Elektromobil-ita

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od tonny »

Článek dobrej. S kvalitou zpracování se nedivím, nechci se rozepisovat. Je fakt, že Tesla začala spíše technologiemi než auty ale pořád tu je a expanduje. A je dobře, že tu je.

Naproti tomu Škoda Citigo iv a VW e-Golf, to jsou jen upravený auta (přestavby). Proto ani s dotacemi to nikdo nechce, kdo o koupi uvažuje tak raději počká na nové již od základu jako elektroauto postavené. Jsem zvědavej, jek se s tím koncern popere. Vsadil na to budoucnost a hodně investuje.

Co jsem slyšel o tom jejich Audi eTronu, tak ta spotřeba je až jednou taková, než se uvádí, tedy parádní letadlo mezi nabíjecími stanicemi. Takže se zatím vlastně podvádí dál.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od lefort »

Taky se vám po přečtení recenze Tesly dole objevil banner s reklamou na benzínové generátory? :lol: :mrgreen:
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Misojogi »

ojetou Teslu
vydrzi az 50 000km, to je fakt uzasny najazd :idea:
:evil: :twisted:
Naposledy upravil(a) Misojogi dne ned říj 13, 2019 17:15, celkem upraveno 1 x.
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od tonny »

Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od skodovkar »

Dal jsi to do správného tématu, protože problém s výrobou vodíku je podobný tomu, který mají elektromobily. Navíc se přidává problém nakládání s vodíkem.
Bych jí tam raději pustil hadičku z Prunéřova, protože výroba vodíku požaduje energetické vstupy :lol:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Jerry3 »

Jenže odpadá velmi podstatný problém zvaný trakční akumulátor. :twisted:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od skodovkar »

... a vzniká jiný, kterým je skladování vodíku :twisted:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Jerry3 »

Ten shledávám být o dost snadněji řešitelným, než je výroba a nakonec ekologická likvidace akumulátorů.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od skodovkar »

Když to řachne, alespoň to bude rychle :wink: Bohužel to stejně jako akumulátory neřeší energetickou náročnost při provozu. Ten vodík je třeba odněkud dostat.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Jerry3 »

skodovkar píše:Když to řachne, alespoň to bude rychle :wink:
Asi proto se dnes všechny letecké společnosti bojí moderních akumulátorů jako čert kříže! :mrgreen:
skodovkar píše:Bohužel to stejně jako akumulátory neřeší energetickou náročnost při provozu...
Ale řeší to většinu neefektivity vlivem Ohmova zákona. :idea: A tyhle ztráty lze počítat v řádu desítek procent.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od skodovkar »

Vyrob elektrinu se 40% účinností, dostan ji na misto spotreby, rozloz vodu s 60% účinností a pak to rozvážej po světě. Nebo pouzij jiný energeticky a surovinově náročný proces. Pak to sluc s nějakou účinností na článku s kyslíkem a konečně to nacpi do elektromotoru. To budeš blízko účinnosti parního stroje. Je to ještě větší kravina než elektromobil. Greta by se zaradovala.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Jerry3 »

Nějak ti tam chybí několikerá transformace té elektřiny, její přenos, nutnost chladit koncovou nabíječku, chladit akumulátory při nabíjení i vybíjení, chladit provozní měnič/regulátor... Na co ještě jsem zapomněl? Toníku, pomoz!
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od skodovkar »

Já se ani jedné z těchto šíleností nezastavam. Mně dává smysl z dlouhodobého pohledu CNG (z alternativ).
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Jerry3 »

Jako mezistupeň k finální vodíkové mobilitě určitě, s tím souhlasím.
abc
Příspěvky: 1069
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od abc »

Moc pěkná odpověď na elektro-mobilitu, nová Toyota Mirai :arrow: https://www.novinky.cz/auto/clanek/velk ... -internetu
a kdyby se přidali i ostatní automobilky :idea: :?: :)
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Odpovědět