Cim namazat polyurethanove silenbloky, aby nevrzaly ?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Tomas17 píše:Vyrobce tech mojich silenbloku neni Powerflex ale nejaka amercka fi. K tem Powerflexum se dodava na ,montaz medena pasta :?: Trochu bych mel obavy co udela s povrchem toho polyurethanu, jestli ho nejak chemicky nenarusi :?:

Diky
Ano, pasta je měděná. Mám Powerflex na autě už asi 3 roky a nepozoruju žádné narušení povrchu polyuretanu. Kontroluju to co půl ruku když přehazuju letní/zimní gumy.
Tomas17
Příspěvky: 65
Registrován: stř úno 10, 2010 21:51

Příspěvek od Tomas17 »

To je zajimava zprava.

Jak to zatim tak vypada, mam na vyber bud tu medenou pastu, nebo

http://www.obchod-praha.cz/auto-moto/au ... -s56905632

mozna jeste

http://www.obchod-praha.cz/auto-moto/au ... -s55272579

s temito suchymi mazivy nemam ale vubec zkusenosti.

A jeste mozna mazivo na moto retezy

A ted pro co se rozhodnout :?:
Naposledy upravil(a) Tomas17 dne pon dub 05, 2010 21:52, celkem upraveno 1 x.
Tomas17
Příspěvky: 65
Registrován: stř úno 10, 2010 21:51

Příspěvek od Tomas17 »

Anonymous píše:
Tomas17 píše:Vyrobce tech mojich silenbloku neni Powerflex ale nejaka amercka fi. K tem Powerflexum se dodava na ,montaz medena pasta :?: Trochu bych mel obavy co udela s povrchem toho polyurethanu, jestli ho nejak chemicky nenarusi :?:

Diky
Ano, pasta je měděná. Mám Powerflex na autě už asi 3 roky a nepozoruju žádné narušení povrchu polyuretanu. Kontroluju to co půl ruku když přehazuju letní/zimní gumy.
Predpokladam ze Ti to nijak nevrze, ani po desti, snehu ... :?:
modelář

Příspěvek od modelář »

Jak jsem už napsal, měděnou pastu bych já osobně vyloučil, a to z důvodů, které jsem už napsal (zde mám vlastních zkušeností z praxe dost).

Ovšem pokud tam někomu měděná pasta funguje, pak tam zcela jistě bude fungovat - a určitě lépe, poněvadž nemá mnou zmíněné nedostatky - pasta hliník-měď. :wink:
Tomas17
Příspěvky: 65
Registrován: stř úno 10, 2010 21:51

Příspěvek od Tomas17 »

Muzes mi sem hodit link na tu pastu hlinik - med :?:

Diky
modelář

Příspěvek od modelář »

Je to např. tohle (víc se mi nechtělo hledat):

http://www.wurth.com.au/catalogueview.a ... 5_0011.pdf

Moje praktické zkušenosti jsou konkrétně s touto pastou od dané firmy vynikající!

Údajně existuje i ve spreji s hadičkou, což by Ti usnadnilo aplikaci bez nutnosti demontáže, ale v životě jsem takové balení v reálu neviděl.
Tomas17
Příspěvky: 65
Registrován: stř úno 10, 2010 21:51

Příspěvek od Tomas17 »

Ok, diky moc :)
modelář

Příspěvek od modelář »

Přes noc (před spaním jsem si totiž pročetl stránku výrobce těch powerflexů) mne napadla ještě jedna věc: Celý bysnys je v daném případě postaven na poučce, že čím tvrdší, tím také nutně lepší, protože tím lepší jízdní vlastnosti, životnost a bla, bla, bla...

Jenže přinejmenším v případě japonských výrobců tohle neplatí. Oni totiž uplatňují v přístupu ke konstrukci pozvozku úplně jinou filosofii (srovnej s filosofií dálněvýchodních bojových umění): nesnaží se překonat síly působící při jízdě na zavěšení kola ještě většími silami - v daném případě tuhostí, tvrdostí zavěšení, ale naopak záměrně těchto sil využívají, např. k žádoucí samovolné změně geometrie závěsu kola během propérování, průjezdu zatáčkou pod dynamickým zatížením, při brždění, akceleraci... A tak jestliže Citroen ZX se svého času chlubil pasivně "samořiditelnou" zadní nápravou jako něčím extra, pak tohle měla většina japonských vozů už min. 10 let předtím (aniž by se tím chlubily) a navíc nezávisle pro každý ze závěsů zvlášť, tj. v mnohem dokonalejší podobě.

V praxi je to uděláno tak, že silentbloky mají tzv. "programovanou tuhost" (myslím, že se tomu tak říká), tedy jejich tuhost je jednak rozdílná v závislosti na směru působení síly, jednak na její hodnotě/velikosti. Toho se dosahuje např. excentrickým umístěním "centrální" (nyní už ne) trubičky, rozdílným množstvím pružného materiálu v různých místech silentbloku, event. jeho částečným "vynecháním" v určitých místech, kombinací různých druhů pryže v rámci jednoho silentbloku, "nekulatým" vnějším profilem silentbloku, použitím vnitřního (zalitého/zavulkanizovaného) "nárazníku", plněním dusíkem apod.

Jinými slovy: Když takovýho silentblok nahradíš nějakým "klasickým", byť třeba z PU a specificky určeným pro Tvůj vůz, zrušíš tím jeden z klíčových faktorů, na němž stojí (a s nímž také padá!) správná funkčnost, resp. vlastnosti závěsů kol. Jelikož jde o Lexus, tj. pravého Japonce, předpokládám, že právě k tomuhle ve Tvém případě došlo...
Brembo.SV

Příspěvek od Brembo.SV »

na retaze sa mi najviac osvedcil Bel Ray,ktory mal najdlhsiu zivotnost na retazi a retaz som preventivne cistil a mazal po 1000 km,co vo vasom pripade moze znamenet 3x. Vyhodou takichto maziv je vynikajuca vzlinavost co umoznuje dobre zatecenie maziva na nedostupne miesta. Tieto maziva je ale potreba pred pouzitim dokladne pretrepat a po aplikacii pockat 15 minut,kym mazivo neztuuuhne. najdlhsiu zivotnost maziva som zaznamenal s BEL RAZ chain lube. Je to balenie 540 ml,vacsina inich vyrobcou ma 400 ,l. Cena je cca 13 € . Link neuvadzam,nakolko sa jeho cena pohybuje v rozmedzi 2 €,ale zohnat sa na nete da bezproblemov,v beznich obchodoch pre moto nie je takmer zohnatelny a zvacsa za vyssiu cenu.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Tomas17 píše:.....Docela dobry napad je to mazivo na moto retezy. Mate nejake mazivo vyzkousene, kdyz tak prosim link.....
Já mám dobrou zkušenost (ale na motořetěz) http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... dPlus-PTFE
Brembo.SV

Příspěvek od Brembo.SV »

tiez som pouzival Motul na moto retaze no po vyskusani Bel Ray uz ostanem u tejto znacky. Neodstrekuje ako Motul a na retazi vydrzi dlhsie. Netvdim,ze Motul je shit,len ten BEL rAY JE LEPSI.
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re:

Příspěvek od Misojogi »

Brembo.SV píše:pokial sa skutocne jedna o silentbloky a nie capy,tak sa to nema mazat. Povrch silentblloku totiz nemoze klzat v ulozeni,inak nesplna svoj ucel a vytvara klzne lozisko,co rapidne znizuje zivotnost. Silentbloky su najcastejsie v ramenach namahane na krutenie a k ziadnemu klznemu treniu nemoze dochadzat. Čapy sa maju mazat,nakolko v nich dochadza ku klznemu treniu,silentblok sa naopak nema mazat a nesmie dochazat k ziadnemu pohybu na jeho povrchu. Niekedy sa ale silentbloky nahradzaju klznymi loziskami. ked je vami uvedena suciastka z pruzneho materialu podobneho gume,nemal by sa mazat
Too este stale plati? ja som myslel ze kto maze ten jede
ako sa ma teda chranit povrch silentbloku aby guma nezostarla a aby vydrzal co najdlhsie?
Plni silentblok svoj ucel ked je guma stara? (ak nie je popraskana alebo roztrhana) ja som myslel ze guma starne a straca svoje kvalitativne vlastnosti a uz tak dobre nepruzi a nie je makka ako by mala byt
a preto treba silentblok vymenit za novy z cerstvej gumy (podobne ako zimne gumy)
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Cim namazat polyurethanove silenbloky, aby nevrzaly ?

Příspěvek od Jerry3 »

Mišo, včera jsem už byl okolnostmi ("přilepené" dveře) donucen "oservisovat" těsnění všech dveří mého něco málo přes čtyři roky starého a stále garážovaného Fordu. Jsou v cca stejném stavu jako u mého 19 let starého povětšinou negarážovaného Mitsubishi. Čímpak to asi bude :?:
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Cim namazat polyurethanove silenbloky, aby nevrzaly ?

Příspěvek od Brembo »

Mišo ošetrovat sa možu,ale mazat-čo mazat ? A ked už ošetrovat,tak by si to musel každých pár mesiacov,v zime každý mesiac. A stojí to niekomu za to-umyt silent,vysušit a ošetrerit ? A v prípade zadnej nápravy s 2 alebo 3 ramenami ?
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Cim namazat polyurethanove silenbloky, aby nevrzaly ?

Příspěvek od Misojogi »

Čímpak to asi bude :?:
asi tym ze Mišák je proste kvalita :idea:
alebo tym ze cim novsie, tym viacej *urvitiek :cry:
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Odpovědět