Felicie 1.3MPi změna oleje z 15W/40 na 10W/40

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Ono už by se dalo jistě jezdit na vodu a el energii volně zbírat z ovzduší ,ty patenty na to jsou ale z čeho by profitovaly ty energetické giganty a ropné společnosti ,patenty se rychle zkonfiskují a plaťte dál ,přece nemůžete mít energii zadarmo ze své vlastní zahrádky,to by sevám líbilo!
Stejsky77

Příspěvek od Stejsky77 »

Anonymous píše:Pro tyto účely bohatě stačí hekra 10w-40 semisyn ,v testech měla některé parametry dokonce lepší než oleje západní provenience ,ale někomu jistě dělá dobře mít v autě olej (větší) značky než hekra opava .Proti gustu žádný dišputát.Jde o ten pocit když už mám auto z východu tak západní olej mi ho trochu vylepší:-))))

Zdravím tě, můžeš říct v jakých testech? Kdyžtak písni kde jdou najít, to by mě zajímalo. Dík.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Je pravda že většinou olej 15w-40 karbonuje víc a pokud majitel nedbá na včasnou výměnu oleje tak ho může tímto dost zaneřádit ,a třeba nový odpovědný majitel ve snaze dát mu něco lepšího tam dá 10w-40 a je průser na světě všechen karbon se uvolní a nikde není napsáno že se motor zadře ale taky mu to nepomůže ,proto se při tomto přechodu doporučuje zkrátit výměnu oleje tak jako by to byl proplachovací olej tzn třeba jen 500 km a vylít nebo 1500 km a vylít ale to se nedá říct univerzálně ale každý by to měl poznat podle stavu motoru nebo oleje,což je problém, protože každý není mechanik a nemá k tomu technické zkušenosti.
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ka-spel »

FF píše:
Anonymous píše:Dobrý den můžete doporučit pro Felicii 1.3MPi 100tis. km změnu oleje z Castrol Magnatec 15W/40 na 10W/40 Castrol Magnatec nebo Shell Helix Plus? Auto má studený odchov, jezdí každý den hlavně po městě. Děkuji
Utekaj do Metra/Makra a kúp toto:
FF píše:...dnes (9.5.2010) som kúpil v METRE (CZ: v MAKRE) olej GULF FORMULA G 5W-40 4l+1l za 23,68€ (713,38 bývalých SKK, 614,85 dnešných CZK) [plnený 3/2009] :wink:...
...ten olej spĺňa pre Feldu (a to nielen) úplne luxusné normy za ešte luxusnejšiu cenu!
Nemusí chodit do Metra (Makra) zvlášť pokud nemá průkazku do té trapárny.

http://www.eshop-rychle.cz/bezo/eshop/3 ... 40-5-litru 580,-
byloObrázek
je Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:Je pravda že většinou olej 15w-40 karbonuje víc a pokud majitel nedbá na včasnou výměnu oleje tak ho může tímto dost zaneřádit ,a třeba nový odpovědný majitel ve snaze dát mu něco lepšího tam dá 10w-40 a je průser na světě všechen karbon se uvolní a nikde není napsáno že se motor zadře ale taky mu to nepomůže ,proto se při tomto přechodu doporučuje zkrátit výměnu oleje tak jako by to byl proplachovací olej tzn třeba jen 500 km a vylít nebo 1500 km a vylít ale to se nedá říct univerzálně ale každý by to měl poznat podle stavu motoru nebo oleje,což je problém, protože každý není mechanik a nemá k tomu technické zkušenosti.
Řekl bych, že všechno to zas tak úplně pravda není - pokud se olej mění ve správném intervalu, tak i když se použije olej 15w40 API SL/CF, bude motor stejně čistý (až na vyjímky), jako při použití oleje API SL/CF, ale 5w40 (nebo 10w40). Ale pokud se koupí ojetina, u které není poznat, co tam bylo za olej, dá se použít před vypuštěním "toho neznámého" speciální přípravek (třeba http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=771 ) a potom (pokud výrobce motoru tuto specifikaci připouští) olej 5 nebo 10w40
API SJ nebo SL/CD nebo CF na tak 3až5 tisíc kilometrů - a měnit pokaždé i filtr !
A je fakt, že zkušený mechanik, když sundá třeba víko ventilů, pozná,
jak na tom motor je s kvalitou použitého oleje.....
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Doufám pitrisi že umíš číst já píšu pokud se nedbá na včasnou výměnu a ty zase pokud se dbá na včasnou výměnu tak že to není pravda ,tak si ujasni co chceš příspěvkem vlastně říct neboť si mi dal vlastně za pravdu a nedeklamuj když píšeš to co já ale z jiného konce.
roman rudkaj

Příspěvek od roman rudkaj »

Este by som chcel zdôraznit.. ze oleje 15w-40 su kvlatine oleje az na CASTROL GTX 3 kt. pri dlhodobol predlzovaní intervalov robil usadeniny ale pokial sa vymenil po 8 000 - 10 000km tak ani s nim problem nebol.
Ale chcel som povedat to ze medzi 15W-40 a 10w-40 pri vacsine olejov je rozdiel maximalne 2 - 5 € tak nevidim dôvod pouzivat oleje 15w-40 ked olejom 10w-40 motoru len prospejete najma v zimnom obdobi...

Napr. VALVOLINE TURBO 15w-40 = 16,80 €
VALVOLINE DURABLAND 10w-40 = 18 €

Pokial ale boli, ako uz pisali vyssie, motorove oleje 15w-40 menene v spravnych intervaloch a nepouzivala sa napr M7ADX tak nevidim dôvod obavat sa nejakych usadenín.
Pokial je auto kupene a nevieme aky tam bol olej je dobre ho preplachnut ja to robim nasledovne (keď mám auto u kt. neviem pôvod oleja).. da to sice viac prace ale verim tomu ze je to prospesnejsie ako tie vseliake preplachove oleje na 5min. v servisoch.
Vypustim starí olej, dam dole filter...., kúpim najlacnejsi olej na trhu napr. CINOL 10w-40 ten nalejem a vymenim aj filter tiez najlacnejsi na trhu.... pobeham s nim cca 2 000 - 4 000km vypustim dam dole filter, a nalejem olej nový olej vacsinou používam MOBIL SYNT S 5w-40 (bez ohľadu na typ auta) a olejovy filter FIAAM.
Takto to robim ja je to sice narocnejsie na cas ale myslim si ze takto je to spravene kvlalitne... ale ak sa mýlim budem rad ak ma niekto z vas opraví... ale spravil som to tak uz cca na 6 autach co som doviezol..
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Pitris píše:
Anonymous píše:Je pravda že většinou olej 15w-40 karbonuje víc a pokud majitel nedbá na včasnou výměnu oleje tak ho může tímto dost zaneřádit ,a třeba nový odpovědný majitel ve snaze dát mu něco lepšího tam dá 10w-40 a je průser na světě všechen karbon se uvolní a nikde není napsáno že se motor zadře ale taky mu to nepomůže ,proto se při tomto přechodu doporučuje zkrátit výměnu oleje tak jako by to byl proplachovací olej tzn třeba jen 500 km a vylít nebo 1500 km a vylít ale to se nedá říct univerzálně ale každý by to měl poznat podle stavu motoru nebo oleje,což je problém, protože každý není mechanik a nemá k tomu technické zkušenosti.
Řekl bych, že všechno to zas tak úplně pravda není - pokud se olej mění ve správném intervalu, tak i když se použije olej 15w40 API SL/CF, bude motor stejně čistý (až na vyjímky), jako při použití oleje API SL/CF, ale 5w40.....
Anonymous píše:Doufám pitrisi že umíš číst já píšu pokud se nedbá na včasnou výměnu a ty zase pokud se dbá na včasnou výměnu tak že to není pravda ,tak si ujasni co chceš příspěvkem vlastně říct neboť si mi dal vlastně za pravdu a nedeklamuj když píšeš to co já ale z jiného konce.
Dobrá tedy - jak píšeš, pokud se nedbá na včasnou výměnu, tak Ti motor "zasviní" stejně 15w40 i 5w40. Ale pravdu máš v tom, že když se potom použije 10w40 API SL/CF, tak může nastat problém s rychle uvolněným karbonem, ale bude ho tam stejně po "pětce" i po "patnáctce". Ale to by ty výměny musely být hodně zanedbané, tento problém nastane spíš po přechodu na kvalitní olej třeba API SL/CF po méně kvalitním API třeba SD/CC.
Dobře, ujasněme si to: já tvrdím, že olej 15w40 Ti motor, pokud se nedbá na včasnou výměnu oleje, NEzakarbonuje VÍC (budou "zasviněné" stejně), než 5w40 (pokud budou stejné API a ACEA), kdežto Ty si napsal, "že většinou olej 15w-40 karbonuje víc".
Tak nevím, jestli jsem napsal to stejné, co Ty.....možná by sis to Ty měl přečíst znovu.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

V něčem máš pravdu ale ,já mám zkušenost že po některých 15w-40 ten motor víc karbonuje ,než 10w-40 shodných norem.Asi cena odpovídá kvalitě nebo bych doporučoval menší nájezd km na 15w.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

O.K.
I Ty máš pravdu v tom, že ne všechny oleje (byť stejných výkonnostních norem) jsou stejné A zkrácením intervalu výměny NIC nepokazíš.
Buddy

Příspěvek od Buddy »

toje pekne ze jste se dohodli panove... :)

ale ted k veci: mam dotaz ohledne vymeny oleje. pritelkyne ma bravo 1,6 16v (2001) a podle vseho je tam Mogul 15w 40. taky jsem tam tento olej dolival... no a uz nejakou dobu chci provest vymenu oleje (myslim ze vcera bylo pozde) a chtel bych tam dat 10w 40, ktery tam asi patri. taky mi ho nekdo doporucoval - striktne namisto 15w 40!

jenze naproti tomu se zase ozvalo par hlasu ze tim ten motor muze dostat pekne pokourit. asi ze se tam uvolni nejaky usazeniny a ze se zadre apod. no znate to...

tak se ptam jak to je? muzu bez starosti dat jnej olej? muzu dat klidne 10w 40, ale radsi proplachnout jak se to dela?

diky za rady
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

ÁÁÁÁÁ věčné téma viskozit a jejich dezinformací. Za prvé si zjistit co ten motor chce (podle výrobce), za druhé si zjisti API nynějšího oleje a toho co tam chceš dát poté. Pokud bude stejné, tak je to v pořádku, pokud bude nová náplň mít vyšší API, tak je to trochu risk. Do nižšího API sice můžeš jít, ale je to škoda. Tedy poreferuj, nebo hoď link na oba oleje.
Já osobně si myslím, že proplach je to nejhorší, co lze motoru udělat. V krátkém čase se uvolní ohromné množství úsad.Známý tak zadřel embéčkový motor :lol: Pokud už byste to chtěl za každou cenu propláchnout, tak jsou na to speciální přípravky, které se lijí do starého oleje, ale je třeba být maximálně opatrný a pamatovat, že méně , je více!!!
Přítelkyni se může zdát motor o něco hlučnější u oleje s nižší vskozitou a pokouřit to můžete tím, že se může zvýšit spotřeba oleje.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

A votom to je ,nikdo neví v jakém stavu motor máte a kolik je tam karbonu nebo úsad.V 90 procentech může být motor čistý a změna mu neuškodí ale třeba v těch 10 zbývajících hrozí minimálně poškození neli zadření.Proto je zde potřeba individuální přístup ke každému motoru.
Buddy

Příspěvek od Buddy »

tak do ted se tam lije toto: http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=973 :roll:

no ted bych tam chtel dat snad neco takovyho http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=93 nebo toto: http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1269 (???)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Buddy píše:toje pekne ze jste se dohodli panove... :)

ale ted k veci: mam dotaz ohledne vymeny oleje. pritelkyne ma bravo 1,6 16v (2001) a podle vseho je tam Mogul 15w 40. taky jsem tam tento olej dolival... no a uz nejakou dobu chci provest vymenu oleje (myslim ze vcera bylo pozde) a chtel bych tam dat 10w 40, ktery tam asi patri. taky mi ho nekdo doporucoval - striktne namisto 15w 40!

jenze naproti tomu se zase ozvalo par hlasu ze tim ten motor muze dostat pekne pokourit. asi ze se tam uvolni nejaky usazeniny a ze se zadre apod. no znate to...

tak se ptam jak to je? muzu bez starosti dat jnej olej? muzu dat klidne 10w 40, ale radsi proplachnout jak se to dela?

diky za rady
Když už si počkal, až se dohodnem :lol: , mohl sis zatím přečíst
"JAK SPRÁVNĚ VYBRAT MOTOROVÝ OLEJ - OPRAVNÍK OBLÍBENÝCH OMYLŮ"
(a zvláště pak poslední odstavec)
http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=3103
No a to, co tam teď máš, není tedy moc vhodné - to API SF/CC je dost nízké na r.v. 01 -
- a na katalyzátor !!
Ty oleje 10w40, co navrhuješ, mají API SL/CF, což je dost daleko od API SF/CC.
Já bych "do 10w40 šel", ale (v tomto případě) opatrně.
Před první výměnou bych použil něco takového (např.)
http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=771 , vyměnil filtr, potom na první výměnu olej, který má API SG/CD nebo max. SJ/CF - třeba http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=734 , nechal ho tam tak 3-5 tisíc km, a pak - po opětovné výměně filtru - klidně API SL/CF (z těch, co si uvedl, raději ten Mogul), nebo cokoliv jiného - Total, Q8, Mobil, Shell, Liqui Moly, Agip, Elf, Valvoline......
Odpovědět