Dilema s výběrem oleje TDI PD

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
maxx99
Příspěvky: 80
Registrován: úte črc 28, 2015 16:30

Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od maxx99 »

Zdravím všechny účastníky tohoto fóra, které již delší dobu sleduji a pročítám. I přes veliké množství potřebných informací, které zde na webu jsou, jsem se rozhodl se na pár informací přímo zeptat. Předem říkám, že v této oblasti nejsem odborník a někomu se možná budou mé dotazy zdát stupidní, tak prosím o shovívavost.
Jde mi o výběr oleje pro motor TDI PD 110kW (ARL). Najeto 200.000km. Jezdí na 5W-40. Zatím jsem absolvoval pouze dvě výměny, kdy při první jsem dal olej od Meyle a při druhé mi kamarád doporučil Statoil. Při začtení do všech specifikací, které se u olejů udávají, a při pročtení mnoha témat zde na fóru, jsem z dalšího výběru značně rozpačitý.
Při výběru oleje jsem si všiml, že většina olejů pro PD má výkonnostní třídu SM/CF. Dočetl jsem se zde např., že oleje SM v sobě kvůli DPF mají méně potřebných aditiv a pokud auto nemá DPF, není dobré je používat. Takže lepší pro můj motor vybrat olej SL/CF? Dále pak nechápu vysvětlivku CF - Zavedena v roce 1994. Pro off-road motory s nepřímým vstřikováním a motory používající palivo s hmotnostním objemem síry nad 0.5%. Může být použit místo CD olejů. - Ale PD je, pokud se nepletu, přímé vstřikování. Proč tedy většina olejů pro PD má tuto třídu? Nebyl by lepší např. alespoň CF-4? Mimochodem, co je off-road motor?
Dále pak je pro můj motor asi vhodné použít ACEA B4 - Jako B3 + možno použít pro dieselové motory s přímým vstřikováním, je to tak?
Dále bych se chtěl zeptat, jestli je vhodnější používat stále olej jedné značky, nebo je jedno, pokud bude olej stále vyhovovat specifikaci 505.01, že použiji olej jiné značky?