hladina oleja

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Shi
Příspěvky: 1339
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: hladina oleja

Příspěvek od Shi »

Jerry3 píše:Ano.
Mohl bych poprosit o vysvětlení proč tomu tak je ?
Předepsanou náplň mám 3,7 litru, servis mi tam už párkrát bez váhání nalil rovné 4 litry.
U jiného auta v reakci na problém zvětšil výrobce množství olejové náplně tím, že posunul rysku o něco výš (vyměnil měrku za jinou).

Neznaje bližší detaily se proto snažím držet olej v horní polovině předepsaného intervalu.
nomacorc
Příspěvky: 87
Registrován: úte led 30, 2018 14:50

Re: hladina oleja

Příspěvek od nomacorc »

Vyšší hladina oleje vadí zaprvé guferům a těsněním v motoru jednoduše kvůli úbytku "volného" prostoru v motoru následkem zvýšení objemu olejové náplně a tím pádem větším tlakovým rázům směsi vzduchu a oleje, které nemusí pobrat odvětrávání a může se právě projevit netěsností.
A za druhé při vyšší hladině může kliková hřídel olejovou náplň ve vaně začít šlehat, následkem je, že je olej plnej bublin, které si nasaje olejové čerpadlo.
Shi
Příspěvky: 1339
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: hladina oleja

Příspěvek od Shi »

Děkuji.
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: hladina oleja

Příspěvek od pepoh »

LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
svara@
Příspěvky: 204
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: hladina oleja

Příspěvek od svara@ »

Nevím proč by měl olej vadit guferům. Rozdíl dvou, či čtyřech milimetrů nehraje žádnou roli.
Přelít max se nesmí právě z důvodu napěnění oleje klikovou hřídelí. Jestli že by se tak stalo
je během chvilky z oleje pěna, která přestává mazat. O kolik by se musela přelít ryska max. nevím.
Ale výrobce má spočítanou bezpečnou rezervu. Musí. Už jenom z důvodu náklonu vozovky, odstředivé
síly... A právě proto, nepřelít max a nejít pod min. Vše mezi ryskami je správně.
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1758
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: hladina oleja

Příspěvek od kornel »

no a dostávame sa teda k tomu, čo som k tomu napísal :D
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: hladina oleja

Příspěvek od Jerry3 »

Jenže jsou motory, u kterých olej ubývá, pokud je na maximu, a přestane ubývat, když se dostane na polovinu mezi ryskami. Je to tak trochu záhada, ale existující.
svara@
Příspěvky: 204
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: hladina oleja

Příspěvek od svara@ »

Jerry3 píše:Jenže jsou motory, u kterých olej ubývá, pokud je na maximu, a přestane ubývat, když se dostane na polovinu mezi ryskami. Je to tak trochu záhada, ale existující.
V mém manuálu je doslova přísný zákaz přelít rysku MAX, a to v žádném případě, neboť hrozí
poškození katalyzátoru. Asi by si motor cucnul. Mohl by to být případ výše zmiňovaných motorů.
Vyšší hladina = cucne si. U mé zahradní sekačky to tak je. Ale je to jen sekačka :?:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: hladina oleja

Příspěvek od Jerry3 »

Mně šlo spíše o to, že některé motory si cucnou v rámci horní poloviny rozsahu mezi ryskami, tj. i když nejsou přelité.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: hladina oleja

Příspěvek od Pedro »

Jerry3 píše:Jenže jsou motory, u kterých olej ubývá, pokud je na maximu, a přestane ubývat, když se dostane na polovinu mezi ryskami. Je to tak trochu záhada, ale existující.
A hodne overena.

Toto si nekteri prectete min. 2x.
Plati to moto, osoauto, naklauto. U busu moc ne, pokud maji lezaky. Ale tahle technika je pro vetsinu zde, tabu.

Proc to muze vadit simerinkum? A proc asi...
To pruzinka ma nejen brit ochranovat proti ostriku, ale i pri koupani se v oleji? :|
svara@
Příspěvky: 204
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: hladina oleja

Příspěvek od svara@ »

Dobrý simerink se s trochu oleje nepodělá. Dokáže vydřít do hřídele drážku a nepustí ani kapku.
Horší je velké rozmezí teplot, které v motoru panují. To už musí být sakra dobrej matroš.
Jak mile ztvrdne , je vymalováno.
Však to bylo tak myšleno, že si cucnou i když nejsou přelité.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: hladina oleja

Příspěvek od Pedro »

Labyrint :mrgreen:
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: hladina oleja

Příspěvek od Pedro »

A prave proto, se sime nemaj moc vylozene koupat v oleji.
Nedávají ty tepelne vykiwi. A starnou...
Menils, treba, at jsrm v Cesku, sime na tvrde klice S 135 36?
A poznals rozdil oproti 130, 120...
Priklad,bo to mel kde kdo. Jinak tem sime, i v 90tych letech, vadilo preliti. Ale jakmile oil klesl pod pul rysky, byl klid a oil nemizel. Pokud majitel zas nedal plny a znova...
Motor je v pitchy, zere olej. To platilo vseobecne. Sierry, Kadetty......
svara@
Příspěvky: 204
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: hladina oleja

Příspěvek od svara@ »

Já to beru Pedro, ale dneska už jsou gufera právě pro těžký provoz. Zrovna třeba pro automobilový
průmysl. Jsou ze speciální pryže a dokáží odolávat teplotám -40 až +150°C. Samozřejmě ne na věky. Je velký rozdíl co se montovalo do Škoda 120 a co se montuje nyní. Mám motor po 7,5 létech
naprosto suchý a Škodověnka 105 L, to byla od počátku olejnička.
Odpovědět