ethanol E85

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Petr H.

Příspěvek od Petr H. »

Koupil jste to už někdo?? Chtěl jsem to otestovat, ale na pár forech jsem našel, že prej ty stojany u Unicornu jsou jen na ozdobu a nic se z nich neprodává. Nemůžeto to někdo omrknout pls? Nemám tuhle pumpu zrovna po ruce.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Petr H. píše:Koupil jste to už někdo?? Chtěl jsem to otestovat, ale na pár forech jsem našel, že prej ty stojany u Unicornu jsou jen na ozdobu a nic se z nich neprodává. Nemůžeto to někdo omrknout pls? Nemám tuhle pumpu zrovna po ruce.
Na E 85 se ani nedívej není to palivo pro běžné auta ty musí být upraveny je to celkem jednoduché je to zařízení které vyjde zhruba na 300 Eur, záleží zda plná automatika nebo ne. U nás to montuje také jedna firma. V Německu je to zcela běžné a palivo koupíš u každé druhé pumpy. Lze namontovat opravdu do jakéhokoliv auta. Např. známy v Německu který to také vyrábí to namontoval do 12 válce Ferrari a bylo to předváděno při letošní velké ceně Monaka.
Petr H.

Příspěvek od Petr H. »

:? já to nechci do bězného auta, já bych rád věděl jestli a kde se to dá fyzicky koupit u nás, případně, kolik to stojí v něměcku?? To nemám tak daleko.
robertone

ethanol e85

Příspěvek od robertone »

zdar
Na e 85 jezdím od prvního momentu,kdy se tady v české kotlině začal prodávat.Všechna moje benzinová auta,je jich cca 8 jsou alkoholici.
Ať už je to karburátorový cadillac z roku 1970,nebo ford explorer z roku 2001.
První byl ´00 chevrolet blazer ze švédska,protože na to byl naučenej ze své domoviny.
Důvod mého soužití s alkoholiky jsou především téměř nulové emise,o cca 80% nižší než u prostého provozu na BA 95.
Problémy s korozí nejsou naprosto měřitelné,protože po cca 20.000 km ujetých na e 85 jsem cvičně ze studijních důvodů rozebral kompletně celý motor na exploreru.Motor je uvnitř jako nový,uplně bez karbonu,písty čistý jako kdyby měly najeto tak 10.000km.
Sady na ůpravu z benzinu na ethanol kupuju v USA,kde v současné době jezdí přes 2.5 mio osobních aut oficielně.
Podotýkám,že se v žádném případě nejedná o mechanickou přestavbu motoru,ale pouze musíte vědět jaké palivové vedení je potřeba použít,z jakého materiálu hadičky a u vstřikování paliva je nutné upravit délku otevření vstřiků a bypas lambda sondy,která jinak bude hlásit extrémě chudou směs.K tomu slouží externí řídící jednotka zapojená ke stávající.Pokud je auto vybaveno senzorem klepání-mají to i karburátorový auta-je celý systém ještě ohleduplnější k samotnému motoru,než provoz na benzin.
Pokud máte dotazy viz www.r1m.eu
luk.zah

Příspěvek od luk.zah »

Děkujeme za Tvoji reklamu.
Mám několik postřehů, které zde musím publikovat, jelikož jsem na Tvém webu zjistil následující dezinformace:
1) Vyšší výkon a až o 10% nižší spotřeba
- To je hloupost. Vyšší výkon ano, ale pouze u vozů vybavených čidlem klepání a nižší spotřeba je hloupost ve všech případech. Odborníci se shodují, že při použití E85 narůstá spotřeba paliva oproti N95 cca. o 25%

2) O 30% nižší náklady na palivo. Cena nižší o 6-7Kč na 1 litr
- Např. KM Prona v Mladé Boleslavi prodává E95 za VÝROBCEM DOTOVANOU CENU 25Kč / litr = úspora se nekoná

3) Váš vůz bude plnit normu Euro 4
- To, že budu tankovat E85 neznamená, že moje auto automaticky plní Euro 4 (pokud ji neplnilo již od výrobce na benzín :lol: ). Emisemi by toto zřejmě plnilo Euro 4, ale například pro účely ekologické daně budou brány pouze původní emise od výrobce vozu a i původní norma Euro. Takto to funguje i nyní při LPG přestavbách.
Na to, aby přestavba vozu na jiné palivo mohla změnit zařazení vozu v emisních normách Euro by byla nutná úprava legislativy, která dnes stále chybí.

Takže, když si zpočítám, že:
- moje auto žere 8 litrů N95 / 100 Km, cena N95 je 28,2 Kč, t.j. 2,26 Kč/km
- na E85 by mi auto žralo 10 litrů E85 / 100 km, cena E85= 25Kč, t. j. 2,5Kč/km
- plus za přestavbovou sadu od Tebe dám (od) 8.000Kč
Tak mi vyjde, že bych byl pěknej hlupák, abych ti platil 8.000kč za to, abych mohl jezdit o 24 haléřů na kilometr dráž :roll:

Toto však platí nyní. Až naši politici schválí osvobození biopaliv od spotřební daně, tak potom to bude jiná. Malý příklad:
-spotřební daň na 1 litr E85 je 11,84 Kč/ litr
- podle novely by tato mohla být snížena o procentuální podíl biosložky, což je u E85 rovných 85%, t.j. daň by byla 1,8 kč / litr
- až se toto ale stane, výrobce přestane cenu E85 dotovat (což nyní činí zhruba 20-30 %)
I tak ale bude do budoucna provoz na E85 o něco málo levnější než provoz na benzín. Nyní je to ale stále naopak.

Zajímavé čtení o této problematice je třeba zde:
http://www.petrol.cz/alternativa/clanek.asp?id=12486
robertone

Příspěvek od robertone »

Dík za postřeh,ale tady v okolí Brna tankujeme e85 za 22.40-22.90 ,takže ůspora je jasná.Nárust spotřeby má každý auto jiný,nicméně s kvalitní sadou je to neměřitelný,protože sice prodloužim dobu otevření vstřiků,na druhou stranu ale pouze v provozu na víc než 60% výkonu,což znamená,že ne stále.
Podobně je to u karburátorovýho auta,tam pokud chci udržet výkon na stále stejné ůrovni jako u provozu na benzin,měl bych přetryskovat na trysky o 15-18% větší.V obou případech potom v rámci zlepšení hoření etanolu doporučuju namontovat vysokoprůtokový vzduchový filtr,třeba K+N..
Touhle etanolovou problematikou se zabývám už víc než rok v praxi,jezdim s hodně autama v rámci testů a fakt je ten,že při provozu jen na e85 mají motory vnitřnosti neskutečně čistý,spotřeba je průměrně na stejný ůrovni a výkon,pokud je motor v dobrym stavu je taky subjektivně stejný.Nikomu ty sady nenutim,ať si každej najde tu svou cestu.Zatim bezůspěšně lobuju přes stranu zelených až po ministra životního prostředí aby na e85 zrušili spotřební daň.Co se týká emisního zařazení,je to zatim tak,jak píšeš,na rozdíl od třeba Německa,kde pokud to namontuješ spolu s katalyzátorem na auto bez normy,zařadí ho po přeměření do odpovídající emisní kategorie a sníží ti tím poplatky za např. povinné ručení...Jim se to tam hodně vyplatí,protože bez katu platí 10ti násobek ceny proti katalyzátorovýmu autu stejnýho obsahu.
Robert
robertone

Příspěvek od robertone »

Jen tak mimochodem,hlavním důvodem,proč jezdit na ethanol e85 neni ůspora peněz konečného odběratele,ale šetrnější provovoz aut vůči životnímu prostředí.
Bohužel,TOHLE nikoho v česku nedonutí,aby se choval jako člověk.
Klidně si dál bude vozit prdel v naftovym autě vyrobeným v továrně,kterou založil Adolf Hitler spolu s kolaborantem Ferdinandem Porsche ,který ukradl návrhy na Brouka panu Ledwinkovi a bude dál pomlouvat Američany jaký jsou neekologický...
V naší firmě NIKDO nemá a ani nejezdí naftový auto,všechny naše auta polykají e85 a LPG, mají minimálně 2 katalyzátory a 4 lambdasondy.
To jen tak na závěr debaty,jestli se vůbec vyplatí jezdit na e85.
Mě jo,protože šetřim životní prostředí svým dětem.
Robert
luk.zah

Příspěvek od luk.zah »

Děkuji za Tvoje reakce a osvětlení problematiky provozu na E85.
Chápu Tvoje přesvědčení, že děláš něco pro své děti, ale bohužel není všechno zlato, co se třpytí a každá mince má 2 strany.
Ta druhá strana, kterou není na první pohled vidět je třeba zde:

BIOETANOL - naše naděje nebo past?
http://proatom.luksoft.cz/view.php?cisl ... 2006040701

BIOETANOL - proč je neobnovitelný zdroj energie?
http://proatom.luksoft.cz/view.php?cisl ... 2006042801

BIOPALIVA - Pyrrhovo vítězství
http://proatom.luksoft.cz/view.php?cisl ... 2007020601

Je tedy otázkou, o kolik je do budoucna E85 menší zlo, než třeba nafta. Spalování ropy má totiž přímé negativní důsledky na životní prostředí, zatímco spalování, resp. produkce bioethanolu nemá přímé negativní důsledky, ale za to má reálné fatální možné důsledky pro lidstvo dobudoucna....

V naší zemi nám všichni cpou, jak je třeba myslet ekologicky a tak se i chovat. Bohužel všechny tyto kroky jsou drahé a uživatele znevýhodňují...
Třeba:
- netopte dřevem, topte ekologickým zemním plynem (všichni víme, že plyn je drahý
- berme od ČEZu Duhovou (ekologickou) elektřinu, kde je 1MWH dražší než u ´´neekologické´´ elektřiny od ČEZu
- nekupujte stará auta, jsou neekologická. vláda vám ale na nové auto nepřidá, a když na něj nemáte, tak si připlatíte mega ekologickou daň za auto staré
....a takhle bych mohl pokračovat i dále

Pokud český člověk nepocítí výhodu z toho, že se chová ekologicky (např. při provozu auta na ekologický pohon ušetří oproti provozu na naftu), tak se ekologicky chovat nebude (většinou). Já se s tímto stotožňuji, protože nehodlám za něco připlácet jen pro ten pocit, že se chovám ekologicky.

Ekologie je ale pouze moderní termín. Ve městech jezdí tramvaje na elektřinu, protože je to ekologické. Kde a z čeho se ale ta elektrika vyrábí????? O tom se veřejně nemluví. Je to totiž paradox - tramvaje jsou ekologické, ale uhelné a jaderné elektrárny ne. Divné....
A takhle je to totiž i s tím ethanolem.

Jen tak na závěr musím říct, že absolutně nechápu, co má Hitler a Porsche společného s danou tématikou. Myslím, že každý si může kupovat auta jaká chce a odkud chce a jezdit na jakékoli reálné a zákonné palivo, které zrovna jemu vyhovuje.
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Příspěvek od Brembo »

Automobili sa celkovo na znecistovani ovzdusia podielaju na 10 az 15%. Ked prevadzkujete dajme tomu 20 aut,prinos k zivotnemu prostrediu je nulovy. Tiez sa vedecky zistilo,ze co auto sice na ovzdusi usetri,pri vyrobe etonolu vyleti kominom o 10 % viacej splodin. 2 katalytori do serie? Strata vykonu a prepad krutiaceho momentu. Ako donutite riadiacu jednotku aby dokazala spracovat sygnali zo 4 landa sond,ked je stavana na 1?
robertone

Příspěvek od robertone »

2 katalyzatory se pouzivaj do serie proto,aby emise byly pokud možno nulové.Většina mých aut je z Californie,kde je zakázán prodej a provoz diesel osobních vozidel a moje auta plní normu ULEV+,nebo chceš li česky euro 5 a pokud se týká počtu lambdasond,tak řídící jednotka zpracovává tolik informací od sond,kolik jich má nastaveno.
V praxi to znamená,že na svodech je první sonda před prvním katem,pak dva katy za sebou,další lambda,to samé na druhé větvi výfuku a případně další kat a sonda za spojením obou větví do jedné.Moderní katylyzátor ubírá neměřitelné množství energie motoru.Je to drahé,ale funguje to.
Podíl pevných částic hoření má stále diesel motor vyšší,než benzinový a i když dieselu filtruješ zplodiny katem,změní se pouze jejich velikost ze zachytitelných na micro a ty potom vesele v plicích zaklíčí a podílí se významnou měrou na rakovinotvorném bujení.
Jedním z největších producentů diesel motorů pro osobní auta je koncern Volks Wagen,založený výše jmenovaným Hitlerem.Takže se mu prakticky denně daří prosazovat své motto-otrávit lidstvo...
robertone

Příspěvek od robertone »

Celá ekologie je jenom super výnosný byznis..
Nicméně právě jsem dotankoval plnou nádrž za cenu 14.90 za litr e85.
Holt nám zrušili daň na biopalivo,výrobce to přestal dotovat,takže platíme tuhle strašlivou cenu..
luk.zah

Příspěvek od luk.zah »

Tak tohle už je o něčem jiném. Za takovouhle cenu se to opravdu vyplatí tankovat to a chovat se ´´ekologicky´´.
Pokud mohu, napíšu Ti soukromou zprávu - zajímala by mě přestavba konkrétně mého auta (zatím jen teoreticky), a to náročnost a konkrétní cena.
Petr H.

Příspěvek od Petr H. »

http://www.rostlinnyolej.cz/cs/prestavb ... /index.php

tady máš orientační ceny na přestavbu a tady cenu:

http://www.ceskybenzin.cz/historie-cerp ... s-Potocna/

za 14.50 si koupíš akorát LPGčko a ještě má menší spotřebu. Až bude stát E85 tyhle prachy pak proto hned poběžim. V garáži už stojí nová benzínová kára.
A.Nonym

Moje zkušenosti

Příspěvek od A.Nonym »

Joj, mládenci,

náhodou jsem tady zabrousil... Někteří z vás se tedy celkem dost mýlí, asi tak na 100%. Jen tak si přihřeju polívčičku - mám auto na E85 od výrobce, tak na to jezdím.

Tady na Moravě stál E85 kolem 22,- Kč/litr a dnes stojí 14,90 litr !!! Od 1. 9. 2009 totiž je zrušená spotřební daň, ta cena je doopravdy srovnatelná s LPG. Pokud máte na vaší pumpě větší cenu, bere vás pumpař pěkně u hubyl!!

Spotřeba je stejná s benzínem. Aspoň tedy u mého vozu. Nevím, co říkají odborníci, jak zmiňujete, ale ti asi nikdy v takovým autě nejeli. Škoda, že neplatí pravidlo: Když tomu nerozumím, držím pysk.

Jeden z vás tady psal něco o senzoru klepání - nevím proč to zmiňuje. Senzor klepání sleduje detonace a srovnává jestli auto skutečně fyzicky zapaluje (slyší výbuch - je to vlastně mikrofón v motoru) tehdy kdy má - pokud ne, počítač vozu vyhodnotí situaci a v závislosti na dalších parametrech seřídí předstih... Pokud senzory vůz nemá, řeší to podtlaková regulace, nejčastěji tzv. MAP sensor v závislosi na poloze pedálu plynu (m.j.). No a pokud ani tohle na autě není, tak se prostě nic neřeší - benzín má nějakých 92 - 95 oktanů, líh o 10 víc, tzn. klepání nehrozí a ten starý karburátor to jednoduše skousne, tak PROČ si zde vymýšlet nějaký problémy?

Píšeš něco o sedlech a rezivění - šmarjá kluci, mluvíme o etanolu, to je obyčejný líh, kořalka, né o Metanolu - to je ta svině do raketových motorů, extrémně korozivní !! Náš Etanol je rozdílná kapalina, dyť to omrkněte v učebnici chemie pro základní školu... byli jsme tam snad všichni, ne? Zase platí: neznám, nežvaním... Tolik fám o palivu, a vše vzniká z neznalosti, jak s tím špenátem ! Je dost zajímavý, že ten strašák s rezivěním omílají všichni a to i z vysokých "odborných" míst (výrobci, dovozci aut, úředníci...) - svědčí to o jejich odbornosti, soudím že študovali v Plzni.

Mládenec co rozdělal z obav před rezem motor mně dá za pravdu, i když asi taky naletěl propagandě, nu což, na vedoucího to ještě není, ale jako zákazníka ho berem. Když už tvrdíte, že firma Ford používá jiný materiál na hlavy - tak jim ponejprv napište, ať to potvrdí a doloží, jaký materiál to je a čím se liší - nepiště však dovozci do Prahy, ale výrobci do Kolína (nad Rýnem) nebo do Dearbornu (USA), tam jsou kompetentní a sdělují fakta, né dohady ! Věřte mi, že žádné E85 upravené hlavy nevyvíjeli - není jich totiž zapotřebí...

No a zdražené potraviny vinou lihu mně tedy echt berou - mohli byste zde někdo konkrétně uvést, které a o kolik? Když něco píšete, tak předně použijte hlavu, dyť jen papouškujete úředníky z ČEZu!

Dnes si už můžete koupit ve světě i u nás tolik věcí na úpravu vozů, že vskutku nikomu nic nebrání, aby to vyzkoušel - a berte to rozumem: Ptejte se na rady a zkušenosti těch, co to mají a znají, né těch, co o tom teoretizují !

Hodně zdaru.
Návštěvník

korozivní múčinky

Příspěvek od Návštěvník »

s tím, že váže vodu máš pravdu - etanol má OH skupinu, která se přímo propojuje s vodou vodíkovými můstky; produktem oxidace etanolu je ve druhém stupni kyselina octová, která má také korozivní účinky - etanol se dokonale spálí na vodu a CO2, ale část se dokonale nespaluje, takže tam nějaká octovka vzniká
Největším problémem je ovšem špatná rozpustnost v benzínu, která může v důsledku způsobit odělení směsi etanol-voda, na kterej by to nejelo(na vysoce koncenzrovanej eťák to pojede jenže je tam sviňa voda) - u těch průmyslově vyráběných směsí eťák-benzin se to řeší emulgátorama
S oktanovým číslem problém není, protože etanol má OČ přes sto
Odpovědět