Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Moderátor: Colommbo
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
zajtra ak stretnem kolegu čo motokrosuje ,sa ho spýtam s akym olejom majú v partii čo jazdi skúsenosti. ma ostrú krosu 400-450 neviem či Hondu alebo yamahu. čo mi nedávno spomínal ,ze veľmi časté výmeny oleja a po nejakých mth generálka motora- piest, kruzky, kluka- robil tuto zimu.atd..... spýtam - napíšem.
podľa tvojej super tabuľky-Dik za ňu ,Shell advance ultra 10w40 čo používam je dosť dobrý olej, akurát ma prekvapuje ze na 10w40 je to riedke ako voda,pritom motor je tichučky na voľnobehu.....či to je tym ,ze je z CNG vyrobený....
podľa tvojej super tabuľky-Dik za ňu ,Shell advance ultra 10w40 čo používam je dosť dobrý olej, akurát ma prekvapuje ze na 10w40 je to riedke ako voda,pritom motor je tichučky na voľnobehu.....či to je tym ,ze je z CNG vyrobený....
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
vodník, vzduchac? Asi aj to treba zohľadniť.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
kolega používa do Crosky Honda 450 Motul 5100 10w30 MA2, ze taký predpisuje výrobca a je s ním spokojný.predpis na výmenu ma 10 mth ale keď tomu dávaju zahul tak po 5-6 mth. tuto zimu robil komplet GO ,čo je predpis po 250 mth. keď sa ku strojom správajú trochu ľudsky , ze to vydrží aj viac, bez problémov.
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Takže test olejů je započat. Vyčištěný vršek motoru a nová pístní sada. Budu testovat oleje 10W40 a s co nejpodobnějšími hodnotami cst při 40 a 100 stupních. Mám připravené zkumavky na odlévání nového i vyjetého oleje.
Objednané oleje mám:
Castrol Power 1 Racing 10W40
Shell Ultra Advance 4T 10W40
Repsol Racing 4T 10W40
Repsol Off Road 10W40 - aktuálně v motorce (jsem si téměř jistý, že je to přebalený olej Repsol Syntético 10W40)
Další oleje budu přidávat.
Napadlo mě, když už si s tím dám tu práci, tak nechat udělat tribodiagnostiku a určit degradaci oleje a aditiv. Bohužel se mi nepodařilo najít ceny tohoto laboratorního testu. Pomohl by někdo?
Objednané oleje mám:
Castrol Power 1 Racing 10W40
Shell Ultra Advance 4T 10W40
Repsol Racing 4T 10W40
Repsol Off Road 10W40 - aktuálně v motorce (jsem si téměř jistý, že je to přebalený olej Repsol Syntético 10W40)
Další oleje budu přidávat.
Napadlo mě, když už si s tím dám tu práci, tak nechat udělat tribodiagnostiku a určit degradaci oleje a aditiv. Bohužel se mi nepodařilo najít ceny tohoto laboratorního testu. Pomohl by někdo?
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Já si nepročítal celou diskuzi,ale myslím, že ten čas a finance s tím spojené by se dali využít i jinak. Já tě nechci odrazovat od testů. Naopak. Podpořím jakoukoliv iniciativu. Ale trochu se obávám, že výsledky, které dostaneš nebudou vlastně k ničemu.
Co je vlastně tvým cílem? Nebo proč toto celé vzniklo? Opravdu se seriózně ptám...
Co je vlastně tvým cílem? Nebo proč toto celé vzniklo? Opravdu se seriózně ptám...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Jako člověk, jsem od přírody velmi zvídavý a čím více omylů a neznáma je kolem určité věci, tím více mě to láká.
Ve zkratce mě zajímá jaký olej si zachová déle své vlastnosti a nerad bych platil za marketingové žvásty a reklamu.
Zatím nevím kolik takový test oleje stojí a jaké množství je potřeba k testu dodat (20ml, 100ml?)
Ve zkratce mě zajímá jaký olej si zachová déle své vlastnosti a nerad bych platil za marketingové žvásty a reklamu.
Zatím nevím kolik takový test oleje stojí a jaké množství je potřeba k testu dodat (20ml, 100ml?)
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Nebýt Edisonů tvého typu, lezeme stále po stromech. Zaplaťpánbu za ně, ale nic se nemá přehánět, takže jak pravil pan Jandera.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Neřeknu ti přesně,ale řádově jsou to 2-3 000 kč za test. Opravdu se ti vyplatí zkoumat několik olejů, když máš tak malou náplň a v podstatě i krátkej servisní interval? Nechceš platit za marketing a keci? Jasně, chápu. Kup olej v akci a nebo cokoliv, co bude plnit specifikaci.
Ono totiž sice můžeš si porovnat vizuelně různé oleje v průhledných lahvích, pokud chceš low cost porovnání,ale jsi si jistý, že si zaručil stejné podmínky pro všechny oleje? Jasně, motor je stejnej. Ale fungoval po celou dobu dobře? (ventilové vůle, škrtící klapka, chlazení, filtrace vzduchu) Byla stejná okolní teplota? Stejné zatížení? To jsou totiž hlavní předpoklady k opakovatelnosti měření. A tady bude ten kámen úrazu. I když to bude stejný motor a stejná trať, tak nikdy nebude stejný počasí, nikdy to nepojedeš stejně a vzniknou rozdíly. Možná je to šťourání klackem v hovně, ale když se dělá test, tak všechno by mělo mít vliv …
A mezi náma je olej (resp jeho „kvalita“ resp lepší či horší „kvalita“) tím nejmenším zlem, které má vliv na celkové opotřebení nebo selhání motoru. A u offu to platí dvojnásob. Proto ta moje otázka, co bylo cílem. A pokud chceš co nejdelší žovot motoru, tak pokud to není páteční kus, tak měnit často olej a klidně ten z parama (tam se ale taky platí za marketing), věnovat péči vzduchovému filtru, chladiči a chladícímu okruhu (zbytečně to nenechávat vrkat, pokud nemáš vrtuli) a celkovému seřízení. To má na život totiž ten největší vliv. A stejně ti odejdou tlumiče a praskne ráfek …
Znám lidi, co se s tím nemažou a jediná údržba je italská. A funguje jim to. Znám spoustu lidí, co se tomu věnují a dávají první-poslední a stejně se to sype.
Bádej, testuj,ale hlavně jezdi a měj z toho radost. V těch olejích zabředneš a čím víc budeš vědět, tím víc z toho budeš mít zamotanou hlavu a výsledek nebude nikde …
Ono totiž sice můžeš si porovnat vizuelně různé oleje v průhledných lahvích, pokud chceš low cost porovnání,ale jsi si jistý, že si zaručil stejné podmínky pro všechny oleje? Jasně, motor je stejnej. Ale fungoval po celou dobu dobře? (ventilové vůle, škrtící klapka, chlazení, filtrace vzduchu) Byla stejná okolní teplota? Stejné zatížení? To jsou totiž hlavní předpoklady k opakovatelnosti měření. A tady bude ten kámen úrazu. I když to bude stejný motor a stejná trať, tak nikdy nebude stejný počasí, nikdy to nepojedeš stejně a vzniknou rozdíly. Možná je to šťourání klackem v hovně, ale když se dělá test, tak všechno by mělo mít vliv …
A mezi náma je olej (resp jeho „kvalita“ resp lepší či horší „kvalita“) tím nejmenším zlem, které má vliv na celkové opotřebení nebo selhání motoru. A u offu to platí dvojnásob. Proto ta moje otázka, co bylo cílem. A pokud chceš co nejdelší žovot motoru, tak pokud to není páteční kus, tak měnit často olej a klidně ten z parama (tam se ale taky platí za marketing), věnovat péči vzduchovému filtru, chladiči a chladícímu okruhu (zbytečně to nenechávat vrkat, pokud nemáš vrtuli) a celkovému seřízení. To má na život totiž ten největší vliv. A stejně ti odejdou tlumiče a praskne ráfek …
Znám lidi, co se s tím nemažou a jediná údržba je italská. A funguje jim to. Znám spoustu lidí, co se tomu věnují a dávají první-poslední a stejně se to sype.
Bádej, testuj,ale hlavně jezdi a měj z toho radost. V těch olejích zabředneš a čím víc budeš vědět, tím víc z toho budeš mít zamotanou hlavu a výsledek nebude nikde …
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Testy plánuješ robiť vždy pri rovnakých typoch jázd a za rovnakého počasia ?Mcjochn3 píše:Ve zkratce mě zajímá jaký olej si zachová déle své vlastnosti a nerad bych platil za marketingové žvásty a reklamu.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
...Amen!Durex píše:...ale hlavně jezdi a měj z toho radost. V těch olejích zabředneš a čím víc budeš vědět, tím víc z toho budeš mít zamotanou hlavu a výsledek nebude nikde …
Mcjochn3: Nakonec vybereš olej, jenž bude nejlíp vyhovovat tvým zjištěním, a budeš se ho držet. Nebo budeš náplně střídat (což se třeba někdy doporučuje.) K tomu však vlastní bádání nepotřebuješ, stačí se poptat zkušených (třeba tu na fóru) nebo si něco počíst (třeba tu na fóru.) Ale jsi-li bádavý typ a baví/naplňuje tě to, tož ti taky budu držet palce. Nejčko se ale jdu tak na hodinku natáhnout.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
U mě by ta hodinka byla od dvou do šestiColommbo píše:Nejčko se ale jdu tak na hodinku natáhnout.
Mcjochn3:
A jinak jak psali kluci. Bádej, testuj a zkoušej když Tě to bude bavit, ale řekl bych že zjistíš již zjištěné....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Nelenil jsem a kontaktoval společnost zabívající se rozborem olejů. Základní test 400 a komplexnější 1500 a více.
Nebylo však zbytečné, dozvěděl jsem se, alespoň pro mě, novou informaci. Základový olej a aditiva vyrábí dohromady jen několik málo společností na světě.
Zkusím tedy alespoň jak různé oleje vypadají při výměně, proti novému. Víc bohužel nezvládnu.
Nebylo však zbytečné, dozvěděl jsem se, alespoň pro mě, novou informaci. Základový olej a aditiva vyrábí dohromady jen několik málo společností na světě.
Zkusím tedy alespoň jak různé oleje vypadají při výměně, proti novému. Víc bohužel nezvládnu.
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Nic ve zlém, ale třeba tohle konkrétně tady všichni hoši (co spolu mluvíme) víme... Prostě je málo výrobců a oproti tomu hodně míchačů.Mcjochn3 píše:...dozvěděl jsem se, alespoň pro mě, novou informaci. Základový olej a aditiva vyrábí dohromady jen několik málo společností na světě...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Doporučený mi byl Motul 300V, ale za 340 za litr, tak jsem chtěl dokázát, že i Shell nebo Repsol, který umím sehnat kolem 200 za litr, mě jako hobby jezdci, udělá stejnou službu. To tady všichni ví, jen já jsem prozřel až teď. Omlouvám se