Hyundai 1.6 T-GDI

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Příspěvek od bio »

Tady se někdo plete úřad a soukromou firmu :roll: s 30-ti denní lhůtou......
ale to jsem OT
Lacino
Příspěvky: 83
Registrován: úte pro 15, 2020 21:58
Bydliště: Levice SVK

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Příspěvek od Lacino »

cernymotyl píše:Necelý měsíc vlastním nový Hyundai Kona 1.6 T-GDI DCT s filtrem pevných částic. Jaký olej tam je nyní nevím a myslím, že ani nemá cenu ptát se v servisu. Nicméně výrobce podle manuálu doporučuje (nenařizuje) Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30.
Koncern Hyundai/Kia už odporúča oleje Total :D

...a k tomu prečo tam dali inú normu ako píše výrobca vozidla, tak podľa mňa je to chyba samotného technika, že sa riadil mazacím plánom oleja Shell, ktorý má v databáze pre daný motor zrejme chybu a nie predpisom výrobcu Hyundai :x a ak sa takto riadi pri všetkých prehliadkach, tak ďakujem pekne takému technikovi :evil:
cernymotyl
Příspěvky: 8
Registrován: úte led 14, 2020 6:18

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Příspěvek od cernymotyl »

Mám odpověď od Hyundai motor CZ: Do mého vozu (benzín s filtrem) lze olej 5W-30 s ACEA A5/B5 použít.
:?:
Nevím , co si o tom mám myslet. :roll:
V každém případě na jaře do auta naliju něco s C3. Ještě se rozmyšlím jestli to nebude 5W-40. Protože jezdím většinou krátké trasy, obzvlášť v zimě mi přibývá trochu benzínu v oleji. Více viskózní olej by mohl tento problém zmírnit nebo zcela vyřešit?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Příspěvek od Pitris »

cernymotyl píše:Mám odpověď od Hyundai motor CZ: Do mého vozu (benzín s filtrem) lze olej 5W-30 s ACEA A5/B5 použít.
Hmmm, tak asi jo. Hyundai asi vymyslel něco.... :o
Ale pokud chceš olej C3 a máš převážně krátké jízdy, dal by se i 0w40 (třeba Mobil1 ESP). V té 5w40 C3 je výběr dost velký, ale jestli krátkými jízdami přibývá benzin, chtělo by to občas i delší jízdu - odpaří se.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
cernymotyl
Příspěvky: 8
Registrován: úte led 14, 2020 6:18

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Příspěvek od cernymotyl »

Delší jízda - ano to funguje, ale v zimě ani nebylo kam. Teď už rozmrznou cesty, vyleze sluníčko a pojedeme se svést jen tak... Někam. :lol:
Naposledy upravil(a) cernymotyl dne čtv úno 18, 2021 17:46, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Příspěvek od Pitris »

Prohřát, protáhnout, a vyhnat pavouky :twisted:
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Příspěvek od Libor »

Zvláštní.
Pokud se podívám na již obecně "profláklou" a zde všem známou tabulku s výkonnostními specifikacemi dle ACEA a na jejich požadavky chemického složení olejů, viskozit HTHS, tak i laikovi z toho vyplývá, že:
ACEA A5/B5 = max. 1.6% hm. sulfátového popela,
ACEA C2/C3 = max. 0.8% hm. sulfátového popela.
Pominu-li to, že A5 může mít i násobek sulfátového popela (kdo ví, kolik je v A5 fosforu a síry), tak tohle zřejmě moc GPF "chutnat" nebude. Zásadní je také to, že HTHS je u A3 nejmíň 3.5 mPa.s, kdežto u A5/C2 jen od 2.9 do 3.5 mPa.s.
Tohle by byl pro mě hnací "motor" se A5 z auta co nejdříve zbavit.
Mají to v některých autorizácích a hlavně v "centrále" pěkně pomotané. WTF? K čemu ty výkonnostní třídy jsou, když se jimi neřídí.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Příspěvek od jerome »

Nie je to s olejmi také jednoduché ako by sa zdalo. Výkonnostné triedy išli laicky povedané dolu vodou ruka v ruke s novými motormi. Oleje sa museli prispôsobiť hlavne neustále znižujúcim sa emisiám. Preto aj tie rozdiely použiteľnosti olejov v identickom motore v rôznych krajinách sveta. Výrobca predpíše určitú špecifikáciu a taká zásadná vec ako štýl jazdy toho ktorého konkrétneho auta ho nezaujíma. DPF/GPF filtre tam je to jasné - tie si vyžadujú olej s nižším obsahom sulf.popola kvôli ich zanášaniu. Ale ak auto filter nemá treba rozlíšiť jazdné podmienky. Dlhé jazdy = ideálny olej s vyššou HTHS naopak krátke jazdy tam sa dá použiť olej s nižšou HTHS s ktorou tiež v pohode zvládne motor premazať. Samozrejme k tomu treba prispôsobiť aj interval výmeny. Ďaľšia dôležitá vec na ktorú výrobca väčšinou úplne serie :? :evil:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Příspěvek od Libor »

Souhlas.

Mému autu, pokud by nemělo GPF, olej A5 během většiny roku také asi neublížil, protože najedu 95% jízd v městě. Nerozumím ale tomu, z jakého důvodu neřeší lubrikaci s nižším podílem SP, ač to zástavba GPF vyžaduje.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Příspěvek od jerome »

Benzín nie je taký náchylný k upchatiu GPF ako diesel. Za ďaľšie keď motor neberie olej tak sa dá v pohode jazdiť aj s olejom bez C-éčka.
Takže máš všetky tromfy v rukách nestresuj :wink:
Preto si myslím,že výrobca v tomto prípade v kľude predpisuje A5 8) (teda olej na úsporu paliva kvôli nezmyselným EURO normám) :evil:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Příspěvek od Libor »

Nestresuji, auto není moje :D
GPF jsou zde s námi legislativně teprve od r. 2018, je ještě brzy na zhodnocení, jak moc, nebo málo vydrží, ne? Vzpomeň si, jak jsem postoval ve vlákně HR-V, jak mám z toho "přímovstřiku" koncovku od výfuku plnou sazí, když jsem jezdil na A3 :mrgreen:
O.k., pouštím z hlavy, Hyundai s GPF smí A5 :wink:
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
auris11
Příspěvky: 25
Registrován: čtv srp 03, 2017 11:39

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Příspěvek od auris11 »

Nielen Hyundai ale osobna skusenost Suzuki S-cross 1,4Turbo s GPF teraz na prvej garancke naliaty olej ECSTAR 5W-30 SM ktory zodpoveda norme A5. Len bolo mi vyslovene povedane aby som nepresahoval najazd medzi vymenami 15000km.
dany01
Příspěvky: 359
Registrován: pon čer 26, 2017 14:05

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Příspěvek od dany01 »

to si fakt necháte hocičo naliať do motora a este za to aj zaplatiť...?? :roll:
predtým ako tam vôbec idem si zistím s čím robia, či akceptujú to co si ja želám a ked nie idem "o dům dále...."
este Ti prízvukujú aby si nebodaj nepresiahol interval- to rovno priznali ze to co robia nieje dobre....
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Příspěvek od jerome »

Tá A5 zas nie je až taký strašiak. Jasne primárne je na úsporu paliva a s tým spojené nižšie emisie,ale dá sa použiť na také to domáce žvýkaní :mrgreen: Sem tam kuk či si motor na nej až moc nepochutil,lebo šak je to omastená voda (HTHS biedna),ale inak :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Příspěvek od Pitris »

Nie je. Iba že tu ide o GPF. A tam patrí ACEA C"x".
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět