Ano, pasta je měděná. Mám Powerflex na autě už asi 3 roky a nepozoruju žádné narušení povrchu polyuretanu. Kontroluju to co půl ruku když přehazuju letní/zimní gumy.Tomas17 píše:Vyrobce tech mojich silenbloku neni Powerflex ale nejaka amercka fi. K tem Powerflexum se dodava na ,montaz medena pasta Trochu bych mel obavy co udela s povrchem toho polyurethanu, jestli ho nejak chemicky nenarusi
Diky
Cim namazat polyurethanove silenbloky, aby nevrzaly ?
Moderátor: Colommbo
To je zajimava zprava.
Jak to zatim tak vypada, mam na vyber bud tu medenou pastu, nebo
http://www.obchod-praha.cz/auto-moto/au ... -s56905632
mozna jeste
http://www.obchod-praha.cz/auto-moto/au ... -s55272579
s temito suchymi mazivy nemam ale vubec zkusenosti.
A jeste mozna mazivo na moto retezy
A ted pro co se rozhodnout
Jak to zatim tak vypada, mam na vyber bud tu medenou pastu, nebo
http://www.obchod-praha.cz/auto-moto/au ... -s56905632
mozna jeste
http://www.obchod-praha.cz/auto-moto/au ... -s55272579
s temito suchymi mazivy nemam ale vubec zkusenosti.
A jeste mozna mazivo na moto retezy
A ted pro co se rozhodnout
Naposledy upravil(a) Tomas17 dne pon dub 05, 2010 21:52, celkem upraveno 1 x.
Predpokladam ze Ti to nijak nevrze, ani po desti, snehu ...Anonymous píše:Ano, pasta je měděná. Mám Powerflex na autě už asi 3 roky a nepozoruju žádné narušení povrchu polyuretanu. Kontroluju to co půl ruku když přehazuju letní/zimní gumy.Tomas17 píše:Vyrobce tech mojich silenbloku neni Powerflex ale nejaka amercka fi. K tem Powerflexum se dodava na ,montaz medena pasta Trochu bych mel obavy co udela s povrchem toho polyurethanu, jestli ho nejak chemicky nenarusi
Diky
Je to např. tohle (víc se mi nechtělo hledat):
http://www.wurth.com.au/catalogueview.a ... 5_0011.pdf
Moje praktické zkušenosti jsou konkrétně s touto pastou od dané firmy vynikající!
Údajně existuje i ve spreji s hadičkou, což by Ti usnadnilo aplikaci bez nutnosti demontáže, ale v životě jsem takové balení v reálu neviděl.
http://www.wurth.com.au/catalogueview.a ... 5_0011.pdf
Moje praktické zkušenosti jsou konkrétně s touto pastou od dané firmy vynikající!
Údajně existuje i ve spreji s hadičkou, což by Ti usnadnilo aplikaci bez nutnosti demontáže, ale v životě jsem takové balení v reálu neviděl.
Přes noc (před spaním jsem si totiž pročetl stránku výrobce těch powerflexů) mne napadla ještě jedna věc: Celý bysnys je v daném případě postaven na poučce, že čím tvrdší, tím také nutně lepší, protože tím lepší jízdní vlastnosti, životnost a bla, bla, bla...
Jenže přinejmenším v případě japonských výrobců tohle neplatí. Oni totiž uplatňují v přístupu ke konstrukci pozvozku úplně jinou filosofii (srovnej s filosofií dálněvýchodních bojových umění): nesnaží se překonat síly působící při jízdě na zavěšení kola ještě většími silami - v daném případě tuhostí, tvrdostí zavěšení, ale naopak záměrně těchto sil využívají, např. k žádoucí samovolné změně geometrie závěsu kola během propérování, průjezdu zatáčkou pod dynamickým zatížením, při brždění, akceleraci... A tak jestliže Citroen ZX se svého času chlubil pasivně "samořiditelnou" zadní nápravou jako něčím extra, pak tohle měla většina japonských vozů už min. 10 let předtím (aniž by se tím chlubily) a navíc nezávisle pro každý ze závěsů zvlášť, tj. v mnohem dokonalejší podobě.
V praxi je to uděláno tak, že silentbloky mají tzv. "programovanou tuhost" (myslím, že se tomu tak říká), tedy jejich tuhost je jednak rozdílná v závislosti na směru působení síly, jednak na její hodnotě/velikosti. Toho se dosahuje např. excentrickým umístěním "centrální" (nyní už ne) trubičky, rozdílným množstvím pružného materiálu v různých místech silentbloku, event. jeho částečným "vynecháním" v určitých místech, kombinací různých druhů pryže v rámci jednoho silentbloku, "nekulatým" vnějším profilem silentbloku, použitím vnitřního (zalitého/zavulkanizovaného) "nárazníku", plněním dusíkem apod.
Jinými slovy: Když takovýho silentblok nahradíš nějakým "klasickým", byť třeba z PU a specificky určeným pro Tvůj vůz, zrušíš tím jeden z klíčových faktorů, na němž stojí (a s nímž také padá!) správná funkčnost, resp. vlastnosti závěsů kol. Jelikož jde o Lexus, tj. pravého Japonce, předpokládám, že právě k tomuhle ve Tvém případě došlo...
Jenže přinejmenším v případě japonských výrobců tohle neplatí. Oni totiž uplatňují v přístupu ke konstrukci pozvozku úplně jinou filosofii (srovnej s filosofií dálněvýchodních bojových umění): nesnaží se překonat síly působící při jízdě na zavěšení kola ještě většími silami - v daném případě tuhostí, tvrdostí zavěšení, ale naopak záměrně těchto sil využívají, např. k žádoucí samovolné změně geometrie závěsu kola během propérování, průjezdu zatáčkou pod dynamickým zatížením, při brždění, akceleraci... A tak jestliže Citroen ZX se svého času chlubil pasivně "samořiditelnou" zadní nápravou jako něčím extra, pak tohle měla většina japonských vozů už min. 10 let předtím (aniž by se tím chlubily) a navíc nezávisle pro každý ze závěsů zvlášť, tj. v mnohem dokonalejší podobě.
V praxi je to uděláno tak, že silentbloky mají tzv. "programovanou tuhost" (myslím, že se tomu tak říká), tedy jejich tuhost je jednak rozdílná v závislosti na směru působení síly, jednak na její hodnotě/velikosti. Toho se dosahuje např. excentrickým umístěním "centrální" (nyní už ne) trubičky, rozdílným množstvím pružného materiálu v různých místech silentbloku, event. jeho částečným "vynecháním" v určitých místech, kombinací různých druhů pryže v rámci jednoho silentbloku, "nekulatým" vnějším profilem silentbloku, použitím vnitřního (zalitého/zavulkanizovaného) "nárazníku", plněním dusíkem apod.
Jinými slovy: Když takovýho silentblok nahradíš nějakým "klasickým", byť třeba z PU a specificky určeným pro Tvůj vůz, zrušíš tím jeden z klíčových faktorů, na němž stojí (a s nímž také padá!) správná funkčnost, resp. vlastnosti závěsů kol. Jelikož jde o Lexus, tj. pravého Japonce, předpokládám, že právě k tomuhle ve Tvém případě došlo...
na retaze sa mi najviac osvedcil Bel Ray,ktory mal najdlhsiu zivotnost na retazi a retaz som preventivne cistil a mazal po 1000 km,co vo vasom pripade moze znamenet 3x. Vyhodou takichto maziv je vynikajuca vzlinavost co umoznuje dobre zatecenie maziva na nedostupne miesta. Tieto maziva je ale potreba pred pouzitim dokladne pretrepat a po aplikacii pockat 15 minut,kym mazivo neztuuuhne. najdlhsiu zivotnost maziva som zaznamenal s BEL RAZ chain lube. Je to balenie 540 ml,vacsina inich vyrobcou ma 400 ,l. Cena je cca 13 € . Link neuvadzam,nakolko sa jeho cena pohybuje v rozmedzi 2 €,ale zohnat sa na nete da bezproblemov,v beznich obchodoch pre moto nie je takmer zohnatelny a zvacsa za vyssiu cenu.
Já mám dobrou zkušenost (ale na motořetěz) http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... dPlus-PTFETomas17 píše:.....Docela dobry napad je to mazivo na moto retezy. Mate nejake mazivo vyzkousene, kdyz tak prosim link.....
Re:
Too este stale plati? ja som myslel ze kto maze ten jedeBrembo.SV píše:pokial sa skutocne jedna o silentbloky a nie capy,tak sa to nema mazat. Povrch silentblloku totiz nemoze klzat v ulozeni,inak nesplna svoj ucel a vytvara klzne lozisko,co rapidne znizuje zivotnost. Silentbloky su najcastejsie v ramenach namahane na krutenie a k ziadnemu klznemu treniu nemoze dochadzat. Čapy sa maju mazat,nakolko v nich dochadza ku klznemu treniu,silentblok sa naopak nema mazat a nesmie dochazat k ziadnemu pohybu na jeho povrchu. Niekedy sa ale silentbloky nahradzaju klznymi loziskami. ked je vami uvedena suciastka z pruzneho materialu podobneho gume,nemal by sa mazat
ako sa ma teda chranit povrch silentbloku aby guma nezostarla a aby vydrzal co najdlhsie?
Plni silentblok svoj ucel ked je guma stara? (ak nie je popraskana alebo roztrhana) ja som myslel ze guma starne a straca svoje kvalitativne vlastnosti a uz tak dobre nepruzi a nie je makka ako by mala byt
a preto treba silentblok vymenit za novy z cerstvej gumy (podobne ako zimne gumy)
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Cim namazat polyurethanove silenbloky, aby nevrzaly ?
Mišo, včera jsem už byl okolnostmi ("přilepené" dveře) donucen "oservisovat" těsnění všech dveří mého něco málo přes čtyři roky starého a stále garážovaného Fordu. Jsou v cca stejném stavu jako u mého 19 let starého povětšinou negarážovaného Mitsubishi. Čímpak to asi bude
Re: Cim namazat polyurethanove silenbloky, aby nevrzaly ?
Mišo ošetrovat sa možu,ale mazat-čo mazat ? A ked už ošetrovat,tak by si to musel každých pár mesiacov,v zime každý mesiac. A stojí to niekomu za to-umyt silent,vysušit a ošetrerit ? A v prípade zadnej nápravy s 2 alebo 3 ramenami ?
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Cim namazat polyurethanove silenbloky, aby nevrzaly ?
asi tym ze Mišák je proste kvalitaČímpak to asi bude
alebo tym ze cim novsie, tym viacej *urvitiek
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317