Cim namazat polyurethanove silenbloky, aby nevrzaly ?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Tomas17
Příspěvky: 65
Registrován: stř úno 10, 2010 21:51

Cim namazat polyurethanove silenbloky, aby nevrzaly ?

Příspěvek od Tomas17 »

Mel bych dotaz, cca pred 10 dny jsem menil na Lexusu GS silenbloky ve vsech ramenech predni naprav. Misto stavajicich gumovych jsem pouzil sadu silenbloku z mekceneho polyurethanu (gumove nikdo nevyrabi a musely by se menit cela ramena, coz je financne neunosne). Tuto sadu jsem si nechal poslat z US. K sade je prilozeno nejake mazivo, ktere se ma podle navodu pouzit na stycne plochy silenbloku a vsechny pohyblive casti, zrejme aby se predeslo vrzani.
Cca 10 dni po montazi byl klid, podvozek se novymi silenbloky zpevnil a vsechno bylo OK. Potom jsem jel nekolik hodin v desti po dalnici, druhy den jsem projel myckou, tuk se pravdepodobne vyplavil a silenbloky zacaly pri prejezdu nerovnosti dost neprijemne vrzat.
A ted k memu dotazu.
Jaky byste mi doporucili pouzit mazaci tuk na stycne plochy techto polyurethan. silenbloku, aby se zamezilo vrzani, ale pritom se chemicky nenarusily vlastni silenbloky. Mazaci tuk by mel take odolavat tlakove vode od otacejicich se kol a nemel by stekat.

Mate nekdo nejaky napad :?:
Pkod

Příspěvek od Pkod »

silikonova pasta? Material nebude narusovat, pri volbe vhodne konzistence i nejaky cas vydrzi. Nemyslim vsak, ze jakekoliv mazivo na tomto exponovanem miste vydrzi dlouhodobe.
Tomas17
Příspěvky: 65
Registrován: stř úno 10, 2010 21:51

Příspěvek od Tomas17 »

Kde se da tato silikonova pasta koupit, popr. vyrobce ? Vim, ze se prodavaji silikonove oleje, ale ty jsou na tento ucel nevhodne, potreboval bych nejake tuzsi mazivo.
Mozna, ze by se dala pouzit treba i medena pasta, polyurethan muze mit jinne vlastnosti nez guma a olej ho nemusi narusit, ale nejsem chemik, nemuzu to posoudit, poradi nekdo :?:
hju

Příspěvek od hju »

co tak keramická pasta prodává se i ve spreji http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=539
modelář

Příspěvek od modelář »

Tomas17
Příspěvky: 65
Registrován: stř úno 10, 2010 21:51

Příspěvek od Tomas17 »

Diky za tipy. :D
Nebylo by ale vhodnejsi spis nejake plasticke mazivo, aby byl mazaci film co nejpevnejsi :?: Demontaz tech hornich ramen neni prilis komplikovana, tak ze co se tyka vlastni aplikace plast. maziva, tak zadny problem. Je to namahano pouze na tlak a na pohyb tam i zpet dle properovani kola.
Myslim si totiz, ze maziva ve sprejich budou asi dost tekuta a na tomto exponovanem miste dlouho nevydrzi. Nemam s temito mazivy zadne zkusenosti, rad necham si poradit.
hju

Příspěvek od hju »

nenech se plést tím spreyem jde o mazivo které zůstane na místě po odpaření nosné látky
Tomas17
Příspěvky: 65
Registrován: stř úno 10, 2010 21:51

Příspěvek od Tomas17 »

Ok, myslis ze by to mazivo ve spray co jsi my radil, bylo lepsi nez plasticke mazivo :?:
V popisce take neni napsano, ze je mozne pouzit ve styku s gumou nebo tedy spis s plastem (predpokladam ze polyurethan je plast). Jde mi o to, aby to nenarusilo povrch toho silenbloku.
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Příspěvek od NOVON »

modelář píše:Nebo např. toto:
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=648
Hmm..tak to není vůbec špatné.. :wink:
Brembo.SV

Příspěvek od Brembo.SV »

pokial sa skutocne jedna o silentbloki a nie capy,tak sa to nema mazat. Povrch silentblloku totiz nemoze klzat v ulozeni,inak nesplna svoj ucel a vztvara klzne lozisko,co rapidne znizuje zivotnost. Silentbloky su najcastejsie v ramenach namahane na krutenie a k ziadnemu klznemu treniu nemoze dochadzat. na nete a i oficialny predajcovia casto nazyvaju capy silentblokmi c je hruba chyba. Capy sa maju mazat,nakolko v nich dochadza ku klznemu treniu,silentblok sa naopak nema mazat a nesmie dochazat k ziadnemu pohybu na jeho povrchu. Niekedy sa ale silentbloky nahradzaju klznimi loziskami. ked je vami uvedena suciastka z pruzneho materialu podobneho gume,nemal by sa mazat
Pkod

Příspěvek od Pkod »

http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=229
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=823

U Lukosanu se da sehnat i jina konzistence
http://www.stavochemie.cz/tl/LZK_TL_Luk ... _pasty.pdf

Maziva na ropne bazi zpravidla pryz narusuji (bobtna, meni mech. vlastnosti), PU je z tohoto pohledu odolnejsi ale asi bych stejne neriskoval.
3bg

polyuretánové siletbloky

Příspěvek od 3bg »

Pozdravujem Ťa Tomas17!

Polyuretánové silentbloky sa NEMAŽÚ. Ako píšeš objednal si z UK, ( boli nekresťansky drahé, poznám, kúpili sme ich ) preto usudzujem, že sú to náhrady gumových silent blokov z polyuretánu a nie čapy ako niekto tu písal. Pribalené mazivo malo slúžiť len na uľahčenie montáže týchto silent blokov.
Vzhľadom na vlastnosť týchto silent blokov, totižto sú oveľa tuhšie, väčšinou sa používa pre súťažné účely alebo pre zlepšenie jazdných vlastností vozidla.
Po namontovaní celej sady polyuretánových silentblokov vozidlo bude nepomerne tvrdšie a tým pádom každú nerovnosť vozovky ucítiš, a následne všetké ostatné nedostatky nápravy ( eventuálne vôle ) sa okamžite prejavia. Navrhujem Ti dôkladne prekontrolavať ostané čapy a vôbec celé zavesenie prednej a zadnej nápravy. Nerozprávam z teorie, toto sme preskákali na Octávke. Sedela na ceste ako keby išla na koľajniciach avšak každú nerovnoť sme cítili všetké vôľe sa prejavili a karoséria sa rozvrzgala. Skrátka všetko musíš mať v 100% stave.Vtedy auto bude isť tichučko a bude mať vyýborné jazdné vlastnosti. Okrem toho nezdá sa mi, že sa nedajú zohnať silent bloky na Lexusa. No, neviem nemám Lexusa.
modelář

Příspěvek od modelář »

Brembo.SV píše:pokial sa skutocne jedna o silentbloki a nie capy,tak sa to nema mazat. Povrch silentblloku totiz nemoze klzat v ulozeni,inak nesplna svoj ucel a vztvara klzne lozisko,co rapidne znizuje zivotnost. Silentbloky su najcastejsie v ramenach namahane na krutenie a k ziadnemu klznemu treniu nemoze dochadzat. na nete a i oficialny predajcovia casto nazyvaju capy silentblokmi c je hruba chyba. Capy sa maju mazat,nakolko v nich dochadza ku klznemu treniu,silentblok sa naopak nema mazat a nesmie dochazat k ziadnemu pohybu na jeho povrchu. Niekedy sa ale silentbloky nahradzaju klznimi loziskami. ked je vami uvedena suciastka z pruzneho materialu podobneho gume,nemal by sa mazat
Pod tohle se klidně podepíšu, až na drobnou poznámku: některé vozy mají dnes silentbloky tak měkké - nebo spíše "přetížené", že na českých tankodromech může docházet ke kontaktu pryže "vylézající" v důsledku tlaku za rozměry volného prostoru kolem těch silentbloků (kteréžto se kvůli jejich ochraně před poškozením pro změnu neustále zmenšují), takže dochází k občasnému kontaktu pryže s povrchy kolem, což se projevuje právě oním vrzáním silně závislým na vlhkosti.
modelář

Re: polyuretánové siletbloky

Příspěvek od modelář »

3bg píše:Pozdravujem Ťa Tomas17!

Polyuretánové silentbloky sa NEMAŽÚ. Ako píšeš objednal si z UK, ( boli nekresťansky drahé, poznám, kúpili sme ich ) preto usudzujem, že sú to náhrady gumových silent blokov z polyuretánu a nie čapy ako niekto tu písal. Pribalené mazivo malo slúžiť len na uľahčenie montáže týchto silent blokov.
Vzhľadom na vlastnosť týchto silent blokov, totižto sú oveľa tuhšie, väčšinou sa používa pre súťažné účely alebo pre zlepšenie jazdných vlastností vozidla.
Po namontovaní celej sady polyuretánových silentblokov vozidlo bude nepomerne tvrdšie a tým pádom každú nerovnosť vozovky ucítiš, a následne všetké ostatné nedostatky nápravy ( eventuálne vôle ) sa okamžite prejavia. Navrhujem Ti dôkladne prekontrolavať ostané čapy a vôbec celé zavesenie prednej a zadnej nápravy. Nerozprávam z teorie, toto sme preskákali na Octávke. Sedela na ceste ako keby išla na koľajniciach avšak každú nerovnoť sme cítili všetké vôľe sa prejavili a karoséria sa rozvrzgala. Skrátka všetko musíš mať v 100% stave.Vtedy auto bude isť tichučko a bude mať vyýborné jazdné vlastnosti. Okrem toho nezdá sa mi, že sa nedajú zohnať silent bloky na Lexusa. No, neviem nemám Lexusa.
Pokud se skutečně jedná o tuningovou úpravu, resp. o tuningové silentbloky, tak jednak souhlasím s obsahem citovaného příspěvku, jednak bych začal s hledáním zdroje pazvuků v oblasti ustavení příčných zkrutných stabilizátorů. Nejjednodušší metodou je vzít do ruky silikonový sprej, vždy prostříknou JEN jeden uzel a projet to. V momentě, kdy pazvuky zmizí (byť v daném případě jen nakrátko), máš vyhráno, poněvadž už budeš znát jejich zdroj.
Tomas17
Příspěvky: 65
Registrován: stř úno 10, 2010 21:51

Příspěvek od Tomas17 »

Diky vsem za reakce k teto problematice.

1. Jedna se opravdu o silenbloky a ne o cepy.
2. K silenblokum bylo dodavano nejake mazivo, zrejme na bazi silikonu. Pouzitim toho maziva se melo zjednodusit nalisovani techto novych polyurethanovych silenbloku, ale zaroven ma tento tuk slouzit k promazani pohyblive kovove casti ve vlastnim tele tohoto polyurethan. silenbloku.
Jak jsem psal jiz ze zacatku, vsechno fungovalo, dokud jsem nejel nekolik hodin po dalnici v silnem desti a tim se zrejme tento mazaci tuk odplavil, a proto to zacalo vrzat. Zkouseli jsem auto na miste properovat a je slyset i ktery silenblok vrze.

http://www.clublexus.com/forums/suspens ... n-diy.html

Jsou to silenbloky v hornim rameni (rameno ma tvar V), v linku je nafoceny i detail tohoto ramene. Problemove misto je mezi bokem silenbloku a ocelovym profilem podbehu, kterym silenbloky prochazi a srouby jsou pripevnena tato horni ramena ke karoserii. V tomto miste se pri properovani pohybuje silenblok tam i zpet a tady to prave vrze :!: Dodavane mazivo zrejme neni moc odolne a proto muj dotaz, cim by se dalo nahradit :?:

Tomas
Odpovědět