Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Moderátor: Colommbo
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Druhu rezervu na prednu kapotu a hura do Afriky!
Jasne, ze auta tejto triedy su konstruovane najma na kratke trasy, kde dojazdovka staci.
Ja by som bol ochotny rezervu ozeliet, keby sa na moje auto dali kupit pneu s tou lepivou vrstvou zvnutra, ktora zaceli defekt. Robi to Pirelli a Continental. Prerazenej pneu to sice nepomoze, ale na bezny defekt sa mi to zda lepsie ako lepiaca sada.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Běžná bezdušová pneumatika v případě normálního defektu hned "neuteče", zejména ne tehdy, když v ní zůstane to, co ji propíchlo. Největším nebezpečím je proto v daném případě pomalý pokles tlaku, který většina řidičů ani nezaregistruje, ovšem v kritické situaci může mít jízda na podhuštěné pneu fatální následky.javier píše:Ja by som bol ochotny rezervu ozeliet, keby sa na moje auto dali kupit pneu s tou lepivou vrstvou zvnutra, ktora zaceli defekt. Robi to Pirelli a Continental. Prerazenej pneu to sice nepomoze, ale na bezny defekt sa mi to zda lepsie ako lepiaca sada.
Jakákoli náhrada za běžnou pneumatiku (již shora zmíněné "samozalepující se" gumy či runflat-y) je řešením vyloženě špatným, a to nejen z hlediska jízdních vlastností (vždy), ale především pro nebezpečí jizdy na podhuštěných gumách (v případě defektu). Proto musí mít auta osazená runflat-y vždy povinně hlídání tlaku v pneumatikách.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Ak tomu rozumiem spravne, tak sa podhustena pneu pri jazde viac deformuje, cim sa vyrazne viac zahrieva a prilis vysoka teplota sposobi oddelovanie jednotlivych vrstiev behuna od kostry, co vedie ku katastrofe. No a najvacsia pravdepodobnost je v lete na dialnici, kde sa pri rychlej jazde zahrievaju pneu najviac.
Vychadzal som vsak z toho, ze samozacelujuca pneumatika dokaze zabranit uniku vzduchu dostatocne rychlo a nepride k prilisnemu podhusteniu.
Vychadzal som vsak z toho, ze samozacelujuca pneumatika dokaze zabranit uniku vzduchu dostatocne rychlo a nepride k prilisnemu podhusteniu.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Samozacelujici guma nemuze byt na aute poznat(pokud tedy nejste Walter Röhrl) ma o par set gramu navic, ta vrstva je relativne tenka a ma fakt zajimave vlastnosti. Mel jsem moznost ji prozkoumat, sic v nejakym nesmyslnym rozmeru na Merc SL, ci co, ale mozna to ma neco do sebe. Otazka je, proc se to doposud moc nerozsirilo...Navstevnik píše: Jakákoli náhrada za běžnou pneumatiku (již shora zmíněné "samozalepující se" gumy či runflat-y) je řešením vyloženě špatným, ...
S runflaty souhlas, to byl prvni krok baworu smerem do pekla
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
@javier: Ano, destrukce pneumatiky při jízdě po dálnici je velké nebezpečí, ovšem ono úplně stačí, když s podhuštěnou zadní gumou musíš najednou prudce brzdit v zatáčce. Ne že by si ji snad hned zul z ráfku, ale ten zadek auta prostě nepodrží.
A ona samozacelující se pneumatika je prostě jen marketingový tah. Umím si představit jedinou situaci, kdy by mi to pomohlo - když mi někdo u benzínky na dálnici záměrně propíchne gumu v rameni ševcovským šídlem zamontovaným do podrážky boty, aby mi pak "pomohl" s opravou defektu. "Opraváři" mi nejspíše nestačili , v pohodě jsem dorazil až do cíle (dalších 250 km) a po noci, kdy bylo auto odstavené, jsem objevil poloprázdnou pneu, na které jsem ještě dojel do pneuservisu.
A ona samozacelující se pneumatika je prostě jen marketingový tah. Umím si představit jedinou situaci, kdy by mi to pomohlo - když mi někdo u benzínky na dálnici záměrně propíchne gumu v rameni ševcovským šídlem zamontovaným do podrážky boty, aby mi pak "pomohl" s opravou defektu. "Opraváři" mi nejspíše nestačili , v pohodě jsem dorazil až do cíle (dalších 250 km) a po noci, kdy bylo auto odstavené, jsem objevil poloprázdnou pneu, na které jsem ještě dojel do pneuservisu.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Marketing (viz můj předchozí příspěvek - taková guma se v případě klasického defektu průpichem stejně nechová o moc lépe, než normální bezdušovka) a neopravitelnost takové pneumatiky. I když na Západě ti gumu v rychl. kategorii H a výše stejně nikdo neopraví.lefort píše:... Otazka je, proc se to doposud moc nerozsirilo...
Ještě bych tam viděl jeden pozitivní moment: ona "polotekutá" vrstva uvnitř by mohla zajistit, že v místě průpichu nezačne korodovat kostra pneu, pokud je v daném místě ocelový kord, zatímco v případě píchlé, ale neutíkající normální bezdušovky k tomu bez řádné opravy dochází.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
To vykládej své babičce. I velká auta mají pouze dojezdovky.emge píše:Len ten Splash je pojazdná nákupná taška do mesta a nie rodinné auto na dovolenku.
Tu tá "dojazdovka" má svoje opodstatnenie.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
No však, nic víc ani není zapotřebí!Itall píše:... I velká auta mají pouze dojezdovky.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
No jistě, nic není zapotřebí, i když auto nedojede do cíle, vždy se to dá nějak udělat, ba? Běžně ale člověka zajímá, kolik ho to bude stát peněz, času a nervů a jestli mu to třeba zkomplikuje, případně pokazí dovolenou, jak velmi správně podotkl javier .
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
mozem vediet nejake info o ake gumny sa jedna ?Ja by som bol ochotny rezervu ozeliet, keby sa na moje auto dali kupit pneu s tou lepivou vrstvou zvnutra, ktora zaceli defekt. Robi to Pirelli a Continental. Prerazenej pneu to sice nepomoze, ale na bezny defekt sa mi to zda lepsie ako lepiaca sada.
mal som aj Pirelli aj Continental ale nic som si na nich nevsimol take extra
alebo sa jedna len o specialne modely?
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Máš snad rezervu pasující k letní sadě kol (stejný ráfek + stejná guma) a jinou k zimní sadě kol (opět stejný ráfek + stejná guma), abys bez nebezpečí pro sebe i ostatní dojel až do vzdáleného cíle? Obvykle nemáš! Tak o čem to je?Itall píše:No jistě, nic není zapotřebí, i když auto nedojede do cíle, vždy se to dá nějak udělat, ba? Běžně ale člověka zajímá, kolik ho to bude stát peněz, času a nervů a jestli mu to třeba zkomplikuje, případně pokazí dovolenou, jak velmi správně podotkl javier .
Že v případě poškození gumy proražením potřebuješ tu dojezdovku, kterou při běžném defektu ani nepotřebuješ. Vždy totiž budeš muset vzniklý problém tak jako tak brzy řešit v pneuservisu, na což ti dojezdovka naprosto stačí. Mimochodem, kdo z vás ji má vůbec správně nahuštěnou (4,3 atm), aby ji vůbec byl schopen použít?
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Já ano jsem zvyklý už z dřívějška rezervu měsíčně kontrolovat tak jak všechny ostatní na autě....Návštěvník píše:dojezdovku....kdo z vás ji má vůbec správně nahuštěnou (4,3 atm), aby ji vůbec byl schopen použít?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Já taky. K čemu je měkká rezerva? K h..nu...Návštěvník píše:Mimochodem, kdo z vás ji má vůbec správně nahuštěnou (4,3 atm), aby ji vůbec byl schopen použít?
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Haha,
Asi jak komu na čem drží tlak.
Na skútru musim zadek co týden,bo uchází.
Alma pustí za 4 měsíce všechny kola stejně. Z 2,3 na 2,1. Zimáky celoročně.
Xsaru bušim 2,5 a za 4 měsíce uteče na 2,0 . Zimáky na ní dofukuju jen při montáži,tzn. 1x ročně. Za tudobu únik neznatelný
Hornik neutíká vůbec.
Holt mám kliku.
Rezervy jen zmáčknu,je li tam pocitově dost.
PS: S Almou mám od ledna najeto 870 km,z toho po výměně oleje za letní v dubnu 500...
Asi jak komu na čem drží tlak.
Na skútru musim zadek co týden,bo uchází.
Alma pustí za 4 měsíce všechny kola stejně. Z 2,3 na 2,1. Zimáky celoročně.
Xsaru bušim 2,5 a za 4 měsíce uteče na 2,0 . Zimáky na ní dofukuju jen při montáži,tzn. 1x ročně. Za tudobu únik neznatelný
Hornik neutíká vůbec.
Holt mám kliku.
Rezervy jen zmáčknu,je li tam pocitově dost.
PS: S Almou mám od ledna najeto 870 km,z toho po výměně oleje za letní v dubnu 500...