Felicie 1.3MPi změna oleje z 15W/40 na 10W/40

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Buddy

Příspěvek od Buddy »

Pitris píše:
Buddy píše:toje pekne ze jste se dohodli panove... :)

ale ted k veci: mam dotaz ohledne vymeny oleje. pritelkyne ma bravo 1,6 16v (2001) a podle vseho je tam Mogul 15w 40. taky jsem tam tento olej dolival... no a uz nejakou dobu chci provest vymenu oleje (myslim ze vcera bylo pozde) a chtel bych tam dat 10w 40, ktery tam asi patri. taky mi ho nekdo doporucoval - striktne namisto 15w 40!

jenze naproti tomu se zase ozvalo par hlasu ze tim ten motor muze dostat pekne pokourit. asi ze se tam uvolni nejaky usazeniny a ze se zadre apod. no znate to...

tak se ptam jak to je? muzu bez starosti dat jnej olej? muzu dat klidne 10w 40, ale radsi proplachnout jak se to dela?

diky za rady
Když už si počkal, až se dohodnem :lol: , mohl sis zatím přečíst
"JAK SPRÁVNĚ VYBRAT MOTOROVÝ OLEJ - OPRAVNÍK OBLÍBENÝCH OMYLŮ"
(a zvláště pak poslední odstavec)
http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=3103
No a to, co tam teď máš, není tedy moc vhodné - to API SF/CC je dost nízké na r.v. 01 -
- a na katalyzátor !!
Ty oleje 10w40, co navrhuješ, mají API SL/CF, což je dost daleko od API SF/CC.
Já bych "do 10w40 šel", ale (v tomto případě) opatrně.
Před první výměnou bych použil něco takového (např.)
http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=771 , vyměnil filtr, potom na první výměnu olej, který má API SG/CD nebo max. SJ/CF - třeba http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=734 , nechal ho tam tak 3-5 tisíc km, a pak - po opětovné výměně filtru - klidně API SL/CF (z těch, co si uvedl, raději ten Mogul), nebo cokoliv jiného - Total, Q8, Mobil, Shell, Liqui Moly, Agip, Elf, Valvoline......
:D

diky za radu! ja uz toho tady prave procetl az moc a mam z toho hlavu jak... co ja vim "pytel od bananu" :lol:

takze kdyz to shrnu tak urcite proplach (tim pripravkem co se lije pred vymenou do staryho oleje) a pak postupne prechazet na vyssi vykonovy specifikace, procemz zkratim intervaly vymen. je tak? :)

jinak mam se neceho bat? nebo by to melo byt v pohode...? jsou za timto postupem nejaky rizika?
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

U těhhle rychlých hip hopových odstraňovačů karbonu bych se bál zadření více než u výměny oleje lepší skupiny a menším nájezdem kilometrů,ale každý je svého štěstí strůjcem ,jestli vás spasí přípravek na bázi věř nebo nevěř za 150 kč nebo raději obětovat nový olej lepší klasifikace který vám ten karbon rozpouští pomalu ale bezpečněji tak je to váš problém ,sám jsem oživil a očistil mnoho zas.aných motorů které by se nedaly nazvat ani motory a po rychlopřípravcícgh by byly KO.Ale obětoval jsem dvě výměny po pár km obyčejným olejem lepší skupiny která mi karbon pěkně pomalu rozpustila a motor byl jako nový. :wink:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Souhlasím s anonymem. Tohle nemusí dobře skončit, ale každý svého štěstí strůjce. Takže přeji hodně štěstí.
Buddy

Příspěvek od Buddy »

sakra nevim :)

no ale zni to logicky, dve tri vymeny po par tisicich, vzdy olej s o neco lepsi vykonostni specifikaci... hm
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

pokud olej měníš podle harmonogramu tak ti stejně asi 10 % zustává v motoru a ten nevypustríš a každou další výměnou tam ten sajrajt přibývá .Jestli chceš motoru aspoň trochu odlehčit musel bys olej vyměnit aspoň dvakrát i s filtrem při menším náběhu km aspoň při 1000 km a pak by se dalo mluvit o čistění motoru,jinak je to o udržování v provozuschopném stavu motoru než dojde k celkové likvidaci.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Buddy píše:.....dve tri vymeny po par tisicich, vzdy olej s o neco lepsi vykonostni specifikaci.....
Je fakt, že je to řešení, a možná lepší, než ten čistič, ale i jeho použití je variantou -
- ale jak každý uzná za vhodné.....
Buddy

Příspěvek od Buddy »

Pitris píše:
Buddy píše:.....dve tri vymeny po par tisicich, vzdy olej s o neco lepsi vykonostni specifikaci.....
Je fakt, že je to řešení, a možná lepší, než ten čistič, ale i jeho použití je variantou -
- ale jak každý uzná za vhodné.....
a co to zkombinovat? po pouziti toho cisticiho pripravku vymenit olej i filtr po nejakych 2000, pak treba po 4000. a vzdy dat teda olej s lepsi vykonostni specifikaci... Co? :?:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Buddy píše:....a co to zkombinovat? po pouziti toho cisticiho pripravku vymenit olej i filtr po nejakych 2000, pak treba po 4000. a vzdy dat teda olej s lepsi vykonostni specifikaci... Co? :?:
To je skoro totéž, co jsem napsal v posledním příspěvku na straně 2 tohoto vlákna.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Samozřejmě že zkombinovat to jde ale záleží jestli po použití rychlopřípravku ještě bude co vyměňovat a zachraňovat.
Buddy

Příspěvek od Buddy »

Pitris píše:
Buddy píše:....a co to zkombinovat? po pouziti toho cisticiho pripravku vymenit olej i filtr po nejakych 2000, pak treba po 4000. a vzdy dat teda olej s lepsi vykonostni specifikaci... Co? :?:
To je skoro totéž, co jsem napsal v posledním příspěvku na straně 2 tohoto vlákna.
a jo... :lol: uz jsem se do toho zamotal.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Ale ty přípravky na odstranění karbonu možná nebudou tak účinné ,možná to bude placebo za 150kč,protože kdo by potom z těchto výrobců čelil žalobám na zadřené motory .
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Anonyme, jsou účinné. Známí mají zkušenost, odnesl to embéčkový motor :? Přidřel se někde na vačce.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Jestli jsou až tak účinné, tak je možná problém v tom že nepočítají s tak masivně zas.aným motorem jak někdy zanedbané škodovky mají.Ono je nejhorší jezdit na 15w-40 a nedbat na včasné výměny a pak se to snažit jednorázově vyčistit ,ale to už se tu řešilo -každý motor by se měl řešit individuálně.Rozumnému mechanikovi nebo odborníkovi stačí sundat ventilové víko a už asi ví co by si riskl a co né. :wink:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

15W-40? M3A,M6A, M6AD. Ten motor stěží kdy viděl něco jiného.
Spíše to chce dávkovat na lékárenských vahách-když už.
Známý ten motor měl klasicky rozhodit a vyčistit. Takové psí kusy nejsou dobrý nápad. Nevidím pro to žádné opodstatnění.
FF

Příspěvek od FF »

Žiadne čističe nepoužívať!!!
"...ale je to marný, je to marný, je to marný..."
Odpovědět