Elektromobil-ita
Moderátor: Colommbo
Re: Elektromobil-ita
Jen naiva si může myslet, že VAG v tom jede a jel sám. Ta celá aféra má mnohem hlubší kořeny. Od hospodářských, přes politické až po ekologické. Ale s informacemi, co mají obyčejní lidé je to debata v Möbiově pásce. A do těch obyčejný klidně započítej i sebe, Jaroslave.
Re: Elektromobil-ita
Já vím onehdá jsi to psal u rychlonabíjecích stanic, nicméně efektivita spalovacího vs. elektrického motoru je hodně jinde.Jerry3 píše:Věř tomu, že ztráty při nabíjení a provozu akumulátorů jsou mnohem větší, než si laik umí představit. To ti říkám jako modelář, který přešel na elektrotrakci už pred 20 lety.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Elektromobil-ita
Klasicky úhybné prohlášení přesvědčeného koncerňáka! A pokud jde o mou maličkost, tak si někdy vyhledej, co byla WP29 EHK OSN a k tomu si přihoď, že jsem (s) tím žil celých 20 let...
Re: Elektromobil-ita
Jenže onen diferenční fígl spočívá v tom, že pro účely volné (nezávislé na přívodu elektřiny) mobility nemůžeš počítat pouze s účinností elektromotoru, ale všeho, co k tomu potřebuješ, abys k němu ten elektrický proud dostal.rousini píše:Jerry3 píše:...nicméně efektivita spalovacího vs. elektrického motoru je hodně jinde.
Re: Elektromobil-ita
Máš mě až za takovýho vola? Píšu jen o tom, že bio spočítal výhřevnost a z té potřebný výkon elektráren...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Elektromobil-ita
To ne, jen namítám, že oněch 40% neodpovídá skutečnosti, a to právě kvůli kumulativním ztrátám, ne kvůli účinnosti samotného elektromotoru.
Re: Elektromobil-ita
Píšu 40% s dovětkem, že ke ztrátám v přenosové soustavě se nedovedu vyjádřit, tudíž to nechávám jako téma k debatě, kterou může někdo dál rozvádět
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Elektromobil-ita
Jenže "přenosová soustava" je něco jiného, než na co narážím já. Jako modeláře mne totiž zajímá až to, co se děje od mého elektroměru dál.
Re: Elektromobil-ita
Ty nepřestaneš chytat za slovíčka?
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Elektromobil-ita
Ale tohle přece není o chytání za slovíčka. Abychom si rozumněli, musíme pod tím samým výrazivem chápat to samé, jinak každý mluví o něčem jiném.
Re: Elektromobil-ita
Chlopi, nehádejte se tu, bo výpočet je pouze orientační, není brána zřetel na účinnost, ztráty, efektivitu a další aspekty. V každém případě 100% elektromobilita osobních aut je asi utopie, pokud nenajdeme jednodušší a levnější zdroj/e elektřiny než ty současné.
Re: Elektromobil-ita
Gugl vyhodil třeba tyto informace - https://www.garaz.cz/clanek/srovnani-en ... t-21000070 účinnost nabíjení
https://oenergetice.cz/elektrina/prenos ... i-zatizeni - ztráty přenosové soustavy
https://oenergetice.cz/elektrina/prenos ... i-zatizeni - ztráty přenosové soustavy
Re: Elektromobil-ita
To je hezké srovnání. A co do toho započítat vstupy a likvidaci. V ten okamžik budeme někde úplně jinde.
Re: Elektromobil-ita
Vstupy a likvidace to už je jiný lvl počítání. Jen náklady na vybudování odpovídající sítě nabíjení......
Re: Elektromobil-ita
No právě. O tom se raději taktně mlčí.