E85 a svíčky - vliv na motor

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
modelář

Příspěvek od modelář »

Pitris píše:Rozhodně je to menší průšvih, než když se natankuje benzin do dieselu. Ale s tím "zvýšeným" množstvím oleje "při provozu" Favoritu na naftu :twisted: je to zvláštní - před a po naftovém "extempóre" :x ta hladina oleje nerostla?
Také se tomu divím... :? Jinak hned po benzínu do dieselového motoru jde E85 do benziňáku, který na to není stavěn! :evil:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27403
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Ano, E85 do benziňáku, který na to není upraven, je taky pěkná volovina - ale to se tu probíralo už v sekci "Paliva".
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Itall

Příspěvek od Itall »

Pitris píše:
Itall píše:Nevím, jestli víte, jak to dopadne s olejem, když se do benzíňáku natankuje částečně nafta. Normálně to nikdo nezkouší, ale stanou se i takové případy... Nám jednou v rodině u Favorita se taková nepříjemnost stala......Ovšem hladina oleje stoupla. Tak jsme ho vypustili a bylo ho mnohem více, než mělo být (původně necelé 4 L, a pak určitě přes 5 L) a byl cítit naftou. Takže část nespálené nafty se dostala do oleje a také tam zůstala......
Rozhodně je to menší průšvih, než když se natankuje benzin do dieselu. Ale s tím "zvýšeným" množstvím oleje "při provozu" Favoritu na naftu :twisted: je to zvláštní - před a po naftovém "extempóre" :x ta hladina oleje nerostla?
Pravda, že pak se ještě měnilo těsnění pod hlavou. Ovšem v jiné souvislosti, šla chladicí kapalina do oleje a naopak, to se dělo už "před naftou". Chladicí kapalina mírně ubývala a olej neubýval, spíše maličko přibýval. Odpovídalo to malému úbytku chladicí kapaliny a sotva měřitelnému "přibývání" oleje. Béžový šlem pod víčkem, zkrátka klasika Škoda. Ale to nebylo o litry! S naftou se stalo něco takového, jak psal modelář o dieselech, tak se divím, že se tomu teď diví :P . Celkové množství vypuštěného oleje jsem osobně neviděl, dělalo se to v servisu, ale prý to bylo "jak z náklaďáku". Hovořili snad dokonce o 6 litrech. A na velké množství chladicí kapaliny v oleji v servisu neusuzovali, to se prý pozná. No, tak takhle.
Itall

Příspěvek od Itall »

Pitris píše:Ano, E85 do benziňáku, který na to není upraven, je taky pěkná volovina - ale to se tu probíralo už v sekci "Paliva".
P 107 do 33% E85 jezdí dobře :lol: , dokonce snad lépe, než na čistý benzin. Čemu to případně škodí, nevím, neznám :lol: . Dlouhodobě jsem nezkoušel.
Res

Příspěvek od Res »

Golf IV 1,6 16V natural 95,E 85 50 na 50 bezproblémů,ale dlouhodobě to neprovozuji :o)
modelář

Příspěvek od modelář »

Itall píše:P 107 do 33% E85 jezdí dobře :lol: , dokonce snad lépe, než na čistý benzin. Čemu to případně škodí, nevím, neznám :lol: . Dlouhodobě jsem nezkoušel.
No a já Ti za pár dnů řeknu, na kolik mne "podvodné natankování" (sám jsem vědomě E85 netankoval!) v součtu nákladů na odtah a opravu vozu vyšlo. :evil:
Itall

Příspěvek od Itall »

modelář píše:
Itall píše:P 107 do 33% E85 jezdí dobře :lol: , dokonce snad lépe, než na čistý benzin. Čemu to případně škodí, nevím, neznám :lol: . Dlouhodobě jsem nezkoušel.
No a já Ti za pár dnů řeknu, na kolik mne "podvodné natankování" (sám jsem vědomě E85 netankoval!) v součtu nákladů na odtah a opravu vozu vyšlo. :evil:
Nerozumím, vysvětli.
modelář

Příspěvek od modelář »

Itall píše:... S naftou se stalo něco takového, jak psal modelář o dieselech, tak se divím, že se tomu teď diví :P . ...
Já se divím pouze tomu množství, nikoli jevu jako takovému. Z praktických zkušeností vozového parku usuzuji na ředění oleje naftou na úrovni přirozené spotřeby oleje za ideálních provozních podmínek. Aby to bylo jasné: Diesely provozované studenými projížďkami "kolem chalupy" jakoby nespotřebovávají olej, ale to jenom proto, že olejová náplň je obohacována naftou. Když se však takové vozy vezmou na dlouhou trasu (a teď nehovořím o jízdě stylem "co to dá"), vezmou si olej v množství typickém pro daný typ motoru a stáří, resp. km proběh.
Itall

Příspěvek od Itall »

modelář píše:
Itall píše:... S naftou se stalo něco takového, jak psal modelář o dieselech, tak se divím, že se tomu teď diví :P . ...
Já se divím pouze tomu množství, nikoli jevu jako takovému. Z praktických zkušeností vozového parku usuzuji na ředění oleje naftou na úrovni přirozené spotřeby oleje za ideálních provozních podmínek. Aby to bylo jasné: Diesely provozované studenými projížďkami "kolem chalupy" jakoby nespotřebovávají olej, ale to jenom proto, že olejová náplň je obohacována naftou. Když se však takové vozy vezmou na dlouhou trasu (a teď nehovořím o jízdě stylem "co to dá"), vezmou si olej v množství typickém pro daný typ motoru a stáří, resp. km proběh.
Také jsem se divil. Ani ne, že se to nespálí, ale že to jde takto dolů.
modelář

Příspěvek od modelář »

Itall píše:Nerozumím, vysvětli.
Už jsme to tu probírali, jenom jsem tehdy netušil, že právě já se stanu obětí. :evil:

E85 vykazuje úplně jiný (podstatně menší) stechiometrický poměr spalování, než normální benzín. A tak při provozu na E85 dochází ke spalování výrazně chudší směsi, což, jak se ukázalo, může vadit i motoru, který je na chudou směs přímo stavěný: Chudá směs znamená výrazný nárůst teploty spalování/teploty ve spalovacím prostoru, a to až do té míry, že se utaví zapalovací svíčky... Fakt je nutné pokračovat?
Res

Příspěvek od Res »

Můžu dotaz na typ těch svíček?
modelář

Příspěvek od modelář »

Res píše:Můžu dotaz na typ těch svíček?
Můžeš, ale hledáš-li chybu ve svíčkách, jsi mimo: Denso VKB16.
Itall

Příspěvek od Itall »

modelář píše:
Itall píše:Nerozumím, vysvětli.
Už jsme to tu probírali, jenom jsem tehdy netušil, že právě já se stanu obětí. :evil:

E85 vykazuje úplně jiný (podstatně menší) stechiometrický poměr spalování, než normální benzín. A tak při provozu na E85 dochází ke spalování výrazně chudší směsi, což, jak se ukázalo, může vadit i motoru, který je na chudou směs přímo stavěný: Chudá směs znamená výrazný nárůst teploty spalování/teploty ve spalovacím prostoru, a to až do té míry, že se utaví zapalovací svíčky... Fakt je nutné pokračovat?
Fakt nevím, obětí čeho ses stal. Moc jsem toho nevyrozuměl. Jak se dá nevědomě natankovat E85? Někde to snad prodávají místo benzinu? Prostě nevím a v tématu o E85 jsem to nenašel.
Res

Příspěvek od Res »

Jen se ptám. Mám je taky. Jaká byla ta koncentrace E85?
Itall

Příspěvek od Itall »

modelář píše:
Res píše:Můžu dotaz na typ těch svíček?
Můžeš, ale hledáš-li chybu ve svíčkách, jsi mimo: Denso VKB16.
Jakože Denso jsou nejlepší? Co když nejsou? Mám zkušenost z ladění motorky (pardon, jestli je to úplně od věci), že se spalováním chudé směsi má Denso dóst velký problém, nastavení se tomu musí přizpůsobit. Po nasazení stoleté (ale nepoužité) PAL N9Y problém zmizel. Fakt, že Denso neměla vysunuté jiskřiště. Ale životnost Denso je skvělá.
Odpovědět