Dolievate bezúdržbové akumulátory...?!
Moderátor: Colommbo
Dolievate bezúdržbové akumulátory...?!
...tak som dolial po vyše dvoch rokoch prevádzky svojho mega-špica absolútne bezúdržbového značkového akumulátora FIAMM Titanium Plus s ventilom a magickým okom (s vápnikovou technológiou, pomerom štartovací prúd [A] (EN) / kapacita [Ah] 9,783 a s ktorým som nadmieru spokojný ) vyše pol deci destilovaniej vody!!!
Najviac jej chýbalo tradične v obidvoch krajných článkoch (okolo 60%). Našťastie dosky boli ešte celé ponorené!
Potvrdilo sa mi to, čo som si vždy myslel a technik od Akumy mi pri kúpe potvrdil, že najlepšie bezúdržbové akumulátory sú tie, ktoré majú pod nálepkou zátky!!! Jednoducho destilovaná voda sa pomaly musí vyparovať (aj napriek tlakovému ventilu a deklarovanej absolútnej bezúdržbovosti) - fyziku n.oj.be nikto!!!
...a to som nemal po celý čas prevádzky žiadne prepätie (občas totiž merávam palubné napätie), takže odplynovanie elektrolytu mi nehrozilo a všetok "odpar" bol prirodzený. Výrobca to má prepočítané, a elektrolytu dáva ešte mierne nad značku max., tak aby to vydržalo povinné dva roky a potom...
...a tak nejak to podľa mňa bude aj s celoživotnou náplňou prevodového oleja!
Najviac jej chýbalo tradične v obidvoch krajných článkoch (okolo 60%). Našťastie dosky boli ešte celé ponorené!
Potvrdilo sa mi to, čo som si vždy myslel a technik od Akumy mi pri kúpe potvrdil, že najlepšie bezúdržbové akumulátory sú tie, ktoré majú pod nálepkou zátky!!! Jednoducho destilovaná voda sa pomaly musí vyparovať (aj napriek tlakovému ventilu a deklarovanej absolútnej bezúdržbovosti) - fyziku n.oj.be nikto!!!
...a to som nemal po celý čas prevádzky žiadne prepätie (občas totiž merávam palubné napätie), takže odplynovanie elektrolytu mi nehrozilo a všetok "odpar" bol prirodzený. Výrobca to má prepočítané, a elektrolytu dáva ešte mierne nad značku max., tak aby to vydržalo povinné dva roky a potom...
...a tak nejak to podľa mňa bude aj s celoživotnou náplňou prevodového oleja!
V tom hlasování ještě chybí "zatím ne". Já mám "bezúdržbovou" Vartu už skoro dva a půl roku, a zatím je (kupodivu) elektrolyt tam, kde má být.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Vyděláš baterku, a položíš ji na rovinu, odšroubuješ "špuntíky", (pokud jsou), a buď podle rysky zvenku, nebo podle jazýčku uvnitř, doliješ destilku. A pak je vhodné tu baterku nabít, a nejlépe nabíjet "desetinovým" proudem - pokud je baterka 40Ah, tak nabíjet proudem 4A. Ale je fakt, že do některých aku se nedostaneš......A jestli je baterka "kaput", nebo ještě ne, zjistíš podle snahy startovat v mrazu, délky udržení nabití - po plném dobití by měla být schopná nastartovat i po 14-ti dnech v mrazu, nebo změřením "zátěžákem". A při zpětné montáži do auta ji očistit, a lehce potřít její kontakty vazelínou....a dá se použít i http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=359Esprit píše:Mohl by nekdo, kdo to sam delal rict po lopate ucinny, bezpecny a presny postup doliti.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
...niekedy stačí odlepiť vrchné nálepky, ktoré prekrývajú zátky. Ak tam nie sú, treba oznámiť bjukemenovi, aby sem dal pár foto ako to on "dovŕtal" ...
K tomu nabíjaniu by som len dodal, že treba nabíjať elektronickou nabíjačkou, ktorá má (laicky povedané) v návode uvedené, že môže byť trvale pripojená k akumulátoru. Tie brutálne transformátory (urobia z akumulátora varnú konvicu) z Tescobausuperhypermarketov môžete vyhodiť! Občas býva v Lidli jedna taká elektronická a stojí okolo 17,-€, ináč napr. Bosch Battmax Automatic - tú mám ja a tá stála vyše 50,-€.
Tých "malých" prúdov uvedených na elektornických nabíjačkách sa netreba báť, ide totiž o napätie a ak je aku moc vybitý, tak je aj tak lepší menší prúd a dlhšie.
K tomu nabíjaniu by som len dodal, že treba nabíjať elektronickou nabíjačkou, ktorá má (laicky povedané) v návode uvedené, že môže byť trvale pripojená k akumulátoru. Tie brutálne transformátory (urobia z akumulátora varnú konvicu) z Tescobausuperhypermarketov môžete vyhodiť! Občas býva v Lidli jedna taká elektronická a stojí okolo 17,-€, ináč napr. Bosch Battmax Automatic - tú mám ja a tá stála vyše 50,-€.
Tých "malých" prúdov uvedených na elektornických nabíjačkách sa netreba báť, ide totiž o napätie a ak je aku moc vybitý, tak je aj tak lepší menší prúd a dlhšie.
Ja bych jen rad dodal, ze sucasna tupost uzivatelu vedla nejen k tomu, ze akumulatory nemaji kontrolni zatky, ale i k problemum s koupi pouzitelne destilovane vody. To co koupite bezne jako destilku nebo "demi" vodu muze akumulator definitivne znicit (neni dostatecne cista). Je jsem nedavno kupoval par vzorku, ale podle mereni vodivosti by jejich naliti do akumulatoru zvedlo svod natolik, ze by byl akumulator pro samovybijeni nepouzitelny. Skoda jen, ze jsem tuto kontrolu udelal az po zniceni jednoho z doplnovanych akumulatoru. Takze mozna nadale "vicka" ani potreba nebudou.
...nestraš ma! Ja som to dolial deionizovanou vodou určenou o. i. aj k dolievaniu do akumulátorov. Je tam aj nejaká norma:
EN ISO 3696:2000
Výrobca a distribútor:
Spoločnosť Autoshop Kft.
2340 Kiskunlacháza, Vasút út 19., Maďarsko
http://www.autoshop.co.hu
...takto vyzerá, akurát nápisy sú v CZ/SK: http://www.autoshop.co.hu/kepek/ION/nagy/kep7.jpg
EN ISO 3696:2000
Výrobca a distribútor:
Spoločnosť Autoshop Kft.
2340 Kiskunlacháza, Vasút út 19., Maďarsko
http://www.autoshop.co.hu
...takto vyzerá, akurát nápisy sú v CZ/SK: http://www.autoshop.co.hu/kepek/ION/nagy/kep7.jpg
Na normy jsem u tech baleni nekoukal. Ted jsem ale trochu hledal kolem te ISO 3696 a tam je cistota delena do nejakych stupnu. A ten nejhorsi stupen je zrejme neprilis nepouzitelny...FF píše:Trochu som pátral a norma EN ISO 3696:2000 by mala znamenať kvalitu vody na laboratórne analytické účely - tak mi odľahlo. Ešte aj problematiku destilovanej vody aby človek ovládal! :shock:
http://www.temnakomora.cz/modules.php?n ... highlight=
prispevek z po březen 01, 2010 11:57 am a nasledujici