Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
javier
Příspěvky: 77
Registrován: ned čer 01, 2014 12:49

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od javier »

:wink:
Druhu rezervu na prednu kapotu a hura do Afriky!

Jasne, ze auta tejto triedy su konstruovane najma na kratke trasy, kde dojazdovka staci.

Ja by som bol ochotny rezervu ozeliet, keby sa na moje auto dali kupit pneu s tou lepivou vrstvou zvnutra, ktora zaceli defekt. Robi to Pirelli a Continental. Prerazenej pneu to sice nepomoze, ale na bezny defekt sa mi to zda lepsie ako lepiaca sada.
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

javier píše:Ja by som bol ochotny rezervu ozeliet, keby sa na moje auto dali kupit pneu s tou lepivou vrstvou zvnutra, ktora zaceli defekt. Robi to Pirelli a Continental. Prerazenej pneu to sice nepomoze, ale na bezny defekt sa mi to zda lepsie ako lepiaca sada.
Běžná bezdušová pneumatika v případě normálního defektu hned "neuteče", zejména ne tehdy, když v ní zůstane to, co ji propíchlo. Největším nebezpečím je proto v daném případě pomalý pokles tlaku, který většina řidičů ani nezaregistruje, ovšem v kritické situaci může mít jízda na podhuštěné pneu fatální následky.

Jakákoli náhrada za běžnou pneumatiku (již shora zmíněné "samozalepující se" gumy či runflat-y) je řešením vyloženě špatným, a to nejen z hlediska jízdních vlastností (vždy), ale především pro nebezpečí jizdy na podhuštěných gumách (v případě defektu). Proto musí mít auta osazená runflat-y vždy povinně hlídání tlaku v pneumatikách.
javier
Příspěvky: 77
Registrován: ned čer 01, 2014 12:49

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od javier »

Ak tomu rozumiem spravne, tak sa podhustena pneu pri jazde viac deformuje, cim sa vyrazne viac zahrieva a prilis vysoka teplota sposobi oddelovanie jednotlivych vrstiev behuna od kostry, co vedie ku katastrofe. No a najvacsia pravdepodobnost je v lete na dialnici, kde sa pri rychlej jazde zahrievaju pneu najviac.

Vychadzal som vsak z toho, ze samozacelujuca pneumatika dokaze zabranit uniku vzduchu dostatocne rychlo a nepride k prilisnemu podhusteniu.
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od lefort »

Navstevnik píše: Jakákoli náhrada za běžnou pneumatiku (již shora zmíněné "samozalepující se" gumy či runflat-y) je řešením vyloženě špatným, ...
Samozacelujici guma nemuze byt na aute poznat(pokud tedy nejste Walter Röhrl) ma o par set gramu navic, ta vrstva je relativne tenka a ma fakt zajimave vlastnosti. Mel jsem moznost ji prozkoumat, sic v nejakym nesmyslnym rozmeru na Merc SL, ci co, ale mozna to ma neco do sebe. Otazka je, proc se to doposud moc nerozsirilo...
S runflaty souhlas, to byl prvni krok baworu smerem do pekla :?
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

@javier: Ano, destrukce pneumatiky při jízdě po dálnici je velké nebezpečí, ovšem ono úplně stačí, když s podhuštěnou zadní gumou musíš najednou prudce brzdit v zatáčce. Ne že by si ji snad hned zul z ráfku, ale ten zadek auta prostě nepodrží.

A ona samozacelující se pneumatika je prostě jen marketingový tah. Umím si představit jedinou situaci, kdy by mi to pomohlo - když mi někdo u benzínky na dálnici záměrně propíchne gumu v rameni ševcovským šídlem zamontovaným do podrážky boty, aby mi pak "pomohl" s opravou defektu. "Opraváři" mi nejspíše nestačili :P , v pohodě jsem dorazil až do cíle (dalších 250 km) a po noci, kdy bylo auto odstavené, jsem objevil poloprázdnou pneu, na které jsem ještě dojel do pneuservisu.
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

lefort píše:... Otazka je, proc se to doposud moc nerozsirilo...
Marketing (viz můj předchozí příspěvek - taková guma se v případě klasického defektu průpichem stejně nechová o moc lépe, než normální bezdušovka) a neopravitelnost takové pneumatiky. I když na Západě ti gumu v rychl. kategorii H a výše stejně nikdo neopraví.

Ještě bych tam viděl jeden pozitivní moment: ona "polotekutá" vrstva uvnitř by mohla zajistit, že v místě průpichu nezačne korodovat kostra pneu, pokud je v daném místě ocelový kord, zatímco v případě píchlé, ale neutíkající normální bezdušovky k tomu bez řádné opravy dochází.
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

emge píše:Len ten Splash je pojazdná nákupná taška do mesta a nie rodinné auto na dovolenku.
Tu tá "dojazdovka" má svoje opodstatnenie.
To vykládej své babičce. I velká auta mají pouze dojezdovky.
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:... I velká auta mají pouze dojezdovky.
No však, nic víc ani není zapotřebí!
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

No jistě, nic není zapotřebí, i když auto nedojede do cíle, vždy se to dá nějak udělat, ba? Běžně ale člověka zajímá, kolik ho to bude stát peněz, času a nervů a jestli mu to třeba zkomplikuje, případně pokazí dovolenou, jak velmi správně podotkl javier :idea: .
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Misojogi »

Ja by som bol ochotny rezervu ozeliet, keby sa na moje auto dali kupit pneu s tou lepivou vrstvou zvnutra, ktora zaceli defekt. Robi to Pirelli a Continental. Prerazenej pneu to sice nepomoze, ale na bezny defekt sa mi to zda lepsie ako lepiaca sada.
mozem vediet nejake info o ake gumny sa jedna ?
mal som aj Pirelli aj Continental ale nic som si na nich nevsimol take extra
alebo sa jedna len o specialne modely?
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:No jistě, nic není zapotřebí, i když auto nedojede do cíle, vždy se to dá nějak udělat, ba? Běžně ale člověka zajímá, kolik ho to bude stát peněz, času a nervů a jestli mu to třeba zkomplikuje, případně pokazí dovolenou, jak velmi správně podotkl javier :idea: .
Máš snad rezervu pasující k letní sadě kol (stejný ráfek + stejná guma) a jinou k zimní sadě kol (opět stejný ráfek + stejná guma), abys bez nebezpečí pro sebe i ostatní dojel až do vzdáleného cíle? Obvykle nemáš! Tak o čem to je?
Že v případě poškození gumy proražením potřebuješ tu dojezdovku, kterou při běžném defektu ani nepotřebuješ. Vždy totiž budeš muset vzniklý problém tak jako tak brzy řešit v pneuservisu, na což ti dojezdovka naprosto stačí. Mimochodem, kdo z vás ji má vůbec správně nahuštěnou (4,3 atm), aby ji vůbec byl schopen použít? :mrgreen:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Pitris »

Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Pitris »

Návštěvník píše:dojezdovku....kdo z vás ji má vůbec správně nahuštěnou (4,3 atm), aby ji vůbec byl schopen použít? :mrgreen:
Já ano :mrgreen: jsem zvyklý už z dřívějška rezervu měsíčně kontrolovat tak jak všechny ostatní na autě....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od lefort »

Návštěvník píše:Mimochodem, kdo z vás ji má vůbec správně nahuštěnou (4,3 atm), aby ji vůbec byl schopen použít? :mrgreen:
Já taky. K čemu je měkká rezerva? K h..nu...
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Pedro »

Haha,
Asi jak komu na čem drží tlak.
Na skútru musim zadek co týden,bo uchází.
Alma pustí za 4 měsíce všechny kola stejně. Z 2,3 na 2,1. Zimáky celoročně.
Xsaru bušim 2,5 a za 4 měsíce uteče na 2,0 . Zimáky na ní dofukuju jen při montáži,tzn. 1x ročně. Za tudobu únik neznatelný
Hornik neutíká vůbec.
Holt mám kliku.
Rezervy jen zmáčknu,je li tam pocitově dost.
PS: S Almou mám od ledna najeto 870 km,z toho po výměně oleje za letní v dubnu 500...
Odpovědět