Čištění motoru olejem vs proplachem

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1739
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Čištění motoru olejem vs proplachem

Příspěvek od kornel »

kornel píše:update po ďalších odjazdených 3000km (Shell HU 5w40 + Bishops 560) ..teda momentálne celkovo od výmeny ca 5000km s touto čarovnou zmesou
Spotreba oleja podľa merania v rovnakých podmienkach + podobný spôsob prevádzkovania a štýl jazdenia :arrow: v priebehu tých 5000km doliate dohromady 3dcl oleja (snaha udržiavať hladinu na tej istej úrovni).
Teda pozitívny trend resp. výsledok potvrdzuje aj ďalšia prevádzka.
Dám s touto náplňou ešte ca 1000km a aplikujem ešte jednu takúto čistiacu kúru (Shell HU + Bishops 560) na tých 6-7tis.km... Následne budem pokračovať s najvyššou pravdepodobnosťou s týmto Shell HU 5w40 keďže motoru sedí perfektne a kvalita je hodne vysoko naviac sa mi pozdáva, že je to prakticky už v pásme 5w30 než 5w40.
Okrem toho celú dobu aplikovaný pri každom tankovaní :arrow: Liqui Moly E10 aditivum


update: po ďalších odjazdených 5000km (tentokrát ale bishop 560 aplikovaný s M1 ESP 5w-30) opäť porovnateľné trasy (no viac dialníc a dlhších trás tentokrát..) aj spôsob prevádzkovania :arrow: v priebehu týchto 5tis.km doliate 2-3dcl oleja.. čiže môžem konštatovať, že spotreba oleja je už ustálená na tejto hodnote (rovnaká po odjazdených 10tis.km) :arrow: tzn. ca v rozmedzí 0,5-1l oleja na 15tis.km
Za mňa spokojnosť a jednoznačné preukázateľné zlepšenie do stavu prakticky ideálneho.
Mimo to reakcie, výkon, kultúra chodu, prejav aj zvuk tohto 2.0TSI aj po takmer 290tis.km :wink: hádam tak 100 tacov ešte dá do pohody :D
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1739
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Čištění motoru olejem vs proplachem

Příspěvek od kornel »

ďalších 7tis.km prevádzky na jednu náplň (jazdené prevažne dlhšie trasy 100km a viac.. kratšie len minimálne) najčastejšie v pásme 2300-3000ot. s ľahšou nohou, občas pavúky preč..
Za daný nájazd úbytok 0,5l oleja :arrow: na TSI s tesne pod 300tkm je to povedal by som špičková hodnota :)
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1749
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: Čištění motoru olejem vs proplachem

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Na TSI dobrý 😁👍
Jaká byla barva při vylití?
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1739
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Čištění motoru olejem vs proplachem

Příspěvek od kornel »

keď som použil prvykrát Bishopa na skrátený interval, tak to bol rozhodne tmavší viac zakalený olej - až akoby "coffee efekt".. do ďalšieho skráteného intervalu šiel opať aj Bishops a to mi už prišlo tak štandardne nijak zvlášť zasvinené prí vypúšťaní..
Momentálne po výmenách s Bishops to bola druhá už len čisto olejová náplň.. pri vypúšťani do vane tmavomedená relatívne priehladná, žiadne blato alebo nejaká "coffee efekt" :idea:
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1749
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: Čištění motoru olejem vs proplachem

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Takže motor čistý 👍👍👍
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1739
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Čištění motoru olejem vs proplachem

Příspěvek od kornel »

som aj rád, že to pomohlo uvolniť (síce ešte nezapečené) ale už zjavne zadrbanejšie tuhšie stieracie krúžky a postupný nárast spotreby oleja som včas týmto zachytil a vrátil na zdravé hodnoty
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Čištění motoru olejem vs proplachem

Příspěvek od bjukemen »

ja odporucam bg109, nieje to ziadna agresivna chemia, su skusenosti od vedla ( RU ) fotky atd, skorej by som povedal ze je to slabsi cistic,ale sam sa nan chystam..
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
jula1967
Příspěvky: 7
Registrován: stř lis 16, 2022 18:18

Re: Čištění motoru olejem vs proplachem

Příspěvek od jula1967 »

dělám to takhle pro benzínový motor:

1.do stávajícího oleje přidáme BG 109 plechovka 325ml- při 1300 ot./min
po 30 minutách aplikace vše vypustíme
2.nalijeme proplachový olej s BG 120 větší balení 946ml+nový olej+filtr- při 1500 - 1700 ot./min
zvýšenější otáčky jsou určeny pro větší zanesení motoru, což poznáte dle stavu vypuštěného oleji po první fázi s BG 109.
znova po 30 minutách aplikace vše vypustíme
3.dáme čistý olej+filtr a nechat projet motor 15 minut a vypustit.
4.aplikujeme nový finální olej+filtr
5.aplikujeme do oleje aditiva BG 115, Metabond SPIRIT,Liqui Moly ,WYNN'S....,nemusí být,když se dá kvalitní olej
6.zajistíme správnou hladinu oleje
motor si pak hezky mlaská a motor +pístní kroužky vyčištěno
jednou za 10tisíc km dát do paliva BG 208 44K POWER ENHANCER 325 ml a každé tankovaní VIF
Naposledy upravil(a) jula1967 dne ned lis 19, 2023 19:19, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Čištění motoru olejem vs proplachem

Příspěvek od Pitris »

Super při koupi ojetiny, používání LL intervalů nebo když se výměna oleje zanedbávala.
Pokud se ale mění pravidelně a včas, přijde mi to (až) zbytečně.
A dobře píšeš u bodu 5 že je na zvážení jestli něco do nového oleje či radši fakt dobrý olej.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Čištění motoru olejem vs proplachem

Příspěvek od tonny »

Základem je koupě ojetiny, o kterou se majitel dobře staral, jak často olej měnil ap. Pokud je už problém, raději postupovat opatrně, některé motory mohou být v takovém stavu, že jim můžete ještě nevratně ublížit. Stalo se mi to u Ford Maverick 2,3 (2004) a to měl najeto necelých 200tis. km kde výměny probíhali po 15-ti tis. km ale asi jen odsáváním, na měrce vypadal olej docela dobře. Moje první výměna ihned po koupi, dle štítku po 9-ti tis. km s poloviční dávkou čističe od MO a vyteklo u benziňáku černisko, dal jsem olej namísto 5W-30 0W-40 a motor začal klepat. Ujel asi 300km a vylil bez čističe tmavý olej a dal 10W-40. Zvuk se trochu utlumil ale prostě na volnoběh to slyším. U jiných motorů se mi to ještě nestalo a to i s vyššími nájezdy. Dokonce u Toyoty Camry 2,4 (2001), nájezd přes 310 tis. km, zapečený motor (mechanik majitele vyměnil olej před prodejem, dodatečně jsem zjistil, že majitel neměnil a ani nedolíval víc jak 70 tis. km dle servisní knížky) a po náročném čištěním i mechanickém pod víkem ventilů jsem dal motor do kondice, spotřeba oleje lehce přes litr na 10 tis. km. Použil jsem přípravky od Bishops.
Pokud bere olej, je dobré se zaměřit na čištění pístních kroužků ale opět záleží, jak je motor špatnou údržbou poškozen. Takže v prvé řadě koupit dobře udržovanou ojetinu. :wink:
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Brodys
Příspěvky: 152
Registrován: čtv dub 14, 2022 22:26

Re: Čištění motoru olejem vs proplachem

Příspěvek od Brodys »

Já svojí Toyku koupil v 75 tkm od Němky, která dodržovala doporučené intervaly 15 tkm, při prodeji byl čas na výměnu, než se auto dovezlo, objela technická,tak na náplň bylo najeto skoro 18 tkm. V prvním roce jsem měnil olej postupně po cca 2-5 tkm, plis BG EPR 109, ze začátku, byl vypuštěný olej černý,na dně takové částice, které šli v prstech rozmačkat. Teď vypouštím zhruba po 8 tkm, převážně na jaře a na podzim a olej už má i jetej celkem dobrou barvu. Zvuk celou dobu stejný, olej od výměny do výměny stejná hladina ( asi trochu benzínu :D
Tak doufám, že jsem akorát za včas zasáhl. Je fakt, že tyto motory jsou uživatelsky blbuvzdorné a jsou zvyklé i na horší zacházení.....
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Čištění motoru olejem vs proplachem

Příspěvek od Pitris »

Jen dodám že při podezření na zahumusený motor (a třeba - mám dojem že - Valvoline píše u čističe při nájezdu nad 200 tkm) je vhodné sundat vanu a napřed vyčistit sací koš.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Čištění motoru olejem vs proplachem

Příspěvek od bjukemen »

ja budem tiez cistit motor cisticom, momentalne na aute najazdenych takmer 260 000km vymena prebiehala po 15 000km +- 2000km zvacsa sa jazdili na olej GM 5w-30 dexos 2, tento olej podla rozborov vydrzi max 10000km, pri kupe auta v lete naliaty lacnejsi fanfaro opel 5w-30 c3, teraz mam 3000km ( nejazdil som vela) olej cierny ako uhol, tak do neho pojde zrejme bg109 ,ale radsej by som tam dal xado vita flush jemny cistic, da sa na nom najazdit az 1000km, ( ja by som ho nechal tak 200km) potom tam narutim na vyplachnutie 4l nejakej 10w40 ktoru prebehnem aby sa olej riadne ohrial a vypustim to von..potom normalna napln
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
1.9JTD

Re: Čištění motoru olejem vs proplachem

Příspěvek od 1.9JTD »

Prečo sa motory zvnútra zasierajú pri používaní kvalitných olejov a včasnej výmene? Nemali by sa. Je to špecifikum niektorých značiek?
Naše haraburdy (s nájazdom220000 a 310000 km) majú olej priehľadný zhruba do polovičky výmenného intervalu.
Na okraj - známy automechanik tvrdí, že súčasťou mnohých tých prípravkov je prevažne nafta.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Čištění motoru olejem vs proplachem

Příspěvek od Pitris »

Protože jednou z mnoha věcí co olej dělá je i odstraňování úsad a udržování zbytků spalin ve vznosu, A čim déle je olej v motoru tím jich je víc, a při některých typech jizd toho olej má dost už i po 5 tkm.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět