Geometrie

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Geometrie

Příspěvek od jerome »

Ja som tiez este nevidel robit geometriu na gumach ale co som nasiel toto video geometria nieco na tom pravdy je :shock:
Mne to robili tymto stylom geometria ale pozeram ze az takym doslednym stylom nie :shock: :x
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Geometrie

Příspěvek od lefort »

@lengy: ano, byl jsem na pravěké několik let staré laserové stolici, řízené počítačem.
Tak znova: nastavuje se vždy! jen a pouze za disk, možná že nějaká ramena se přidržují pneumatiky, ale určitě ji neberou jako kontrolní rovinu! Jak bys asi jinak chtěl nastavit geometrii za gumovou pneumatiku? :lol: Možná že nějaký takový přístroj od Horsta Fuchsa existuje, ale já bych si na něm rozhodně geometrii udělat nenechal. Ona geometrie a gumařina je vůbec taková vyšší dívčí, nemůže ji dělat každý blbec, musí se u toho trochu přemýšlet...
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Návštěvník

Re: Geometrie

Příspěvek od Návštěvník »

Má pravdu, předsedo! :wink:
Itall

Re: Geometrie

Příspěvek od Itall »

Tož, také jsem viděl geometrii dělat a nerozumím tomu, ale cosi připevňují na disky. Pneumatiky - laicky - z tohohle hlediska nemohou být "bernou mincí", nedovedu si představit - nebo spíše dovedu si představit, že to by nešlo. To by bylo něco podobného, jako mít šupleru z gumy.
Radoslav v sieti

Re: Geometrie

Příspěvek od Radoslav v sieti »

Oporné body snímačov sú na diskoch, ale záchyty môžu byť aj za pneumatiku. Ináč aj keby to bolo celé opreté iba o pneumatiku, tak by to nevadilo - vtip je v tom, že sa to meria dvakrát a to tak, že ten druhýkrát sa to otočí o 180°, takže sa akékoľvek nerovnosti absolútne vynulujú tým, že správny bod (os) je presne v strede tých dvoch meraní. Dôležité je a to absolútne, aby sa s upevnením snímačov voči kolesu/disku/pneumatike medzi meraním týchto dvoch polôh vôbec nehýbalo a otočilo sa opatrne celým kolesom!!! Je to povedané, ale veľmi zjednodušene.
Návštěvník

Re: Geometrie

Příspěvek od Návštěvník »

Tak větší blbost jsem dlouho nečetl.
Pneumatika, ač se to nezdá je plná boulí a prohlubní, které na první pohled nejsou vidět a v podstatě nejdou ani změřit, protože je to dáno gumovostí gumy. A u nastavování geometrie, kde je často jedná o desetiny milimetru, je nastavení na pneumatiky nemožné.
Nastavení se dělá jedině a výhradně buď na disky, nebo na náboje kol. A i v tomto případě je potřeba mít v pořádku ložiska kol a vymezené vůle nápravy, jinak je to k ničemu. Sice to nebude přímo ohrožovat život, ale na životnost pneumatik a v extrémních případech na jízdní vlastnosti to vliv mít bude.
Radoslav bez siete

Re: Geometrie

Příspěvek od Radoslav bez siete »

Možno to časom pochopíte. Všetko pod a nad naše chápanie sa nám prirodzene javí ako blbosť s nemožnosťou rozoznať, čo je pod a čo je nad.
Ale skúsim: ak dáte snímač aj krivo na "bouli" a bude ukazovať 6° doprava a potom to celé otočíte o 180° a bude to ukazovať 2° doľava, tak presná kolmica na os otáčania je 2° doprava. V inom meraní toho istého kolesa keď to dáte na inú "bouli", tak nameráte 8°doľava a po otočení o 180° nameráte 12°doprava a kupodivu to zasa ukazuje, že kolmica na os otáčania je 2°doprava! :wink:
Itall

Re: Geometrie

Příspěvek od Itall »

Tady podle svého rozumu musím souhlasit s Návštěvníkem. Na stav ostatních věcí na nápravě jsem také chtěl upozornit, třeba silentbloky, pokud by se měřidlo umísťilo na disk, kde se může projevit jeho křivost, taky asi nebude optimální. Třeba se to někde dělá tak, jak říká Radoslav - možná Pandurovi to tak dělali, párkrát to vyreklamuje a nakonec si geometrii udělá sám s pomocí prkýnka a bude dobře :? .
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Geometrie

Příspěvek od Brembo »

učil som sa za automechanika a nastavenie geometrie sme sa tiež učili. Síce na predpotopných optických prístrojoch,ale vždy sa to nasádzovalo na disk,nikdy na pneu. Kam som chodil autom na geometriu,maali už síce laserové,ale tiež sa to vždy nasadzovalo na disk. Ešte som nevidel,že by niekde brali oporné body na pneumatike.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Geometrie

Příspěvek od Brembo »

Pandora píše:Stve me, ze je pricka volantu trochu vlevo pri rovnem smeru jizdy. Za ty prachy. Kdybych to vedel, se na to vykaslu.
Geometria by sa mala robit podla nariadení výrobcu. Spravidla sa vyžaduje dobrý stav čapov,auto s prázdnym batožinovým priestorom a niekedy tiež i plne natankovaná nádrž. Ked sa niektorá požiadavka nesplní,je problém nastavit geometriu správne.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Geometrie

Příspěvek od bjukemen »

presne tak, robit geo na pneu je totalna kravina, a ak to aj vzide niekomu vyrobit take zariadenie nemoze to vobec dobre fungovat, jedine naj riesenie je upevnovanie na naboj kolesa
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Odpovědět