@ pitris : jo, "u zdroje" byva nejdraz...
5w40 CFS NT, 447,-/ 1l, treba tady :
http://www.mazeme.cz/mazeme/eshop/0/0/5 ... 5w40-NT-5l ; kdyz budu potrebovat na vymenu treba 4.5 l, tak pri baleni á 2l u motulu, musim poridit 6l ... jo, vim, ze mi zustane i na pristi vymenu, akorat, ze 5l mi prijde proste praktictejsi...
Ano, dobre vim, ze CFS NT je starsi formulace, tedy se doprodava ; na stejnem e-shopu (brno) je novejsi NT+ (cerna) za 500/l pri 5l baleni. Porad ale plati, ze 1x 2500,- je mene nez 3x 860,-, byt jen tesne
@ philipz : MO EE Eco 5w30 je skvela zmes; ano ma nizsiu HTHS, ale nie tak markantne ako niektore ine A5-ky (az k 2.9) ; plus mas istotu nadstandardneho zakladu - od MO nedostanes nejaky lacny zaklad na hranici Group 2/3, ako u vacsiny. No a nanodrive -
za cem bukvy, to uz poznas sam.
MO CFS existuje aj 0w30, dokonca aj 0w20, u oboch znizena HTHS; a hoci su to PAO + 3ester zmesi (tympadom je cena vysoko), nebral by som ich. Radsej "obycajnejsiu" 5w40 alebo na letnu sezonu EE nano 10w40, kt. je aj cenovo zaujimava. Pred 2 rokmi som na nej jednu vymenu odjazdil sam.
Inak teda este raz, "predpisane" SAE su vhodne pre nase klimat. podmienky + hlavne su nizkej/nizsej viskozity (aj hths) a teda s nimi bude mat agregat nizsiu spotrebu, a tym v normovanom teste aj nizsie emisie CO2. A to je najhlavnejsi dovod, preco ich mas v prirucke uvedene.
Tvoj motor s potesenim pobezi na xW-40, 50, aj 60.