Ford Focus ST
Moderátor: Colommbo
Re: Ford Focus ST
Vedle toho Mobilu1 ESP 0w40 s C3 třeba....
Ravenol VSW 0w30
Ravenol RUP 5w40
Millers XF Longlife 5w30
Yacco Galaxie A 0w40
Těch 40 tkm na interval je ale neskutečná PRASÁRNA
Ravenol VSW 0w30
Ravenol RUP 5w40
Millers XF Longlife 5w30
Yacco Galaxie A 0w40
Těch 40 tkm na interval je ale neskutečná PRASÁRNA
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ford Focus ST
https://aditiva.heureka.sk/pro-tec-dpf- ... liquid-5-lcimik píše:
Ano odpověď díky vám znám, to DPF mně ale leží v hlavě..
myslim ze novy filter nestoji mnoho moj benzin mini kat bez nicoho 680€...
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Ford Focus ST
Interval údržby je 20000km/1 rok. Teď jsem koukal na Etis.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Ford Focus ST
Naštěstí je cimik normální....
a nebude poslouchat ani totocimik píše:....každý rok nebo max. po deseti tisících jak jsem to dělal u každého auta.
Interval údržby je 20000km/1 rok.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ford Focus ST
A co Eneosovskou Sustinu 5W-30, myslím že by šla, ne?Pitris píše:Vedle toho Mobilu1 ESP 0w40 s C3 třeba....
Ravenol VSW 0w30
Ravenol RUP 5w40
Millers XF Longlife 5w30
Yacco Galaxie A 0w40
Těch 40 tkm na interval je ale neskutečná PRASÁRNA
Mazda 3 e-Skyactiv 186, r. 2024
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20
Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20
Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40
Re: Ford Focus ST
V elektronické servisní knížce je interval 2 roky/40000 a říkal mně to ten prodejce..lefort píše:Interval údržby je 20000km/1 rok. Teď jsem koukal na Etis.
Jen dodal že by doporučil každý rok vyměnit olej..
Myslím že v tom mají asi zmatek sami nebo já nevím..
Mazda 3 e-Skyactiv 186, r. 2024
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20
Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20
Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40
Re: Ford Focus ST
Pak by ten prodejce neměl prodávat ani vodu do ostřikovačů! To bylo vážně ve Fordu?cimik píše:V elektronické servisní knížce je interval 2 roky/40000 a říkal mně to ten prodejce..lefort píše:Interval údržby je 20000km/1 rok. Teď jsem koukal na Etis.
Jen dodal že by doporučil každý rok vyměnit olej..
Myslím že v tom mají asi zmatek sami nebo já nevím..
https://uloz.to/file/RVDpMunmLC0O/servi ... 996612-pdf
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Ford Focus ST
Ak poškuľuješ po sustine tak 5w40 je to 40 -tka a je C-čková čiže vhodná pre gpf ale napr. Tbn má skoro 10 A vo svojej sae je skôr "redšia" . Ale písal si že máš obľúbenú sae 0w40 a tam sú tiež hodne dobré oleje... tá sustina je trošku predražená podľa mňa...inak ale hodne gut
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Ford Focus ST
Ano je oblíbená protože jsem ji téměř vždy všude dával..Mirec 29 píše:Ak poškuľuješ po sustine tak 5w40 je to 40 -tka a je C-čková čiže vhodná pre gpf ale napr. Tbn má skoro 10 A vo svojej sae je skôr "redšia" . Ale písal si že máš obľúbenú sae 0w40 a tam sú tiež hodne dobré oleje... tá sustina je trošku predražená podľa mňa...inak ale hodne gut
Jenže v C3 moc výběr není..
S Eneosem a se Sustinou mám moc dobré zkušenosti, jen bych možná raději sáhl po 5W-30 než 5W-40.
Tak favoriti jsou už asi jen Mobil v 0W-40 nebo Sustina 5W-30/40. I když ten Millers by byl asi taky cajk
Mazda 3 e-Skyactiv 186, r. 2024
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20
Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20
Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40
Re: Ford Focus ST
Proti sustine 5w30 nič nemám ba naopak len je to olej so zníženou hths tak by som to zvážil či to už nebude moc "riedke" v lete a pri väčšej náloži preto som písal že radšej tú 40-tku. kin. viskozity za tepla má niečo cez 13. čiže na rovnakej úrovni ako mobil ESP (0w40) či mnohé iné nulky... Tiež som ju raz skúsil ale kôli cene som u nej nezostal. Dá sa kúpiť niečo lacnejšie a minimálne na rovnakej úrovni trebárs ten mobil 1 alebo sa dá vybrať aj u ravenolu...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Ford Focus ST
Sustina 5W40 za mě jednoznačně
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Ford Focus ST
Mirec - "moc riedke" má v tomto prípade relevanciu len pri tlakovom mazaní, teda tam kde su povrchy mazané kvapalným klinom a teda sa nevedia ( za normálnych okolností) dotknut. Typicky šály na kluke napríklad.Vtedy je ale primárne doležitá už konštrukcia tejto skupiny dielov, teda ci sa predpokladá použitie extremne riedkeho oleja alebo nie. Ak je tlak dostatočný nemože dojst k opotrebeniu jednoducho preto, lebo diely su oddelené vrstvou kvapaliny ( oleja). A ako vieme kvaplina je nestlacitelná. Teoreticky by teda za predpokladu správnej ( myslené počíta sa s danou viskozitou) konštrukcie tieto šály spolahlivo mohla mazať napríklad aj obycajná voda (prakticky samozrejme nemohla, lebo s tlakom ide ruka v ruke aj teplota, takže taká voda by sa proste vyparila a žiadny nestlacitelný klin by sa nekonal, ale to len pre názornosť).
...takže tohoto by som sa vobec neobával, naopak, je zabezpečený lepší prietok a to je žiaduce.
Ale to hlavné - predpokladom je, že je pre daný motor takáto viskozita povolená. Ak ano, predpoklada sa , že je na to skonštruovaný .
Druhá vec je medzné mazanie - typicky vačka. Tu tento faktor vlastne ani nehrá nejaku podstatnu rolu. Totiž ako ako vieme, tu akýkolvek olej bez príslušných aditív by pravdepodobne žiadnu ochranu nevykonal. Teda v tomto prípade ide hlavne o protioderové aditíva.
A mimochodom ,vsimol si si , ze nikde nespomínam HTHS? Ono totiž to nie je tak celkom jednoduché ako sa to zvykne prezentovat. Pojmy hrúbka , sila a odolnost olejovej vrstvy nie su to isté. Správnym nakombinovaním viskozity a aditív dokáže aj olej s minimálnou HTHS mat lepšie vlastnosti z pohladu ochrany voci opotrebeniu, než ten s klasickou nad 3,5. Na druhej strane sa vseobecne chápe, že tá "nad 3,5" je taká rana istoty. No jednoducho s potrebou ( alebo lepšie povedané nutnostou) coraz redších (a teda s nižšou HTHS) olejov to ani inak nejde, než takto čarovať s chemiou. o to viac su potom doležite tie notoricky opakované Pitrisove "všasné výmeny".
...takže tohoto by som sa vobec neobával, naopak, je zabezpečený lepší prietok a to je žiaduce.
Ale to hlavné - predpokladom je, že je pre daný motor takáto viskozita povolená. Ak ano, predpoklada sa , že je na to skonštruovaný .
Druhá vec je medzné mazanie - typicky vačka. Tu tento faktor vlastne ani nehrá nejaku podstatnu rolu. Totiž ako ako vieme, tu akýkolvek olej bez príslušných aditív by pravdepodobne žiadnu ochranu nevykonal. Teda v tomto prípade ide hlavne o protioderové aditíva.
A mimochodom ,vsimol si si , ze nikde nespomínam HTHS? Ono totiž to nie je tak celkom jednoduché ako sa to zvykne prezentovat. Pojmy hrúbka , sila a odolnost olejovej vrstvy nie su to isté. Správnym nakombinovaním viskozity a aditív dokáže aj olej s minimálnou HTHS mat lepšie vlastnosti z pohladu ochrany voci opotrebeniu, než ten s klasickou nad 3,5. Na druhej strane sa vseobecne chápe, že tá "nad 3,5" je taká rana istoty. No jednoducho s potrebou ( alebo lepšie povedané nutnostou) coraz redších (a teda s nižšou HTHS) olejov to ani inak nejde, než takto čarovať s chemiou. o to viac su potom doležite tie notoricky opakované Pitrisove "všasné výmeny".
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Ford Focus ST
O Sustině tady: eneos-t5167-91.htmlMirec 29 píše:Proti sustine 5w30 nič nemám ba naopak len je to olej so zníženou hths tak by som to zvážil či to už nebude moc "riedke" v lete a pri väčšej náloži preto som písal že radšej tú 40-tku. kin. viskozity za tepla má niečo cez 13. čiže na rovnakej úrovni ako mobil ESP (0w40) či mnohé iné nulky... Tiež som ju raz skúsil ale kôli cene som u nej nezostal. Dá sa kúpiť niečo lacnejšie a minimálne na rovnakej úrovni trebárs ten mobil 1 alebo sa dá vybrať aj u ravenolu...
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ford Focus ST
Ahoj kluci, potřebuji radu, respektive pro kterou ze dvou variant se rozhodnout. V ST mám teď po vašich radách nalitý MO EE 5W-30 v C3. V říjnu mě čeká první garančka ve Fordu, kde samozřejmě nalijí 0W-30 v C2. A teď řeším dilema..jestli tam tohle přes zimu nechat (logicky přes zimu jezdím podstatně klidněji) a brzo z jara opět na tajňáka olej vyměnit buď zas za MO v C3 nebo za Mobil 0W-40 v C3. Nebo druhá varianta - po garančce pojezdit pár stovek kiláků a raději to vyměnit ihned na zimu. Vzhledem k tomu že auto si plánuji nechat mnoho let - nové ST už bude z poloviny elektrické..:/ tak bych pro něj chtěl jen to dobré..
Jinak jezdím 50/50 město a okresky, občas výlet s pořádným provětráním motoru. Do benálu přidávám od MO PP Ecomax.
Díky všem za rady
Jinak jezdím 50/50 město a okresky, občas výlet s pořádným provětráním motoru. Do benálu přidávám od MO PP Ecomax.
Díky všem za rady
Mazda 3 e-Skyactiv 186, r. 2024
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20
Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20
Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40