <3% (w/w) DMSO-extract, according to IP346.The highly refined mineral oil is only present as additivediluent.: * contains one or more of the following CAS-numbers: 64742-53-6, 64742-54-7, 64742-55-8, 64742-56-9, 64742-65-0,68037-01-4, 72623-86-0, 72623-87-1, 8042-47-5, 848301-69-9.Hazardous componentsChemical nameCAS-No.ClassificationConcentration[%]Alkylphenol27193-86-8Skin Corr.1C; H314Eye Dam.1; H318Repr.1B; H360FAquatic Acute1;H400Aquatic Chronic1;H4100.1 - 0.29Alkaryl amine36878-20-3Aquatic Chronic4;H4131 - 3Interchangeable lowviscosity base oil(<20,5 cSt @40°C) *Not AssignedAsp. Tox.1; H3040 - 90
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
U toho Castrolu bych se nedivil, i když jejich "racing" řady špatné nejsou. Shell Advance nevím, ale jednou kdysi když jsme ho dali do V4 750-ky, nebylo to ono Poté byl Repsol Moto Sintetico (pocitově) mnohem lepší....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Osobně na jedné straně obdivuju vervu, s jakou se kolega "zakousl" do zkoumání a hodnocení, na druhou stranu si však říkám cui bono - tedy k čemu (a pro koho) je to dobré...? Neboť:
1. zaměřil se, nemýlím-li se, jen a pouze na motorcyklové oleje
2. výstupem je toliko senzorické hodnocení barvy popř. průzračnosti oleje, což není směroplatné
3. (a už to tu na fóru mnohokráte zaznělo) nejlepčí (nejkvalitnější) olej nerovná se nejvhodnější olej. A podle zákona zachování hmoty a energie je-li nějaký výrobek, v tomto případě olej, v některých parametrech naprosto špičkový, v jiných musí být horší. Byl-li by zcela nepřekonatelný ve všech ohledech, nebyl by to totiž olej, byl bych to já! Jinými slovy do motorů patří oleje vhodné/správné a ty nejlepčí si strčte za klobouk!
P.S. Ale kdo si hraje, nezlobí, a kolega si hraje pěkně.
P.P.S. Kdybych měl motku a potřeboval vědět, který olej do ní, zavolal bych do Třebek...
1. zaměřil se, nemýlím-li se, jen a pouze na motorcyklové oleje
2. výstupem je toliko senzorické hodnocení barvy popř. průzračnosti oleje, což není směroplatné
3. (a už to tu na fóru mnohokráte zaznělo) nejlepčí (nejkvalitnější) olej nerovná se nejvhodnější olej. A podle zákona zachování hmoty a energie je-li nějaký výrobek, v tomto případě olej, v některých parametrech naprosto špičkový, v jiných musí být horší. Byl-li by zcela nepřekonatelný ve všech ohledech, nebyl by to totiž olej, byl bych to já! Jinými slovy do motorů patří oleje vhodné/správné a ty nejlepčí si strčte za klobouk!
P.S. Ale kdo si hraje, nezlobí, a kolega si hraje pěkně.
P.P.S. Kdybych měl motku a potřeboval vědět, který olej do ní, zavolal bych do Třebek...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Za nejvhodnější olej by jsi považoval ten, který odpovídá v první řadě viskozitě předepsané výrobcem a plní též normy stanovené výrobcem?
Začínám se v tom asi motat
Začínám se v tom asi motat
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Na tomto fóru (a prakticky nejen na něm, ale v omezenější míře) převládá názor, s nímž se naprosto ztotožňuju - normy předepsané výrobcem vozu není vždy a za každou cenu nutné brát jako dogma. Ano, v určitých případech (systémy DPF, motory TDI PD, moderní přímovstřikové motory...) je třeba brát je v potaz, nicméně z obecného pohledu a v "normálních" v nejlepším smyslu slova motorech je stále dobré zapojit taky trochu vlastní rozum. A tedy kupř. zejm. viskozitní klasifikaci oleje přizpůsobit převažujícímu charakteru/stylu provozu.
A neboj, nejsi sám, kdo tápe, zamotanou hlavu mám i já. Co se motorových olejů týče, mám zcela jasno, jen náplň převodovky a diferenciálu v mém eMBéčku mi dělá trochu starosti. Ale to se srovná.
A neboj, nejsi sám, kdo tápe, zamotanou hlavu mám i já. Co se motorových olejů týče, mám zcela jasno, jen náplň převodovky a diferenciálu v mém eMBéčku mi dělá trochu starosti. Ale to se srovná.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90