Elektromobil-ita
Moderátor: Colommbo
Re: Elektromobil-ita
Článek dobrej. S kvalitou zpracování se nedivím, nechci se rozepisovat. Je fakt, že Tesla začala spíše technologiemi než auty ale pořád tu je a expanduje. A je dobře, že tu je.
Naproti tomu Škoda Citigo iv a VW e-Golf, to jsou jen upravený auta (přestavby). Proto ani s dotacemi to nikdo nechce, kdo o koupi uvažuje tak raději počká na nové již od základu jako elektroauto postavené. Jsem zvědavej, jek se s tím koncern popere. Vsadil na to budoucnost a hodně investuje.
Co jsem slyšel o tom jejich Audi eTronu, tak ta spotřeba je až jednou taková, než se uvádí, tedy parádní letadlo mezi nabíjecími stanicemi. Takže se zatím vlastně podvádí dál.
Naproti tomu Škoda Citigo iv a VW e-Golf, to jsou jen upravený auta (přestavby). Proto ani s dotacemi to nikdo nechce, kdo o koupi uvažuje tak raději počká na nové již od základu jako elektroauto postavené. Jsem zvědavej, jek se s tím koncern popere. Vsadil na to budoucnost a hodně investuje.
Co jsem slyšel o tom jejich Audi eTronu, tak ta spotřeba je až jednou taková, než se uvádí, tedy parádní letadlo mezi nabíjecími stanicemi. Takže se zatím vlastně podvádí dál.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Elektromobil-ita
Taky se vám po přečtení recenze Tesly dole objevil banner s reklamou na benzínové generátory?
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Elektromobil-ita
vydrzi az 50 000km, to je fakt uzasny najazdojetou Teslu
Naposledy upravil(a) Misojogi dne ned říj 13, 2019 17:15, celkem upraveno 1 x.
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Elektromobil-ita
Netradiční reklama https://www.ceskymac.cz/podivejte-se-na ... utomobilu/
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Elektromobil-ita
Dal jsi to do správného tématu, protože problém s výrobou vodíku je podobný tomu, který mají elektromobily. Navíc se přidává problém nakládání s vodíkem.
Bych jí tam raději pustil hadičku z Prunéřova, protože výroba vodíku požaduje energetické vstupy
Bych jí tam raději pustil hadičku z Prunéřova, protože výroba vodíku požaduje energetické vstupy
Re: Elektromobil-ita
Jenže odpadá velmi podstatný problém zvaný trakční akumulátor.
Re: Elektromobil-ita
... a vzniká jiný, kterým je skladování vodíku
Re: Elektromobil-ita
Ten shledávám být o dost snadněji řešitelným, než je výroba a nakonec ekologická likvidace akumulátorů.
Re: Elektromobil-ita
Když to řachne, alespoň to bude rychle Bohužel to stejně jako akumulátory neřeší energetickou náročnost při provozu. Ten vodík je třeba odněkud dostat.
Re: Elektromobil-ita
Asi proto se dnes všechny letecké společnosti bojí moderních akumulátorů jako čert kříže!skodovkar píše:Když to řachne, alespoň to bude rychle
Ale řeší to většinu neefektivity vlivem Ohmova zákona. A tyhle ztráty lze počítat v řádu desítek procent.skodovkar píše:Bohužel to stejně jako akumulátory neřeší energetickou náročnost při provozu...
Re: Elektromobil-ita
Vyrob elektrinu se 40% účinností, dostan ji na misto spotreby, rozloz vodu s 60% účinností a pak to rozvážej po světě. Nebo pouzij jiný energeticky a surovinově náročný proces. Pak to sluc s nějakou účinností na článku s kyslíkem a konečně to nacpi do elektromotoru. To budeš blízko účinnosti parního stroje. Je to ještě větší kravina než elektromobil. Greta by se zaradovala.
Re: Elektromobil-ita
Nějak ti tam chybí několikerá transformace té elektřiny, její přenos, nutnost chladit koncovou nabíječku, chladit akumulátory při nabíjení i vybíjení, chladit provozní měnič/regulátor... Na co ještě jsem zapomněl? Toníku, pomoz!
Re: Elektromobil-ita
Já se ani jedné z těchto šíleností nezastavam. Mně dává smysl z dlouhodobého pohledu CNG (z alternativ).
Re: Elektromobil-ita
Jako mezistupeň k finální vodíkové mobilitě určitě, s tím souhlasím.
Re: Elektromobil-ita
Moc pěkná odpověď na elektro-mobilitu, nová Toyota Mirai https://www.novinky.cz/auto/clanek/velk ... -internetu
a kdyby se přidali i ostatní automobilky
a kdyby se přidali i ostatní automobilky
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011