Ford Focus ST

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Ford Focus ST

Příspěvek od Mirec 29 »

Colommbo píše:
Mirec 29 píše:...ani jedného by som sa nebál a bez váhania použil :wink: oba sú kvalitné produkty od svetových výrobcov...
Tohle je opravdu argument jak prase! :mrgreen: I nejlepší světoví výrobci produkují oleje, které v tom kterém konkrétním motoru být nemají či přinejmenším být nemusí, když existují oleje jiné, vhodnější.
Tak napr. spomínaný Shell či mobil 1 sa dá kúpiť v danej sae a acea triede za rovnaký peniaz ako napr. mannol či dynamax... čo si zvolím ja ? Radšej toho svetového výrobcu (Shell, mobil) myslené takto.... dáva to zmysel? mne áno...
Vhodný nevhodný vhodnejší menej vhodný....keci stále dookola... nič v zlom ale ak niekto nepoužije olej s acea C len preto že žije v domnení že sa smie použiť len v aute s DPF či gpf tož hold zaspal dobu.... nič v zlom...mimochodom a čo dexos či ilsac...tam sa to nerieši? Chlapi boháča tam už neblbnite s tými frázami akože C len do auta s gpf a hths 3.5 hore je lepšie ako dole... :roll:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Ford Focus ST

Příspěvek od Mirec 29 »

Cimmi píše:Asi se tu na mě nahrne spousta nadávek, ale celkem se mi zamlouvá RAVENOL FDS 5W-30. Připadne mi to podle parametrů něco jako hybrid, fordí norma s příchutí A3 :D. Plus ta cena taky není nejhorší cca 250Kč/l.
https://ravenol.cz/produkty/ravenol-fds-5w-30:46/
Úplne kľudne skús a uvidíš aký bude rozdiel v zahrievaní...menej viskozny olej sa skôr dostane na prevádzkovu teplotu a bude motoru klásť menší odpor za studena čiže bude pocitovo "ľahší"...motor isto nezadrieš ani pri väčšej záťaži ktorej sa poniektorí boja pričom tu vyskoznejší olej nie je tak dôležitý pokiaľ motor nie je "ojazdený" (zväčšené vôle kôli vysokému km nájazdu atď....pri tvojom jazdnom režime kľudne...
Ak nezaznamenáš nič čo by ťa oslovilo vrátil by som sa k osvedčenému Shellu
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Ford Focus ST

Příspěvek od Colommbo »

Mirec 29 píše: ...nič v zlom ale ak niekto nepoužije olej s acea C len preto že žije v domnení že sa smie použiť len v aute s DPF či gpf tož hold zaspal dobu....
Ne že se smí použít (jen), spíš je pro to prvoplánově vyvinut a proč jej tedy cpát i do motorů, kde být naopak nemusí (pozor, nikoli nesmí!), jsou-li vhodnější oleje...? A co se oplí normy Dexos 2 týče, to je kapitola sama o sobě, všechny oleje 5W30 ji splňující, jsou C3 a oleje GM s touto normou se do všech oplích motorů lijou horem-dolem, hlavně že to má normu. Je to marný, je to marný, je to...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
cimik
Příspěvky: 111
Registrován: ned čer 21, 2009 11:56
Bydliště: jihovýchod moravy

Re: Ford Focus ST

Příspěvek od cimik »

Mirec 29 píše:
Cimmi píše:Asi se tu na mě nahrne spousta nadávek, ale celkem se mi zamlouvá RAVENOL FDS 5W-30. Připadne mi to podle parametrů něco jako hybrid, fordí norma s příchutí A3 :D. Plus ta cena taky není nejhorší cca 250Kč/l.
https://ravenol.cz/produkty/ravenol-fds-5w-30:46/
Úplne kľudne skús a uvidíš aký bude rozdiel v zahrievaní...menej viskozny olej sa skôr dostane na prevádzkovu teplotu a bude motoru klásť menší odpor za studena čiže bude pocitovo "ľahší"...motor isto nezadrieš ani pri väčšej záťaži ktorej sa poniektorí boja pričom tu vyskoznejší olej nie je tak dôležitý pokiaľ motor nie je "ojazdený" (zväčšené vôle kôli vysokému km nájazdu atď....pri tvojom jazdnom režime kľudne...
Ak nezaznamenáš nič čo by ťa oslovilo vrátil by som sa k osvedčenému Shellu
Nevím, já furt nevím..kurňa pořídil jsem si (já i ty) výkonného sporťáka, já občas mám choutky - a často to dělám, že ty koně prostě důkladně provětrám. Úplně mně tedy uniká smysl myšlení, proč do benzínového divočáka dávat něco, co mně nemusí zaručit kvalitní mazání v extrémních podmínkách - a i kdyby zaručilo, už jen pro ten pocit. Jaký k tomu máš důvod? Řešíš tady úplné píčoviny (pardon) jestli se olej zahřeje za deset nebo patnáct minut a na druhou stranu do něho chceš lít nějaké A pětky.
Já už ti tady psal - dvoulitra ST jsem měl skoro pět let, a že jsem dával většinou Mobil FS 0w-40. Z ST srazů borci nejčastěji používali Millers CFS NT+ a dokonce i 10w-50.. Nikoho z nás by ani nenapadlo tam lít oleje se sníženou viskozitou. A na ten Mobil měl motor i parádní sametový chod.
I do mého současného nového ST půjde na jaro 0w - 40, ovšem ESP kvůli DPF. Teď je tam 0w-30 a zase mám ten pocit, že prostě ta 0w-40 motoru chutnala víc. Takže od jara končí experimenty a bude už jen 0w-40.
Mazda 3 e-Skyactiv 186, r. 2024
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20

Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Ford Focus ST

Příspěvek od Pitris »

Mirec, sic nevím jestli tě €urem za sníženou HTHS platí Brusel, Greta, nebo kerýho čerta, ale zeptám se tě:
PROČ normy třeba MB229, BMW-LL nebo Cosworth, Porsche A40 či Renault RN0710 vychází z olejů s normální HTHS :?:
PROČ třeba i olej Mobil1 FS 0w40 má schválení Nissan Original Performances a v jeho TL se uvádí že je vhodny pro nejnovější generace turbomotorů i hybridů :?:;
PROČ má olej Mobil1 ESP 5w30 jako snad jediný v PSA normě 2290 normální HTHS :?:
PROČ se do "emkových" baworáků a ostrých Alf dává 10w60 :?:
PROČ je u oleje MO CFS NT+ 0w20 uvedeno že je zejména pro kvalifikace, sprinty, a další KRÁTKÉ zátěže :?: PROČ NE na celý závod :?:
PROČ i oleje 5w50 či ty 10w60 mají vůbec schválení světových automobilek :?:
PROČ jsou motocyklové 4T oleje JENOM s normální HTHS viskozitou :?:
Je ti jasné že brče jako 0w20 jsou primárně proto aby automobilka dostala homologaci u nesmyslných laboratorních testů emisí :?:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Cimmi
Příspěvky: 29
Registrován: ned zář 12, 2021 19:16
Bydliště: Brno

Re: Ford Focus ST

Příspěvek od Cimmi »

cimik píše:
Nevím, já furt nevím..kurňa pořídil jsem si (já i ty) výkonného sporťáka, já občas mám choutky - a často to dělám, že ty koně prostě důkladně provětrám. Úplně mně tedy uniká smysl myšlení, proč do benzínového divočáka dávat něco, co mně nemusí zaručit kvalitní mazání v extrémních podmínkách - a i kdyby zaručilo, už jen pro ten pocit. Jaký k tomu máš důvod? Řešíš tady úplné píčoviny (pardon) jestli se olej zahřeje za deset nebo patnáct minut a na druhou stranu do něho chceš lít nějaké A pětky.
Já už ti tady psal - dvoulitra ST jsem měl skoro pět let, a že jsem dával většinou Mobil FS 0w-40. Z ST srazů borci nejčastěji používali Millers CFS NT+ a dokonce i 10w-50.. Nikoho z nás by ani nenapadlo tam lít oleje se sníženou viskozitou. A na ten Mobil měl motor i parádní sametový chod.
I do mého současného nového ST půjde na jaro 0w - 40, ovšem ESP kvůli DPF. Teď je tam 0w-30 a zase mám ten pocit, že prostě ta 0w-40 motoru chutnala víc. Takže od jara končí experimenty a bude už jen 0w-40.
V klidu, právě jak píšeš, "já občas mám choutky - a často to dělám, že ty koně prostě důkladně provětrám". Je tam to slovo občas, jinak je to taky dailycar. Což znamená, že hledám cestu, jak to auto standardně provozovat za optimální teploty a nejezdit s olejem na 50°C a mít tam 90°C jen když tomu naložím při 10km závodu do vrchu.
Další co tu píšeš: "Z ST srazů borci nejčastěji používali Millers CFS NT+ a dokonce i 10w-50", zase, když budu každý den jezdit pilu 50km do práce a 50km z práce, tak dejme tomu, i když na našich okrskách s našim provozem, bych to musel v Brně vzít asi přes okruh... :D . Upřímně jsem procházel i zahraniční fóra jako např. focusst.org a tam se všichni drží Fordí normy jak žvýkačka na botě.
Neříkám, že A3 je špatně, více méně to tu krásně shrnul Pitris v příspěvku nahoře, jediný co chci, tak je provozovat auto v optimální teplotě a podmínkách většinu jízd, což občas znamená jet s tím autem jen 5km do práce nebo hodit dítě do školky. Nekoupil jsem si RX8, abych ji vytáhl jen v létě za slunečnýho počasí na okruh abych tam lil 10W-50...
Ford Focus MK1, 1.6 74kW --- Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30
Ford Focus 2017 MK3, 2.0EC 184kW --- Shell Helix Ultra 5W-30
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Ford Focus ST

Příspěvek od Colommbo »

Cimmi píše:...jediný co chci, tak je provozovat auto v optimální teplotě a podmínkách většinu jízd, což občas znamená jet s tím autem jen 5km do práce nebo hodit dítě do školky...
Musíš se halt smířit s tím, že takhle to prostě nebude a žádný olej ti tvé přání nesplní (i technologicky je to vlastně nemožné.) A čím dřív se s tím smíříš, tím rychleji budeš mít i klidné spaní. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Ford Focus ST

Příspěvek od Mirec 29 »

Colommbo píše:
Mirec 29 píše: ...nič v zlom ale ak niekto nepoužije olej s acea C len preto že žije v domnení že sa smie použiť len v aute s DPF či gpf tož hold zaspal dobu....
Ne že se smí použít (jen), spíš je pro to prvoplánově vyvinut a proč jej tedy cpát i do motorů, kde být naopak nemusí (pozor, nikoli nesmí!), jsou-li vhodnější oleje...? A co se oplí normy Dexos 2 týče, to je kapitola sama o sobě, všechny oleje 5W30 ji splňující, jsou C3 a oleje GM s touto normou se do všech oplích motorů lijou horem-dolem, hlavně že to má normu. Je to marný, je to marný, je to...
Neviem aký bol prvoplán ale postupom času sa zistilo že oleje s menším obsahom popola (nielen) či saps tvoria menej rôznych usadenín v motore (všeobecne) ... áno hlavne sa to týka priameho vstrekovania ale prečo ho nepoužiť aj u nepriameho :?:
Rozdiel medzi A3 či C3 sme už preberali...a áno je to márne... nemám problém s A3 ako takým ale vždy dám prednosť napr. Mobilu 1 ESP pred nejakým totalom v A3. a ak si niekto myslí že bude mobil ESP horší pre motor ako nejaký iný A3 či už od totalu alebo ravenolu ssh tak tu ja nemám čo dodať :roll:
Mal som na mysli dexos 1 resp. gen 2 čo sú oleje určené len pre benzínaky...a tiež majú znížený obsah saps či zdpp...ilsac rovnako...
Napr ravenol dxg-čko čo mám v motore...je to api sp/dexos 1/ilsac gf-6... žiadna acea olej má znížený obsah saps aj zdpp ale nikto sa neplašil pretože nemal na pixli acea normu....ak by mal bolo by tam C2 :!: Ale nemal tak ste boli v pohode...rovnako aj tsj-čko tiež od ravenolu čo je to isté ale zase bez acea na pixli takže "cajk"
Toto je smiešny a príliš jednoduchý pohľad na oleje a všetko okolo :idea: ale jasné chápem ak si chce niekto zjednodušiť život a povie si že do nemeckého motora len nemecký olej...a svet je hneď jednoduchší :D
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Ford Focus ST

Příspěvek od Mirec 29 »

Colommbo píše:
Cimmi píše:...jediný co chci, tak je provozovat auto v optimální teplotě a podmínkách většinu jízd, což občas znamená jet s tím autem jen 5km do práce nebo hodit dítě do školky...
Musíš se halt smířit s tím, že takhle to prostě nebude a žádný olej ti tvé přání nesplní (i technologicky je to vlastně nemožné.) A čím dřív se s tím smíříš, tím rychleji budeš mít i klidné spaní. :)
A práve preto je treba vybrať sae ktorá bude viac než dostatočná pre prevažujúci typ provozu ...nemyslite si že ak motor občas vytočíš bude dochádzať k nadmernému opotrebeniu :!: K nemu dochádza ak sa motor točí za studena...a pri ostrej občasnej jazde nie je rozhodujúca hrúbka filmu (A3) ale dostatočný prietok oleja a sila filmu :!:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Ford Focus ST

Příspěvek od Mirec 29 »

Pitris píše:Mirec, sic nevím jestli tě €urem za sníženou HTHS platí Brusel, Greta, nebo kerýho čerta, ale zeptám se tě:
PROČ normy třeba MB229, BMW-LL nebo Cosworth, Porsche A40 či Renault RN0710 vychází z olejů s normální HTHS :?:
PROČ třeba i olej Mobil1 FS 0w40 má schválení Nissan Original Performances a v jeho TL se uvádí že je vhodny pro nejnovější generace turbomotorů i hybridů :?:;
PROČ má olej Mobil1 ESP 5w30 jako snad jediný v PSA normě 2290 normální HTHS :?:
PROČ se do "emkových" baworáků a ostrých Alf dává 10w60 :?:
PROČ je u oleje MO CFS NT+ 0w20 uvedeno že je zejména pro kvalifikace, sprinty, a další KRÁTKÉ zátěže :?: PROČ NE na celý závod :?:
PROČ i oleje 5w50 či ty 10w60 mají vůbec schválení světových automobilek :?:
PROČ jsou motocyklové 4T oleje JENOM s normální HTHS viskozitou :?:
Je ti jasné že brče jako 0w20 jsou primárně proto aby automobilka dostala homologaci u nesmyslných laboratorních testů emisí :?:
- pretože sú to všetko euro normy a hlavne sa to točí okolo Nemecka a koncernu vw o čom so už písal kedy prečo a kto...nikdy si však nepripusil nič z toho a už vôbec aby si si niečo dohliadal
- mobil 1 ESP aj rada FS ( v Amerike nazývané european car formula) sú oleje určené pre európsky trh...je to na stránke mobilu 1 uvedené...
Pretože "emkové" bavoraky kde sme zase.... čo to nevidíš že sa stále moceš okolo Nemecka a vw :!: To sa mám stále opakovať. ako som už písal už aj BMW či vw má špičkové motory kde sa bez problémov darí sae 20
Už ani motocyklové oleje nie sú len s normálnou hths dokonca ani oleje do náklaďákov :!:
Pokiaľ bude v tebe odpor a neschopnosť prijať skutočnosť a realitu stále sa budeš točiť okolo toho istého :wink:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Ford Focus ST

Příspěvek od Pitris »

A víš že jsem od tebe ani nic jiného nečekal? No nic.... JTM, JTM, JTM :(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Ford Focus ST

Příspěvek od Mirec 29 »

A zamyslel si sa vôbec nad tým všetkým :?: :idea: skús nabrať odvahu a pozrieť sa na druhú stranu tvojej mince...
Tiež som kedysi mal obmedzený obzor....dnes už je širší :wink:
Prečo ľudia (v eú) ktorí vlastnia st-čko jazdia na sae40 a viac a nedajú na tieto oleje dopustiť....z rovnakého dôvodu ako tí ktorý žijú napr. za veľkou mlákou a jazdia s rovnakými motormi na olejoch A5....rovnako na ne nedajú dopustiť... čo z toho vyplýva.... iný kraj iný mrav....ale aj že motoru ku šťastiu stačí aj A5 :wink:
Prehovárať Európanov na oleje A5 je rovnako ako prehovárať tých čo roky lejú A5 aby prešli na oleje ktoré "ľúbia" europania :)
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Ford Focus ST

Příspěvek od pepoh »

Mirec 29 píše:
Pitris píše:Mirec, sic nevím jestli tě €urem za sníženou HTHS platí Brusel, Greta, nebo kerýho čerta, ale zeptám se tě:
PROČ normy třeba MB229, BMW-LL nebo Cosworth, Porsche A40 či Renault RN0710 vychází z olejů s normální HTHS :?:
PROČ třeba i olej Mobil1 FS 0w40 má schválení Nissan Original Performances a v jeho TL se uvádí že je vhodny pro nejnovější generace turbomotorů i hybridů :?:;
PROČ má olej Mobil1 ESP 5w30 jako snad jediný v PSA normě 2290 normální HTHS :?:
PROČ se do "emkových" baworáků a ostrých Alf dává 10w60 :?:
PROČ je u oleje MO CFS NT+ 0w20 uvedeno že je zejména pro kvalifikace, sprinty, a další KRÁTKÉ zátěže :?: PROČ NE na celý závod :?:
PROČ i oleje 5w50 či ty 10w60 mají vůbec schválení světových automobilek :?:
PROČ jsou motocyklové 4T oleje JENOM s normální HTHS viskozitou :?:
Je ti jasné že brče jako 0w20 jsou primárně proto aby automobilka dostala homologaci u nesmyslných laboratorních testů emisí :?:
- pretože sú to všetko euro normy a hlavne sa to točí okolo Nemecka a koncernu vw o čom so už písal kedy prečo a kto...nikdy si však nepripusil nič z toho a už vôbec aby si si niečo dohliadal
- mobil 1 ESP aj rada FS ( v Amerike nazývané european car formula) sú oleje určené pre európsky trh...je to na stránke mobilu 1 uvedené...
Pretože "emkové" bavoraky kde sme zase.... čo to nevidíš že sa stále moceš okolo Nemecka a vw :!: To sa mám stále opakovať. ako som už písal už aj BMW či vw má špičkové motory kde sa bez problémov darí sae 20
Už ani motocyklové oleje nie sú len s normálnou hths dokonca ani oleje do náklaďákov :!:
Pokiaľ bude v tebe odpor a neschopnosť prijať skutočnosť a realitu stále sa budeš točiť okolo toho istého :wink:
mirec-pokazeny gramofon.....
neustale fanatizovat na gretu thunberg.... a modlit sa k greenpeace :mrgreen: :mrgreen:
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Ford Focus ST

Příspěvek od Mirec 29 »

Ty a tie tvoje hlášky...pre teba platí to isté :roll:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
PHiLiPZ
Příspěvky: 148
Registrován: čtv úno 04, 2016 12:14
Bydliště: PK, SVK

Re: Ford Focus ST

Příspěvek od PHiLiPZ »

Skoda ze nemaju uzivatelia hodnotenie/ranking. V poslednej dobe staci byt grafoman a neskuseni novi zaujemci si ho mozu pomylit s niekym skusenym.
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd a stale jazdi
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Odpovědět