hladina oleja
Moderátor: Colommbo
hladina oleja
Stretol som sa viac krát s názorom, že je pre motor lepšie, ak je hladina oleja na ryske len okolo polovice... že dolievať na maximum je horšie kvôli "semeringom, ložiskám..." atd...
Je na tom niečo pravdy?
ďakujem
Je na tom niečo pravdy?
ďakujem
ŠKODA YETI 2.0 TDI CR 81kW / RAVENOL VMO 5W-40 C3
ŠKODA OCTAVIA 4 2.0 TDI CR 85kW / RAVENOL VSW 0W-30
ŠKODA OCTAVIA 4 2.0 TDI CR 85kW / RAVENOL VSW 0W-30
Re: hladina oleja
Ano.
Re: hladina oleja
Osobně to tak dělám, páč jsem se setkal s případy že pokud je olej na horní rysce, má motor vyšší spotřebu oleje - resp. až hladina klesla na měrce pod půlku, spotřeba oleje se snížila.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: hladina oleja
A když půjdeme do extrému, tak určitě lepší pod ryskou,než přes rysku. Na druhou stranu vždy záleží na konkrétním motoru, tvaru vany, umístění sacího koše, použití atd. Některé motory měli třeba problém s mazáním v zatáčkách, i když olej byl kolem spodní rysky ...
Ale paušálně je pravda,co napsali kluci
Ale paušálně je pravda,co napsali kluci
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: hladina oleja
Teoreticky nevím. Čistě prakticky jsem se nesetkal se spotřebou oleje, která by nějak kolísala dle výšky hladiny, a to ani v případě, že olej byl nad horní rysku. To mi asi 2x udělali ve značkovém servisu, pak jsem je upozorňoval, že přelívat nechci. Motor olej nebral, takže jsem ho nemusel mít ani na horní rysku. Množství oleje jsem tam nechal tak a nepozoroval jsem nic neobvyklého. Naopak zas v servisu Škoda mám info (můj referenční motor ), že nedají olej na horní rysku, přestože motor olej trochu bere a zákazník si hladinu až na horní rysku výslovně přeje, aby nedoléval tak brzy. Jináč dávám obvykle do půlky mezi ryskami, pokud motor oleje nebere (což u mě muší bejt). Při celkem minimální olejové náplni některých motorů, myslím si, nezaškodí náplň spíše k horní rysce.
Re: hladina oleja
Osobně v létě dávám k maximu, v zimě na minimu. Ovšem jen v případě, že znám daný motor a jeho spotřebu. Rozdíl podle motoru může být i několik litrů, v létě mám pro chlazení větší objem, v zimě ohřívám méně oleje.
Re: hladina oleja
Pokud měníš olej 2x ročně, má to logiku.
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: hladina oleja
Myslíš v celkovém objemu náplně nebo mezi ryskami...? Pokud to druhé, "několik litrů" mi přijde přehnané - náplň motoru zrovna malou nemám (k horní rysce 5,75 litru) a rozdíl mezi ryskami je litr. Jinak taky nejradši udržuju hladinku zhruba uprostřed.bio píše:...Rozdíl podle motoru může být i několik litrů...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: hladina oleja
Milý Colommbo, zde s tebou budu souhlasit, abys mě nepomlouval, že mám stále a just jiné zkušenosti než všichni ostatní borci zde. Když jsem doléval olej do referenčního motoru VW 1,4 16V, dolil jsem od spodní rysky k horní přesně 1 litr. Tak vidíš, že to se mnou není tak hrozné. Taky mám zkušenost, že 1 litr. No, ještěže tak, kdyby to bylo jinak, ani bych to sem nemohl napsat...
Re: hladina oleja
Podľa mňa nie. Vždy lejem nový olej po vrchnú rysku a no problemmj píše:Stretol som sa viac krát s názorom, že je pre motor lepšie, ak je hladina oleja na ryske len okolo polovice... že dolievať na maximum je horšie kvôli "semeringom, ložiskám..." atd...
Je na tom niečo pravdy? ďakujem
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: hladina oleja
vidím to rovnako.. Ak výrobca určí ako povolenú úroveň/hladinu aj tu MAXimálnu (logicky).. tak dosiahnutie tejto hladiny a prevádzkovanie na nej musí byť v absolútnom poriadku + naviac vždy ešte aj nejaká bezpečnostná rezerva k tomu.
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: hladina oleja
Vidíte to, chlapci, já se zas naopak snažím držet toho citovaného "názoru", horní rysku považuju ne za doporučenou/nutnou, nýbrž opravdu MAX. A max je pro mě prostě max. Plná náplň oleje do mého motoru je uvedena 5,75 litru, objednávám šest popř. sedm litrů a když nalívám nový, naliju pětilitrový kanystr. Něco maličko starého oleje v systému zbyde, takže jsem lehce nad půlkou mezi ryskami a tak i jezdím. Jednu či dvě flašky mám jako rezervu v případě ztroskotání.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: hladina oleja
známy u 1,4TSi to prelial takmer 1cm nad rysku.. zo svojej lenivosti to odpustiť, resp. dať odsať, takto jazdil celý rok (cca20tkm).. ko**tina ale nič sa nestalo
Re: hladina oleja
Myslim ze vyrobca urcil min a max hodnotu pre motor. Podla mna to je uz ta varovna hodnota. Ak je olej na min alebo na max. Premna to bolo vzdy uprostred
Peugeot 308 2.0 hdi 6AT 100kw olej : Mannol Diesel 5w 40 filtre pal-SC7052P, olej-SH4035P http://www.oilparameter.eu
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
Re: hladina oleja
V návodu k obsluze se píše, že se má hladina udržovat mezi ryskami MIN a MAX. Kdyby chtěl výrobce hladinu uprostřed, tak by to tam napsal
Ne, teď vážně, sám mám hladinu těsně pod maximem, protože zatáčky.
Ne, teď vážně, sám mám hladinu těsně pod maximem, protože zatáčky.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16