ethanol E85

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Jarda1

E85

Příspěvek od Jarda1 »

Můžu tankovat e85 do felicie 1.3 bez úprav na palivové soustavě?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: E85

Příspěvek od Pitris »

Jarda1 píše:Můžu tankovat e85 do felicie 1.3 bez úprav na palivové soustavě?
Pokud sis přečetl předchozí 4 strany tohoto vlákna, asi si zbytečně "založil" stranu 5.
Jestli ne, tak si je přečti - zřejmě Ti nic nového sem nikdo už nenapíše. Já osobně bych E85 do feldy bez úprav - a nejenom palivové soustavy, ale i na motoru - nedával !!!!
A proč ? To je zde už taky napsáno.....
Kaarl

Příspěvek od Kaarl »

Tak to jsem teda z předchozího nepochopil, zkusit se to může proč ne kamarád jezdí na to už dlouho ve favoritu 1:4 natural:ethanol a v pohodě. já to lil do fiata , ale mě to hodně žralo tak se mi to nevyplatilo, ale zase kamarád má xaru 1,4i a spotřeba je stejná prakticky tak se mu to vyplatí a upravy na palivové soustavě a motoru?? to není pravda, při upravě od firem se mění jen řídící jednotka vstřikování a dají se lepší svíčky a filtr a to není podmínkou.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Rejpal píše:V motoru má co reznout...

Dva rozdílné kovy, rozdílný potenciál, vzniká elektrochemický článek. Tedy pokud budou vhodné podmínky ( kyselost, vlhkost a dostatečná doba). Napadají mne třeba dusíkaté produkty spalování v motoru. Třeba na styku vačkové hřídele s vahadlem nebo zdvihátkem. A i jinde ( klika a šály apod.) Nevíte někdo, jak agresivní mohou být spaliny etanolu? Docela by mne to zajímalo.

V motoru to prostě není rez, jakou známe z železných slitin. Téměř každýkov však oxiduje, když má vhodné podmínky. A v palivové soustavě jistě nejsou pouze plastové díly.
dvorek.eu píše:Vozy flexifuel mohou spalovat E85 (85 % bioethanolu, 15 % benzínu), samotný benzin nebo jakoukoli směs těchto látek. K provozu na E85 je zapotřebí použít ventilová sedla z tvrzeného materiálu (bioethanol je korozivnější) a upravit zapalování, které se automaticky přizpůsobí aktuálnímu poměru bioethanolu a benzinu v nádrži......
Záleží na uvažení každého řidiče, zda-li je ochoten riskovat poškození motoru, které se sice nemusí projevit hned, za půl roku, nebo za rok, ale až se projeví, tak bývá už dost pozdě, a čím později se projeví, tím nákladnější bude oprava.....
Kaarl

Příspěvek od Kaarl »

Tak co napsali borci jsou tak trochu dohady. Neříkám že nemůžou být pravdivé, ale taky to netvrdili že to dělá, jen že by mohlo a možná atd....Jinak co jsem četl zde na foru, tak ethanol není korozivní, to je methanol. Je to těžko říct no. I výrobce paliva píše, že je možné míchat palivo E85 1:1 s naturalem v neupravených autech a myslím, že by si nemohli dovolit to takto prezentovat, kdyby se po tomto palivu nějak hromadně kazily auta. Ale jistotu, že to nic neudělá nemám no :) do nového auta bych to nelil do felicie klidně :wink:
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ka-spel »

modelář píše:Jenže v daném případě za to nemůže EU, ale neošetřená rizika kolem zahraniční investice, kvůli čemuž nám byla příslušná kvóta vlastně ukradena/vytunelována. Celé to zpětně vypadá, že šlo od samotného počátku o realizaci předem připraveného tunelovacího scénaře... :evil:
Asi máš pravdu. V řadě případů jsem zjistil, že nářky na EU byly spíš zastírací manévr. Prostě dopředu to tak bylo domluveno a pak se to svádí na EU. Ostatně neschopnost našich vyjednavačů ohledně dotací je toho příkladem.
byloObrázek
je Obrázek
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ka-spel »

Zkusil jsem směs cca 1:3 a jede to jak z praku. Jediné co pozoruji jsou někdy trochu horší studené starty. Ale žádná hrůza. Jelikož jezdím furt na lpg, tak nemůžu srovnávat.
byloObrázek
je Obrázek
Petr H.

Příspěvek od Petr H. »

Petr H. píše::? já to nechci do bězného auta, já bych rád věděl jestli a kde se to dá fyzicky koupit u nás, případně, kolik to stojí v něměcku?? To nemám tak daleko.
http://www.etanol-85.cz/cs/vybrane-benzinove-pumpy-e85
Itall

Příspěvek od Itall »

Zkusil bych to v poměru max. 1:1 s Naturalem. Ale za cenu 25,- Kč/l a při tomto nebo nižším poměru se to celkem ani nevyplatí, za ty komplikace a možná i riziko. Tím spíše, že tankuji u ONO za 29,90. Až E 85 uvidím alespoň za 22,- Kč, tak pouvažuji :P .
ADix

ET85

Příspěvek od ADix »

Vlastnim Mazdu MX5 a jezdím jeste i Filetou na LPG a Peugeotem 307 na PLG. O LPG sem slysel tolik pomluv jako na ET ale 180k na Filete a 60 na 307čce o techto klepech rika sve...na ET jezdim nekolik mesicu a uvazuju o te ridici jednotce...jinak co se tady pise u hodne lidi se musim smat najel sem asi jen 1000km na ET 1:1 nekdy i vetsi pomer :twisted: a po rozebrani motoru nikde zadna rez...(sice na wikipedii pisou ze spusobuje rez ale na jine strance na wiki ze ne)kdyz je chladneji tak to akorad hur startuje...(az na druhe protoceni).Co je pravda tak po prvni nadrzi sem mel trocha bordelu v motoru, ale to tim ze toto palivo dalo by se rict cisti vse cim protika tudiz uvolnil ten bordel a pak udrzuje vse ciste takze doporucuju po par km vymenu filtru a oleje. Zvyseni spotreby sem nejak nezaznamenal s autem jezdim tak ze obcas otacky jdou na navstevu k omezovaci tak to ani nemerim...ale ze bych poznal napr nakych 20% jak nekdo pise nemuzu souhlasit. Lih ma nizsi teplotu horeni takze by mohl byt i setrnejsi k motoru...to necham ale na case. Co se tyce ekologie vyroby...to jde mimo me takze nevim co je pravdy na tom ze se spotrebuje vice energie k vyrobe ET nez naturalu...v US pouzivaji ET k street racing ucelum ve Švédsku se na nej jezdí už nekolik let a už i Škodovka vyrábí auta s upravenymi ridicimi jednotkami JEN JIMI!... kdyby mel nekdo nake dotazy či mi chce psat nake sra*ky na ktere nejsem zvedavy, ale zasmat se muzu tak ADixgeaR@seznam.cz zdar
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

ka-spel píše:
modelář píše:Jenže v daném případě za to nemůže EU, ale neošetřená rizika kolem zahraniční investice, kvůli čemuž nám byla příslušná kvóta vlastně ukradena/vytunelována. Celé to zpětně vypadá, že šlo od samotného počátku o realizaci předem připraveného tunelovacího scénaře... :evil:
Asi máš pravdu. V řadě případů jsem zjistil, že nářky na EU byly spíš zastírací manévr. Prostě dopředu to tak bylo domluveno a pak se to svádí na EU. Ostatně neschopnost našich vyjednavačů ohledně dotací je toho příkladem.
To jsou hovadiny, jaké už jsem dlouho neslyšel. Kvóty na výrobu cukru se zaváděly proto, že cukr se v EU musí dotovat a to cca 1,7 miliardami EUR ročně a to vše v situaci, kdy je cena pro spotřebitele díky ochranářským opatřením trojnásobná proti světu! Takže zastavením či omezením produkce cukru a naopak produkcí etanolu ušetříme asi 3 x. Jednak za dotace na produkci cukru, dále pak případné dotace za udržování krajíny (pokud by se plochu nedařilo obdělat čímkoli, co se dá také prodat) a za třetí tím, že biopaliva nejsou nijak dotována, což se tady některým hradním hochům ne tak zcela líbí. Ohledně zvyšování cen potravin kvůliva pěstování plodin pro biopaliva...Zemědělsky obdělávaná plocha se v ČR asi 10 let každým rokem zmenšuje, stejně jako spotřeba vepřového a hovězího, což samozřejmě zapříčiňuje pokles spotřeby obilnin. Jestli mají zemědělci civět na pracáku nebo pěstovat dotovanou produkci, kteoru není jak prodat, ať pěstují plodiny na biopaliva a řešíme asi 8 problémů hezky synergicky. Já jezdím v Peugeotu 206 směsí 50 % 85tky a 95 naturalu. Ještě pro úplné blbly, tak etanol, to co máte rádi ve slívě čistí a metanol, to co měli rádi slepí nádražáci z cisteren koroduje.
Logistic..

Příspěvek od Logistic.. »

Mužu sem hodit poznatek z ježdění na E85 jezdil sem s tím ve fiat uno 75i.e má to jednobod Bosch Mono Jetronic.. Cca po 800km na směs 1:1 E85 a Natrual mi odešlo palivoý čerpadlo (možná stářím, možná právě kvůli E85) Jinak to jelo trochu huře v malých otáčkách, ve vyšších to chytalo už trochu tah.. Sehnal jsem jiný starší čerpadlo a jezdilo se dál a cca po 600km to začlo divně jet cukat, zhodil se vstřikovač, komplet cesta od vstřiku do motoru byla divně matná a klapka byla silně zoxidovaná, na dotek matná a na prstu zanechala bílý povlak... Vyměnil jsem celou klapku se vstřikem a jezdíl jsem na benzín.. E85 už ne!...
Martin RS

Příspěvek od Martin RS »

Tak já jsem to v dobré víře doporučil brachovi a posléze i nalil pouhých 10L s 20 L natural95,do Ford Escort 92 i když je to strý krám na naturál jezdil ok ale s timto mixem naprostá katastrofa starty byly norm.ale to je asi vše,auto cukalo nedrželo volnoběh dusilo se reakce na plyn hodně mdlá,úplně to odrovnalo svíčky musel vyjet dalších 30L naturálu a koupit nový svíčky aby auto jelo tak jako dřív takže za mě do auta co na do není udělaný nebo přeladěný neee.
ADix

Příspěvek od ADix »

Logistic.. píše:Mužu sem hodit poznatek z ježdění na E85 jezdil sem s tím ve fiat uno 75i.e má to jednobod Bosch Mono Jetronic.. Cca po 800km na směs 1:1 E85 a Natrual mi odešlo palivoý čerpadlo (možná stářím, možná právě kvůli E85) Jinak to jelo trochu huře v malých otáčkách, ve vyšších to chytalo už trochu tah.. Sehnal jsem jiný starší čerpadlo a jezdilo se dál a cca po 600km to začlo divně jet cukat, zhodil se vstřikovač, komplet cesta od vstřiku do motoru byla divně matná a klapka byla silně zoxidovaná, na dotek matná a na prstu zanechala bílý povlak... Vyměnil jsem celou klapku se vstřikem a jezdíl jsem na benzín.. E85 už ne!...
to stou klapou...delalo mi to i na felicii diky tomu ze mi motor bral vodu...jinak jaktu psalo hodne lidi po najezdei par km se doporucuje vymenit olej svicky a filtry pak to je v poho
Návštěvník

Re: korozivní múčinky

Příspěvek od Návštěvník »

Anonymous píše:s tím, že váže vodu máš pravdu - etanol má OH skupinu, která se přímo propojuje s vodou vodíkovými můstky; produktem oxidace etanolu je ve druhém stupni kyselina octová, která má také korozivní účinky - etanol se dokonale spálí na vodu a CO2, ale část se dokonale nespaluje, takže tam nějaká octovka vzniká
Největším problémem je ovšem špatná rozpustnost v benzínu, která může v důsledku způsobit odělení směsi etanol-voda, na kterej by to nejelo(na vysoce koncenzrovanej eťák to pojede jenže je tam sviňa voda) - u těch průmyslově vyráběných směsí eťák-benzin se to řeší emulgátorama
S oktanovým číslem problém není, protože etanol má OČ přes sto
Odpovědět