Castrol oleje
Moderátor: Colommbo
Castrol oleje
Dobry den, chcem sa opytat na olej Castrol Magnatec 5W-40 a Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40. Oba splnaju normu VW 505 01, aky je potom medzi nimi rozdiel. Mozu sa medzi sebou miesat?
Potrebujem to vediet kvoli tomu, ze ak je v motore Magnatec, ci sa da doliat Edge, alebo sa nesmie. Ak su totiz oba od jednej firmy, oba splnaju rovnaku normu a oba maju rovnaky rozsah 5W-40, potom by to islo - aspon podla mna. Len neviem, preto su tie oleje dva druhy - je to len marketing, alebo je za tym nieco ine.
Obecně - oleje se míchat mohou, ale nedoporučuje se to, protože každý je trošku jinak aditivovaný, a když se "to dá třeba půl na půl", tak co to udělá ve výsledku - toť otázka
Ale pokud potřebuješ "jen něco" dolít, (třeba ke konci výměnného intervalu), tak to se dá.
Ale (byť tady někteří tvrdí, že Castrol ano), já bych Ti doporučil při výměně ve VW505.01 třeba Agip, Fuchs, Mobil, Mogul, Q8, Repsol, Valvoline..... - to zas bude řečí.....
Ale pokud potřebuješ "jen něco" dolít, (třeba ke konci výměnného intervalu), tak to se dá.
Ale (byť tady někteří tvrdí, že Castrol ano), já bych Ti doporučil při výměně ve VW505.01 třeba Agip, Fuchs, Mobil, Mogul, Q8, Repsol, Valvoline..... - to zas bude řečí.....
Já toto hodnotím kladně!!! Takže mé řeči se shodují s tvými. hlavně Q8 Ne, naprosto se ztotožňuji i s Valvoline, Mogul, Repsol atd. Osobně mohu pro 505.01 doporučit právě Q8, kvalitní olej za skvělé peníze, a hlavně mnoho a mnoho tisíců kilometrů v jakýchkoli podmínkách, vč. dálničních sprintů, častých studených startech a maratonech v tropických teplotách po jižní evropě.Pitris píše:Obecně - oleje se míchat mohou, ale nedoporučuje se to, protože každý je trošku jinak aditivovaný, a když se "to dá třeba půl na půl", tak co to udělá ve výsledku - toť otázka
Ale pokud potřebuješ "jen něco" dolít, (třeba ke konci výměnného intervalu), tak to se dá.
Ale (byť tady někteří tvrdí, že Castrol ano), já bych Ti doporučil při výměně ve VW505.01 třeba Agip, Fuchs, Mobil, Mogul, Q8, Repsol, Valvoline..... - to zas bude řečí.....
K tomu dolévání dokonce sama škoda auto uvádí v návodu, že lze dolévat i za použití olejů a intervalů long life olej dle VW 505.01, max však půl litru. Tzn. oleje jak uváděl zakladatel tématu lze míchat, ovšem přiklonil bych se také jen v omezené míře.
Viděl jsi někdy po magických molekulách Castrolu rozebraný motor? Po jiných olejích nebyl nikdy motor tak tragicky zanesený usazeninami. Možná Castrol dělá nějakou řadu kvalitních olejů, ale to já nemohu posoudit. Pokud by nebyl o tolik dražší, určitě bych se k němu dostal, ale za této situace to jsou pro mě zbytečné peníze navíc. Ale každý ať si dává olej jaký chce, já doporučuji to co vím a znám a mám vyzkoušené.Anonymous píše:Prosím tě zas to tak neprožívej my co máme dobré zkušenosti s castrolem už celkem ty žvásty proti castrolu berem s rezervou ,spíše vás dráždí, když tu někdo napíše že má s castrolem dobré zkušenosti.
kazdy nech si do auta leje co chce.... Ja neviem mne to uz niekedy pride ako provokacia s tym castrolom.... Vsetci Castrolaci viete ze my tu nemame radi tie oleje a stale tu niekto bude rypat a potom sa cuduje ze dostane dake reakcie...
Ja osobne som Castrol pouzival cca 4 roky.. kym bolo auto na leasing a musel som chodit do servisu na vymenu a tam mi liali Castrol TXT 5w-40 za 4roky problem nebol... Potom som si olej zacal medit sam a daval som don to co je najlacnejsie... momentalne mam v motore nejaky DIVINOL 10w-40 a auto stale slape a ma 198 600km......
Ale co sa tyka Magnatecu tak je pravda ze usadza motor sam som to videl na vlasnte oci u kamarata v dielni.
Zhrnutie: lejte si co auta co chcete hoci aj Raciol.. Ja Castrol nedavam mam na to svoje dôvody ale môzem povedat ze Castrol ma lepsiu reklamu ako olej.
Ja osobne som Castrol pouzival cca 4 roky.. kym bolo auto na leasing a musel som chodit do servisu na vymenu a tam mi liali Castrol TXT 5w-40 za 4roky problem nebol... Potom som si olej zacal medit sam a daval som don to co je najlacnejsie... momentalne mam v motore nejaky DIVINOL 10w-40 a auto stale slape a ma 198 600km......
Ale co sa tyka Magnatecu tak je pravda ze usadza motor sam som to videl na vlasnte oci u kamarata v dielni.
Zhrnutie: lejte si co auta co chcete hoci aj Raciol.. Ja Castrol nedavam mam na to svoje dôvody ale môzem povedat ze Castrol ma lepsiu reklamu ako olej.
A ty zkušenosti jsou po rozdělání motoru, nebo jen "z doslechu" ?Anonymous píše:Prosím tě zas to tak neprožívej my co máme dobré zkušenosti s castrolem už celkem ty žvásty proti castrolu berem s rezervou.
Ale buď v klidu, my co máme s Castrolem zkušenosti "horší" (po rozdělání motoru),
berem ty žvásty pro Castrol s rezervou
Ale abych byl objektivní, ty "horší" zkušenosti jsou s Magnatecem, a EDGE 5w40 má zase jedno z nejnižších TBN v dané SAE třídě. A taky je pravda, že některé jejich výrobky jsou opravdu špičkové, ale otázka byla Magnatec, a EDGE, proto jsem doporučil jiné značky.
No, a vás vytáčí, když někdo napíše, že má s Magnatecem zkušenosti špatné. Takže 1 : 1Anonymous píše:......spíše vás dráždí, když tu někdo napíše že má s castrolem dobré zkušenosti.
Problém s castrolem je maximálně ten ,že majitel auta investuje do oleje částku třeba 2x vyšší než levný olej stejné kategorie a myslí si že ten olej i 2x tolik km vydrží,bohužel žádný olej není na věky a hodně problémů si takto majitelé zaviní sami.Pneumatiky také máte levné a drahé ale neznamená to že se ty drahé nesjedou ,mnohdy je lepší přilnavost inteligentních molekul pneumatik vykoupena větším oděrem o vozovku a tím menší výdrží
V praxi ovšem neplatí ani to první, ani to druhé! S Castrolem je těch problémů více a zásadnějšího charakteru, což je krásně vidět na srovnání stavu motorů ve vozech téže značky servisovaných značkovými servisy využívajícími obecně Castrol na straně jedné a obecně Shell na straně druhé za jinak stejného nastavení servisních podmínek, včetně výměnných lhůt. Pod tím "obecně" myslím olejové hospodářství oněch servisů, nikoli nějaký konkrétní typ oleje. Vcelku příznačné také je, že čím dále na východ (v rámci Evropy), tím více značkových servisů "jede na Castrol", zatímco čím dále na západ, tím se podíl Castrolu snižuje ve prospěch Shellu a jiných generalistů či spíše olejářských specialistů pro tu kterou značku výrobce aut.Anonymous píše:Problém s castrolem je maximálně ten ,že majitel auta investuje do oleje částku třeba 2x vyšší než levný olej stejné kategorie a myslí si že ten olej i 2x tolik km vydrží,bohužel žádný olej není na věky a hodně problémů si takto majitelé zaviní sami.Pneumatiky také máte levné a drahé ale neznamená to že se ty drahé nesjedou ,mnohdy je lepší přilnavost inteligentních molekul pneumatik vykoupena větším oděrem o vozovku a tím menší výdrží
Pokud jde o km výdrž pneu, tak v této disciplíně vcelku bezkonkurenčně vede nejdražší značka Michelin, byť ve většině ostatních parametrů třeba ničím nepřekonává šedivý průměr. Tohle prostě musím Michelinu přiznat, byť jinak pneu této značky neuznávám, jelikož u pneu považuji právě ty "ostatní parametry" za mnohem důležitější.