Cim mazete cepy plovoucich brzdovych trmenu

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Jan Tomasek

Cim mazete cepy plovoucich brzdovych trmenu

Příspěvek od Jan Tomasek »

Cim mazete cepy plovoucich brzdovych trmenu? Je to takove blbe misto na aute, ktere neni moc v pohybu, ale zato v extremnich podminkach a rado zatuhava. Slysel jsem, ze normalni vazelina tam nepatri (vyschne). Diky
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jerry3 »

Měděnou vazelínou.
Petrr

Re: Cim mazete cepy plovoucich brzdovych trmenu

Příspěvek od Petrr »

Jan Tomasek píše:Cim mazete cepy plovoucich brzdovych trmenu? Je to takove blbe misto na aute, ktere neni moc v pohybu, ale zato v extremnich podminkach a rado zatuhava. Slysel jsem, ze normalni vazelina tam nepatri (vyschne). Diky
Spravne tam patri bila silikovana vazelina (odolava vyssim teplotam), ale kdyz to maznes grafitkou tak se nic nestane.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Cim mazete cepy plovoucich brzdovych trmenu

Příspěvek od Jerry3 »

Petrr píše:
Jan Tomasek píše:Cim mazete cepy plovoucich brzdovych trmenu? Je to takove blbe misto na aute, ktere neni moc v pohybu, ale zato v extremnich podminkach a rado zatuhava. Slysel jsem, ze normalni vazelina tam nepatri (vyschne). Diky
Spravne tam patri bila silikovana vazelina (odolava vyssim teplotam), ale kdyz to maznes grafitkou tak se nic nestane.
To se tedy musím zasmát! Měděná vazelína má odolnost 1100 st. C!!! Jinými slovy, nic lepšího snad ani neexistuje.
drgi

Příspěvek od drgi »

Jerry3:

ako reaguje medena vazelina s gumou, tesneniami?
pretoze som sa docital toto:

"Rozhodně to nemažte žádnýma měděnýma apod. pastama ty jsou jenom na místa, kde se tře kov na kov, tam kde je guma toto všechno škodí, guma nabobtná a už s tím nejde nic dělat. Grafitka taky není dobrá, vyschne relativně brzy a jste na tom stejně "
http://www.toyotaklub.cz/forum/viewtopi ... 7&start=13
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jerry3 »

Měděná vazelína (na rozdíl třeba od grafitové) není "mastná", zvláště pak pokud je ve spreji. Používám ji od r. 1992 a její nekompatibility s gumovými těsněními jsem si dosud nevšiml... :lol:
Jestli se jedná o zcela zapouzdřené a tepelně minimálně namáhané čepy, pak je možno použít speciální vazelíny pro mazání homokinetických kloubů (tepelná odolnost někde na úrovni 200 st. C). Ale opakuji: musí se jednat o zcela zapouzdřený typ konstrukce, kam nepřijde vlhkost, neboť tento typ vazelíny není voděvzdorný.
Jan Tomasek

Příspěvek od Jan Tomasek »

Zkusim tu medenou vazelinu, diky. To s tou gumou bude asi povera, jakych se na diskusich vyskytuji spousty.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Jerry3 píše:Měděná vazelína (na rozdíl třeba od grafitové) není "mastná", zvláště pak pokud je ve spreji. Používám ji od r. 1992 a její nekompatibility s gumovými těsněními jsem si dosud nevšiml... :lol:
Jestli se jedná o zcela zapouzdřené a tepelně minimálně namáhané čepy, pak je možno použít speciální vazelíny pro mazání homokinetických kloubů (tepelná odolnost někde na úrovni 200 st. C). Ale opakuji: musí se jednat o zcela zapouzdřený typ konstrukce, kam nepřijde vlhkost, neboť tento typ vazelíny není voděvzdorný.
Plastické mazivo s obsahem mědi pochopitelně mastné je. Pokud se domníváte, že tomu tak není, směle jej použijte třeba na mazání kyslíkových armatur. Mám jen jedinou podmínku - abych nestál poblíž! :(

Žádné součásti brzd (určitě ne ty, které mají být mazány) nedosahují teploty 1100°C. Při těchto vysokých teplotách zajišťují mazání samotné částečky mědi, protože vlastní plastické mazivo je už dávno odpařeno. Není tedy žádný důvod mazat součásti brzdových systémů těmito mazivy. Mažte tím šroubové spoje na výfukových potrubích, přírubách turbodmychadel, katalyzátorů, apod. pokud je chcete po čase snadno povolit, ale brzdy prosím ne!
Poinformujte se na maziva, která jsou schválena a požadována výrobci brzdových systémů. Budete překvapen, jak nízké teplotní rozpětí (v porovnání s 1100°C) jim postačuje.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jerry3 »

A jaké "mazivo" mám asi tak použít na uložení brzdových destiček "optimalizovaných" (s nejlepšími brzdnými paramenty) na nějakých 450 st. C se zaručenou funkcí do 650 st. C? Že by mi stačila vazelína A00?
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Častý omyl laiků. Setkávám se s ním téměř denně...
Teplota součásti a teplota maziva v místě jejího uložení jsou dvě velmi rozdílné věci.
Mimochodem, tazatel se neptal na uložení destiček...
ferda

Příspěvek od ferda »

Anonymous píše:Častý omyl laiků. Setkávám se s ním téměř denně...
Teplota součásti a teplota maziva v místě jejího uložení jsou dvě velmi rozdílné věci.
Mimochodem, tazatel se neptal na uložení destiček...
No a jak byste odpovedel puvodnimu tazateli vy? (zajima me to a k nejake jednoznacne odpovedi jsme se tu jeste nedostali)
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jerry3 »

Nevím, zda jde o omyl laiků, ale tomu, jak nemít s brzdami jinak dost časté problémy (pískání, přidírání, snížená životnost...) jsem se přiučil ve vyspělém zahraničí již počátkem 90. let a nikdy jsem toho nelitoval. Současně jsem nikdy neměl důvod "slídit se" po něčem jiném (ve smyslu jiných mazadel), jelikož použití např. již zmíněné grafitky (když měděná došla) nevedlo ke kýženým efektům, ale pouze k jejímu "odtečení" na místa, kde neměla co dělat a "odpaření" z míst, kde měla cosi konat...

Pro úplnost dodávám, že vnitřní plochy brzdových pístků ve třmenech (současně dobrá prevence proti korozi), zadní plochy destiček a styčné plochy mezi náboji kol a kotouči stříkám mědí ve spreji, ostatní místa (kde jde o přesnost nanesení, aby nedošlo k potřísnění aktivních třecích ploch) potírám měděnou vazelínou ručně. A číním tak k úplné spokojenosti již 15 let, a to nejlépe 2x do roka: vždy před zimou a po zimě.

Možná žiju v laickém omylu. Ale je mi to úplně jedno, jelikož právě díky tomu nemám (na rozdíl od jiných majitelů vozů, kteří tak nečiní) s brzdami žádné problémy, které by byly způsobeny jejich "váznutím".
Naposledy upravil(a) Jerry3 dne stř čer 07, 2006 14:45, celkem upraveno 1 x.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

ferda píše:
Anonymous píše:Častý omyl laiků. Setkávám se s ním téměř denně...
Teplota součásti a teplota maziva v místě jejího uložení jsou dvě velmi rozdílné věci.
Mimochodem, tazatel se neptal na uložení destiček...
No a jak byste odpovedel puvodnimu tazateli vy? (zajima me to a k nejake jednoznacne odpovedi jsme se tu jeste nedostali)
Dobrá. Jmenovat konkrétní produkt ovšem nebudu, abych nebyl nařčen z reklamy, jak se tady nedávno stalo několika přispěvatelům... :(

Na mazání kotoučových brzd osobních vozidel bylo vyvinuto speciální plastické mazivo. Je plně syntetické, odolává vysokým teplotám a vyznačuje se minimálním odlučováním oleje. Obsahuje kombinaci pevných maziv, která umožňuje přenos vysokých tlaků i při nízkých kluzných rychlostech. Jeho označení dle DIN 51502 je KX2R-50, tedy pro laiky: je pro valivá i kluzná uložení dle DIN 51825, na bázi synt. olejů ostatních, konzistence 2 dle NLGI, teplotní rozsah od -50 do +180°C. Má bílou barvu.

K té měděné pastě: Lze ji použít na styčné vodicí plochy třmenů a destiček, případně zadní plochy destiček. Zabraňuje vzniku pískavého zvuku při brzdění. Musí se ovšem nanášet velmi opatrně a opravdu pouze v minimálním množství, aby vlivem tepla nedošlo k zatečení na třecí plochy brzd.

Na to se ovšem tazatel neptal a doporučení pana Jerryho3 na použití "měděné vazelíny" bylo velmi nesprávné. :cry:
PPP

Příspěvek od PPP »

Nie som isi isty ale nemaju prave silikonove pasty tu pozadovanu vlastnost ze pri zvysenej teplote neodtecu? A vydrzia bez rozkladu tusim do 180stC. Okrem toho co sa tyka brzd tak tam si myslim niet co mazat. Tam treba chranit pred vodou a naslednou hrdzou a to silikonove pasty robia velmi slusne. Okrem toho su inertne ku gume akurat na jednej (lukosan M?? (odporucana na vodovody)) bolo uvedene ze moze z gumy vyplavovat grafit cim moze zmenit jej objem ale nereaguje s nou.
Takze na piestiky, vodiace capy a vsetky casti ktore maju dostatocne daleko od trecich ploch by som bez obav pouzil hocijaku silikonovu pastu kludne bez pridavkov.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jerry3 »

Nevím, co kdo nazývá "silikonovou pastou", ale to, co já používám na mazání plastových převodovek/s plastovými kolečky a uloženími (v modelářství) a co nese hrdě tento nápis na obalu, to bych tedy rozhodně pro mazání čehokoli na brzdách u auta (snad s výjimkou konzervace brzdových hadic) nepoužil!
Odpovědět