Já narážel spíše na to, že málokdo vůbec tuší, že dojezdová rezerva se fouká na cca dvojnásobek tlaku běžné gumy. Jinými slovy, pokud je nafouklá pouze na tlak běžné gumy, je prakticky nepoužitelná. U českých benzínek je navíc problém s tím dohustit ji na správný tlak, protože většina "vzduchů vzduchuje" max. do 3 atm.lefort píše:Já taky. K čemu je měkká rezerva? K h..nu...Návštěvník píše:Mimochodem, kdo z vás ji má vůbec správně nahuštěnou (4,3 atm), aby ji vůbec byl schopen použít?
Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Moderátor: Colommbo
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Ano. Podobný problém bývá i u kol,šlapacích. Prostě tam 5 atm nenarveš.
Ale nejní to všude. Někde lze nafunět i starou. Avii.
Proto mám od Dunlopu mega pumpu,co je schopná,vyzkoušeno,nafunět 6,5.
Kde se válí? Jo autě ženy-rodiny. Prej radši sem tam dofuní,než by měnila gumu. Na to se nějakej pitomec vždy najde.
Ale nejní to všude. Někde lze nafunět i starou. Avii.
Proto mám od Dunlopu mega pumpu,co je schopná,vyzkoušeno,nafunět 6,5.
Kde se válí? Jo autě ženy-rodiny. Prej radši sem tam dofuní,než by měnila gumu. Na to se nějakej pitomec vždy najde.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Ano, to úplně nejdůležitější, co si kvůli případnému defektu brát s sebou na cesty, je malý elektrokompresor nebo alespoň pumpička.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
O důvod víc, proč mít normální rezervu.Návštěvník píše:Já narážel spíše na to, že málokdo vůbec tuší, že dojezdová rezerva se fouká na cca dvojnásobek tlaku běžné gumy. Jinými slovy, pokud je nafouklá pouze na tlak běžné gumy, je prakticky nepoužitelná. U českých benzínek je navíc problém s tím dohustit ji na správný tlak, protože většina "vzduchů vzduchuje" max. do 3 atm.
Pokud jde o plnohodnotné rezervní kolo, na jednom autě ho mám zcela stejné, jako všechna ostatní kola (ráfek + guma) a na tom novějším ne (zde mám 4 letní a 4 zimní gumy stejného rozměru na stejných ráfcích), páč auto je zánovní a a zatím má gumy dodané prodejcem. Jakmile si koupím gumy sám, bude opět rezerva stejná, jako všechna ostatní kola. Takže po nasazení rezervy by auto bylo teoreticky nepojízdné, ovšem s dojezdovkou ještě nepojízdnější. Hledě na to, že po návštěvě vulkanizera by mohlo být stejně teoreticky nepojízdné, leda by náhodou měl mé gumy nebo bych si musel koupit a nazout rovnou dvě. Takže mi stále přijde nejlepší ta rezerva v kufru, byť guma není stejná, jako ostatní gumy na autě. Je pro případ nouze. Na ní bych to dojel bez nebezpečí pro sebe i ostatní. Každý si má být vědom, s čím jede . Až to budu dělat příště , budu mít i totožnou gumu.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
U pirelli je to nazvane seal inside http://www.pirelli.com/tyres/en-gb/car/ ... eal-insidePitris píše:to Misojogi: http://www.continental.cz/www/pneumatik ... iseal.html
Miso, je to dostupne len u niektorych rozmerov. Pravdepodobne u takych pneu, ktore sa dodavaju do prvovyroby na konkretne modely aut. V poslednom cisle casopisu pneurevue pisali, ze na rozdiel od runflatov tieto samozacelujuce nemusia mat povinne senzory tlaku. Bol tam prave clanok o alternativach pouzivanych automobilkami namiesto rezervy.
Navstevnik, ty tvrdis, ze na zapade sa bezne neopravuju prepichnute pneu s rychlostnym indexom H a viac? To som nevedel. Z hladiska bezpecnosti to ma svoju logiku.
Tu som nasiel tabulku, ako ktory vyrobca pneu predpisuje znizit rychlostnu kategoriu v pripade opravy defektu. Je to americka stranka, zrejme v usa opravuju http://www.tirerack.com/tires/tiretech/ ... techid=225
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Jenže tohle se dnes týká minima aut, a to ještě navíc z úplného spodku nabídky (na plecháčích), poněvadž jako rezervu málokterý výrobce vozu dodává originální litý disk.Itall píše:Pokud jde o plnohodnotné rezervní kolo, na jednom autě ho mám zcela stejné, jako všechna ostatní kola (ráfek + guma) a na tom novějším ne (zde mám 4 letní a 4 zimní gumy stejného rozměru na stejných ráfcích), páč auto je zánovní a a zatím má gumy dodané prodejcem.
Tohle je ovšem možné pouze v případě, že:Itall píše:Jakmile si koupím gumy sám, bude opět rezerva stejná, jako všechna ostatní kola.
- nepřezouváš na zimu/na léto;
- pořídíš si stejné gumy k původní zimní/letní rezervě;
- pořídíš si vždy 5 gum v sadě zimní/letní.
To jako fakt?
Potíž je v tom, že snaha dojet za každou cenu až do cíle na plnohodnotné rezervě, ale nekompatibilní se zbytkem obutí auta z hlediska ráfků (plecháč vs. hliníkáče) a pneumatik (rozdílný výrobce, dezén, stáří, ojetost; rozměr by měl být vždy stejný), vede v zahraničí (o tom něco vím) nezřídka k nehodě, poněvadž běžný řidič zjistí, že je něco špatně, až když jde do tuhého, k tomu nebývá zvyklý řídit plně zatížený vůz v extrémních podmínkách: vedro/mrazy, Alpy, přívaly vody, silné poryvy větru na mostech mezi tunely v horách... Zatímco krátká a dočasná jízda na dojezdovce (asi málokoho napadne dotáhnout to na ní až do cíle) je natolik specifická, že i běžnému řidiči dává jasně najevo, že "s tímhle se nedá jet normálně".Itall píše:Takže po nasazení rezervy by to bylo teoreticky nepojízdné, ovšem s dojezdovkou ještě nepojízdnější.
Tato úvaha mi připadá stejně mimo, jako neřešit zlomenou nohu s odkazem na to, že mám přece ještě jednu. Proto opakuji: defekt pneu na daleké cestě je třeba co nejdříve řešit vždy! Něco se opravit dá, něco ne, anebo to předpisy zakazují. Pak nezbývá než pořídit dvě nové gumy. Každá sranda holt něco stojí.Itall píše:Hledě na to, že po návštěvě vulkanizera by mohlo být stejně teoreticky nepojízdné, leda by náhodou měl mé gumy nebo bych si musel koupit a nazout rovnou dvě.
Viz shora - klasický komentář řidiče po takové nehodě (pokud ho je schopen): "Už jsem na to zapomněl, vždyť jsem od výměny kola ujel stovky km a vše se zdálo být v pořádku".Itall píše:Takže mi stále přijde nejlepší ta rezerva v kufru, byť guma není stejná, jako ostatní gumy na autě. Je pro případ nouze. Na ní bych to dojel bez nebezpečí pro sebe i ostatní. Každý si má být vědom, s čím jede .
Samozřejmě plus mínus stejně ojetou, stejného stáří a na stejném ráfku.Itall píše:Až to budu dělat příště , budu mít i totožnou gumu.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Ano, ale Západem jsem myslel západní Evropu. A rovněž se nesmí opravovat (žádná) guma s defektem v rameni a na bočnici.javier píše:Navstevnik, ty tvrdis, ze na zapade sa bezne neopravuju prepichnute pneu s rychlostnym indexom H a viac? To som nevedel. Z hladiska bezpecnosti to ma svoju logiku.
Tu som nasiel tabulku, ako ktory vyrobca pneu predpisuje znizit rychlostnu kategoriu v pripade opravy defektu. Je to americka stranka, zrejme v usa opravuju http://www.tirerack.com/tires/tiretech/ ... techid=225
Pokud jde o USA, jejich domácí předpisy neznám. Vím jen tolik, že tam se pneu vysokých rychl. indexů moc nevyskytují, že defekty jsou vcelku běžná věc, a stejně tak běžně se přistupuje k jejich opravě, včetně ceny - ještě v 1. pol. 90 let stála oprava jednoho průpichu 2-3 dolary.
P.S.: Nejčastějším případem defektu pneu v Německu je proražení bočnice o obrubník při šikmém parkování na dálničním odpočívadle.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Podle zákona nemusejí být pneumatiky na téže stejné. Na téže nápravě musí být používány pouze shodné pneumatiky. Konstrukcí pneumatiky se rozumí konstrukce diagonální, radiální, smíšená (BIAS BELTED). Shodnou pneumatikou se rozumí pneumatika stejného rozměru, konstrukce, druhu dezénu a značky. Druhem dezénu pneumatiky se rozumí dezén letní, dezén zimní.
O vhodnosti absolutní shodnosti by stálo za to mluvit pokud by měli obě pneumatiky absolutně stejné podmínky, například zatížení, adhezi (např. rozdílné množství vody pod pravou a levou pneu), stejné nerovnosti atd.
O vhodnosti absolutní shodnosti by stálo za to mluvit pokud by měli obě pneumatiky absolutně stejné podmínky, například zatížení, adhezi (např. rozdílné množství vody pod pravou a levou pneu), stejné nerovnosti atd.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Na jedné straně je legislativa, proti které však stojí technika. Tak např. ojetá guma má jiný valivý odpor, což se promítá do řízení a schopnosti vozu držet zvolenou stopu. Stará guma výrazně méně drží na vozovce, poněvadž je ztvrdlá. Navíc moderní elektronické systémy dokáže rozhodit i pár mm rozdílu v ojetosti gum. Atd. atd.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
1) Ano, nepřezouvám na léto/zimu. Opět jsem si dělal průzkum přezouvání na jižní Moravě, v jednom z nejteplejších krajů, s podmínkami téměř mediteránními. Před dvěma léty, na 100 aut, mělo v létě zimní gumy 22 ks, pokud se pamatuji. Letos to bylo 27% aut, včetně policejního (státní) .Návštěvník píše:Tohle je ovšem možné pouze v případě, že:Itall píše:Jakmile si koupím gumy sám, bude opět rezerva stejná, jako všechna ostatní kola.
- nepřezouváš na zimu/na léto;
- pořídíš si stejné gumy k původní zimní/letní rezervě;
- pořídíš si vždy 5 gum v sadě zimní/letní.
To jako fakt?
2) Rezervu používám a nakupuji běžně jako každé jiné kolo, tedy nepořizuji sadu k rezervě nebo rezervu k sadě.
3) Nyní mám vždy 6 stejných ráfků, takže pořizuji buď čtveřice nebo dvojice stejných gum, ideálně pak je 6 stejných, což už mám na P107. Rezerva je tedy vždy jedna z dvojice nebo čtveřice, nikdy solitér.
S plnohodnotnou rezervou, odlišnou od sady, se nedá jet jako kráva, ale normálně ano. Jen s větší předvídavostí.Návštěvník píše:... i běžnému řidiči dává jasně najevo, že "s tímhle se nedá jet normálně".
Ano, ty si v takovém případě koupíš u vulkanizera celou sadu, aby bylo vše OK. Ovšem vezmi na vědomí, že to, kromě tebe, neudělá nikdo. A popravdě - ani ty ne...Návštěvník píše:Tato úvaha mi připadá stejně mimo, jako neřešit zlomenou nohu s odkazem na to, že mám přece ještě jednu. Proto opakuji: defekt pneu na daleké cestě je třeba co nejdříve řešit vždy! Něco se opravit dá, něco ne, anebo to předpisy zakazují. Pak nezbývá než pořídit dvě nové gumy. Každá sranda holt něco stojí.
...Samozřejmě plus mínus stejně ojetou, stejného stáří a na stejném ráfku.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
V policejní statistice příčin dopravních nehod se pak obojí odrazí v kolonce "nesprávný způsob jízdy".Itall píše:1) Ano, nepřezouvám na léto/zimu. Opět jsem si dělal průzkum přezouvání na jižní Moravě, v jednom z nejteplejších krajů, s podmínkami téměř mediteránními. Před dvěma léty, na 100 aut, mělo v létě zimní gumy 22 ks, pokud se pamatuji. Letos to bylo 27% aut, včetně policejního (státní) ....
S plnohodnotnou rezervou, odlišnou od sady, se nedá jet jako kráva, ale normálně ano. Jen s větší předvídavostí. ...
Jinak na služebním autě mám jednu gumu jinou (můj předchůdce prorazil obě pneu na pravé straně vozidla, jednu proraženou nahradila rezerva, další stejná už nebyla, tak tam v rámci "legality" přišla michelinka jiného, už novějšího typu) a výsledkem je to, že auto jaksi neumí zatáčky doprava, resp. umí lépe ty doleva. Jestli to někomu připadá normální, budiž, ovšem mně nikoli.
Defekty obvykle odhaluji až při přezouvání na zimu/na léto, jelikož bezdušové gumy s cizím tělesem v běhounu až na výjimky ani neucházejí, a to dokonce i při mém stylu jízdy. Poloprázdnou gumu jsem musel řešit naposledy před 12 lety, proto jsem uvažoval o tom, že plnohodnotnou rezervu úplně vyřadím. Jenže její držák v případě, že tam není, drnčí, takže tam zůstala. Jinak nové gumy kupuji přes internet a na přezouvání jezdím stovky km tam, kde jsou schopni to udělat podle mých požadavků.Itall píše:Ano, ty si v takovém případě koupíš u vulkanizera celou sadu, aby bylo vše OK. Ovšem vezmi na vědomí, že to, kromě tebe, neudělá nikdo. A popravdě - ani ty ne...
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Vyhýbám se potížím, které potenciálně mohou nastat a ví se, že již mnohokrát nastaly, a kterým mohu preventivně jednoduše předejít tak, abych pak případně neměl větší problém. I kdybych prázdnou gumu musel složitě řešit někde v zahraničí jednou v životě, litoval bych možná do smrti, že jsem si jednoduše nevzal plnohodnotnou rezervu .Návštěvník píše:Poloprázdnou gumu jsem musel řešit naposledy před 12 lety, proto jsem uvažoval o tom, že plnohodnotnou rezervu úplně vyřadím. Jenže její držák v případě, že tam není, drnčí, takže tam zůstala. Jinak nové gumy kupuji přes internet a na přezouvání jezdím stovky km tam, kde jsou schopni to udělat podle mých požadavků.
Podle logiky, že se mi to už dlouho nestalo, by se mělo např. zrušit veškeré komerční pojištění. Vždyť se stejně dlouho nic nestalo a asi se nestane...(neplatí pro šikovné pojišťovací podvodníky, kvůli kterým to pojištění vlastně existuje ). To bych považoval za mnohem logičtější, než nevozit plnohodnotnou rezervu.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Prázdná slova, která příkře odporují tvým činům ve všem, o čem jsme se tu kdy dohadovali. Že by jen nekonzistentnost ve vyjadřování...?Itall píše:Vyhýbám se potížím, které potenciálně mohou nastat a ví se, že již mnohokrát nastaly, a kterým mohu preventivně jednoduše předejít...
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Dobrá, ještě jsem zapomněl dodat - pokud mě to nic nestojí .Návštěvník píše:Prázdná slova, která příkře odporují tvým činům ve všem, o čem jsme se tu kdy dohadovali. Že by jen nekonzistentnost ve vyjadřování...?Itall píše:Vyhýbám se potížím, které potenciálně mohou nastat a ví se, že již mnohokrát nastaly, a kterým mohu preventivně jednoduše předejít...
Jinak nevím, kterým notoricky známým potížím bych šel vstříc svou péčí o vozidla. Auta s prázdnou pneu občas na silnici vídávám stát. Pak také vídám stát auta i z jiných důvodů, ovšem nevím, zda zrovna např. kvůli výměně airfiltru po 60000 km... . Zrovna mi vyprávěl jeden majitel Clia II, že svíčky se mění po 60000 km, ale první odešla v 55000 km. Hm. Renault. Nebrat, známá věc
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Já narážel spíše na toto:
Přeloženo, Itall jezdí celý rok na zimácích. A pojede na nich klidně i na dovolenou do Chorvatska. Samozřejmě přes Rakousko a bez obav i s hloubkou dezénu menší než 4 mm. Což v případě kontroly (o nehodě raději ani neuvažuji) znamená odtah do nejbližšího pneuservisu a povinný nákup sady nových gum. Oni totiž rakouští policisté mají české motoristy, zvláště ty šetřivé , velmi rádi... Prevence se holt musí vyplatit!Itall píše:1) Ano, nepřezouvám na léto/zimu. Opět jsem si dělal průzkum přezouvání na jižní Moravě, v jednom z nejteplejších krajů, s podmínkami téměř mediteránními. Před dvěma léty, na 100 aut, mělo v létě zimní gumy 22 ks, pokud se pamatuji. Letos to bylo 27% aut, včetně policejního (státní) .