Co s tím?

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Co s tím?

Příspěvek od Jerry3 »

Martin0912 píše:Mám bezklíčovou verzi, nažhavím, nechám klasicky zhasnout kontrolky a následném pokusu přes spojku o nastartování se mi občas stává ( asi tak 1/20-30 startů) , že se mi auto vrátí jakoby do polohy 0, prostě se vypne, neudusí se motor, prostě jen takové tupé cvaknutí a nic. Pokud by to nebylo žhavičkama, tak startér nebo co by to mohlo být?
Tak tohle žhavicí svíčky nezpůsobují zcela určitě.
Martin0912
Příspěvky: 58
Registrován: čtv říj 26, 2017 23:08

Re: Co s tím?

Příspěvek od Martin0912 »

Dobře, díky Jerry :wink: .
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Co s tím?

Příspěvek od Libor »

Začal bych spíše tím startérem, kabeláží k němu, diagnostikou. Špatná žhavička neumožní nastartování (rozběhnutí) motoru, ne samotný pokus o start (protočení klikovou hřídelí).
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Co s tím?

Příspěvek od rousini »

Nefunkční žhavičku poznáš po nastartování v zimě, kdy jsou běžně aktivované. Čím bude větší kosa, tím lépe. Bezprostředně po nastartování nemá motor rovnoměrný chod, protože v daném válci nedochází k vznícení a nespálená směs jde do výfuku. Proto z něho jde světlý dým.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Martin0912
Příspěvky: 58
Registrován: čtv říj 26, 2017 23:08

Re: Co s tím?

Příspěvek od Martin0912 »

Libor píše:Začal bych spíše tím startérem, kabeláží k němu, diagnostikou.

Volal jsem teď mechanikovi, jedu tam na Nový rok, říkal možná startér nebo relé, na zbytek co píšeš se případně zeptám.
rousini píše:Nefunkční žhavičku poznáš po nastartování v zimě, kdy jsou běžně aktivované. Čím bude větší kosa, tím lépe. Bezprostředně po nastartování nemá motor rovnoměrný chod, protože v daném válci nedochází k vznícení a nespálená směs jde do výfuku. Proto z něho jde světlý dým.
"Rovnoměrným chodem" myslíš rozhozený volnoběh? Pokud ano, tak ten je pořád kolem 800 ot/min., ručička se nehýbe. "Světlý dým"- stačí zkontrolovat vytáčením kolem 2000ot ?

Motor teď chytá asi o 2s později ( oproti i předchozím zimám), ale přecházel jsem před měsícem z 5w30 "vodičky" na 5w40 C3, tak by měl být ten důvod spíš ten olej ne?
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Co s tím?

Příspěvek od Libor »

2sec je moc, to by motor při startu "nezbrzdil" ani olej SAE 20W60.
Olejem to na 105% nebude.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Co s tím?

Příspěvek od lefort »

Tipuju aku ;-)
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Co s tím?

Příspěvek od rousini »

Na otáčkoměru to nepoznáš, trošku by to bylo nervózní, rozechvělé ve smyslu jemných vibrací a ten dým jde ihned po nastartování, volnoběh stačí... Po pár vteřinách už může slábnout, jak se válec následnými kompresemi začne ohřívat a po chvíli fungovat i bez žhavení.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Martin0912
Příspěvky: 58
Registrován: čtv říj 26, 2017 23:08

Re: Co s tím?

Příspěvek od Martin0912 »

lefort píše:Tipuju aku ;-)
O aku se mechanik zmínil taky, nechám jí změřit.
rousini píše: ten dým jde ihned po nastartování, volnoběh stačí...
Zkusím a dám vědět. Rozechvělé to není. Jen občas jemné ťukání v motoru, ale to jsou prý vstřiky, je to teď v řešení.
Martin0912
Příspěvky: 58
Registrován: čtv říj 26, 2017 23:08

Re: Co s tím?

Příspěvek od Martin0912 »

Tak dnes jsem nechal přeměřit baterii-
-před startem 12,3V
-při startu 10,1V
-těsně po startu 15V
Baterie je Ford 75Ah, zřejmě ještě původní,Ford Focus 3 Turnier, 12/2011.
Měřeno jen na zapojené baterii s vypnutým rádiem, světla zapnutá jen obrysová (nejdou mi vypnout úplně). Měřil to kamarád elektrikář, v servisu jsem ještě nebyl.
Jsou ty hodnoty v pořádku?
Díky.
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Co s tím?

Příspěvek od Hombre »

Ne, v klidu by neměla jít pod 12,6V a při startu na 10V , to lítají ručičky budíků a znuluje se PC, palubka, dojezd atd.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Martin0912
Příspěvky: 58
Registrován: čtv říj 26, 2017 23:08

Re: Co s tím?

Příspěvek od Martin0912 »

Má smysl jí zkoušet ještě nějak oživovat? Nějaká ta nabíječka s mikroprocesorem, desulfatace apod. nebo je to jasný konec a mám pořídit novou? Pokud ano, byla by tohle dobrá náhrada? https://autobaterie.heureka.cz/exide-st ... 30a-el752/
Start stop už přes půl roku vypínám, byla by tedy i přesto vhodná nebo jakou náhradu poradíte? Originál nechci.
Díky :)
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Co s tím?

Příspěvek od Misojogi »

minuly rok som kopoval novu na Matiza a dozvedel som sa ze Varty sa obmedzili predaje pretoze mali privela reklamaci (asi nevydarena seria) a ze teraz davaju prednost Exide - minimum reklamacii prakticky ziadne (mal som kedysi v skodovke a tiez v pohode) a teraz co mam v Matizovi tak tiez v pohode (Varta vydrzala 9 rokov tak snad aj tato Exide vydrzi)
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Co s tím?

Příspěvek od Jerry3 »

Martin0912 píše:Spotřeba nafty se zvýšila z 5,3 l na 5,7l ( převážně město a krátké trasy).
I tohle může být tím odcházejícím akumulátorem.
Martin0912
Příspěvky: 58
Registrován: čtv říj 26, 2017 23:08

Re: Co s tím?

Příspěvek od Martin0912 »

To mě vůbec nenapadlo... 8) .Beru na vědomí, až koupím novou baterii nebo nějak pořeším starou(pokud je opravdu špatná a nedá se zachránit), dám echo.
Odpovědět