Hyundai 1.4 t-gdi 103kW s GPF - ředění oleje benzinem

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

pjotr
Příspěvky: 51
Registrován: sob úno 05, 2022 17:29

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od pjotr »

Děkuji všem, moc si toho vážím a už jsem dostatečně vyděšený, takže zítra si vyzvednu Shell Helix HX7 Professional AV 5W-30 a ještě tento týden nechám vyměnit. Další výměna bude v létě, takže asi zkrátím výměnu oleje na 6 měs a cca 2500km.
Ještě doplním, že ten kapkový test oleje se po 2hod rozlil a je tam výrazný kruh od paliva, takže naředěné to bude hodně.
Delší cesty jsou trochu problém, ráno spěchám na sporty, do práce, ... a večer zase na večeři. Možná teda přítelkyni navrhnu víkendové výlet (hodně po nich touží).
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Pitris »

pjotr píše:teda přítelkyni navrhnu víkendové výlet (hodně po nich touží).
Dvě mouchy jednou ranou :) Uděláš radost autu i přítelkyni :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
torro
Příspěvky: 583
Registrován: ned led 15, 2017 19:19

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od torro »

Hlavně si zjisti, nebo si nech zjistit, proč ti takovým kvapem přibývá benzín v oleji. Jenom studenými starty a krátkými jízdami to nebude. Znám auta lidí, kterým by již musel olej vytéct nalévacím hrdlem.
maran5
Příspěvky: 128
Registrován: pát dub 07, 2017 18:45
Bydliště: ...vidím Tě dvojmo

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od maran5 »

Na Hyundaiforu existuje téma "benzín v oleji" ,někde jsem četl,že někomu snad měnily vysokotlakou palivovou pumpu a někomu jinýmu vstřiky,nemůžu to najít..
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 1&start=75
Jestli to jezdí dlouhodobě jen krátký trasy na benzín bez aditiv,tak to není moc rozumné,kor když to má filtr ve výfuku,motory Euro6 toto dlouhodobě nevydrží,platí to pro naftu a o něco méně i pro benzin.
O2 FL 09 1.8 TSI 118kW spotřeba oleje 0,5l/10tis.km
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od jerome »

Tie víkendové výlety pomôžu uvidíš :mrgreen: :wink: Jednoznačne treba ten motor častejšie prehriať nech sa ten benzín vyparí. Výmenu oleja máš krátku,takže neni sa čoho obávať si myslím :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
pjotr
Příspěvky: 51
Registrován: sob úno 05, 2022 17:29

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od pjotr »

Takže gentlemani, ještě jednou moc děkuju za vaše rady.
Olej je vyměněný a o výletech jsem přítelkyni taky řekl (zajásala), takže svět je opět krásný.

Jen ještě prosím mohli byste mi prosím pro příště doporučit nějaký konkrétní olej ? Výrobce doporučuje C2/C3 0W30. Vzhledem k ředění bych asi radši dal 5W30 a měnil ho 2x ročně což bude mít cca 2500km. Takže asi nějaký levnější stačí.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Pitris »

Shell Helix Ultra ECT C3 5w30
Texaco Havoline ProDS M 5w30
Q8 Formula VX Longlife 5w30
Ravenol SMP 5w30
Mobil1 ESP 5w30
Eni-i-sint 5w30
Yacco Lube DE 5w30
Sunoco Synturo Xenon 5w30
Exol Optima C3 LS 5w30
Petro-Canada Supreme C3X Synthetic 5w30

Třeba, ale tady je výběr bohatý.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
pjotr
Příspěvky: 51
Registrován: sob úno 05, 2022 17:29

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od pjotr »

Super, moc dík.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

jerome

Příspěvek od jerome »

Nikdy by ma nenapadlo,že motorový olej dokáže mať nejakú silnejšiu spojitosť s rodinným vzťahom :mrgreen:
Kedže chceš trochu upraviť jazdy a hlavne mávaš aj kopec krátkych jázd, ja by som na tvojom mieste zostal pri 0W30 :idea: :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: jerome

Příspěvek od Pitris »

jerome píše:....mávaš aj kopec krátkych jázd, ja by som na tvojom mieste zostal pri 0W30....
Byť to 5w30 dá taky, a jestli nebudou hodně mrazivé starty tak i dobře, ale já taky psal že
Pitris píše:....z důvodu těch krátkých jízd bych se nebránil ani 0w30....
A třeba....
Mobil1 ESP 0w30
Petronas - Syntium 7000 DM 0w30
Ravenol Arctic Low Saps ALS 0w30
Eurol Syntence FS LL 0w30
Shell Helix Ultra Professional AV-L 0w30
Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0w30
MOL Dynamic Gold Longlife 0w30
Total Quartz INEO Efficiency 0w30
Valvoline SynPower XL-III C3 0w30
Yacco Lube DE 0w30
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Hyundai 1.4 t-gdi 103kW s GPF - ředění oleje benzinem

Příspěvek od rousini »

Myslím, že tady svoji úlohu zastane třeba i 5W-40. Nejde o to, že by 5W-30 byla zásadně vhodnější, jako spíš o to, že se v tomto případě dá doporučit.
Problém krátkých jízd a studeného oleje (omezená funkčnost aditiv + neodpařování kondenzované vody (zde i benzínu)) nevyřeší SAE.

Spousta lidí bydlí ve městech a asi ještě víc ve velkoměstech (světově). Potřeba jízd jsou opravdu cuky po stovkách metrů, max jednotkách km a ona potřebná jízda na prohřátí se někdy nemusí vyskytnout za celou zimu. Zde budiž veleben elektrovehikl se systémem trvalé náplně maziva v ložiskách rotoru :mrgreen:
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Hyundai 1.4 t-gdi 103kW s GPF - ředění oleje benzinem

Příspěvek od jerome »

To Pitris : :wink:
To rousini : Nie, SAE tento problém nevyrieši,leč včasné premazanie studeného motora áno :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
pjotr
Příspěvky: 51
Registrován: sob úno 05, 2022 17:29

Re: Hyundai 1.4 t-gdi 103kW s GPF - ředění oleje benzinem

Příspěvek od pjotr »

k včasnému promazání :
- tento motor se musí startovat s vyšlápnutou spojkou a jak říkal Vaculík ve videu tak spojka tlačí na kliku a ta by se časem mohla posunout a tím pádem obrousit šály. Tím chci říct, že pokud vyžadují vyšlápnutou spojku tak musí být zajištěno dostatečné promazání kliky
- nevím jestli nejsem úplně mimo, ale i s mým velmi naředěným 0W30 i teď s novým 5W30 kontrolka mazání (tlak v mazací soustavě) zhasne okamžitě po naskočení motoru a to je hned. Samozřejmě tlak v soustavě ještě naznamená že to je všude promazané, ale předpokládám že čerpadlo je elektrické a natlakuje se s otočením klíčku do druhé polohy kde ho já nechávám než zhasnou kontrolky (pár vteřin)
Samozřejmě toto platí jen 1.4 t-gdi a nelze zobecňovat na všechny motory.
zajda73
Příspěvky: 33
Registrován: ned úno 07, 2021 10:48

Re: Hyundai 1.4 t-gdi 103kW s GPF - ředění oleje benzinem

Příspěvek od zajda73 »

Olejové čerpadlo el.neni,pouze palivové.Pro klid dej na léto 5w30,na zimu 0w30.Zajda
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9926
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Hyundai 1.4 t-gdi 103kW s GPF - ředění oleje benzinem

Příspěvek od Colommbo »

pjotr píše:...pokud vyžadují vyšlápnutou spojku tak musí být zajištěno dostatečné promazání kliky
Tohle není pravda a výrobcům je to jedno, bohužel... A jak píše kolega, olejové čerpadlo je čistě mechanické (povětšinou zubové), tedy se začíná točit a tlačit olej až PŘI startování, přičemž plné natlakování systému právě několik vteřin trvá (obecně podle zimního čísla oleje.) Pana Vaculíka si velmi vážím a jsem ochoten věřit mu každé slovo. Téměř. Na druhou stranu s vyšlápnutou spojkou startuju svá auta celý život a s axiálním uložením klikové hřídele jsem nikdy neměl problém. A nebudu sám.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět