Dilema, olej na Polo 9N3

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
polanitko
Příspěvky: 3
Registrován: úte říj 02, 2018 16:43

Dilema, olej na Polo 9N3

Příspěvek od polanitko »

Mám VW Polo 1.2, r.v. 2007. Auto má najazdené cez 300 tisíc km. Motor tiež "žerie" olej.

Rozmýšľam nad Shell Helix HX6 10W-40, lenže ide zima, čiže by tam bolo vhodné asi skôr Shell Helix HX7 5W-40, lenže je drahší a po zime ho to zas bude žrať (ten 5w trebalo dolievať cca liter / 500km)

Auto slúži na nákupy (časté studené štarty, krátke trasy), cca raz za mesiac jazda do Poľska na nákup/tankovanie (obchoďák/benzínku mám 20km od domu).

Ktorý by ste volili vy?.. ďakujem za rady :mrgreen:
Naposledy upravil(a) polanitko dne úte říj 02, 2018 19:03, celkem upraveno 2 x.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Dilema, olej na Polo 9N3

Příspěvek od Jerry3 »

A už je to tu zase... :!: :x
Uživatelský avatar
jojto
Příspěvky: 79
Registrován: čtv úno 08, 2018 11:23
Bydliště: V ťahači, v návese, na ponku, v jame alebo v sklade.

Re: Dilema, olej na Polo 9N3

Příspěvek od jojto »

Takze ty si prisiel do servisu s olejom pod minimom (vedel si o tom) a ze chces "prehliadku". "Blby! mechanik ti tam uplne bezdovodne a svojvolne nalial olej (aky momentalne mal), aby si to nezadrel a ty si mu za to nezaplatil? A este ho ociernujes, ze nesplnil nejaku viskozitnu klasifikaciu? Ja byt nim, tak vycucnem tu hnusnu 10w-40 a odchadzas s kopancom.
A ano nie je to k teme (hoci by som vedel), ale taky ako ty si to ani nezasluzi.
A na buduce, je tu vlakno na grupu urcene.

edit: tak si si upravil povodny prispevok? Dufam, ze uspejes s tou zalobou na mechanika, ktory ti zachranil (predlzil zivot) uz mrtvy motor. Rada odo mna...nikoho neobvinuj a nieco si najprv nastuduj, setri na nove piestne kruzky a gufera (v najlepsom) a pri tej spotrebe oleja, tam lej presne to co ti tam nalial ten debil pri "prehliadke".
Naposledy upravil(a) jojto dne úte říj 02, 2018 19:06, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus II Turnier 1.6i 2010 SHDA - Ford Formula 5w-30 A5/B5 --> Shell Helix Ultra 5w-30 A3/B4, na zimu Shell Helix Ultra 0W-40 A3/B4. Aktuálne celoročne Shell Helix Ultra 5W-40 (výmena po 8000 km).
polanitko
Příspěvky: 3
Registrován: úte říj 02, 2018 16:43

Re: Dilema, olej na Polo 9N3

Příspěvek od polanitko »

jojto píše:Takze ty si prisiel do servisu s olejom pod minimom (vedel si o tom) a ze chces "prehliadku"
Upravil som pôvodný príspevok.

Ale k tomu čo si napísal, nie. Prišiel som do servisu, že by som chcel spraviť diagnostiku, pretože mi auto žerie olej. Olej som nemal pod minimom (nesvietila mi kontrolka) a predtým ako som tam šiel som nevedel že tam chýba liter džúsu. Chlapík mi povedal že má robotu, tam mám nechať auto a o také dve-tri hodinky sa zastaviť a bude to už aj zdiagnostikované. Prišiel som o 2 a pol hodiny s tým, že mi vyúčtoval 35€ za olej, nejaké tesnenia a diagnostiku. Ak ti ale príde normálne liať do auta olej ktorý máš po ruke, tak to potom ľutujem tvoje auto.
Uživatelský avatar
jojto
Příspěvky: 79
Registrován: čtv úno 08, 2018 11:23
Bydliště: V ťahači, v návese, na ponku, v jame alebo v sklade.

Re: Dilema, olej na Polo 9N3

Příspěvek od jojto »

No schvalne. Co je asi lepsie? Jazdit s motorom kde chyba 1L oleja z celkovej naplne 2,8L, alebo tam naliat napr. prezeniem olej do kosacky (SAE 30), s tym, ze o tom poviem zakaznikovi?

edit: Ako dovod nezaplatenia si ale uviedol, ze auto bolo iba na "prehliadke" a nie cenu.
Naposledy upravil(a) jojto dne úte říj 02, 2018 19:55, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus II Turnier 1.6i 2010 SHDA - Ford Formula 5w-30 A5/B5 --> Shell Helix Ultra 5w-30 A3/B4, na zimu Shell Helix Ultra 0W-40 A3/B4. Aktuálne celoročne Shell Helix Ultra 5W-40 (výmena po 8000 km).
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Dilema, olej na Polo 9N3

Příspěvek od Pitris »

Já to omezím jen na ten olej....
Pokud nebude GO motoru, tak bych lil běžnou 10w40 a hlídal hladinu a doléval.
polanitko píše:....Prišiel som do servisu, že by som chcel spraviť diagnostiku, pretože mi auto žerie olej....
A toto je dobrý :) To sis myslel co :?: Že píchne motor na počítač, nebo že ho hned rozebere, a řekne Ti že máš v háji kroužky, gufírka ventilů, těsnění.... Nebo že ho hned opraví :?: :evil:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Dilema, olej na Polo 9N3

Příspěvek od Jerry3 »

Klasika, prostě typický koncerňák! :P
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Dilema, olej na Polo 9N3

Příspěvek od NOVON »

polanitko: Ten motor je na výměnu nebo na GO.Olej 10w-40 mu nijak neubliži ani kdyby byl v cajku.Tvoje reakce na mechanika byla naprosto neopravnena.
V podstate ti ten mechoš zachranil "padlý" motor před zadřením,jak už bylo psáno výše.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
abc
Příspěvky: 1069
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: Dilema, olej na Polo 9N3

Příspěvek od abc »

polanitko měl bych na tebe dotaz.
Jak o to Polo bylo postaráno :?: jelikož mělo roční nájezd cca 30tkm ?
Dostávalo olej po 15 anebo po 30 tisíc jednou do roka ?
Hodně řidičů začne řešit problém když už je pozdě co u tvého Pola asi bude. :|
Kdysi jsem vlastnil Feldu 1,9 47 kw od nova a tam se olej měnil co 7500 km podle předpisu.
Takže tehdy jsem olej měnil 3-4x do roka. Za 5 let 160 tkm a ten motor byl ve vynikající kondicí.
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Dilema, olej na Polo 9N3

Příspěvek od Durex »

Pitris píše:Já to omezím jen na ten olej....
Pokud nebude GO motoru, tak bych lil běžnou 10w40 a hlídal hladinu a doléval.
polanitko píše:....Prišiel som do servisu, že by som chcel spraviť diagnostiku, pretože mi auto žerie olej....
A toto je dobrý :) To sis myslel co :?: Že píchne motor na počítač, nebo že ho hned rozebere, a řekne Ti že máš v háji kroužky, gufírka ventilů, těsnění.... Nebo že ho hned opraví :?: :evil:
Záleží na tom,jak si kdo vyloží pojem diagnostika. Ono se dá totiž diagnostikovat i bez diagnostiky :lol: Takže i změření komprese je vlastně diagnostika. Ale taky nepředpokládám,že to takto bylo myšleno ...

Ale se zdravým rozumem se dá přijít na to,že když se jedná o nákupní tašku typu Pola a když je navrkáno přes 300 000 km,tak cena opravy převýší cenu auta a prostě se to nevyplatí,pokud k tomu autu nemám citový vztah a nebudu ho chtít za každou cenu držet při životě - na tom není nic špatného. V 99,9% je to ale spotřebák a tak dolívej a nebo si při jedné z návštěv Polska přivez i nějakej jinej motor a třeba bude lepší :wink:

A mezi náma pro tazatele. Jakýkoliv olej je lepší,než žádný! (v případě,že prostě není po ruce olej dle předpisu výrobce) A říct,že bylo oleje dost,protože nesvítí kontrolka,pokud tedy nemám hlídání hladiny plovákem je silný kafe. Třeba Favorit jezdí i s necelým litrem oleje a nesvítí kontrolka. Jen občas problikne v zatáčce. Ale to neznamená,že je to ještě v pořádku ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
polanitko
Příspěvky: 3
Registrován: úte říj 02, 2018 16:43

Re: Dilema, olej na Polo 9N3

Příspěvek od polanitko »

Neviem či zvládnem odpovedať na všetky otázky, ale posnažím sa.
Ďakujem za rady.. ospravedlňte (pôvodný) prvý príspevok, tí čo ho stihli... písal som ho v zlej nálade. Skúsim objasniť aj situáciu s diagnostikou.

Auto som dával do servisu na diagnostiku problému s míňajúcim sa olejom (nie na diagnostiku - diagnostiku). Ako vravím, kontrolka oleja predtým ako bolo zavezené do servisu nesvietila, čiže aj to či tam naozaj dolial liter oleja je otázne (možno mal mechanik zlú odmerku, alebo chcel zarobiť alebo tá oranžová kontrolka svieti až fakt pri extrémne nízkej hladine oleja). Nahneval ma mechanik jeho prístupom, keď k problému ohľadom, prečo to žerie olej povedal, že keby mám zlé tesnenie, tak buď by som mal málo chladiacej kvapaliny, alebo by v nej bol olej, alebo by som mal škvrny pod autom. Reálnu príčinu ale ani nezisťoval, len povedal že vymenil tesnenie (nepovedal ani aké a ani mi to nenapadlo sa opýtať).

Auto som s priateľkou (vtedy obaja študenti) kúpil za lacno z druhej ruky na prelome 2015/2016, búrané (ošúchané o zvodidlá - mikrospánok) s najazdenými 285 tis. km. Olej to začalo žrať v lete 2017. Intervaly výmeny oleja boli po 9 mesiacoch, keďže som za rok dal okolo 5-6 tis. km. Jazdím normálne ba až niekedy moc jemne na plyne - ako v autoškole. Priateľka jazdí len občas a tá vie na križovatkách vytočiť motor. Inak normálka.

Auto by som chcel vzhľadom na jeho súčasnú hodnotu už dovyužívať a poslať na cintorín. Kúpu nového plánujeme po prerábke domu (inovácia interiéru, zateplenie, výstavba garáže, kanalizácie).

Ešte som sa chcel spýtať. Bude sa dať teda na to spoľahnúť, že to v tom oleji (10W-40) v zime naskočí? Ďakujem
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Dilema, olej na Polo 9N3

Příspěvek od Jerry3 »

Ženy a koncerňáci...nevědí nic!

P.S.: Ale to tvoje "dilema" přítomné nepochybně dobře pobavilo. :wink: :twisted:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Dilema, olej na Polo 9N3

Příspěvek od Pitris »

polanitko píše:....Bude sa dať teda na to spoľahnúť, že to v tom oleji (10W-40) v zime naskočí?
A kolik u Vás bývá :?: Minus 25 :?: TO je totiž limitní teplota čerpatelnosti oleje 10w....
Ale je otázkou v jakém stavu máš aku, dobíjení, startér, vůle ventilů, palivovou soustavu, svíčky. Ono totiž když to v zimě nechytne tak olej za to může asi tak v jednom případě z deseti tisíců....
PS: A priateľka sa k motoru chová možná vhodněji než Ty....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Dilema, olej na Polo 9N3

Příspěvek od Jerry3 »

Předpokládám, že válce už dávno postrádají kompresi, tedy to v zimě třeba nenastartuje. Ale bude to přičítat oleji. :P
Odpovědět