jak si zlepšit naftu sám

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Petr H.

Příspěvek od Petr H. »

No ředilo už sem si taky objednal. no nezkus to tu srandu. Obávám se, že to bude mít, ale stejný efekt, jako když přilješ do nafty obyčejný benzín.
Chvilku jem přemýslel nad tim poměrem. Pokud by to bylo 1:400 tak to bude tak málo, že pokud by to nevyvolalo nějakou změnu ve struktuře obsažených uhlovodíků a to nevyvolá tak to nemůže být znát. Adekvátní bude poměr 1:40 pak bude mít přidání oleje smysl. Odpočítáme li obsah ředila tak to bude od oka 1:50 s olejem a opravdu to zabrání zadření součástí podobně jako u 2 taktu. Osah benzínové frakce bude pak necelé 4dl na 40 litrů to je asi polovina toho co se doporučuje v zimě dotankovat do nafty, aby se nevysráželi parafinické uhlovodíky. Takže olej přidají jen ti co mají strach o svoje čerpadla. Asi by to chtělo spočítat přesně a hlavně finačně. Olej bude velmi blízko 60Kč za litr a ředila bude za 60Kč 700ml. Jesli náhodou nevyjde, že rozdíl v ceně nesrovnám tím, že za celkovou cenu nakoupím dražší a kvalitnější palivo, u kterého bude beztak mnohem lepší výkon motoru a daleko nižšší spotřeba. Naše dodávka 1.9D atm. plněná papá Teskové nafty hravě přez 10l a Aralové do 8l.
:lol: Kdo si dá práci a spočítá to????
drobek81

Příspěvek od drobek81 »

Petr H. : to si taky říkám, ale na druhou stranu, zůstanu zřejmě u ježdění na SMN za 29,4kč/l a po prdeli. Říkal sem si, že zkusit se má všechno a že třebas ten motor omládne o 300tisíc a pojede líp :lol:
No nic, vyjedu ještě jednu nádrž do které to přidám a pak zpátky na zem 8)
stunik
Příspěvky: 8
Registrován: pon říj 08, 2007 8:32
Bydliště: Chrudim

bezaromatik

Příspěvek od stunik »

Tak když jsem tuto diskuzi rozdmýchal. Tak taky přidám. Včera jsem sháněl v drogerii bezaromatik, paní mi řekla že to nikdo nebere tak že to neobědnávají, ale dala mi zadarmo vzorek 350ml. Pro klid duše jsem do toho přidal trochu motorového oleje a nalil jsem to nádrže ve ktré bylo cca 60L nafty. Ujel jsem teprve asi 20km co jsem poznal ihned je tižší chod motoru. Na výkonu jsem to zatím nepozoroval protože jezdím sám a prázdný VW Passat 1.9 tdi 81 kw má dostatečný výkon. Spotřebu zatím taky nemám vypozorovanou, ale jak něco bude písnu. Jinak jsem dneska zjistil, že mají VIF Superdiesel aditiv -letní v autoštangl v akci za 156Kč.
Petr H.

Příspěvek od Petr H. »

Dneska jsem vyhrabal v garáži zapomenuté aditivum do nafty, co má snižovat spotřebu a zvyšovat výkon a pročistit motor od usazenin - od Schellu A míchá se to 325ml/50l nafty. tj cca 1:150 jednou po 5000 Km.
Pokud bych uvažoval, že aditivum naředím 1:400 tak by to byla nafta na cca 2500 km. Takže původní směs jako aditivum v poměru 1:400 pro trvalý provoz by vycházelo. Není mi ale jasné, jak by mohlo 1 dl směsi oleje a ředidla v poměru 5:2 ve 40 l nafty bejt poznat. Na to, aby to donutilo čerpadlo na vyšší vstřikovací tlak, nebo aby palivo lépe prohořívalo, se mi to zdá malo.
A po kolektivním očichání zmíněného aditiva a prohlíce jsme konstatovali, že to něco mezi olejem a petrojem.Viskozita asi jako stolní olej. Typický zápach aromatických uhlovodíků chyběl.
TRABEC

Příspěvek od TRABEC »

Opravdu to funguje.
Petr H.

Příspěvek od Petr H. »

Právě že asi né, ještě dojedu nádrž a dám vědět jak to dopalo.
testováno:
1. dojezd na plnou od globusu
2. dojezd na plnou od globusu + plechovka bezaromatiku
3. dojezd na plnou od aralu

zatím to vypadá v neprospěch bezaromatiku, ještě asi vezmu plnou od aralu a dám bezaromatik.Samozřejmě výsledek může být silně zkreslen kvalitou zakoupené nafty. U globáče jsem bral celkem 3x a zdálo se mi to pokaždý jiný. Nafta od aralu je zatraceně nejdrašší široko daleko, ale spotřeba nejnižšší ( rozdíl proti tesko naftě a pumpa typu JZD až 100 km/ nádrž) a motor nehučí a bere v jakýchkoliv i těch nejnižších otáčkách a neskáče. Globusovka mě donutí sakra brzo podřadit.

Cena bezaromatiku v drogerii 55,- Kč / 450ml plechovka.

Testovací vůz škoda felicia pick-up 1.9D stav tachometru cca 290.000 km většinu z toho jsem najel sám, takže z vozem jsem dobře obeznámen.
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

:shock:
Naposledy upravil(a) bjukemen dne pon lis 30, 2015 10:55, celkem upraveno 1 x.
mipesa

Příspěvek od mipesa »

Pane bjukemene, chci se Vás zeptat, vy vlastníte nějaký dvoutaktní diesel, že používáte do nafty C6000? S podobnou "Nitrokapalinou" se startovali za mrazu v některých lokomotivních depech staré Sergeje.Vzhledem k Vaším solidním příspěvkům bych tohle do Vás neřekl.Předpokládám, že asi víte, co C6000 umí při spalování v motoru.Je pravda, že je to výborný "detergent", ale bohužel jen pro naftu a její aditiva a o cetanovém čísle ani nemluvím.Je to Vaše věc, ale myslím si, že si to Váš motor nezaslouží a někteří pokušitelé by si zde mohli naběhnout.
Luboš T.
Příspěvky: 122
Registrován: sob bře 27, 2004 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Luboš T. »

Je to nejspíš nesmysl. Ředidlo S6006D /tzv. bezaromtik/ je v podstatě lakový benzín o destilaci mezi 140-200°C. Při 1% použití do nafty těžko může něco změnit. Nafta má destilaci mezi 150-360°C, takže je to v podstatě součást jejího tzv. lehkého podílu. Mohlo by to mít malý vliv na cetanové číslo, ale v 1% ani ne. Na vylučování parafínů v zimně to 1% taky nemá vliv. Nicméně vyzkoušet to není nebezpečné, naftový motor resp.čerpadlo vydrží i vyšší% benzínu, takže 1% lehčí frakce není nebezpečné ani z titulu mazání čerpadla.
DanVW

Příspěvek od DanVW »

Tak sem SMN (40l) říznul 0.4 l Bezaromatiku (poměr 1:100) a přidal 0.2l 2T oleje (Castrol 2T), tak su zvědav kam až dojedu něž se mi zacpe filtr nebo odejde čerpadlo :roll: (VW Passat 1.9 TD - 320tkm)
tester

tak som to vyskusal na 2.0 TDI

Příspěvek od tester »

najprv som do asi 25litrov nafty v nadrzi, kde uz bolo dodane STP diesel aditivum pridal 2,5 deci S6006 + 1,5 deci oleja. Zresetoval palubny pocitac, nasledne som bol prekvapeny, ked sa moja spotreba do prace a naspat = 80km zacala motat okolo 5,3 4,8 5,1 denne, pricom moja dlhodoba spotreba na tomto aute a motore pri dochadzani do prace bola 6,0 az 6,6. Najlepsia spotreba bola s obycajnou Slovnaft naftou, okolo 6,0 az 6,2, Shell VPower nafta okolo 6,2 - 6,3 a ostatne cerpacky sa motali okolo 6,5 - 6,6. Spotrebe okolo 5,2 sa drzala az po dalsie dotankovanie, tiez na Slovnafte, kde som dalej tiez dolial S6006+olej. Na moje prekvapenie spotreba mi vyskocila na 6,8 a pri vsetkej snahe sa nemozem dostat pod 6,4. Jedine co som zmenil bolo to ze v novej nafte uz nebolo STP aditivum a zmenil som vyrobcu S6006. Predtym som pouzil klasicke S6006 v plastovej zelenej flasi, na druhykrat v modrej plechovke. Na zelenej flasi zlozenie S6006 nebolo napisane, na modrej bolo ze obsahuje iba lakovy benzin - tazky hydrogenovany, ziadne aromaty. Co mi pripada divne, lebo tu sa pise, ze prave bez aromatov ma lepsi ucinok. Celkovo to vyzera, ze tato aditivacia funguje, ale vysledok vobec nie je zaruceny.
Petr H.

Příspěvek od Petr H. »

Tak mě napadá, kde ten palubní počítač bere vstupní data? Co vlastně měří nebo važí?? Já jsem zádnou změnu, která by stála za námahu nezaznamenal. Mě to jednoznačně vyšlo jako koupit si dražší naftu u začkové pumpy. :wink: ale měřil jsem jen jízdní zkouškou tak to může bejt taky všechno jinak...
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

mipesa píše:Pane bjukemene, chci se Vás zeptat, vy vlastníte nějaký dvoutaktní diesel, že používáte do nafty C6000? S podobnou "Nitrokapalinou" se startovali za mrazu v některých lokomotivních depech staré Sergeje.Vzhledem k Vaším solidním příspěvkům bych tohle do Vás neřekl.Předpokládám, že asi víte, co C6000 umí při spalování v motoru.Je pravda, že je to výborný "detergent", ale bohužel jen pro naftu a její aditiva a o cetanovém čísle ani nemluvím.Je to Vaše věc, ale myslím si, že si to Váš motor nezaslouží a někteří pokušitelé by si zde mohli naběhnout.

...no celkom som zabudol na tuto tému...no praktikovanie mojich pokusov nikomu neodporúčam a aj ked tak iba na vlastné riziko...

...no pán Mipesa riedidlo C6000 som skúšal iba čisto z vlastnej zvedavosti nakolko som sa na nejakom fore dočital že vyborne čistí trysky tak som to chcel odskúšať( možno som sa k motoru zachoval svinsky ale motor bol už vtedy po smrti tempra 1.9TD)no nezaznamenal som žiadne badatelné rozdiely v zlepšení chodu motora(skôr sa chod zdrsnil)...potom som vymontoval trysky z motora von a po vizualnej kontrole sa mi zdali byť čisté ale po rozobratí boli trysky mierne zapečené.Neviem či to sposobilo riedidlo C6000 alebo nie no pred tým som ich nemal von tak nemam z čím porovnať...
...no ale z pokusmi som už skoncoval tankujem normalnu naftu a používam aditívum do nafty :!:
tester

Příspěvek od tester »

Petr H. píše:Tak mě napadá, kde ten palubní počítač bere vstupní data? Co vlastně měří nebo važí?? Já jsem zádnou změnu, která by stála za námahu nezaznamenal. Mě to jednoznačně vyšlo jako koupit si dražší naftu u začkové pumpy. :wink: ale měřil jsem jen jízdní zkouškou tak to může bejt taky všechno jinak...
Palubny pocitac prepocitava spotrebu podla dzky vstreku vstrekovaca. Moze to byt nepresne, ale ked ti dlhodobo palubak ukazuje zvysenie, alebo znizenie spotreby, tak urcite sa ti v nejakom pomere zvysil, alebo znizila aj realna spotreba. Mimochodom na konci tej nadrze co mi zralo 6,5l aj s riedidlom mi zrazu spotreba klesla behom dvoch dni na 5,7.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

tester píše: Palubny pocitac prepocitava spotrebu podla dzky vstreku vstrekovaca. Moze to byt nepresne, ale ked ti dlhodobo palubak ukazuje zvysenie, alebo znizenie spotreby, tak urcite sa ti v nejakom pomere zvysil, alebo znizila aj realna spotreba. Mimochodom na konci tej nadrze co mi zralo 6,5l aj s riedidlom mi zrazu spotreba klesla behom dvoch dni na 5,7.
No a nema nahodou na potrebnou dobu prutoku urciteho objemu vstrikovacem take vliv viskozita paliva? To by potom logicky palubni pocitac ukazoval nizsi spotrebu, protoze stejny objem paliva protece za kratsi dobu. A taky by byl i vetsi "vykon" diky vetsi davce paliva (u nafty).
Uz dejte pokoj s hodnotou namerenou palubakem!
Odpovědět