jak propláchnout chladicí soustavu?
Moderátor: Colommbo
jak propláchnout chladicí soustavu?
ahoj, mám Passata 2.0 PD a odešel mi olejový chladič (výměník) a do vody mi šel olej a tedka přemejšlím čím by to bylo nejlepší propláchnout, nemá někdo nějakou radu? Díky mooc
Re: jak propláchnout chladicí soustavu?
Nejlepší (ale nejpracnější) by bylo to vyčistit mechanicky. To ale jednoduché není, takže spíš
"chemickou" cestou. Např. http://www.valvolineeurope.com/czech/pr ... or%20flush
"chemickou" cestou. Např. http://www.valvolineeurope.com/czech/pr ... or%20flush
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: jak propláchnout chladicí soustavu?
Možná to není zrovna nejsmysluplnější nápad, ale což takhle odpojit obě hadice od chladiče a přes tu horní zase pomocí (jiné) hadice celý okruh proprat horkou tlakovou vodou (třeba z obyč. vodovodu) tak, aby to spodní hadicí teklo zase ven...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: jak propláchnout chladicí soustavu?
Ten olej z toho systému takhle ale asi nedostaneš, a krom toho by bylo potřeba vydělat termostat.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: jak propláchnout chladicí soustavu?
Zkusil bych naplnit chladící systém cca 5-ti procentním roztokem hydroxidu sodného (třeba prací sodou), pokud možno teplého, projet auto cca 10 až 15 km, pak vypustit po rozpojení spojů nejnižších hadic. Propláchnout teplou vodou a podle výsledku třeba i zopakovat. Těch 5% by nemělo nijak ublížit hliníkovým materiálům hlavy, topení a případně i chladiče, s mastnotou by to mělo mít úspěch.
Na čištění chladičů veteránů se s úspěchem používá Calgon a jemu podobné prostředky na odvápňování praček, řeší se to cirkulací horkého roztoku tohoto prostředku pomocí čerpadla přes čištěný chladič. Výsledky jsou překvapivě příznivé. Ale nevím, jestli by použití podobného prostředku odstranilo z chladícího systému proniklý olej. Ta soda funguje.
Na čištění chladičů veteránů se s úspěchem používá Calgon a jemu podobné prostředky na odvápňování praček, řeší se to cirkulací horkého roztoku tohoto prostředku pomocí čerpadla přes čištěný chladič. Výsledky jsou překvapivě příznivé. Ale nevím, jestli by použití podobného prostředku odstranilo z chladícího systému proniklý olej. Ta soda funguje.
Re: jak propláchnout chladicí soustavu?
Co obyčejný saponát na nádobí? Ten je na mastnou špínu.
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: jak propláchnout chladicí soustavu?
Na termostat jsem zcela zapomněl, pravda... A se saponátem bych byl hodně opatrný, jeho pěna se hodí na hebké ruce maminky z reklamy, ale do chladícího okruhu bych váhal...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: jak propláchnout chladicí soustavu?
Ta pěna se ale bude dostávat z chladicího systému možná ještě hůř, než ten olej.....Quido píše:Co obyčejný saponát na nádobí?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: jak propláchnout chladicí soustavu?
Ono když se to namastí,, tak to moc nepění. Nebo něco do myčky, to je nepěnivý.
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: jak propláchnout chladicí soustavu?
Benzín...!
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: jak propláchnout chladicí soustavu?
...a uškodí tam ten olej? Ja by som to prepláchol iba nahrubo. Vznikne tam potom síce nejaká kvázi-emulzia, ktorá ale bude plne funkčná a korózia sa tiež nebude konať. Akurát sa nebude dať odmerať bod tuhnutia refraktometrom (mám takú skúsenosť z exkolegovej Fabie). Ale ak si to nariediš poctivo 1:1 sám, tak to bude OK.
Re: jak propláchnout chladicí soustavu?
Nedavno som cistil chladiaci system zrovna na mojom. A to tym sposobom, ze som nakupil pokokopec destilovanej vody a nalieval, nechal na volnobehu, vylial, nalial, atd, atd.. Hlavne je dobre cistu vodu nechat v chladiacom systeme zohriat na pracovnu teplotu - vseobecne horuca voda lepsie cisti a riedi. A tak som si preplachoval, kym nesla odtial pomerne cista voda. Potom som odmontoval chladic, ten som prudom vystriekal z vnutra [doma vo vani, ale to nieze prezradite mame] [aj z vonka, uz ked som ho mal vybraty].
Potom som to este raz cele preplachol tou destilkou na volnobehu a bolo preplachnute...
No cely tento proces mi bol uplne zbytocny, lebo ten stary chladic po vymene vadneho termostatu praskol na starobu a musel som kupit cisto novy chladic a isla do toho aj nova napln. [ale toto s tym uz nema nic spolocne].
Inak olej vo vode nieje moc vyhra, lebo sa usadi po stenach [a nechce stadial dole], namasti vymenne plochy a v podstate posobi trochu ako izolant - neodvadza teplo tak dobre, ako voda [co je vseobecne zname aj o cistej chladiacej kvapaline].
Potom som to este raz cele preplachol tou destilkou na volnobehu a bolo preplachnute...
No cely tento proces mi bol uplne zbytocny, lebo ten stary chladic po vymene vadneho termostatu praskol na starobu a musel som kupit cisto novy chladic a isla do toho aj nova napln. [ale toto s tym uz nema nic spolocne].
Inak olej vo vode nieje moc vyhra, lebo sa usadi po stenach [a nechce stadial dole], namasti vymenne plochy a v podstate posobi trochu ako izolant - neodvadza teplo tak dobre, ako voda [co je vseobecne zname aj o cistej chladiacej kvapaline].
Re: jak propláchnout chladicí soustavu?
Kdyby neškodil / nebo nevadil, bude v motoru víc olejové náplně, chladič oleje, a mazací a chladicí okruh by byl společný. Asi by se konstruktéři a výrobci motorů "nenamáhali" s oddělením mazání a chlazení, a nebyly by potřeba dvě RŮZNÉ kapaliny..... Nepatří ani voda do oleje, ani olej do vody !!FF píše:...a uškodí tam ten olej?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: jak propláchnout chladicí soustavu?
...ale tu sa pravdepodobne jedná o množstvo menšie ako 1%...
...to by som aj ja rád zmiešal systém ostrekovačov s palivovým systémom a valil tam destilku na cisterny!!!
...to by som aj ja rád zmiešal systém ostrekovačov s palivovým systémom a valil tam destilku na cisterny!!!