Dilema s výběrem oleje TDI PD

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Pitris »

Tady je (asi) jeden z posledních olejů VW505.01 pro starší TDI-PD, které ještě nemají DPF a nepotřebují ACEA C3. Při výměně do 10-ti tkm/1rok (co nastane dřív) to pro někoho může být zajímavá alternativa :wink:
http://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej- ... 53597.html
Naposledy upravil(a) Pitris dne čtv led 19, 2017 15:08, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Oprava CTRL C/V
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Durex »

Dal bych i ruku do ohně za to,že v tom obalu bude toto:
http://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej- ... 33555.html :wink:

Nicméně je to opravdu dobrej olej a svýmu medvíděti dopřávám každých 7000 km nových 8l :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Pitris »

Asi by ses spálil - Mogul Racing není 505.01. Pro čerpadlo-tryska je od Mogulu Extreme PD 5w40 - ale už C3. A byť se o tom u Pema oilu dá myslet ledacos, je tam napsáno German Quality.... Ale Racing je :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Durex »

No nespálil,protože vím že racing není 505.01. Ale když se podívam na popis toho pema oleje tak vidím :
olej motorový, syntetický, balení 5 litrů, specifikace: ACEA A3/B4, SAE 5W-40, API SM/CF, MB 229.3, VW 502 00/ 505 00, GM LL-025B, PSA B71 2296, Renault RN 0700/ 0710, BMW LL-01

A naproti tomu ten mogul
olej motorový syntetický; balení 4 litry; specifikace SAE 5W-40, API SM/CF, VW 502 00/ 505 00, MB-Approval 229.3, BMW LL-01, GM-LL-B-025, Porsche A40, Renault RN 0710/ 0700

Nějak mi to přijde stejný :lol:

teda pokud myslíš opravdu tento
http://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej- ... 53594.html
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Pitris »

No dyť su blbej a opravil jsem to :( Máš recht, chyba byla u mě v CTRL C :? Zkopíroval jsem jiný olej - bez PD. To je tak když má někdo otevřeno víc oken na liště :evil: :twisted: A díky že si mě opravil / nakopnul :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Durex »

jo stane se. Nemáš zač :) Já jen,když sem viděl tu specifikaci,tak si pamataju,že přesně tu má mogul,co liju do medvíděte :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Jerry3 »

Proč medvídě dále dojde? Inu proto, že
Durex píše:svýmu medvíděti dopřávám každých 7000 km nových 8l :lol:
:wink: :lol: :D
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Durex »

:lol: :lol: :lol: A pak se někdo kroutí,když má spotřebu 1l na 1000 km :lol: Mě si teda nevezme nic. Ale takto krátkej interval je jednak proto,že s ním jezdím relativně krátký trasy kolem 20 km a taky,že chci zajistit co největší čistotu motoru :wink: A medvídě si jen chrochtá :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Jerry3 »

Já narážel spíše na objem náplně:
Durex píše:svýmu medvíděti dopřávám ... 8l :lol:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Pitris »

Však taky Medvídě má motor 3L a ne motůrek 3V :)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Durex »

Tak mě to přijde optimální. V motorce mám 4l a je to 1,3l. Tohle je 3,2l tak má větší náplň :lol: Néé vím,že i ta moto má větší výkon,než méďa,ale beru to takhle.

proč mít v motoru malou olejovou náplň,kde sem pak nucen kupovat dost drahej olej,kterej pak stejně začne časem mizet,když můžu mít větší náplň a lít tam normální dobrej olej,kterej ve výsledku je stejně levnější a se kterým ten motor i při úbytku oleje 50% pořád v klidu žije ...

Ale co zrovna tobě budu povídat :wink: :lol: Prostě ještě motor ze starý dobrý školy ... A navíc už na to kluci v MB zase přišli,že ten řaďák je lepší jak véčko a jdou k němu zpět :wink:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Jerry3 »

Durex píše:...proč mít v motoru malou olejovou náplň...
Protože instalace kurvítka! :idea: :twisted: :mrgreen:
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od bjukemen »

najlepsi je ten napis na etikete German quality
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Jerry3 »

A to je přece u nás/u vás argument jak řemen! :mrgreen:
Jaymz

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Jaymz »

Zdravím všechny, jsem tu na fóru celkem nový a oleje jsou zrovna věc o kterou se zajímám..
Sám mám PD 96kw, leju tak 5w-40 s normou 505.01, takže na olej se ptát nebudu, ani ho neplánuju zaměnit, jelikož jsem s tím svým nadmíru spokojen..
Ale já jsem zvídavá osoba co se ráda dozvídá nové věci a tak připíšu pár svých dotazů..
Jak již by bylo řečeno několikrát, PDčka jsou specifické motory a rozhodující je pro ně norma VW 505.01 a VW 507.00 a všude jsou pouze o viskozitě 5w30 a 5w-40..

Nedávno jsem našel tento olej
http://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej- ... 35156.html
Je to vizkotiza 0w-30 a plní VW 507.00 a je snad taky jedinný co tuto normu ve své vizkozitě plní. Byl by případně tedy vhodný a nebo má zimní index "5w-xx" něco specifického co nic jiného PDčku nemůže nabídnout?

A zároveň doplním druhý dotaz.. Jeden z nejprodávanějších olejů u nás je 10w-40, kvůli ceně, celkem vyhovujícím vlastnostem blablabla..
Do PDčka nepatří to vím taky, ale co jsem se dočetl tak se oleje normy 505.01 od třeba 505.00 liší jinou aditivací, jaktože nikoho nenapadlo vyrobit 10w-40 s normou 505.01? Má nějaké vlastnosti, které prostě ať se děje co se děje nemůže tato viskozita nikdy splnit?

Pokud mi to někdo rozumně vysvětlí, budu jen rád :)
Odpovědět