Elektromobil-ita

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
torro
Příspěvky: 583
Registrován: ned led 15, 2017 19:19

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od torro »

Ano, TČ se používají, ale je třeba si uvědomit, že účinnost TČ klesá s vekovní teplotou. Určitě jsou účinnější než "přímotopy", ale do plné nádrži benziňáku, nebo nafťáku to má daleko.
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od tonny »

A jak daleko k té plné nádrži? Chceš srovnávat plnou nádrž a prázdnou baterku v mrazu?

Také bych raději plnou nádrž než baterku na zablokované dálnici. Taktéž tvrdím, že elektromobil má smysl ve městě nebo např. dojíždět ze satelitu do práce v městě. A taktéž tvrdím, že časem bude elektřina tak drahá, že nebude výhodné jezdit pro ni k nabíječkám nebo vytápět domy.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Colommbo »

tonny píše:A jak daleko k té plné nádrži? Chceš srovnávat plnou nádrž a prázdnou baterku v mrazu?
...tvrdím, že elektromobil má smysl ve městě nebo např. dojíždět ze satelitu do práce v městě...
Nemohu psát za kolegu, ale nemyslím si, že by chtěl srovnávat nesrovnatelné. A se smyslem e-mobilů budeš mít pravdu, Toníku, což je však v rozporu s jejich (někde) masívní podporou a glorifikací.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
abc
Příspěvky: 1069
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od abc »

Elektrovozítku došel proud ve Strahovském tunelu, ven ho vytlačil policista :arrow:
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/elekt ... zpravy_rsr
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od lefort »

Colommbo píše:
tonny píše:A jak daleko k té plné nádrži? Chceš srovnávat plnou nádrž a prázdnou baterku v mrazu?
...tvrdím, že elektromobil má smysl ve městě nebo např. dojíždět ze satelitu do práce v městě...
Nemohu psát za kolegu, ale nemyslím si, že by chtěl srovnávat nesrovnatelné. A se smyslem e-mobilů budeš mít pravdu, Toníku, což je však v rozporu s jejich (někde) masívní podporou a glorifikací.
Absolutně by mi nevadila podpora těch elektrokrámů, kdyby na druhé straně nedocházelo k perzekucím a vybíráním poplatků z provozu "normálních", zejména starších aut. Všem kromě zaslepených levičáckých propagátorů elektromobility totiž musí být jasné, že se jedná o slepou vývojovou větev a je to v podstatě jeden velký kšeft a podvod...
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
torro
Příspěvky: 583
Registrován: ned led 15, 2017 19:19

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od torro »

tonny píše:A jak daleko k té plné nádrži? Chceš srovnávat plnou nádrž a prázdnou baterku v mrazu?
....
Ber to takhle. Baterie, třeba i plně nabitá ztrácí vlivem nízkých teplot svoji výkonnost. Benzín i nafta si svoji energetickou vydatnost zachovávají. Které auto bude déle "bublat na volnoběh" a topit? Nevím, jestli jsou relevantní výpočty, ale když porovnám běžné auto s dojezdem, a to dávám málo, 600 km s elektroautem s dojezdem v optimální, rozuměj laboratorních 400 km, tak které přestane dříve topit v koloně? Ale je to můj názor a můžu se mýlit.
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od tonny »

Tak to jsi mne fakt dostal. Srovnávat dojezd a topení v koloně. A to můžeš mít dokonce i pravdu, jen jsem reagoval na to "to má daleko".

Nechci hájit elektromobily ale nemám rád, když se do nich kope jen pro to, že se to tu nosí. Technika jde rychle kupředu díky (bohužel) masivní politické podpoře. Nemá cenu rozebírat, proč se tak děje, nadnárodní politika a ti naivní zelení jsou jen prostředek. Dnešní svět je naruby a dobře se mu vládne.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Colommbo »

Ale my do nich přece nekopeme proto, že se to tu (na fóru...?) nosí. Mám-li hovořit za sebe, kopu do nich jsa bytostně přesvědčen, že je to putování slepou uličkou a tedy do nikam, pokrok nepokrok...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od tonny »

Jelikož jsou tu jen negativní odkazy, přidávám i ty pozitivní, přeci jen musíme jít s dobou a není vše jen špatné.
A to že se to tu nosí, tak to že z těch negativních odkazů mi vyznívá. Pak se do toho tu lehce kope.
Jen slepá ulička to určitě není, přitom vznikají nové technologie, které by se těžko u spalováků vyvíjeli, tedy elektromotory, které určitě v automobilech zůstanou s malou baterkou a jiným nabíjením (třeba vodík, čpavek), nebo také autonomní řízení.
Je to prostě jen další etapa vývoje, jako třeba "století páry". :)
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Colommbo »

Elektřinou se zabýváš/živíš prakticky celý život, Toníku, máš tedy na tuto věc trošku jiný a profesí ovlivněný náhled/názor a já to zcela chápu, že jsem postižený svým (dřívějším) povoláním o mně někteří říkali taky. :) Tvůj přístup ti osobně neupírám, respektuju jej, můj je prostě odlišný.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od yosemitak »

A to ja o te slepe vyvojove vetvi zdaleka nejsem presvedcen. Posledni dobou se treba dost setkavam u majitelu plug-in hybridu s tim, ze najednou vlastne zjistli, ze treba na 40-80 % najetych kilometru vubec nenastartoval motor. A to je na malou baterku s dojezdem 40-100 km a s relativne malym vykonem (25 kW do mesta staci).

Myslim si, ze prave tito lide budou prvni, kteri na ciste elektro zacnou prechazet ve vetsim mnozstvi, protoze zjisti ze jsou v bode kdy s temer nulovou zmenou navyku (snad s vyjma nutnosti jedne delsi zastavky cestou do Premantury) muzou jezdit ciste na elektro se vsema vyhodama, ktere to oproti plug-in hybridu ma (vyssi vykon, vyssi dojezd, rychlejsi nabijeni, odpad nutnosti financovani ropne casti auta atd.).
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od tonny »

Komu se chce číst o Tesle https://finmag.penize.cz/ekonomika/4242 ... -ji-nakopl? a její budoucnosti.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od BigBang »

To je otázkou jestli se té „ropné“ části zbavovat. Výsledkem pak budiž to, co se stalo teďka v tunelu... Rychle nabiješ? Já nevím, pořád tam budeš dřepět aspoň 40 minut. A to za předpokladu, že bude stojan volnej... O tom jak lidi (ne)využívají spalovák v hybridech to je jasná pohádka. Protože převážnou část tras jezdí do 20 km. Otázkou ale zůstává, kolik z nich má možnost přes noc nabíjet na 32A jističi, kolik z nich se chce vzdát toho spalováku v případech omezení dodávek elektřiny, nebo pokud nárazově/neplánovaně jezdí dlouhé trasy. Sám bych si elektromobil klidně koupil a to jsem jednoznačně zastáncem spalování dinosaurů. Protože na těch 50-60 km denně a parkování v garáži to dává smysl. Ale čistě jen na to dojíždění a couračky kolem komína. Na cestování na delší vzdálenosti bych stále měl auto se spalovákem, kde mě limitují dojezdem jen předpisy a moje fyzická výdrž.

Autonomní řízení? Tonny, dovol abych se zasmál. To s elektromobily souvisí jen a pouze ve spojení Tesla s jejím autopilotem. Nicméně to není nic, na čem by ostatní automobilky taktéž nepracovaly s ± výsledky, jen kolem toho nedělají takový humbuk. Ale je to autonomní řízení? Ne, ani za mák není. Je to zase jen trošku lepší adaptivní tempomat s udržováním jízdních pruhů. Nebo ano, podle terminologie je, ale jen částečné. Vlastně už obyčejný tempomat je nejjednodušší případ autonomního řízení. Ono totiž plně autonomní řízení v dnešním hruhu provozu jak jej známe není realizovatelné.
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od yosemitak »

Ja mel na mysli z pohledu dnesnich majitelu pluginu. Tam se v podstate da fungovat jenom tak, ze pres noc nabijes (hodne pomalu) maximum a s tim si musis vystacit cely den. Kdyz zastavis v obchodaku na 15minutovy nakup a das to na nabijecku, do pluginu za tu dobu natlacis mozna 5 km dojezdu (coz neni zrovna stav, ve kterem by se chteli ICE zalohy vzdat), zatimco do elektroauta to muze byt hodne pres 100 km (ale tohle uz by mohl byt).

Jinak 32 A jistic neni potreba, treba novy Superb s 10 kWh baterkou nabijes z obycejne zasuvky na 16A jistici za 5 hodin. Nabiji jinak samozrejme vsichni, pokud si nekdo priplati stovky tisic za baterku a elektromotorek aby pak zjistil ze to vlastne nema nema moc kde nabijet, tak by to byl s prominutim trochu debil.:D
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Pitris »

yosemitak píše:....si nekdo stovky tisic za baterku a elektromotorek aby pak zjistil ze to vlastne nema nema moc kde nabijet, tak by to byl s prominutim trochu debil.:D
Jenže tohle většina z těch co si to koupí nedomyslí, a v okamžiku koupě asi neřeší. Obzvlášť když je tady ta ekomasírka ze strany zelených blb*ů z EU, kteří umí jen automobilkám přikázat (nesmyslné) kvóty na emise. A když potom náhodou moc lidí nabíjí auta zároveň, přikážou jim odpoledne nevysávat, a nepoužívat mikrovlnky a varné konvice :roll:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět