jak si zlepšit naftu sám

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
peti

Příspěvek od peti »

smoldo píše:Nazdar Páni. Chcem sa opýtať - Vážne to nemôže poškodiť motor?
Mam feliciu 1,9D a chcel by som ju trošku oživiť môžete ešte raz niekto napísať v akom pomere to riediť s tym olejom a kolko toho ide do plnej nádrže (40l). Diky

..mam F 1,9 D, na nadrz (40 litrov) pridavam cca 0,4 L Bezaromatiku. ...ide to potom ako "raketa" :)
smoldo

Příspěvek od smoldo »

peti píše:
smoldo píše:Nazdar Páni. Chcem sa opýtať - Vážne to nemôže poškodiť motor?
Mam feliciu 1,9D a chcel by som ju trošku oživiť môžete ešte raz niekto napísať v akom pomere to riediť s tym olejom a kolko toho ide do plnej nádrže (40l). Diky

..mam F 1,9 D, na nadrz (40 litrov) pridavam cca 0,4 L Bezaromatiku. ...ide to potom ako "raketa" :)
No a ten olej tam nedavas? Ak ano aky a kolko?
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Na diskuzi upmas.cz na můj dotaz proč to s Bezaromatikem tak jede mě bylo odpovězeno , abych dodal přesnější údaje. Odeslal jsem podrobnější popis měření výkonů a ekonomický rozborek a do diskuze jsem již nebyl připuštěn. Ani můj elaborátek nebyl zveřejněn. Zanedlouho byla diskuze ukončena. Někomu tyto informace pravděpodobně hodně vadí. Zdravím pány profesory z Upmasu.
sazin
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Bezaromatik v poměru 1 : 40 zvyšuje výkon motoru asi o dvacet procent a spotřeba se zmenší minimálně o 15 procent. A to se vyplatí :lol: :lol: :lol: :lol:
sazin
pitris

Příspěvek od pitris »

lidi, vždycky je něco za něco. Pominu-li to procentuelní zvýšení výkonu a snížení spotřeby - ty hodnoty jsou velice odvážné - tak dřív nebo později na motoru něco ,,odejde". Nejsem si jist, že třeba paliv. čerpadlu dělá ředidlo dobře. Celý paliv. systém je konstuovaný (ve Vašem případě) na naftu, a ne na nějaký směsky nafty, oleje a ředidla. To už v rámci úspory, i když z dlouhodobějšího hlediska spíš finanční ztráty, může začít někdo doporučovat do nádrže třeba močit - a panenská je lepší :wink: A jentak mimochodem, to zvýšení výkonu bych osobně přiřadil tomu, že ředidlo rozpustilo usazeniny ve vstřikovacích tryskách, a teď se pustí do ,,konzumace" třeba gumových součástí systému. Ale je to Vaše věc
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

pitris píše:lidi, vždycky je něco za něco. Pominu-li to procentuelní zvýšení výkonu a snížení spotřeby - ty hodnoty jsou velice odvážné - tak dřív nebo později na motoru něco ,,odejde". Nejsem si jist, že třeba paliv. čerpadlu dělá ředidlo dobře. Celý paliv. systém je konstuovaný (ve Vašem případě) na naftu, a ne na nějaký směsky nafty, oleje a ředidla. To už v rámci úspory, i když z dlouhodobějšího hlediska spíš finanční ztráty, může začít někdo doporučovat do nádrže třeba močit - a panenská je lepší :wink: A jentak mimochodem, to zvýšení výkonu bych osobně přiřadil tomu, že ředidlo rozpustilo usazeniny ve vstřikovacích tryskách, a teď se pustí do ,,konzumace" třeba gumových součástí systému. Ale je to Vaše věc
Nic nehrozí. Je to vyzkoušeno dlouhodobým provozem v nákladních i osobních vozech. Složení ředidla je podobné jak u nafty (na balakom.cz lze nahlédnout do tech. i bezpečnostních listů)
sazin
peti

Příspěvek od peti »

Zdravim pane PITRIS... No mali by ste zakazat vsetkym uzivatelo dieselovych motorov pouzivat aditiva (hlavne tie znackove). Vylepsuju naftu, resp. vykon atd..., Ako uvadzate - urcite im motor alebo cerpadlo "umrie".

Ja som uplny laik, no staci si precitat zlozenie BEZAROMATIKu. Je to benzinova fracia (ropna) tz. "tazky benzin" + este nejake ine latky. Len pre informaciu: zlozenie udava vyrobca na baleni.

Ked si precitace zlozenie mnohych aditiv (ak sa uvadza) - najdete nieco taketo: frakcia benzinu resp. tazky benzin + ine latky...

To co maju spolocne asi pisat nemusim. Mozno prave preto je vhodny len "bezaromatik"

To, ze preco sa tam pridava 2T olej - asi kvoli mazivosti (skutocne neviem)
Mne uplne staci, ze tato zmes funguje. ..Inak vseobecne plati o dieseloch, ze su to motory typu "vsezravec" ... hlavne tie starsie.

Nie je povinne uverit, ze tato zmes ma skutocne ucinok, ale radsej to nekusajte pane PITRIS-i, coked si znicite motor....


s pozdravom

peti
Pitris

Příspěvek od Pitris »

já to zkoušet nebudu, protože do nádrže liju benzin. A má připomínka nebyla myšlena hanlivě. To, že je, jak píšete nafťák ,,všežravec", je sice pravda - teda skoro, a nové třeba HDI, TDI PD jsou na kvalitu nafty hodně háklivé - ale i když to motor ,,skousne", tak to na něm zanechá stopy :oops: Ale to někteří řidiči, nebo spíš ovládači vozidla neřeší, pane peti. A je pravda, že já bych si vědomě motor neničil.
S pozdravem
Pitris
g.lubomir

Příspěvek od g.lubomir »

ted čumím jak blázen......... pánové dejte si do Volva nekvalitní naftu a uvidíte co to s čerpadlem udělá.Je mne z Vás smutno
Hunter
Příspěvky: 117
Registrován: pát kvě 04, 2007 12:04

Příspěvek od Hunter »

To nemusi byt jen Volvo, staci jine moderni auto.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Už to přestaňte propagovat nebo nám to zdraží. Kdo četl a vyzkoušel tak si pomohl a na ostatní se vybodněme. OK?
marbo

Příspěvek od marbo »

me zkusenosti: v roce 1995 jsem s mou AUDI 80 1,6 TD presel na smes rostlinneho oleje a 10% redidla s 6006. jezdim takto do nynejsi doby temer denne, najeto od onoho roku 96 540 km a na motoru jsem nezaznamenal váznejsi poruchu. Pravidelne menim olej v predepsanych intervalech (10000 km). Jednou rocne vezmu plnou nadrz klasicke nafty a vyjedu ji. Nevim jestli to ma nejaky vliv ale pro klid duse to tak delam. Na zkusebnim kopci v Beskydech kolem prehrady Sance jsem pozoroval toto: pri provozu jen na naftu jsem kopec vyjel postupne na 5 pak 4 a nakonec 3 prevodovy stupen. Pri jizde na smes ROs6006 jedu na petku podstatne vyse a ke konci radim 4 a s tou vyjizdim na kopec. Toto jsou me poznatky po 12 letech jezdeni a nepozoruji zadne rozezrane tesneni, ukapy oleje z motoru a podobne veci.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

jaké volej dáváš? jenom řepkové nebo je to jedno?
stunik
Příspěvky: 8
Registrován: pon říj 08, 2007 8:32
Bydliště: Chrudim

ředidlo do nafty

Příspěvek od stunik »

Nazdar kamarádi,
přeposílám trochu arogantní odpověď jednoho odborníka.

Dobrý den Jirko,

ředidlo S6006 je směsí uhlovodíků, včetně aromatických, a hlavní složkou (více než 90%) je benzínová frakce.
Přívlastek "bezaromatikový" mi není znám a pokud se jedná o "bezaromatický" takový výrobek též neznám.
Přesto se lze k Vašemu experimentu vyjádřit následovně:
Úprava motorové nafty tímto způsobem není vhodná!

1) neudáváte doporučené dávkování (ani ho nechci znát) a obávám se, že bude Vaše tendence naftu předávkovat (speciální přísady se dávkují v množství cca 0,02% příslušné účinné látky na každou jmenovanou vlastnost);
motorový olej obsahuje uhlovodíky, které ve vznětovém motoru neshoří a budou dlouhodobě motor zanášet, především spalovací prostor a pístní kroužky, dále mohou také vznikat úsady a jinak se zanášejí vstřikovací trysky
2) benzín SNIŽUJE cetanové číslo motorové nafty, ale přídavek bude pro tuto vlastnost tak nevýznamný, aby to bylo pozorovatelné negativně či pozitivně
3) benzín sice rozpouští parafíny, ale v koncentracích, které jsou pro trvalý provoz vznětového spíše nebezpečné, v možné koncentraci nebude pozorovatelný vliv
4) zlepšení mazivosti motorové nafty vlivem motorového oleje je více než pravděpodobné, ale jisté škody uvedené v bodě 1) za to nestojí
Věřte mi, že aditiva do motorové nafty jsou zcela odlišné chemické látky.

Věnujte čas spíše pravopisu než na experimentům v oblasti chemie, výsledky budou brzy viditelné, pro okolí velmi příjemné a žádné škody nehrozí.

Ing. Miloš Auersvald - vedoucí odboru laboratoří
Ústav paliv a maziv, a.s. Praha
tel. 731429194, 321713078, 321750266
fax. 321725288
e-mail: milos.auersvald@upmas.cz
Návštěvník

Re: ředidlo do nafty

Příspěvek od Návštěvník »

stunik píše:Nazdar kamarádi,
přeposílám trochu arogantní odpověď jednoho odborníka.

Dobrý den Jirko,

ředidlo S6006 je směsí uhlovodíků, včetně aromatických, a hlavní složkou (více než 90%) je benzínová frakce.
Přívlastek "bezaromatikový" mi není znám a pokud se jedná o "bezaromatický" takový výrobek též neznám.
Přesto se lze k Vašemu experimentu vyjádřit následovně:
Úprava motorové nafty tímto způsobem není vhodná!

1) neudáváte doporučené dávkování (ani ho nechci znát) a obávám se, že bude Vaše tendence naftu předávkovat (speciální přísady se dávkují v množství cca 0,02% příslušné účinné látky na každou jmenovanou vlastnost);
motorový olej obsahuje uhlovodíky, které ve vznětovém motoru neshoří a budou dlouhodobě motor zanášet, především spalovací prostor a pístní kroužky, dále mohou také vznikat úsady a jinak se zanášejí vstřikovací trysky
2) benzín SNIŽUJE cetanové číslo motorové nafty, ale přídavek bude pro tuto vlastnost tak nevýznamný, aby to bylo pozorovatelné negativně či pozitivně
3) benzín sice rozpouští parafíny, ale v koncentracích, které jsou pro trvalý provoz vznětového spíše nebezpečné, v možné koncentraci nebude pozorovatelný vliv
4) zlepšení mazivosti motorové nafty vlivem motorového oleje je více než pravděpodobné, ale jisté škody uvedené v bodě 1) za to nestojí
Věřte mi, že aditiva do motorové nafty jsou zcela odlišné chemické látky.

Věnujte čas spíše pravopisu než na experimentům v oblasti chemie, výsledky budou brzy viditelné, pro okolí velmi příjemné a žádné škody nehrozí.

Ing. Miloš Auersvald - vedoucí odboru laboratoří
Ústav paliv a maziv, a.s. Praha
tel. 731429194, 321713078, 321750266
fax. 321725288
e-mail: milos.auersvald@upmas.cz
celou dobu je tady řeč o řrdidle s názvem BEZAROMATIK ,jehož složení je -benzínová frakce ropná, hydrogenovaná těžká a butyl-acetát , kterého výrobek obsahuje méně než deset procent.
K oleji pouze tolik. Když shoří při nižších teplotách benzinového motoru tak zaručeně shoří při teplotách a tlacích v dieselu. Teplotu vznícení mají oleje skoro stejnou jako nafta.
Myslím že pan inženýr je osobně zainteresovaný na výrobě některého z komerčních přípravků které mají naprosto stejné složení a jsou přibarvovány nějakým nespálitelným svinstvem které po shoření zůstává na na podkladu. Nic bych za to nedal , že jde o jedovatý anilin.
Hlavní je že je to vyzkoušené dlouhodobě. Na pravopis se vykašli, my Ti rozumíme a on rozumnět ani nechce :lol:
Odpovědět