Elektromobil-ita
Moderátor: Colommbo
Re: Elektromobil-ita
Především se obávám toho mezidobí, než 2/3 vozového parku budou v elektrice. Aby se výpadek příjmu neřešil jednoznačně navýšením stávající daně na ropné produkty. Ostatně byl by to jistě motivační prvek...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Elektromobil-ita
kvoli priemyslu bude nutne nadalej tazit ropu..
stupidita nemcov nema hranic, rusia jadrofky a co im zostane? smradlavy bordel s nazvom uhlie.
vodopady ani stabilny vietor nemaju.
a zrusit lesy/ornu podu pre fv panely ... fajn napad
stupidita nemcov nema hranic, rusia jadrofky a co im zostane? smradlavy bordel s nazvom uhlie.
vodopady ani stabilny vietor nemaju.
a zrusit lesy/ornu podu pre fv panely ... fajn napad
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Elektromobil-ita
Pozor uhlí taky ruší!
https://www.e15.cz/zahranicni/bilion-za ... um-1361866
https://www.e15.cz/zahranicni/bilion-za ... um-1361866
Re: Elektromobil-ita
..tak potom asi kazdy bude pedalovat na stacionari do siete
alebo mozno pokrytectvo po nemecky? my kupime vasu elektrinu, a smrad si nechajte u vas ?
alebo mozno pokrytectvo po nemecky? my kupime vasu elektrinu, a smrad si nechajte u vas ?
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Elektromobil-ita
no prostě ceny elektřiny vyletí nahoru, protože nové "tvrdé" zdroje nebudou
Re: Elektromobil-ita
Tak jsem narychlo poguglil a toto spočetl:
Spotřeba benzínu v ČR roku 2018 dosáhla 2 126 000 000 litrů. Odhadem automobily mohly spotřebovat 80% - tj. 1 700 800 000 litrů. Zbylé množství můžeme přičíst např. motocyklům, sekačkám na trávu, elektrocentrálám a jiným malým benzínovým motorům.
Průměrná energie obsažená v 1 litru benzínu je přibližně 8,9 kWh.
Čili pokud by všechna osobní auta v roce 2018 byla 100% elektromobily spotřeba energie pro pohon osobních aut by činila obdivuhodných 15 137 120 000 kWh, přepočteno 15 137 120 MWh , přepočteno 15 137 GWh, přepočteno 15 TWh..
Výroba elektrické energie roce 2018 88 TWh, přepočteno 88 000 GWh.
Spotřeba v roce 2018 74 TWh, přepočteno 74 000 GWh.
Roční maximum a minimum spotřeby v roce 2018 - MAX 11 969 MW, MIN 5 171 MW.
Pro srovnání jaderná elektrárna Dukovany vyrobí ročně ca 15 TWh a černouhelná elektrárna Dětmarovice vyrobí ročně přibližně 2 TWh elektřiny.
Takže pro 100% osobní elektromobilitu potřebujeme roční výrobu asi 7 / sedmi / elektráren Dětmarovice, nebo nevyvézt do zahraničí ani 1 kWh a nebo postavit nový Temelín.
Spotřeba benzínu v ČR roku 2018 dosáhla 2 126 000 000 litrů. Odhadem automobily mohly spotřebovat 80% - tj. 1 700 800 000 litrů. Zbylé množství můžeme přičíst např. motocyklům, sekačkám na trávu, elektrocentrálám a jiným malým benzínovým motorům.
Průměrná energie obsažená v 1 litru benzínu je přibližně 8,9 kWh.
Čili pokud by všechna osobní auta v roce 2018 byla 100% elektromobily spotřeba energie pro pohon osobních aut by činila obdivuhodných 15 137 120 000 kWh, přepočteno 15 137 120 MWh , přepočteno 15 137 GWh, přepočteno 15 TWh..
Výroba elektrické energie roce 2018 88 TWh, přepočteno 88 000 GWh.
Spotřeba v roce 2018 74 TWh, přepočteno 74 000 GWh.
Roční maximum a minimum spotřeby v roce 2018 - MAX 11 969 MW, MIN 5 171 MW.
Pro srovnání jaderná elektrárna Dukovany vyrobí ročně ca 15 TWh a černouhelná elektrárna Dětmarovice vyrobí ročně přibližně 2 TWh elektřiny.
Takže pro 100% osobní elektromobilitu potřebujeme roční výrobu asi 7 / sedmi / elektráren Dětmarovice, nebo nevyvézt do zahraničí ani 1 kWh a nebo postavit nový Temelín.
- Colommbo
- Příspěvky: 9936
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Elektromobil-ita
Že se ti chce se s tím počítat... Notabéne kalkuluješ pouze s benzínem a kde máš naftu do osobních aut...? Výsledná spotřeba el. energie by tedy byla ještě vyšší a počítal ses s tím vlastně zbytečně.
P.S. Elektrárny nebývají černouhelné nýbrž hnědouhelné.
P.S. Elektrárny nebývají černouhelné nýbrž hnědouhelné.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Elektromobil-ita
Je to zjednodušený výpočet, pro lepší představu. Spotřeba nafty v roce 2018 5 877 000 000 000 litrů.
A jak tak kouk8m, tak zdroj https://www.cappo.cz/info/vyvoj-spotreb ... -roce-2018
má chybu, je tam chyba v řádech, správně mají být miliardy, a ne miliony.
Takž celkové číslo je ještě horší. Přepočítám.
Jinak kromě hnědouhelných elektráren jsou i ty černé...….
A jak tak kouk8m, tak zdroj https://www.cappo.cz/info/vyvoj-spotreb ... -roce-2018
má chybu, je tam chyba v řádech, správně mají být miliardy, a ne miliony.
Takž celkové číslo je ještě horší. Přepočítám.
Jinak kromě hnědouhelných elektráren jsou i ty černé...….
Re: Elektromobil-ita
Opravený přepočet: btw, raději bych zůstal u toho prvního......
Spotřeba benzínu v ČR roku 2018 dosáhla 2 126 000 000 000 litrů. Odhadem automobily mohly spotřebovat 80% - tj. 1 700 800 000 000 litrů. Zbylé množství můžeme přičíst např. motocyklům, sekačkám na trávu, elektrocentrálám a jiným malým benzínovým motorům.
Průměrná energie obsažená v 1 litru benzínu je přibližně 8,9 kWh.
Čili pokud by všechna osobní auta v roce 2018 byla 100% elektromobily spotřeba energie pro pohon osobních aut by činila obdivuhodných 15 137 120 000 000 kWh, přepočteno 15 137 120 000 MW, přepočteno 15 137 120 GWh, přepočteno 15 137 TWh.
Výroba elektrické energie roce 2018 88 TWh, přepočteno 88 000 GWh. Spotřeba v roce 2018 74 TWh, přepočteno 74 000 GWh.
Roční maximum a minimum spotřeby v roce 2018 - MAX 11 969 MW, MIN 5 171 MW.
Pro srovnání jaderná elektrárna Dukovany vyrobí ročně ca 15 TWh a černouhelná elektrárna Dětmarovice vyrobí ročně přibližně 2 TWh elektřiny.
Takže pro 100% osobní elektromobilitu potřebujeme roční výrobu asi 7 570 elektráren Dětmarovice.
Nebo postavit přes 1 000 nových Temelín.
Tak to bude jednodušší zůstat u ropy.
Spotřeba benzínu v ČR roku 2018 dosáhla 2 126 000 000 000 litrů. Odhadem automobily mohly spotřebovat 80% - tj. 1 700 800 000 000 litrů. Zbylé množství můžeme přičíst např. motocyklům, sekačkám na trávu, elektrocentrálám a jiným malým benzínovým motorům.
Průměrná energie obsažená v 1 litru benzínu je přibližně 8,9 kWh.
Čili pokud by všechna osobní auta v roce 2018 byla 100% elektromobily spotřeba energie pro pohon osobních aut by činila obdivuhodných 15 137 120 000 000 kWh, přepočteno 15 137 120 000 MW, přepočteno 15 137 120 GWh, přepočteno 15 137 TWh.
Výroba elektrické energie roce 2018 88 TWh, přepočteno 88 000 GWh. Spotřeba v roce 2018 74 TWh, přepočteno 74 000 GWh.
Roční maximum a minimum spotřeby v roce 2018 - MAX 11 969 MW, MIN 5 171 MW.
Pro srovnání jaderná elektrárna Dukovany vyrobí ročně ca 15 TWh a černouhelná elektrárna Dětmarovice vyrobí ročně přibližně 2 TWh elektřiny.
Takže pro 100% osobní elektromobilitu potřebujeme roční výrobu asi 7 570 elektráren Dětmarovice.
Nebo postavit přes 1 000 nových Temelín.
Tak to bude jednodušší zůstat u ropy.
Re: Elektromobil-ita
Já bych to takhle nepočítal. Auta možná časem více pojedou na elektřinu ale nemusí to být ze sítě, viz vodík.
A to že to tak rozjeli zelení Němci, to je líbivá politika dnešní doby.
A že VAG čistě elektrický? Jak jinak nejvíc utrhnout z dotací když nejste první.
A kdo to zaplatí? Jako obyčejně. My.
A kdo na tom vydělá? Jako obyčejně. Ti Mocní.
A koho to nejvíc sere? Nás, co si nemůžeme pořád kupovat nové auta.
A to že to tak rozjeli zelení Němci, to je líbivá politika dnešní doby.
A že VAG čistě elektrický? Jak jinak nejvíc utrhnout z dotací když nejste první.
A kdo to zaplatí? Jako obyčejně. My.
A kdo na tom vydělá? Jako obyčejně. Ti Mocní.
A koho to nejvíc sere? Nás, co si nemůžeme pořád kupovat nové auta.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Elektromobil-ita
Ano, nový systém přerozdělování pod rádoby bohulibými pohnutkami.
Re: Elektromobil-ita
Nekontroloval jsem výpočet (čísla), ale v popisu neuvádíš účinnost spalovacího motoru, takže by té elektřiny stačilo asi 40% i se započítáním ztrát elektromotoru. Ke ztrátám v přenosové soustavě se nedovedu vyjádřit,
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Elektromobil-ita
Věř tomu, že ztráty při nabíjení a provozu akumulátorů jsou mnohem větší, než si laik umí představit. To ti říkám jako modelář, který přešel na elektrotrakci už pred 20 lety.
Re: Elektromobil-ita
A ten vodík najdeš na ulici?tonny píše:Já bych to takhle nepočítal. Auta možná časem více pojedou na elektřinu ale nemusí to být ze sítě, viz vodík.
A to že to tak rozjeli zelení Němci, to je líbivá politika dnešní doby.
A že VAG čistě elektrický? Jak jinak nejvíc utrhnout z dotací když nejste první.
A kdo to zaplatí? Jako obyčejně. My.
A kdo na tom vydělá? Jako obyčejně. Ti Mocní.
A koho to nejvíc sere? Nás, co si nemůžeme pořád kupovat nové auta.
VAG, a nejen on, se pustil do ztrátových elektro jen proto, aby si naředil celkové provozní emise. Nepočítají se výrobní. Ostatně ani u Tesly ne.
S ostatním souhlas.
Re: Elektromobil-ita
Jenže právě VAG to současné šílenství spustil - svou Dieselgate. Nebýt toho, mohli jsme ještě nějakou dobu žít v klidu.