Ford Focus mk3 1,6 Ti-vct

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Petr.K.
Příspěvky: 18
Registrován: pát dub 23, 2021 14:37

Re: Ford Focus mk3 1,6 Ti-vct

Příspěvek od Petr.K. »

Super asi vemu nakonec ten Mobil1 FS :-D... ale pro zajimavost... jak je to u toho nanaseni wolframu? To jako staci jednou poradne zahrat motor a uz je nanesena ochrana ktera funguje i za studena? Nebo se to jako prubezne "zapeka" a potrebuje pokazde zahrat?
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Ford Focus mk3 1,6 Ti-vct

Příspěvek od Mirec 29 »

Je to ďalšia z mnohých vŕstv ochranného filmu ktorý sa na povrchu kovových častí tvorí...ak sa vytvorí vrstva wolftamu tak do druhého dňa určite nezmizne a "užívaš benefity " áno aj na druhý deň napr. pri studenom štarte ale... aj zdpp vytvára ochrannú vrstvu aj moly vytvára ochrannú vrstvu aj estery chránia povrch kovou tým že olej z nemu priľne ako magnet... čiže wolfrám je LEN ďalšia z vŕstv ktorá by mala chrániť...
Tým chcem povedať len to že či máš v oleji wolfrám či nie mnohí nevyužijú jeho benefity ak nejaké sú...je tam toho viac a sinergia "základu" mám na mysli zdpp a moly hrá podľa mňa väčšiu úlohu v tomto zložitom systéme spolunažívania rôznych aditív v oleji.
ale dám ešte červicka do hlavy aby ti málo nebolo v poslednej dobe čoraz viac naráža na názor že titán v oleji má výraznú úlohu v boii proti opotrebovaniu...a kde sa napr. používa ? áno jeden z mála kto ho používa a asi najviac je mnohými " nenávidený" Castrol. rada edge :wink:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Ford Focus mk3 1,6 Ti-vct

Příspěvek od Pitris »

Ano. Ona wolframová složka je jen součástí aditivačního balíčku který funguje jako celek a musí pokrýt celý provozní rozsah teplot. Osobně si ale myslim že konkrétně ten wolfram začne plně účinkovat až po dosažení určité (a asi vyšší než po 10-ti km jízdy) teploty oleje.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Petr.K.
Příspěvky: 18
Registrován: pát dub 23, 2021 14:37

Re: Ford Focus mk3 1,6 Ti-vct

Příspěvek od Petr.K. »

Ok diky zase jsem o kousek vic v obraze :wink: Takze kdyz bych nahodou zvolil olej ktery obsahuje i onen Wolfram a udelal si delsi vylet, pri kterem bych motor obcas poradne vytocil do "cerveneho", tak by mela fungovat ona ochranna vrstva i na pozdejsi studene jizdy? A ten Titan v oleji uz radeji studovat nechci... nebot jsem taky onen odpurce Castrolu :twisted: U toho Mobilu1 FS byva v nekterych obchodech jeste nazev "New Life" to je nove slozeni, nebo se jedna o naprosto totozny olej?
abc
Příspěvky: 1069
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: Ford Focus mk3 1,6 Ti-vct

Příspěvek od abc »

New Life úž pár let neexistuje. :)
Místo něho je pravě onen FS 0w40.
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Ford Focus mk3 1,6 Ti-vct

Příspěvek od Mirec 29 »

A ak si náhodou kúpiš olej ktorý neobsahuje onen wolfrám tak na tie studené štarty rovnako dobre poslúži aj ochranný "obal" so zddp + moly alebo aj estery ktoré spôsobia to že na nasledujúce studené ráno nebudeš štartovať "nasucho" čiže motor bude od prvého momentu chránený :wink: a toto všetko a oveľa viac ti určite dá onen fs 0w40 tak neváhaj a kupuj :D :wink: ibaže by si stále poškuloval po nejakej A5 a ešte aj s titánom :lol: či ? už nešpekuluj kupuj 8)
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Ford Focus mk3 1,6 Ti-vct

Příspěvek od jerome »

Bežte do prdele aj s tými vašimi A5 olejmi :!: :evil: Ford ich už odporúčal do áut od ca 2005 hore (Ford Formula 5W30 ) a potom musel vymyslieť 5W40 lebo su : Vhodné pro použití ve starších vozech Ford, které vykazují zvýšenou spotřebu lehkoběžného oleje Ford Formula F 5W-30 Ktovie prečo asi že ? :roll: :twisted:
Ideálne akurát tak pre dôchodcov,alebo max.šetrílkov. Keď chceš motor zaťažiť tak ten olej je akurát tak k hovnu :!:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Petr.K.
Příspěvky: 18
Registrován: pát dub 23, 2021 14:37

Re: Ford Focus mk3 1,6 Ti-vct

Příspěvek od Petr.K. »

Jako taky se divim, ze mi je doporucovan olej A5 :o ... co jsem tu vzdy driv procital, tak mu bylo doporucovano " pokud nemas DPF, vyprdni se na tu ridkou vodicku a dej tam plnotucny A3" a tak jsem to mel i zafixovane.. nejlepsi by bylo, kdyz by tu nekdo napsal kdo provozuje forda s podobnym motorem a lije tam neco uplne jineho nez co pise vyrobce... ono nema cenu neco psat na Fordforum.... tam cloveka pomalu ukamenuji, ze tam chce dat neco jineho nez fordi spec., protoze to musi byt prece pro motor to nejlepsi :evil:
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Ford Focus mk3 1,6 Ti-vct

Příspěvek od Mirec 29 »

No vidíš a tu by poniektorí boli schopný ukamenovať každého kto neleje 5w40 pretože práve táto sae je univerzálna a vhodná do každého motora a preto ju treba liať do každého motora bez rozdielu... však :?: Dáva to zmysel :?: aké jednoduché a odpoveď dostane ihneď každý rovnakú a je vymaľované :mrgreen: takto to rozhodne nieje :!: a takto reagujú len zaritý zástanci niečoho ktorý z princípu odmietajú akúkoľvek inú skutočnosť...sory je to scestné :idea:
Ak chceš vedieť viac sú viaceré témy aj tu na fóre o motoroch Ford... nájdi a čítaj... alebo sa na to vyprdni a objednaj už to fs-ko 0w40. Na druhej strane ak by si tam mal olej A5 v tvojom prípade by si si TY rozdielu nevšimol :wink:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Ford Focus mk3 1,6 Ti-vct

Příspěvek od Pitris »

Petr.K. píše:Jako taky se divim, ze mi je doporucovan olej A5 :o ... co jsem tu vzdy driv procital, tak mu bylo doporucovano " pokud nemas DPF, vyprdni se na tu ridkou vodicku a dej tam plnotucny A3" a....
....a nepleteš si tak trošku pojem a průjem?
To že když nemáš filtr pevných částic tak že než olej C"něco" je vhodnější "plnotučný" full saps olej je pravda. Ovšem toto nemá NIC společného s HTHS viskozitou a oleji A1/A5 vs. A3. A to, jestli A1/A5 nebo A3 záleží na možnosti použití olejů se sníženou HTHS, na stavu motoru a na jízdních podmínkách.
A pokud je olej A1/A5 povolen, dá se - na kratší jízdy. Olej A3 s normální HTHS ale můžeš použít vždycky. PROTO jsem napsal že dej Mobil1 0w40 s A3, ale i že můžeš při převážné kratších jízdách (kdy se ten olej pořádně neprohřeje a "nezřidne" moc) dát Ravenol SSV s A5. Ford to povoluje, a nový motor bez vyšší spotřeby oleje to dá v klidu. Na těch kratších jízdách.... Uff, kapiš to? :D
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Ford Focus mk3 1,6 Ti-vct

Příspěvek od jerome »

Petr.K. píše:Jako taky se divim, ze mi je doporucovan olej A5 :o ...
Áno,máme tu partičku ktorá obľubuje pleťové vody :) Jako ok olej treba zvoliť podľa typu jázd. HTHS sa dá použiť nie klasická plnotučná tj 3,5 ale aj polotučná (kto pije kávu s mliekom tak s plnotučným je chutnejšia :mrgreen: ) Toto by mal výrobca nejako selektovať samozrejme nerobí to lebo potrebuje mať na papieri čo najnižšiu spotrebu. Ak ale niekto pohne rozumom zvolí si ideálnejší olej ako píše múdra knižka od výrobcu :idea:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Ford Focus mk3 1,6 Ti-vct

Příspěvek od Mirec 29 »

Na bezduché narážky nebudem reagovať :roll:
Áno olej je treba voliť podľa typu jázd
Olej je treba voliť aj podľa motora/auta... staré/ nové čiže konštrukcia motora použité materiály atď. To čo som lial do 15 ročného fiata s nájazdom cez 250 tkm predsa automaticky nebudem liať do nového auta ktoré je už za tie roky isté niekde inde...a to nehovorím o inej značke...
Hths sa dá použiť klasická "plnotučné" t.j. 3.5 :?: a vieme odkiaľ tento pojem " klasická" hths pochádza :?: Kto to vlastne vymyslel prečo a ako to celé vlastne vzniklo :?: Z neba to samo isté nepadlo :idea:
A musím sa priznať že si to mlieko do kávy dávam no nízkotučné. Aký je rozdiel ? no predsa v obsahu tuku...a tuky v tele čo ? škodia :wink: to len pre odľahčenie :)
a ak niekto pohne rozumom tak výrobca ako Aston Martin (prvý čo má napadol ) a iný by nedali schválenie na použitie "pleťovej vody " do svojích áut (db11) ak by si nebol istý že takýto olej neochráni ich asi trošku výkonnejšie motory než tie naše a neutrpí ich dobré meno :!:
Budem sa znova opakovať doba ide dopredu motory idú dopredu oleje idú dopredu...nie je to len o spotrebe a ekológii
Ale držme sa témy či vlákna a opäť spomeňme fs-ko čo je sae 40 :wink: a všetci sú spokojný :D
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Petr.K.
Příspěvky: 18
Registrován: pát dub 23, 2021 14:37

Re: Ford Focus mk3 1,6 Ti-vct

Příspěvek od Petr.K. »

Pitris píše:...a nepleteš si tak trošku pojem a průjem? :D
Ale ja to chapu Pitris, dostal jsem řadu moznosti na vyber a za to jsem rad :wink: ... jenom pisu co jsem mel zafixovane z drivejska, ze tyto lehkobezne oleje jsou hlavne vyvinute pro emise a ekologii, aby auto zralo o par deci min, ale az tak se nemysli na "blaho motoru".. Opravdu zde nechci vyvolavat zadne rozepre a nebylo to mysleno na Tebe... myslim, ze zrovna ty tady dokazes kazdemu dobre poradit :wink: ... Kazdopadne motor v mem Focusu 3 2018 vlasne vychazi kocepcne z Focusu 2 2004 a je "udusen" aby splnil normu euro6 a ma asi o 10koni min... nebavime se tady o modernim Ecoboostu to je neco jineho... jenom me trochu "hloda"jestli olej 0wXX neni pro tento motor moc ridky...ale to se zase opakuji... kazdopadne ten Mobil1 FS chci vyzkouset a budu sledovat merku :shock:... diky vsem :)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Ford Focus mk3 1,6 Ti-vct

Příspěvek od Pitris »

A já to nemyslel ani špatně, ani ironicky....:D
Jen, že je rozdíl mezi oleji pro motory s DPF, které jsou ACEA Cx "low saps" se sníženým obsahem síry, fosforu a popelovin, a pak ty se sníženou, a s normální HTHS viskozitou.
Ale i ty A1/A5 (A1 se už asi neuvádí) jsou "full saps". S plnou ochranou - ale (i když je výrobce motoru třeba povolí) jsou vhodné jen pro novější motory a kratší jízdy. Že se dají, a že někdy se nemusí dávat nutně A3. Byť může a ničemu to nevadí.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Ford Focus mk3 1,6 Ti-vct

Příspěvek od jarson1 »

Peter, k tvojej obave z použitua 0W - akakolvek "studená", teda "W" sae , bude vždy hustejsia než akákolvek "letná" sae.
Tým myslím , že nikdy nebude studený olej viac riedky než akýkolvek zohriaty olej. Teda ani 0W nebude nikdy tak riedka ako napríklad olej letnej triedy 60 po zohriatí. Teda nemusíš mat obavy.
Je pravda, že by sa dalo polemizovať o tom, že studený motor má predsa väčšie vôle kým sa diely zahreju atd atd ... , ale to by znamenalo v praxi asi tak len hlučnejší motor ( možno) pri štarte a možno trochu spotreby oleja navyše ( pri štarte a prvých pár km , kým sa nezohreje aspon na 40C). V praxi 0w je použitelná bez obáv vsade tam , kde sa inak pripusta aspon 5W.
Totiž benefit v podobe takmer okamžitého premazania celeho motora a lepší prietok celkovo za studena , ktorý je zásadný pre ochranu motora , tu myslým jasne prevažuje nad "nevýhodami". Na druhej strane ale nejaký dramatický rozdiel medzi 0W a 5W zasa necakaj. Pokial neriesis teploty hlboko pod nulou...
...ak chceš, tu mas taký grafík s ktorým sa možes hrat ( dosadis si "svoje" oleje ), len tak pre pochopenie ako sa asi viskozita oleja mení v závislosti na teplote.https://www.widman.biz/English/Calculators/Graph.html
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Odpovědět