Extra hustý olej do hydropohonu

Fórum o průmyslových mazivech

Moderátor: Colommbo

Rider

Extra hustý olej do hydropohonu

Příspěvek od Rider »

Zdravím všechny. Minule jste mi pomohli tak se na vás obracím znova. Mám problém tentokrát s hydropohonem u své sekačky. Je to asi 350kg stroj (poměrně velký) a je poháněný pístovým čerpadlem a pístovým hydromotorem. Za studena jede výborně, ale po pár minutách rychle síla klesá, až po několika desítkách minut (nikdy ne víc jak hodina a to jen pokud je chladno) už nejede vůbec (ani po rovině). Schopná práce tedy je asi 30 minut a pak několik hodin chladne. Udržuju poměrně velkou plochu (10 000 metru) a potřebuju sekat několik hodin v kuse. Proto bych potřeboval poradit olej (zřejmě převodový) co vydrží hustej i za tepla (přez 100 stupňů). Snažil jsem se nějak vymyslet chlazení, ale nepůjde to. Není jak. Teď tam mám tuším 80W-140 a za studena to je zátah jak blázen. Leze i po zdi :P . Ale rychle ztrácí hustotu teplem. Existuje něco co vydrží husté i za horka? V celém systému je vše s nějako vůlí (je tam obrovké množštví pohyblivých dílů a to i v tlakové části) a tak řídký olej prostě uteče okolo a nemá tlak pro hydromotor. Je lepší tam lít co nejvyšší "číslo" nebo třeba hydraulický olej nebo úplně jiný? Který zůstane za tepla nejhustší? Výrobce doporučuje 10W-30 (vtipálek). Na to to nejede téměř ani studené.
Brembo

Příspěvek od Brembo »

Pokial viem,tak z maziv pre autopriemysel sa Vam tam nehodi nic. Pokial nepostacuje ani SAE 140 tak sa budete musiet poobzerat po priemyselnych prevodovych olejoch. Mozno eventualne motorovy olej 10W/60 ale cena je v tomto pripade vysoka a uspech neurcity.
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Příspěvek od bio »

Pokud je nyní v hydraulice SAE XW140 tak chyba není v oleji ale hydraulickém systému. Doporučuji přeměřit tlaky na měřících bodech, vyměnit filtr, oleje , a nejlépe navštívit servis dané značky. BTW co je to za mašinku ?
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Je to Rider Husquarna 1200 (18 Pro Flex). Já to mám celý rozebraný ale nevidím tam žádné výrazné opotřebení. Výměna toho čerpadla a motoru (je to v jednom kusu) by byla asi dost drahá.
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Příspěvek od bio »

opotřebení nemusí být viditelné, je třeba změřit tlaky ale s předepsaným olejem .Není náhodou pohon hydromotoru klínovým řetezem?
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Pohon je řemenem, ale v tom to není..A kde mám měřit tlak a jak, když je čerpadlo a motor ve společném bloku? Je to hliníkový odlitek kde je z jedné strany čerpací část a z druhé hnaná. Obě jsou schodné a skládají se z 5ti pístků co se v jakési kleci otáčí po šikmé ploše, čímž se mění otáčivý pohyb na přímočarý. Na druhém konci je to stejné (obráceně) takže se tlakem klec s pístky otáčí. Tlak jde jen skrz ten hliníkový blok tam a zase zpět (podle potřebného směru jízdy se mění kanálky kterými olej teče tam a kterými zpět). Celé je to ponořené v oleji (převodovka se plní zcela do plna) a zavřené ve skříni (jinak nelze nic měřit, protože v rozpůlené skříňi díly nedrží pohromadě.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Pohon je řemenem, ale v tom to není..A kde mám měřit tlak a jak, když je čerpadlo a motor ve společném bloku? Je to hliníkový odlitek kde je z jedné strany čerpací část a z druhé hnaná. Obě jsou schodné a skládají se z 5ti pístků co se v jakési kleci otáčí po šikmé ploše, čímž se mění otáčivý pohyb na přímočarý. Na druhém konci je to stejné (obráceně) takže se tlakem klec s pístky otáčí. Tlak jde jen skrz ten hliníkový blok tam a zase zpět (podle potřebného směru jízdy se mění kanálky kterými olej teče tam a kterými zpět). Celé je to ponořené v oleji (převodovka se plní zcela do plna) a zavřené ve skříni (jinak nelze nic měřit, protože v rozpůlené skříňi díly nedrží pohromadě.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Tedy ne pohon hydromotoru samozřejmě, ale pohon čerpadla je řemenem. 4erpadlo a hydromotor tvoří celek.
mipesa
Příspěvky: 763
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

Také si myslím, že Váš problém není v oleji, ale již v opotřebení určitých komponentů.Rovněž se přikláním ke změření tlaku na čerpadle, kde by podle mě mělo být min.20 atm.Pak zkuste, než se Vám stroj ohřeje, zjistit rozdíl teploty na čerpadle a hydromotoru, je to známka neefektního průtoku, ten teplejší agregát je většinou špatný, ale není to vždy tak.Pak je další možnost, pokud dokážete zapojit místo hydromotoru např. uzavřenou trubku, pokud čerpadlo se bude v sobě přemáhat, je špatné, pokud Vám, prakticky chcípne i motor je dobré a chyba bude v pojezdu(hydromotoru).Takhle je to docela složité určit závadu, ale alespoň něco.Hlavně mějte čisté sání hydrauliky.Když nemáte žadné zkušenosti v oboru tak se raději obraťte na odborníka, ono s hydraulickými systémy to kolikrát i bolí, věřte mi.
mipesa
Příspěvky: 763
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

Anonymous píše:Pohon je řemenem, ale v tom to není..A kde mám měřit tlak a jak, když je čerpadlo a motor ve společném bloku? Je to hliníkový odlitek kde je z jedné strany čerpací část a z druhé hnaná. Obě jsou schodné a skládají se z 5ti pístků co se v jakési kleci otáčí po šikmé ploše, čímž se mění otáčivý pohyb na přímočarý. Na druhém konci je to stejné (obráceně) takže se tlakem klec s pístky otáčí. Tlak jde jen skrz ten hliníkový blok tam a zase zpět (podle potřebného směru jízdy se mění kanálky kterými olej teče tam a kterými zpět). Celé je to ponořené v oleji (převodovka se plní zcela do plna) a zavřené ve skříni (jinak nelze nic měřit, protože v rozpůlené skříňi díly nedrží pohromadě.
Aha, musím reagovat jinak.Ovladač směru pojezdu je přes rozvaděč v bloku, jestli tomu dobře rozumím.Ptám se, když se to ohřeje zlobí oba pojezdy, nebo je ten do předu horší?
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Odpovím na oba příspěvky současně. Bohužel stále nechápete princip. Jedná se o zcela ozavřenou skříň, kde je v oleji zcela potopený celý systém pohonu, který sestává z hliníkového bloku a na jeho koncích se otáčejí klece s pístky. Tyto klece těsně přiléhají k onomu hliníkovému kusu ve kterém jsou kanály. Směr otáčení je stále stejný, pouze se ovladačem směru a rychlosti pohonu naklání dosedací plocha pod klecí co čerpá na jednu nebo druhou stranu a více nebo méně. Podle toho jede stroj tam nebo tam a rychleji nebo pomaly. Je to plynulá regulace rychlosti. Po rozpůlení obalu skříně od sebe jednotlivé komponendy odpadnou a navíc nejsou už potopené. V celém systému není nikde žádná trubka, sání a podobně. celý systém je ponořený a k sebě jsou díly tlačeny pružinami. Kanály v hliníkovém bloku jen vedou olej skrz. Jinou funkci nemají. Vůbec se to ničím nepodobá klasické hydraulice, kterou používám na domácky vyrobeném malotraktoru. Pokud je zájem, dám sem fotku (nahraju ji někam a dám odkaz). Z toho jasně plyne, že nelze nijak nic měřit (kromě rozměrů vyndaných částí) protože po otevření skříně je systém nefunkční. Pokud by bylo čerpadlo a motor za 2 roky používání tak moc opotřebené (ani ne nijak často. asi 5x do roka) že by systém nebyl schopný po chvilce provozu jet, spíše než opravu bych zvážil prodej. Po cca 150 hodinách provozu přece nemůže dojít k takovému opotřebení. Pokud jde o rozdíly ve směru pohybu, tak účinnost klesá stejně v obou směrech. Dozadu je od samého začátku stroj logicky pomalejší a přestane tedy couvat ještě o něco dříve než přestane jet dopředu. Navíc pokud jde o stroj jako takový, kupoval jsem ho před asi 2 roky a už tehdy se takto choval. jen to trvalo déle než přestal jet. Jistý vliv opotřebení tedy je patrný, ale přece nebudu každých 150 hodin kupovat celou novou hydrauliku pohonu. Předpokládám totiž, že klece s pístky jsou po opotřebení neopravitelné. a následuje tedy prostá (ale velmi drahá) výměna za nové.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Jedná se asi o olejovou spojku a pružiny jsou unavené.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

To si nemyslím že to bude pružinama. Pružiny tam sice jsou, ale slouží jek k vracení pístků (sání oleje v době pohybu dolů). Tlak se vytváří při pohybu nahoru a tam tlačí přímo "šikmá" plocha na pístky. Princip je podobný jako u spalovacího motoru nebo kompresoru. S tím rozdílem, že zde nejdou žádné zpětné ventily. Pístky se totiž i s klecí otáčejí a tak na jedné straně sají a na jiné tlačí, takže funkci jakéhosi ventilu zastane plocha mezi vstupním a výstupním kanálkem, kde je olej ve válci uzavřen z obou stran. Jedině, že by pružinky neměli dost síly nasát další olej, ale to by se závada projevila spíš při hustém oleji a s tím jak olej řídne by se naopak lepšila (řidší olej by šel líp nasát). Takže si nemyslím že je to pružinkama. Spíš se opravdu jedná o vůle ve všech částech kudy olej prochází a tím ke ztrátám tlaku. Řidší olej pak snáze uniká a tak je ztráta větší. Já spíš chtěl poradit olej, co by zůstal hustý i za tepla, protože za studena jede stroj jak novej. Jen s řídnutím ztrácí tah. Kdyby tedy olej zůstal hustej, jel by dobře. proto jsem se na toto ptal. Výměna pohonu bude opravdu drahá :-(.
řepoňa

Příspěvek od řepoňa »

co zkosit zahustit volej vazelinó.
Freev

Příspěvek od Freev »

řepoňa píše:co zkosit zahustit volej vazelinó.

Jako polívku jíškó?? :D :D
Odpovědět