Hmm, pokud by byl trichloretylen alespon horlavy, dalo by se tomu snad i verit...Pitris píše:... Já znal jednoho, co tvrdil, že pincek mu jezdí na trichlór
jak si zlepšit naftu sám
Moderátor: Colommbo
http://www.arb.ca.gov/fuels/gasoline/me ... 3bosch.pdfmodelář píše:Opakuji, že v publikovaných testech nafty za období posledních několika let se neobjevil ani jeden vzorek, který by nesplňoval požadavek normy na minimální mazivost, naopak se zavedením povinného přidávání biosložky se hodnoty mazivosti pohybují vysoko nad normou.
Jenže "kvalita" nafty je dostatečně komplexní veličina, která není jenom o té mazivosti. Přitom problémem není ani tak v tom, že by z českých refinérií odcházela nekvalitní nafta, ale především v tom to, jak se s ní následně, tj. na cestě do nádrže zákazníkova vozu, zachází. A v daném ohledu je situace v ČR nepochybně o dost horší, než např. v sousedním Německu. Bohužel stačí jednou natankovat nekvalitní naftu, a je zaděláno na opravu za několik desítek tisíc Kč!
Poprosím o nejaký záver z videného a prečítaného v porovnaní s tvrdením o "prekračovaní hodnôt mazivosti"
Odpověď je tady:
http://biom.cz/cz/legislativa/fyto-legi ... 1332010-sb
Kde že se tam píše, že dieselovému motoru a jeho vstřikovací soustavě rozhodně prospívá říznout rostlinný olej z hypermarketu 20%-ním podílem benzínu? Benzín přece dodá oktany a "nějaké" ředidlo cetany, no ne?
Proto doporučuji ihned zrušit všechny vědecké ústavy a další instituce, zabývající se stanovováním nároků na paliva o ověřováním jejich plnění, poněvadž to "nejlepší palivo" si přece míchá Franta sám v garáži z toho, co kuchyně a lakýrnická dílna daly...
http://biom.cz/cz/legislativa/fyto-legi ... 1332010-sb
Kde že se tam píše, že dieselovému motoru a jeho vstřikovací soustavě rozhodně prospívá říznout rostlinný olej z hypermarketu 20%-ním podílem benzínu? Benzín přece dodá oktany a "nějaké" ředidlo cetany, no ne?
Proto doporučuji ihned zrušit všechny vědecké ústavy a další instituce, zabývající se stanovováním nároků na paliva o ověřováním jejich plnění, poněvadž to "nejlepší palivo" si přece míchá Franta sám v garáži z toho, co kuchyně a lakýrnická dílna daly...
V Německu je dost populární přestavba auta na olej. Já jsem jezdil 10 let na lpg. Každý mě varoval, že se musí startnout na benál a pak dát plyn a pbčas to projet na benál aby ............. atd. 5 let jsem měl vyřazené čerpadlo a jezdil jsem jen na lpg. Ničemu to nevadilo. A dokonce jsem přesvědčen, že střídat 2 směsi je špatné. Olej prý je k motoru šetrnější než nafta. Navíc u auta klesá spotřeba.
keby bola mazivost jedinou kriteriou pre palivo do diesela.tak olej vyhrava. A jede krasne znamena LEVNE,a ako to uz niekto spomenul,ma to snahu sa to obcas otocit. To ze v nemecku je prestavba oblubena neznamena,ze sa tam na olej najviac jazdi. LPG na cerpackach je urcene pre spalovanie v motoroch a to znamena,ze LPG musi mat vacsiu cistotu. olej ma mazivost vacsiu ako nafta,to je pravda,ale nie su tam take vysoke kriteria na cistotu a obsah pevnych latok,ako kremik a podobne. Takze v konecnom dosledku davame do motora jemnu brusnu pastu,protikorozivna ochrana oleja je oproti nafte polovicna,obsah vody v oleji je podla noriem dovolene prekrocit 3x oproti nafte. Olej je urceny na pecenie a zvyseny obsah vody neprekaza. Voda v palivovom systeme ale vytane aditivum nie je. Skolabovanie cerpadla vdaka oxidacii nie je nic vynimocne,kto chce setrit nech setri,ci usetri i na palivovej sustave je vec nepodstatna. Hlavne,ze sa obcas kluka otoci. Benzin vyrabaju tak,aby mal co najvacsiiu odolnost voci samovznieteniu-oktanove cislo,nafta ma mat prave naopoak co najmensiu odolnost voci samovznieteniu. Olej ma nizsie cetanove cislo ako nafta a pridanim benzinu sa este znizuje,co prinasa okrem ineho znizenie ucinnosti motora a spalovania. Benzin pri samovznieteni ma snahu horiet detonacne,co pri velkom kompresnom tlaku urobi svoje.
A není lepší na zlepšení nafty místo takových kravin, jako jsou ředidla, oleje, nebo kerosin použít něco, co pomůže? Např. http://www.millersoils.cz/253--diesel-power-ecomax.html nebo VIF http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1306 / http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1647 Když to funguje u benzinu, proč by ne u nafty......A palivovou soustavu to nepoškodí.
a co ma spolocne LPG s dieselovym motorom? LPG nebodaj musi mazat sacie kanaly v motorre aby sa nezadrel vzduch? Preco porovnavate LPG upraveny motor s neupravenym dieselovym motorom. Navyse z propagatorov oleja a obhajovanim toho,ze sa na to jazdi v Nemecku akosi kazdy pozabudne poznamenat,ze palivova sustava sa tam kompletne upravuje a to so sebou nesie i upravy vstrekovacieho cerpadla alebo vymenu. Poznam manika,co jazdi na olej na Golf IV a ma tam uz 5 vstrekovacie cerpadlo. Mazivost oleja je skutocne lepsia ako nafty,no stoji to za to?
olej
Nedalo mi to a po precteni vsech prispevku tady musim pridat vlastni overenou zkusenost a nazor.
To ze dnesni motory TDI z "koncernu" jsou narocnejsi a vybiravejsi na kvalitu nafty je vseobecne znamo nejen tem co je pouzivaji. Ti co TDI maji potom liji ruzna aditiva pro zlepseni kvaality nafty a predhani se v tom kdo ma mensi spotrebu, kdo ma lepsi akceleraci a vetsi vykon a kdovico jeste vetsi.. mozna si leci deprese z maleho u*u.
Ja osobne neresim tyto problemy.
Moje UNO 1.7D jezdi spolehlive na naftu i na olej z Tesco za 16,90kc (ne ale v zime), nekouri, emise OK, vysmazeny z hospody bych tam nedal, pravda. Vim ze ma najeto 197tis. a najede dalsich 200tis bez jakychkoliv problemu, nemam tam totiz T ani i jako ti z koncernu, taky vim ze se mi to T a i nemuze podelat, mam "hladkej" neboli "cistej" diesel a to se dnes uz mezi lidmi nenosi.... Kdo nema TeeDeeiii tak neni in a je neco jako podrasa a ma podauto.
v r. 2010 projel tento Fiatek s rakvi na strese a ve 4osobach Alpy okolo 3tis km celkem, motor o tom nevi, pojede tam zase, jezdi denne do prace a zpet po 5km, v zime startuje na drc, jedina oprava je ta ze to moje zena ted naborila na pravej predek na naledi. Je to plecharina, motor zustava... a spotreba kombinovana mesto(Brno)/mimo mesto 50/50% ted v zime je 4,6L/100km, tankovano na OMV bez nejakych aditiv a dalsich sra*ek. Jen pouzivam do motoru trochu lepsi olej a vymena po 7,5tis.
Mam nejak averzi kdyz vidim TDi, SDi, TDCi ... a kdovijaky jeste T a D a i...
(druhy auto doma je Subaru Justy 4x4, ale to je jina kapitola)
To ze dnesni motory TDI z "koncernu" jsou narocnejsi a vybiravejsi na kvalitu nafty je vseobecne znamo nejen tem co je pouzivaji. Ti co TDI maji potom liji ruzna aditiva pro zlepseni kvaality nafty a predhani se v tom kdo ma mensi spotrebu, kdo ma lepsi akceleraci a vetsi vykon a kdovico jeste vetsi.. mozna si leci deprese z maleho u*u.
Ja osobne neresim tyto problemy.
Moje UNO 1.7D jezdi spolehlive na naftu i na olej z Tesco za 16,90kc (ne ale v zime), nekouri, emise OK, vysmazeny z hospody bych tam nedal, pravda. Vim ze ma najeto 197tis. a najede dalsich 200tis bez jakychkoliv problemu, nemam tam totiz T ani i jako ti z koncernu, taky vim ze se mi to T a i nemuze podelat, mam "hladkej" neboli "cistej" diesel a to se dnes uz mezi lidmi nenosi.... Kdo nema TeeDeeiii tak neni in a je neco jako podrasa a ma podauto.
v r. 2010 projel tento Fiatek s rakvi na strese a ve 4osobach Alpy okolo 3tis km celkem, motor o tom nevi, pojede tam zase, jezdi denne do prace a zpet po 5km, v zime startuje na drc, jedina oprava je ta ze to moje zena ted naborila na pravej predek na naledi. Je to plecharina, motor zustava... a spotreba kombinovana mesto(Brno)/mimo mesto 50/50% ted v zime je 4,6L/100km, tankovano na OMV bez nejakych aditiv a dalsich sra*ek. Jen pouzivam do motoru trochu lepsi olej a vymena po 7,5tis.
Mam nejak averzi kdyz vidim TDi, SDi, TDCi ... a kdovijaky jeste T a D a i...
(druhy auto doma je Subaru Justy 4x4, ale to je jina kapitola)
Re: olej
a co si tym vlastne chcel vyjadrit? ..v konecnom dosledku kazdy jazdi na tom na com chce alebo na co ma a mne osobne je u prdele ze niekto ma TDi alebo JTD atd, ja som chcel TSI tak som si ho kupil so vsetkymi jeho prednostami ako aj potencionalnymi muchami (pricom hlavne toto si musi clovek pri kupe vozidla uvedomit).Radeji nepodepsane.. píše:Nedalo mi to a po precteni vsech prispevku tady musim pridat vlastni overenou zkusenost a nazor.
To ze dnesni motory TDI z "koncernu" jsou narocnejsi a vybiravejsi na kvalitu nafty je vseobecne znamo nejen tem co je pouzivaji. Ti co TDI maji potom liji ruzna aditiva pro zlepseni kvaality nafty a predhani se v tom kdo ma mensi spotrebu, kdo ma lepsi akceleraci a vetsi vykon a kdovico jeste vetsi.. mozna si leci deprese z maleho u*u.
Ja osobne neresim tyto problemy.
Moje UNO 1.7D jezdi spolehlive na naftu i na olej z Tesco za 16,90kc (ne ale v zime), nekouri, emise OK, vysmazeny z hospody bych tam nedal, pravda. Vim ze ma najeto 197tis. a najede dalsich 200tis bez jakychkoliv problemu, nemam tam totiz T ani i jako ti z koncernu, taky vim ze se mi to T a i nemuze podelat, mam "hladkej" neboli "cistej" diesel a to se dnes uz mezi lidmi nenosi.... Kdo nema TeeDeeiii tak neni in a je neco jako podrasa a ma podauto.
v r. 2010 projel tento Fiatek s rakvi na strese a ve 4osobach Alpy okolo 3tis km celkem, motor o tom nevi, pojede tam zase, jezdi denne do prace a zpet po 5km, v zime startuje na drc, jedina oprava je ta ze to moje zena ted naborila na pravej predek na naledi. Je to plecharina, motor zustava... a spotreba kombinovana mesto(Brno)/mimo mesto 50/50% ted v zime je 4,6L/100km, tankovano na OMV bez nejakych aditiv a dalsich sra*ek. Jen pouzivam do motoru trochu lepsi olej a vymena po 7,5tis.
Mam nejak averzi kdyz vidim TDi, SDi, TDCi ... a kdovijaky jeste T a D a i...
(druhy auto doma je Subaru Justy 4x4, ale to je jina kapitola)
Re: olej
nevim proc by melo byt tdi "in"? ono kdyz si vybiras v nejaky cenovy hladine tak si muzes vybrat vetsinou tak nejakej malej obsah benzinu(kvuli spotrebe) a nebo tdi. a proc? protoze tdi jede(jako ze fakt jede) za super spotrebu, odproti novym commonrailum a podobnym cypovinam je to tak jednoduchy ze si skoro vsechno spravis doma sam.Radeji nepodepsane.. píše:...
to ze si se svym autem najel 200tisic to je moc pekny, tdi motory vydrzi pri dobrym zachazeni klidne 400tisic taky jenom se holt navic repasuje turbo.
Nejak si zapomel napsat jak to v alpach tahalo do kopcu ten dvuj "cistej diesel"... Hlavne predjizdeni musi bejt fakt parada a po dalnici to by se mi libilo jezdit v pravym kdyz to neutahne do kopce.. a z tvoji vetu ze si najel 3000km sem nejak nepochopil to jako se normalni auto rozsype pri tolika kilometrech nebo co?
common-rail
skusal to uz niekto na motoroch ako napr hdi atd? ako si tych 1800 bar poradi s takymto mixom?