hydroštely vs. viskozita oleje

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
j.kiwi
Příspěvky: 195
Registrován: úte čer 03, 2008 13:52
Bydliště: Ostrava

hydroštely vs. viskozita oleje

Příspěvek od j.kiwi »

Hezký den všem,
rád bych se dozvěděl názor, zdali může viskozita oleje mít vliv na opotřebení hydroštelů.
Konkrétně jde o následující : při při pravidelném servise mého auta jsem zapředl rozhovor s technikem na téma - chci vyměnit vámi používaný Castról 0w20 C5 za mnou vybraný olej 0w30 C3 - technik mi tvrdil, že při použití C3 oleje mi odjedou hydroštely a bla bla další hrůzostrašné věci, na co já jsem tvrdil, že při stejném spodním čísle oleje což je v obou případech 0 by se nic nemělo stát - zaolejování je stejně rychlé.

Další otázkou je to C5 vs. C3 - tady si nejsem zas tak jistý,

Poprosím tedy znalé o radu, jak to vlastně je.
Můžu použitím Mobil ESP 0w30 něco podělat.
Jde o motor Volvo D4 VEA 4 válec 2,0
děkuji
VOLVO V60 D3 Momentum 2020
VW Golf 7 R line
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: hydroštely vs. viskozita oleje

Příspěvek od Pitris »

No vidíš. A jsou tady v jiných tématech i rady vyměnit olej 5w za 10w, aby olej z hydroštelů nevytekl.... Že "hustší" je lepší.

Já bych se toho "technika" zeptal PROČ by měly hydra odjet (a kam) s olejem 0w30 C3.
Ve viskozitě 0w20 C5 a 0w30 C3 sice rozdíl je i při startu, ale miliony hydroštelů pracují i s daleko "hustším" olejem než je ten 0w30 s normální HTHS.

A je docela zajímavý jak sobě (a lidem) ti technici od jednotlivých značek tu "předepsanou ekožbrďolu" odůvodňují :)
U Volva že se pose*ou hydra, u Fordu že nebude chráněný řemen, jinde zas že za studena se viskóznější olej někam do motoru nedostane, že nebude fungovat variabilní časování, že.... atd. atd. :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
j.kiwi
Příspěvky: 195
Registrován: úte čer 03, 2008 13:52
Bydliště: Ostrava

Re: hydroštely vs. viskozita oleje

Příspěvek od j.kiwi »

Díky, předsedo :-)
VOLVO V60 D3 Momentum 2020
VW Golf 7 R line
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: hydroštely vs. viskozita oleje

Příspěvek od bio »

C3 má vyšší HTHS / což je při 100°C / než C5. Takže bych se technika ještě zeptal jak to myslel?

viz . zmeny-acea-a-api-specifikaci-t5487.html
update: německý web Volva hovoří o oleji pro modelový rok 2015 pouze o ACEA A5/B5 viskozita 5W30 a 0W30, pouze motorové kody T5 B4204T11 a D4 D4204T5 Castrol Edge Professional V 0W-20 oder VCC RBS0-2AE 0w20
Petr
Příspěvky: 50
Registrován: pát pro 13, 2019 12:47

Re: hydroštely vs. viskozita oleje

Příspěvek od Petr »

Chtěl bych se zeptat jaká je kvalita hydroštelu Ajusa? Budu je dávat na Fabii 1,4mpi.
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: hydroštely vs. viskozita oleje

Příspěvek od jarson1 »

myslím , že by to mohlo byt v pohode.
Aspon je to totiž špecializovaný výrobca a nie iba prebalič. Inak made in Spain,
http://www.ajusaparts.com/
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Odpovědět