Čištění vstřikovačů a palivové soustavy

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Hana
Příspěvky: 44
Registrován: ned lis 05, 2017 18:49

Re: Čištění vstřikovačů a palivové soustavy

Příspěvek od Hana »

Ahojte lidi,mam další poznatek.Po vyjetí nadrže s STP což mne pomohlo na STK,jsem dala do prázdné nádřže VIF super a při jizdě do kopců mne to při vytáčení dost čadilo.Upozornuji že s tím STP vůbec.Tak byych ráda věděla je ten přípravek určen.DěkujiPodotýkám motor diesel.
alonso84301
Příspěvky: 90
Registrován: sob bře 05, 2022 22:26

Re: Čištění vstřikovačů a palivové soustavy

Příspěvek od alonso84301 »

nechapem to si nemala v nadrzi nic len 2deci VIF?alebo ako to mysliš?
Hana
Příspěvky: 44
Registrován: ned lis 05, 2017 18:49

Re: Čištění vstřikovačů a palivové soustavy

Příspěvek od Hana »

jednu odměrku na 20 litrů jak tam píšou ,takže po vyjetí nádrže jednu odměrku a tankovala 20l.
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Čištění vstřikovačů a palivové soustavy

Příspěvek od rousini »

To, že ti to čadilo znamená, že se ti uvolňoval bordel z výfuku. A řečeno tvými slovy, přípravek je skutečně určen :mrgreen:
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Čištění vstřikovačů a palivové soustavy

Příspěvek od Shi »

Různé chemické látky čistí různá místa v autě a navíc různě intenzivně, takže bych v tom žádný problém nehledal. Spíš naopak - aspoň je vidět, že to nejspíš něco dělá.

U nafty bych doporučil hlídat si, že včas přejdete na zimní VIF. Vzhledem ke kvalitě paliv v ČR já osobně používám VIF prakticky pokaždé, když tankuji.

K té kvalitě paliv - hezky a přehledně je to vysvětleno zde jak pro naftu, tak pro benzín:
http://vif.cz/wp-content/uploads/2019/1 ... expert.pdf

Aneb paliva tady dosud máme dle normy, která byla v pořádku v době emisních limitů Euro 3/4. Nejpozději po nástupu Euro 5 by bylo racionální zpřísnit požadavky na minimální kvalitu paliv. O tom, že by se ministerstvo dopravy nebo MŽP, kromě stále intenzivnější buzerace na STK, starala o to, zda motoristi tankují palivo, na které se dá jezdit dlouhodobě s minimalními emisemi, si můžeme nechat jen zdát.

Různá aditiva jsou docela slušně popsána zde, kde mají i celkem solidní sortiment:
https://www.red-rider.cz/tipy-rady-aditiva-prisady.html
Hana
Příspěvky: 44
Registrován: ned lis 05, 2017 18:49

Re: Čištění vstřikovačů a palivové soustavy

Příspěvek od Hana »

ano ,ale proč na STK s STP přípravkem tomu dávaj zabrat ,takže to čadilo ještě pod hodnotu, a po určité době kdy to vůbec nečadilo při doplnění nafty s VIF to najednou začalo opět nadměrně kouřit.A opět doplnění 20 litů s STP připravkem konec kouře.To nechápu ráda bych znala příčinu.Upozornuji že dávám poměr dle vyrobce.
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Čištění vstřikovačů a palivové soustavy

Příspěvek od Shi »

STP má minimálně 5 různých přípravků, které se dají nalít do nafty. Takže vy jste tam nalila jeden z nich (možná právě ten určený na čistění vstřiků) a ráda byste se dozvěděla proč jeden z mnoha možných od STP (jeden z pěti) funguje úplně jinak než (asi letní) VIF do nafty?

Tak pokud to bylo STP na čistění vstřiků tak nejspíš to STP čistí především celkem intenzivně vstřiky, zatímco VIF čistí vstřiky jemněji a pomaleji (je určený především na pravidelné používání) a čistí nejen vstřiky, ale s trochou štěstí také spalinové cesty a ty když se čistí, tak to kouří. A nebo možná je to taky úplně jinak.
Egorich
Příspěvky: 52
Registrován: stř kvě 25, 2022 9:32

Re: Čištění vstřikovačů a palivové soustavy

Příspěvek od Egorich »

Hana píše:ano ,ale proč na STK s STP přípravkem tomu dávaj zabrat ,takže to čadilo ještě pod hodnotu, a po určité době kdy to vůbec nečadilo při doplnění nafty s VIF to najednou začalo opět nadměrně kouřit.A opět doplnění 20 litů s STP připravkem konec kouře.To nechápu ráda bych znala příčinu.Upozornuji že dávám poměr dle vyrobce.
Pro někoho VIF není vhodný. V mém případě zkracuje vzdálenost mezi regenerací, сo je špatné. V poslední době používám Wynn's Supremium Diesel https://aditiva-do-paliv.heureka.cz/wyn ... /#prehled/ podle pocitu je to lepši.
BMW E91 320d m47n204d4 12/2006, Helix Ultra Professional AM-L 5W-30
EO optimal diesel + Wynn's Supremium Diesel
tomxass
Příspěvky: 326
Registrován: úte úno 22, 2022 10:25

Re: Čištění vstřikovačů a palivové soustavy

Příspěvek od tomxass »

Aký máš motor?
Ja dávam do 2018 TDI na nadrz 66l cca 200ml vifu a nič podobné som si nevšimol.
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9848
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Čištění vstřikovačů a palivové soustavy

Příspěvek od Colommbo »

Egorich píše:Pro někoho VIF není vhodný. V mém případě zkracuje vzdálenost mezi regenerací, сo je špatné...
Ahoj! Zajímavá zkušenost a jsi první člověk, od něhož to slyším/čtu... Že se s použitím VIFu může u různých motorů (nebo u jednoho motoru při použití různých palivových aditiv) jejich projev subjektivně jevit jinak to ano, ale že by docházelo ke zkracování intervalu regenerace, s tím jsem se ještě nesetkal. A tož jak už píše kolega - o jaký motor se jedná, kolik má najeto a jaký jízdní režim převládá...? :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Hana
Příspěvky: 44
Registrován: ned lis 05, 2017 18:49

Re: Čištění vstřikovačů a palivové soustavy

Příspěvek od Hana »

Ahoj,je to CDI 2.2 a najeto 300000.To mne také udivuje,když jsem neprošla emisema poradil mi at dám STP na čištění pal.s. tak jsem to udělala ,vyjela skoro nádrž jela zpět na STK a prošla.On si mne pamatoval ,řekl mi že jsem nedosáhla ani ty hodnoty co to má že je to dobrý.No a pak jsem tam dala ten VIF a stalo se toto.Při opětovném dodání toho STP opět žádný dým při vytočení motoru.Toto nechápu.
Egorich
Příspěvky: 52
Registrován: stř kvě 25, 2022 9:32

Re: Čištění vstřikovačů a palivové soustavy

Příspěvek od Egorich »

Colommbo píše:
Egorich píše:Pro někoho VIF není vhodný. V mém případě zkracuje vzdálenost mezi regenerací, сo je špatné...
Ahoj! Zajímavá zkušenost a jsi první člověk, od něhož to slyším/čtu... Že se s použitím VIFu může u různých motorů (nebo u jednoho motoru při použití různých palivových aditiv) jejich projev subjektivně jevit jinak to ano, ale že by docházelo ke zkracování intervalu regenerace, s tím jsem se ještě nesetkal. A tož jak už píše kolega - o jaký motor se jedná, kolik má najeto a jaký jízdní režim převládá...? :)
Motor v podpisu (BMW E91 320d m47n204d4) ted 210tisic. 80% mesto. Otázka není kolik má najeto a stylu jízdy. A skutečnost, že ve stejných podmínkách se VIF projevil hůř.
BMW E91 320d m47n204d4 12/2006, Helix Ultra Professional AM-L 5W-30
EO optimal diesel + Wynn's Supremium Diesel
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9848
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Čištění vstřikovačů a palivové soustavy

Příspěvek od Colommbo »

Za přehlédnutí motoru ve tvém podpisu se omlouvám, s tvrzením, že není otázkou, kolik má (motor a tím pádem, nebyl-li už měněn, i DPF) najeto a stylu jízdy, však nemohu subjektivně souhlasit - dle mého soudu tyto dva činitele mají na frekvenci regenerace naopak vliv velmi významný. Proto jsem se ptal. Jen tě ještě poprosím o konkrétnější upřesnění "zkrácení vzdálenosti mezi regenerací" - tzn. bez VIFu či s jiným aditivem to bývalo cca kolik a s VIFem se interval zkrátil jak...? Ač petrolhead, prostě mě to zajímá. Díky! Při režimu cca 80% město bych laicky tipoval na nějakých +-300km...?
P.S. Kamarád s Vectrou C 1.9 cdti přidává do nafty VIF už celé dlouhé roky, jízdy spíš kolem komína (ale ne v pravém slova smyslu městský režim) a regeneruje po cca 800km...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Čištění vstřikovačů a palivové soustavy

Příspěvek od rousini »

Aby mělo aditivum negativní vliv na četnost regenerací muselo by se podílet na tvorbě popela/sazí a tomu bych se divil. Nicméně pokud se skutečně většinu jízd motor nedostane na provozní teplotu, tak kdoví co všechno vstupuje do hry...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Egorich
Příspěvky: 52
Registrován: stř kvě 25, 2022 9:32

Re: Čištění vstřikovačů a palivové soustavy

Příspěvek od Egorich »

S VIFem regenerace mohla probíhat již cca od 200 km s (Wynn's Supremium Diesel) nebo (Millers Oils Diesel Power EcoMax) cca 350+ km. (DPF je original)
BMW E91 320d m47n204d4 12/2006, Helix Ultra Professional AM-L 5W-30
EO optimal diesel + Wynn's Supremium Diesel
Odpovědět