Ford Focus ST
Moderátor: Colommbo
Re: Ford Focus ST
Ahojte,
můžu nalít do ST 2,5 166kw, r. 2007...najeto 110 tisíc?
https://oleje-pema.cz/zbozi/motorovy-ol ... 0-1l_34091
Ford předepisuje 5W-30..
Díky
můžu nalít do ST 2,5 166kw, r. 2007...najeto 110 tisíc?
https://oleje-pema.cz/zbozi/motorovy-ol ... 0-1l_34091
Ford předepisuje 5W-30..
Díky
Mazda 3 e-Skyactiv 186, r. 2024
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20
Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20
Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40
Re: Ford Focus ST
Za mě ano.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Ford Focus ST
Úplně v pohodě.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ford Focus ST
Ahoj kluci,
kterou 0W-40 doporučíte do ST 2.0 EB?
Najeto 40 tisíc, doteď jsem tam po záruce lil Shell Helix Ultra.
Měním po max. 10 tisících, nechce se mně tedy utrácet za Millers nebo Yacco Galaxii.
Mé tipy:
Motul 8100 X-max
Valvoline Synpower
Mobil 1 FS
Ravenol SSL
nebo zůstat u toho Shellu, je suverénně nejlevnější.
Díky
kterou 0W-40 doporučíte do ST 2.0 EB?
Najeto 40 tisíc, doteď jsem tam po záruce lil Shell Helix Ultra.
Měním po max. 10 tisících, nechce se mně tedy utrácet za Millers nebo Yacco Galaxii.
Mé tipy:
Motul 8100 X-max
Valvoline Synpower
Mobil 1 FS
Ravenol SSL
nebo zůstat u toho Shellu, je suverénně nejlevnější.
Díky
Mazda 3 e-Skyactiv 186, r. 2024
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20
Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20
Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40
Re: Ford Focus ST
Ten Shell není žádné "vořezávátko". Klidně u něj zůstaň.... I když 1140,- za 5 litrů Ravenolu SSL taky není mnoho....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ford Focus ST
Díky..a co ten Motul..kdysi jsem ho lil do motorky, ale tato značka je pro mě velká neznámá..to už mám víc načteno z tohoto fora o RavenoluPitris píše:Ten Shell není žádné "vořezávátko". Klidně u něj zůstaň.... I když 1140,- za 5 litrů Ravenolu SSL taky není mnoho....
Mazda 3 e-Skyactiv 186, r. 2024
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20
Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20
Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40
Re: Ford Focus ST
Motooleje Motul mají vysoké renomé, které si ale zaslouží. Jejich racing řada 300V je špička v olejích; a autooleje jsou velmi dobré - osobně je řadím na úroveň třeba toho Shellu Helix Ultra.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ford Focus ST
Ravenol SSL 0w40 ..dosť dobré množstvo Molybden + Bor (silne antiwear), ma take to akurat idealne mnozstvo ZDDP (tu je podľa analýz a testovania príliš veľa zinku viac na škodu než úžitok).. slušné množstvo Vapnika ale nie priliš + maly pridavok horcika (nepodporuje LSPI ale zároven stale dobre cistiace detergentne schopnosti a antioxidačné), stredné množstvo popolovín-málo síry (dosť čistý olej), v základe je PAO + Polyolester.
Valvoline.. pomerne vysoké množstvo esterov, ale aditivačný balík nič extra.. žiaden "Mo" ani "B" ani Wolfram.
Motul-Shell.. na cca podobnej úrovni.. kvalitné oleje (obidva základ HC + PAO), celkom fajn množstvo "Mo" aj "B", priemerné množstvo ZDDP..
Mobil 1.. základ PAO+GTL+ cca10-15% ester, solídne množstvo "Mo"+"B", mnoho vápnika (čistiace a antioxidačné schopnosti viac než dobré).
Za mňa Ravenol alebo Mobil1 v takomto poradí.
Valvoline.. pomerne vysoké množstvo esterov, ale aditivačný balík nič extra.. žiaden "Mo" ani "B" ani Wolfram.
Motul-Shell.. na cca podobnej úrovni.. kvalitné oleje (obidva základ HC + PAO), celkom fajn množstvo "Mo" aj "B", priemerné množstvo ZDDP..
Mobil 1.. základ PAO+GTL+ cca10-15% ester, solídne množstvo "Mo"+"B", mnoho vápnika (čistiace a antioxidačné schopnosti viac než dobré).
Za mňa Ravenol alebo Mobil1 v takomto poradí.
Naposledy upravil(a) kornel dne ned kvě 03, 2020 20:38, celkem upraveno 1 x.
Re: Ford Focus ST
Jj supr..a jak je tedy možné..že ten Shell je tak levný? Ostatní jmenované jsem vybíral dle ceny do cca 1200,- za 5 litrů oleje..a ten Shell vyjde na 800..Pitris píše:Motooleje Motul mají vysoké renomé, které si ale zaslouží. Jejich racing řada 300V je špička v olejích; a autooleje jsou velmi dobré - osobně je řadím na úroveň třeba toho Shellu Helix Ultra.
Mazda 3 e-Skyactiv 186, r. 2024
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20
Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20
Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40
Re: Ford Focus ST
Tak to je naprosto vyčerpávající..díky moc. Asi teda vyzkouším ten Ravenolkornel píše:Ravenol SSL 0w40 ..dosť dobré množstvo Molybden + Bor (silne antiwear), ma take to akurat idealne mnozstvo ZDDP (tu je podľa analýz a testovania príliš veľa zinku viac na škodu než úžitok).. slušné množstvo Vapnika ale nie priliš + maly pridavok horcika (nepodporuje LSPI ale zároven stale dobre cistiace detergentne schopnosti a anioxidacne), stredne mnozstvo Popolovin-malo siry (dost cisty olej), v základe je PAO + Polyolester.
Valvoline.. pomerne vysoké množstvo esterov ale aditivačný balík nič extra.. žiaden "Mo" ani "B" ani Wolfram.
Motul-Shell.. na cca podobnej urovni.. kvalitne oleje (obidva zaklad HC + PAO), celkom fajn mnozstvo "Mo" aj "B", priemerne ZDDP..
Mobil 1.. zaklad PAO+GTL+ cca10-15% ester, solidne mnozstvo Mo +B, mnoho vapnika (cistiace schopnosti, antioxidačne viac nez dobre).
Za mna Ravenol alebo Mobil1 v takomto poradi.
Mazda 3 e-Skyactiv 186, r. 2024
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20
Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20
Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40
Re: Ford Focus ST
Kornel:
Motul-Shell.. na cca podobnej úrovni.. kvalitné oleje (obidva základ HC + PAO),
Mobil 1.. základ PAO+GTL+ cca10-15% ester...
Dovolím si trošku poupraviť : shell má základ GTL ( 90% ) a mobil 1 je 10-20% pao, 40-70% gtl a 1% ester . Údaje z kbú 04/2020
Motul-Shell.. na cca podobnej úrovni.. kvalitné oleje (obidva základ HC + PAO),
Mobil 1.. základ PAO+GTL+ cca10-15% ester...
Dovolím si trošku poupraviť : shell má základ GTL ( 90% ) a mobil 1 je 10-20% pao, 40-70% gtl a 1% ester . Údaje z kbú 04/2020
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Ford Focus ST
dik za aktualizáciu ..u Mobil1 považujem pokles esterov na prakticky nulu, za ak nie krok tak "pol-krok" nazad.. škoda toho.
Re: Ford Focus ST
Ahojte,
blíží se výměna oleje v mém ST 2016. Tentokrát bych chtěl motoru dopřát proplach. Zvažuji následující postup.
Do oleje přidám MO Engine flush, po dvaceti minutách volnoběhu olej vypustím. Filtr prozatím ponechám. Po vykapání do motoru naliju 4 l levného oleje - mám nějakou 5W-40 ale splňuje A3. Nechám cca půl hodiny na volnoběh, následně olej vypustím, vyměním filtr a naliju kvalitní olej..používám 0W-40, buď Shell Helix Ultra nebo Motul samozřejmě v A3.
Operace skončena. Vyplatí se to nebo ne? Připomínám že mám ted najeto pouhých 42 tisíc. Díky za rady -
blíží se výměna oleje v mém ST 2016. Tentokrát bych chtěl motoru dopřát proplach. Zvažuji následující postup.
Do oleje přidám MO Engine flush, po dvaceti minutách volnoběhu olej vypustím. Filtr prozatím ponechám. Po vykapání do motoru naliju 4 l levného oleje - mám nějakou 5W-40 ale splňuje A3. Nechám cca půl hodiny na volnoběh, následně olej vypustím, vyměním filtr a naliju kvalitní olej..používám 0W-40, buď Shell Helix Ultra nebo Motul samozřejmě v A3.
Operace skončena. Vyplatí se to nebo ne? Připomínám že mám ted najeto pouhých 42 tisíc. Díky za rady -
Mazda 3 e-Skyactiv 186, r. 2024
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20
Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20
Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40
Re: Ford Focus ST
Ja by som v tvojom prípade takýmto preplachom nešpekuloval. Olej ktorý používaš má podľa mňa dosť slušné čistiace schopnosti. Radšej by som povedzme 2x skrátil interval výmeny oleja ktorý používaš na polovicu
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Ford Focus ST
Asi to zbytečné bude, nicméně tím určitě nic nepokazí. Ten 'miler' Engine flush není žádný šunt a když se to po jeho použití propláchne 5w40-kou, není jeho použití nic proti ničemu.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF