Elektromobil-ita

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od pepoh »

Colommbo píše:Lidská civilizace jednou vyhyne na svou vlastní blbost a zmanipulova(tel)nost. Nic jiného si totiž nezaslouží. Přírodní národy v Africe a různě jinde, kterým je všechno to civilizační pachtění úplně fuk či spíš o něm ani pořádně neví a žijí si stále po svém, přežijí.
:wink:
hodne odbocim od temy.
ked domorode kmene dostavali pomoc (cerveny kriz,..) typicke potraviny od bieleho muza, casom zacali trpiet civilizacnymi chorobami...
cely problem je ze clovek si mysli ze je pan tvorstva a ze je najmudrejsi.
myslim si, celkovo elektrodebilita je este vacsi odklon od prirody ako spalovaky, hlavne ten proces vyroby.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Pitris »

Colommbo píše:Lidská civilizace jednou vyhyne na svou vlastní blbost a zmanipulova(tel)nost.
Ano. Chcípne na ekologii :roll: https://www.novinky.cz/auto/clanek/zaka ... .seznam.cz
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od rousini »

Jestli jsem ten článek dobře pochopil, tak automobilkám se nebude vyplácet vyrábět auta, do kterých je jedinou investicí je vyrobit...
Dacia se dokázala vyškrábat z howen jen tím, že nabízela zastaralou odzkoušenou techniku. Ale podle britských novinářů jejich řízenou imbecilitu odse*ou i v JAR. Jj, globaliyace toť humanitní forma otrokářství.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od bio »

torro
Příspěvky: 583
Registrován: ned led 15, 2017 19:19

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od torro »

Nastupuje přídělový systém energie pro elektronesmysly. :!:
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od BigBang »

Tímhle stylem se zdrojem elektriky z obnovitelných zdrojů to skončí tak, že se bude nabíjet jen když bude foukat vítr. Tady se stane něco špatnýho, hodně špatnýho. Ne nadarmo přisloví praví, že cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly... Velebnosti, chce se mi blejt :(
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Pitris »

A (s prominutím) vodsereme to všichni. Kvůli pár ekoblbcúm co dostali funkci :evil:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Colommbo »

V konečných důsledcích (na) to opravdu doplatíme všichni...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od pepoh »

BigBang píše:Tady se stane něco špatnýho, hodně špatnýho.
defenestracia eurohujerov by pomohla.
s elektrinou nie su srandy, pretazena siet je vazny problem, nieco budu musiet vypnut, fabriky, domacnosti alebo auta..
teraz citam ze je snaha vo fr budovat baterkovy zavod. bude to zalozene na litium-nikel-mangan-kobalt.. nie su tak drahe, lebo treba menej draheho kobaltu.. ale teplotna stabilita horsia :mrgreen:

smrad a ohen pod podlahou na dialnici to musi byt sranda :mrgreen:
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
torro
Příspěvky: 583
Registrován: ned led 15, 2017 19:19

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od torro »

Dával jsem sem nedávno odkaz,

https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranic ... ntent=main

Toto je potvrzení od analytiků. Doporučuji přečíst.

https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranic ... ntent=main
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2259
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od tonny »

Ten článek trošku smrdí. Nejsem odborník na elektrárny (celý život pracuji v rozvodných sítích) ale něco o rychlosti napojení elektráren vím. Jádro nejde zapojit okamžitě a hrozně špatně se řídí, proto se používá jako základ. Uhelné elektrárny, také tam nepřiložíte během milisekund a sekund, u plynových to jde rychleji ale nenaskočí během sekund ani minut. To může naskočit nějaká malá pístová elektrocentrála, tam jsou to sekundy ale dovedete si představit roztočit takovej obrovskej kolos? Pracoval jsem v roce 2013 v Počeradech pro Siemens (ukončoval vysokonapěťové kabely pro buzení generátoru) a viděl tu turbínu venku před montáží. Každá z těchto tří tepelných elektráren (atom, uhlí a plyn) pracuje přes páru, takže rozehřejete vodu na páru, proženete turbínou a zchladíte přes ty vysoké věže, ze kterých jde zbytek zkondenzované páry. Takže žádné ms. To dokážou pouze baterie, které se v kontejnerech začínají vkládat do sítě pro zvýšení její kapacity.
Ty plynové elektrárny slouží právě k vykrytí těch špiček v odběrech, jinak stojí. Tady je starý článek z Počerad https://www.siemens.cz/energo/paroplyno ... pripravena

Takže jak roste poptávka po energii, rostou i investice do sítí a to opravdu zaplatíme všichni. Cenou za MWh.

Včera jsem odevzdal revize šesti FVE. Jen pro představu, v bývalém JZD, na jeho volných pozemcích v objektu se vešlo 15.414 panelů o výkonu 3,545MW (230W/1panel).
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
torro
Příspěvky: 583
Registrován: ned led 15, 2017 19:19

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od torro »

Jenže nelze si představovat,že tyto záložní zdroje jsou odstavené a na pokyn přijde kotelník Pepa a zatopí. :D Tyto zdroje jsou v provozu, v nějakém parkovacím stavu a v případě nutnosti mohou najet na plný výkon velmi rychle. Nevím, za jak dlouho, milisekundy opravdu ne. Jenže konkrétně tento případ z 8.ledna se dal docela dobře predikovat z vývoje počasí. Takže náběh záloh mohl být a nejspíše byl připraven. Ono jde spíše o tom, alespoň jsem to tak pochopil, že byla ohrožena bezpečnost dodávky, protože stálé i záložní zdroje v podstatě jely naplno, ale muselo se neobvykle dopumpovávat z Balkánu, kde je jistota stability na jiné úrovni.
Snad to bude pro Rakušáky a Němce zdvižený prst a začnou se tím vážně zabývat.
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2259
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od tonny »

Jak píšeš, na dispečinku ví co dělají a jsou připraveni, takže dovedou dát pokyn pro nastartování záložních zdrojů. Plynová ale nepoběží pořád, ta je moc drahá na provoz, vyplatí se jen ve špičkách. Její účinnost je kolem 57% při plném zatížení. Když pojede na minimum, nepřipojí se do sítě a to jsou obrovské ztráty.

Problém je s politiky, neposlouchají zasvěcené odborníky. Je těžké plánovat v dnešní době pár let dopředu, jde to vše docela rychle. Na druhou stranu kdyby nadstandardně nedotovali první FVE politickým rozhodnutím, byly by drahé a nerozšířili by se v takovém měřítku jako je dnes. Samo že olízli kamarádi a bohatí, ze střechy nezbohatneš. Podobně to vidím i s elektromobily. Masivně se podporují aby se ukázali další cesty vývoje. Pár nadšenců vývoj nezaplatí. Opět ale olíznou jen někteří a my jsme tu byli vždy od toho, aby jsme to zaplatili. Takže nám nezbývá nic jiného než remcat.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2259
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od tonny »

Univerzita ve Stanfordu, respektive její inženýrský tým, předělal ikonický DeLorean na elektrický pohon.
https://youtu.be/3x3SqeSdrAE
https://elektrickevozy.cz/clanky/podive ... y-delorean
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2259
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od tonny »

Podnikání s Teslou https://www.garaz.cz/clanek/autodoprava ... e-21005403 mohou jen nadšenci.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Odpovědět