tonny píše:...Elektromobil jako městské auto je bezkonkurenčně nejlepší dopravní prostředek...
Nemohu než souhlasit. Tlačit na pilu a propagovat jeho používání všeobecně namísto spalovacích motorů je jen příkladem hlouposti, omezenosti, krátkozrakosti a nepředvídavosti příslušných čunitelů.
torro píše:Nechci být prudič, ale kam dá potom děti?
Už to děláš. Buď fakt jen popichuješ nebo opravdu nechápeš. Předpokládám první variantu.
Zásuvkovej bzukáč, to bych bral hned. Během vaření zjistíš, že ti chybí smetana nebo pivo - auto se ti nechce na 500m startovat, na kolo je zima...
Mohlo by to být nafukovací na bombičku a součástí kokpitu by byl jakýsi neopren, kterým by ses uvnitř přizipsoval. Odpadla by nutnost vyhřívání a především oblékání se v zimě do spousty svršků.
Prostě by si s těma lahváčema, byl za 10 minut od myšlenky v ledničce.
torro píše:Nechci být prudič, ale kam dá potom děti?
Už to děláš. Buď fakt jen popichuješ nebo opravdu nechápeš. Předpokládám první variantu.
Tak to jsi úplně vedle. Jsem veskrze praktický člověk a jde mi proti srsti nesmysl, buď nákup, nebo děti. Jasně, ještě můžu nákup dát dětem na klín.
Ale teď vážně.Osobně bych si něco podobného (kdybych na to měl) pořídil na dojíždění do práce, kam jezdím sólo. Ale na mamátaxi + nákupní taška ...... to mám trochu jinou představu.
torro píše:Osobně bych si něco podobného (kdybych na to měl) pořídil na dojíždění do práce, kam jezdím sólo. Ale na mamátaxi + nákupní taška ...... to mám trochu jinou představu.
Každý má jinou představu, jiné potřeby. Dnes v rodině jsou většinou dvě auta tak není problém mít jedno na baterku, pokud se vyplatí nebo jsou na to přebytečné finance.
My už dávno děti nevozíme, na nákup bohatě stačil Yaris, jenomže praxe ukázala, že je nedostatečný (třídvířko), pokud nás někam ožralých převážela, lozit přes sedačku, tak se prostě pořídilo větší. Mojíma odmítá jezdit. Klidně by jí stačila i elektrická Dácie Spring.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90 Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Ani nevíš, jak jsi my spravil náladu. Doufám, že to shoří včetně lodi a bude problém šířit elekroepidemii mezi kontinenty. Bude-li důsledkem navýšení ceny pojištění přepravy a konečně i elektrovehiklu - jen dobře.
Znovu opakuji, elektromobil s baterií je ideální do městského provozu. On pracuje velice efektivně oproti spalováku, vezme si z baterie přesně ten výkon, co potřebuje. Takže pokud za něj zapřáhnete ten karavan, potřebuje více energie a tak si ji prostě z baterie vezme. Oproti tomu spalovák (pokud mu nevypínají válce), pracuje neefektivně při malé zátěži, ideální účinnost je někde ve středních otáčkách u nejvyššího točivého momentu. Proto na dálnici, při tažení přívěsu nebo jiném zatížení elektromobilu si prostě tu energii z baterií musí vzít a tím se snižuje rapidně dojezd. Nevím, co na tom zeleným politikům není jasné.
Ono v tom je jiný záměr mimo naše chápání. Oproti automobilkám nemáme ty informace, jinak by sami neopouštěli výrobu spalováků. Když si vezmu zdražování nejen energií, bude to ještě zajímavé. Začínám věřit tomu, že je nás už moc.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90 Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Ano, s rekuperací to bude souviset, ostatně potvrzuje to i Muldix stejně jako to, že na víc jak dvoutunové auto by to mohlo brzdit líp. Halt, musí se s tím počítat.
Oni počítat uměj, jak ušetřit. Rekuperace dokáže docela dost, ta brzda je spíš jako + jistota.
Jen jsem spíše zvědavej, kolik se těch Enyaqů vyrobí, když nejsou elektrické kabelové svazky a materiál pro čipy, co se dodávaly z UK.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90 Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40