Hyundai 1.6 T-GDI

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

auris11
Příspěvky: 25
Registrován: čtv srp 03, 2017 11:39

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Příspěvek od auris11 »

dany01 píše:to si fakt necháte hocičo naliať do motora a este za to aj zaplatiť...?? :roll:
predtým ako tam vôbec idem si zistím s čím robia, či akceptujú to co si ja želám a ked nie idem "o dům dále...."
este Ti prízvukujú aby si nebodaj nepresiahol interval- to rovno priznali ze to co robia nieje dobre....

Prečo hocičo? Ako vieš že ten olej je nesprávny pre tento motor. Kľudne ho mohol Ecstar upraviť pre turbobenzíny. Ecstar f9000 5W-30 na ňom je napisane iba že splnuje API/SM norma ACEA na nom nieje ja som to len prirovnal k A5 podla vlastnisti oleja, ktoré k oleju udáva Ecstar na svojej stránke:

Performance level API SM
SAE viscosity grade 5W–30
Appearance Light Brown
Density (15°C), g/cm3 0.85
Flash point (COC), °C 224
Kinematic viscosity
(40°C), mm2/s 59.0
(100°C), mm2/s 10.55
Viscosity index 170
Pour point, °C - 51.0

Obsah SAPS tu nieje napisaný ale to neznamená ze tam nieje znížený. Napr norma dexos1 gen2 pripúšta obsah Sulfated ash až 1% obsahu. Taky Castrol DX 5W-30 ma 0,94% a nepočul som ze by niekto hovoril že tento olej je nespravny do turbobezinových motorov GM len kvoli tomu ze ma GPF.
A ved samy tu na fore hovorite ze nieje nic horsie pre motor ako znizena HTHS a predĺžený interval výmeny. Práveže mne sa to javilo ako super že mi povedal aby som neprekračoval interval 15000km,keďže priamovstrekové turbobezínové motory su na oleje náročnejšie ako atmosféry. Napr LSPI a podobne. Práveže stale lepšie ako tam liať 0W-20 a povedat ze olej sa mení po 30000km alebo 2 rokoch. Viď VW.
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Příspěvek od Bramborak3 »

Pro přimovstřik a sem tam kratsi jizdy je mozna dobre neprekracovat ani 10 tis km...
dany01
Příspěvky: 359
Registrován: pon čer 26, 2017 14:05

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Příspěvek od dany01 »

že by pre toto....?? " Iba že tu ide o GPF. A tam patrí ACEA C"x"....."
pozri , mne je jedno , nalej si tam hoci aj Fritovací olej ....
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Příspěvek od Mirec 29 »

Obsah saps kôli gpf by som osobne zase až tak neriešil pokiaľ motor olej nežere. A čo sa týka olejov ecstar tiež by som sa nebál...na druhej strane od "ecstaru" sa dá zohnať aj olej s normou acea C a na nete aj za pekný peniaz ale zase pokiaľ olej nemizne nervy by som si z toho nerobil :D a interval výmeny...osobne som za Max. 7500 bez ohľadu na ročný nájazd... 8) koniec koncov je to aj v múdrej knižke ako sťažené podmienky a povedzme si že ich má asi väčšina :lol:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
dany01
Příspěvky: 359
Registrován: pon čer 26, 2017 14:05

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Příspěvek od dany01 »

nikde netvrdím že ten olej je zlý- možno je to prebalený Eneos. reagoval som na to, že sa tu dookola rieši že ked sa da, tak nepoužiť A5 a napriek tomu si to niekto da naliať do auta-na vela % aj nevhodný olej a ešte za to aj zaplatí...., vieme všetci dobre , že autorizáky lejú najradšej do všetkého jeden olej, ale oni kašlú na to, tam sa nedá čakať , že by niekto rozmyšlal. Šúpu všade jeden olej-velky odber , velká marža.
verím že ten turbo benzín ak sa bude trochu nahanať-čo by bol predpodklad (s turbobenzínom sa veľmi po meste prdkať nebudem), tak ten olej pojde s teplotou do výšin, a tam už potom dostane na frak motor. Ked si zoberiem, že mne (mam síce diesel) na dialnici (jazdím len dialnicu s týmto autom) vystúpi už teraz teplota na 100 stupnov - dlhé stupanie- nie prudké ale dlhšie, teraz su ešte aj proti vetry, v lete ked je 35-40 stupnov idem veselo cez 100, ked svižnejšie nebol problém nad 110 stupnov.
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Příspěvek od Mirec 29 »

Klídek :roll: prečo zase spomínaš A5 ? U toho ecstaru nie je ACEA A5 . Či naražaš na niečo iné...a keby sa aj nalial taký olej do auta s gpf nerobil by som drámu. A ten servis áno v drvivej väčšine je to tak ale aj tú platí česť výnimkám...
A žiadna tragédia sa neudeje ani v lete s olejom A5 :)
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
dany01
Příspěvky: 359
Registrován: pon čer 26, 2017 14:05

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Příspěvek od dany01 »

auris napísal ze to je A5.
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Příspěvek od Mirec 29 »

Skús si to prečítať ešte raz :wink: myslím že to bolo myslené inak...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Příspěvek od jerome »

Zase sa nepobite kvôli olejom ... :) 8) Každý je strojcom svojho šťastia ako sa hovorí,takže ak je niekto pevne presvedčený,že ním zvolený olej je ten naj, tak treba ho v tom podporiť a šmitec :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Příspěvek od Pitris »

Tady ale nešlo o to že ním zvolený olej je ten naj, ale že servis nalil do motoru s filtrem pevných částic olej ACEA A5/B5....:roll:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět