Hyundai IX55 3.0 V6 CRDi
Moderátor: Colommbo
Hyundai IX55 3.0 V6 CRDi
Dobrý den všem.
Pánové, jelikož vím že se zde pohybují odborníci přes maziva, obracím se na vás s prosbou o pomoc ve vyhledání adekvátního oleje pro můj Hyundai IX55 3.0 V6 . rok výroby 2011
Jedná se o auto s 176 KW , tudíž ještě bez DPF filtru.
Předešlý majitel dával 5W-30 Total Quartz INEO ECS fuel economy což když jsem ho pročítal , nezdá se mi adekvátní..
Jelikož v servisním manuálu mám přesně toto.. (A že doporučují Shell Helix)
API Service CH-4 nebo vyšší , ACEA B4
a na tom jsem vždy ztroskotal při hledání nového oleje..
Auto má najeto 188 tisíc, v týdnu couračky po městě, ale každý konec týdne jedu dálnici cca 500 km a výše
Obsah olejové náplně je 7.2 litrů, takže asi tolik nedegraduje.. A díky dálnici bych rád zůstal u 5W-30
Díky za vaše postřehy. Martin
Pánové, jelikož vím že se zde pohybují odborníci přes maziva, obracím se na vás s prosbou o pomoc ve vyhledání adekvátního oleje pro můj Hyundai IX55 3.0 V6 . rok výroby 2011
Jedná se o auto s 176 KW , tudíž ještě bez DPF filtru.
Předešlý majitel dával 5W-30 Total Quartz INEO ECS fuel economy což když jsem ho pročítal , nezdá se mi adekvátní..
Jelikož v servisním manuálu mám přesně toto.. (A že doporučují Shell Helix)
API Service CH-4 nebo vyšší , ACEA B4
a na tom jsem vždy ztroskotal při hledání nového oleje..
Auto má najeto 188 tisíc, v týdnu couračky po městě, ale každý konec týdne jedu dálnici cca 500 km a výše
Obsah olejové náplně je 7.2 litrů, takže asi tolik nedegraduje.. A díky dálnici bych rád zůstal u 5W-30
Díky za vaše postřehy. Martin
Re: Hyundai IX55 3.0 V6 CRDi
API CH-4 se vyskytuje převážně mezi oleji pro náklaďáky. Držel bych se předpisu ACEA B4 (na oleji asi bude A3/B4), a pokud chceš 5w30 dal by se vybrat třeba Shell Helix Ultra, Valvoline SynPower / MaxLife, Ravenol HCL, nebo Eurol Super Lite. A měnil bych do 15-ti tkm MAX nebo po 1 roce.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Hyundai IX55 3.0 V6 CRDi
Ahoj! Souhlasím - čím víc oleje, tím líp. Proč však zůstávat u 5W30...? Tedy pokud motoru i tobě vyhovuje (v dobrém slova smyslu mu chutná), proč nee, ale "díky dálnici"...?Martun píše:Obsah olejové náplně je 7.2 litrů, takže asi tolik nedegraduje.. A díky dálnici bych rád zůstal u 5W-30
P.S. V jakých intervalech olej měníš...? Budu už jak kolovrátek, omlouvám se, ale v souvislosti s celkovým nájezdem (a absencí DPF) bych pouvažoval o plnotučném Valvoline MaxLife 5W40...
A nebo
má však C3...Pitris píše:...pokud chceš 5w30 dal by se vybrat třeba...Valvoline...MaxLife...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Hyundai IX55 3.0 V6 CRDi
Nie nie je adekvátny. Úplne na chuja Možno tak do obchodu a späťMartun píše: Předešlý majitel dával 5W-30 Total Quartz INEO ECS fuel economy což když jsem ho pročítal , nezdá se mi adekvátní..
Práveže môžeš byť šťastný človek výber je v tomto prípade veľký ... z 5W30 sú použiteľné Mannol Energy, Shell Helix Ultra alebo Valvoline SynPower alebo potom 5W40 Elf Evolution, Mannol Elite, Motul 8100 X-cess, Shell Helix HX7,HX8 príp. Ultra a ďaľších xy olejovMartun píše:Jelikož v servisním manuálu mám přesně toto.. (A že doporučují Shell Helix)
ACEA B4
a na tom jsem vždy ztroskotal při hledání nového oleje..
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Hyundai IX55 3.0 V6 CRDi
Aha. Tak tak tady bude ten zakopaný pes... API CH-4 je olej pro náklaďák.. On původně Hyundai IX55, byl prvotně určen pro Ameriku. Tam se prodával pod názvem Veracruz a měl benzínovou V6 obsahu 3.8 , tak jestli to tam nebrali trochu jako truckPitris píše:API CH-4 se vyskytuje převážně mezi oleji pro náklaďáky. Držel bych se předpisu ACEA B4 (na oleji asi bude A3/B4) ...
No tady jsem to popletl. Ono na dálniční provoz by více vyhovoval asi 5W40 tedy že? Že jako snese vyšší teplotní zatížení?Colommbo píše: Ahoj! Souhlasím - čím víc oleje, tím líp. Proč však zůstávat u 5W30...? Tedy pokud motoru i tobě vyhovuje (v dobrém slova smyslu mu chutná), proč nee, ale "díky dálnici"...?
P.S. V jakých intervalech olej měníš...? Budu už jak kolovrátek, omlouvám se, ale v souvislosti s celkovým nájezdem (a absencí DPF) bych pouvažoval o plnotučném Valvoline MaxLife 5W40...
Shell Helix Ultra tady zmiňujete dvakrát, Valvoline MaxLife , nebo SynPower, Nebo ten Shell Helix HX7 nebo HX8... a další...
takže mám vybírat mezi těmito a spíše 5W40? Jde mi o to abych splnil tu podmínku ACEA B4 když tedy API CH-4 je pro náklaďáky
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Hyundai IX55 3.0 V6 CRDi
Oleje splňující normu ACEA B4 jsou určeny naftovým motorům s přímým vstřikováním paliva, což jsou už vpodstatě všechny moderní oleje i motory. A fakt bych se přimlouval za 5W40...
P.S. Jestli je norma API CH-4 určena pro náklaďáky, si nejsem tak jistý, bo
"Zavedena v roce 1998. Pro vysoko-rychlostní čtyřdobé motory, u kterých je vyžadováno splnění výfukových emisních norem z roku 1998. CH-4 oleje mají speciální složení pro užití s palivem s hmotnostním obsahem síry do 0.5%. Může být použit místo CD, CE, CF-4 a CG-4 olejů."
Ty vysokorychlostní motory mi tam nějak neštymujou...
P.S. Jestli je norma API CH-4 určena pro náklaďáky, si nejsem tak jistý, bo
"Zavedena v roce 1998. Pro vysoko-rychlostní čtyřdobé motory, u kterých je vyžadováno splnění výfukových emisních norem z roku 1998. CH-4 oleje mají speciální složení pro užití s palivem s hmotnostním obsahem síry do 0.5%. Může být použit místo CD, CE, CF-4 a CG-4 olejů."
Ty vysokorychlostní motory mi tam nějak neštymujou...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Hyundai IX55 3.0 V6 CRDi
Maxlife 5w30 je a3 b4 ne?Colommbo píše: má však C3...
https://www.autodily-pema.cz/motorovy-o ... gJHvfD_BwE
Toyota Avensis 1,8 vvti 95 kw 2008 - Shell Helix Ultra 5w30
Toyota Avensis 2,0 D4D 81 kw 2002 - Valvoline Max Life 10w40
Mazda B2500 2,5 TD 80 kw 2004 - Eni I-Sint 10W-40
Toyota Avensis 2,0 D4D 81 kw 2002 - Valvoline Max Life 10w40
Mazda B2500 2,5 TD 80 kw 2004 - Eni I-Sint 10W-40
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Hyundai IX55 3.0 V6 CRDi
Někteří prodejci jej uvádějí s C3, někteří nee, upřímně - jsem z toho srnec...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Hyundai IX55 3.0 V6 CRDi
To jsou dva různé oleje, jeden MaxLife 5W-30 je A3/B4 a druhý C3.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Hyundai IX55 3.0 V6 CRDi
Tahle možnost mě včera napadla taky, Toníku, akorát se mi tomu nechtělo uvěřit (ve smyslu že by se to firmě vyplatilo)... Je-li tomu skutečně tak, tož za mě tedy klobouk dolů! A slovy Bohumila Stejskala - Valvoline, já ťa mám rád aj s C3...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Hyundai IX55 3.0 V6 CRDi
Proč by se to firmě nevyplatilo, info od Dufy, jsou tam vedle sebe https://dufy.cz/oleje/oleje-dle-specifi ... /valvoline
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Hyundai IX55 3.0 V6 CRDi
Áno. Aj na oficiálnej stránke ponúkajú oba typy olejov. Dokonca aj TL sú jemne odlišné.tonny píše:To jsou dva různé oleje, jeden MaxLife 5W-30 je A3/B4 a druhý C3.
Diesel nevyprodukuje toľko tepla ako benzín, preto aj diaľničné tempo v pohode zvládne aj 5W30 tj toho sa nemusiš obávať vôbec Proste siahni po oleji s ACEA B4 a máš vystarané. Hlavne si zvoľ nejaký rozumný interval výmeny napr. 1rok/10.000-15.000km to je dôležitejšie ako dva dni až týždeň rozmýšlať ktorú značku vybraťMartun píše:Ono na dálniční provoz by více vyhovoval asi 5W40 tedy že? Že jako snese vyšší teplotní zatížení?
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Hyundai IX55 3.0 V6 CRDi
Tak jsem pánové prohledal všechny vaše nabídky a stále jsem narážel buď na C3 nebo na A5/B5... ajiné..
A pak jsem dal najednou 5W40 a ejhle... to je najednou olejů A3/B4 který potřebuji... Není to o tom taky, že v 5W30 , co jsem chtěl, specifikaci A3/B4 prostě nenajdeš? Anebo je jich jak šafránu? A to jsem už tedy úplně vypustil tu CH-4...
A ano, měním po 15000km. Auto má předepsané tedy 20000km, ale to fakt nedělám.. To jsem nedělal ani když jsem měl Nissan Xtrail. Tam to ukazoval dokonce Pc, taky jsem měnil po 15ti a sám nuloval PC.
Po 10000 km neměním, to bych to mohl dělat skoro 2x ročně
Takže budu hledat v 5W40 a hned to bude veselejší
A pak jsem dal najednou 5W40 a ejhle... to je najednou olejů A3/B4 který potřebuji... Není to o tom taky, že v 5W30 , co jsem chtěl, specifikaci A3/B4 prostě nenajdeš? Anebo je jich jak šafránu? A to jsem už tedy úplně vypustil tu CH-4...
A ano, měním po 15000km. Auto má předepsané tedy 20000km, ale to fakt nedělám.. To jsem nedělal ani když jsem měl Nissan Xtrail. Tam to ukazoval dokonce Pc, taky jsem měnil po 15ti a sám nuloval PC.
Po 10000 km neměním, to bych to mohl dělat skoro 2x ročně
Takže budu hledat v 5W40 a hned to bude veselejší
Re: Hyundai IX55 3.0 V6 CRDi
Já Ti hned v první reakci na Tvůj dotaz vypsal 5 olejů 5w30 A3/B4. Ale ano - v 5w40 jich je podstatně víc, a použít se jistě že dají.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Hyundai IX55 3.0 V6 CRDi
Já bych se snad i vsadil že jsem opravdu prohledal vše... třeba ten první zrovna..
Shell Helix Ultra.. https://www.autodily-pema.cz/motorovy-o ... 5OEALw_wcB
je A5/B5
nebo je to ještě tím přídomkem "Profesional" ?
Shell Helix Ultra.. https://www.autodily-pema.cz/motorovy-o ... 5OEALw_wcB
je A5/B5
nebo je to ještě tím přídomkem "Profesional" ?