BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od pepoh »

to snad brzdi aj olejovou vanou :mrgreen:
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Colommbo »

Šestihrnky 300E, E320 a Vé-osmičky 4.2 a 5.0 mají vpředu čtyřpístky a brzdí to fakt slušně... :P
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Pitris »

Já ty čtyřpístky mám taky a po 1000 km si troufnu napsat že kotouče Textar a zelené desky EBC si sedly perfektně. Brzdí to fakt slušně :) ale přitom ne tvrdě, ale tak nějak jaxi "jako do peřin" :wink: Vzadu Textar oboje.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od yosemitak »

Ja uz jsem delsi dobu chtel sepsat moje zkusenosti s Ferodo DS2500+obyc kotouce (ATE hladke) vpredu a komplet OEM brzdy vzadu, ale chtel jsem si to nechat az zmerim ubytek pri prezouvani kol, abych videl jak rychle to mizi. Ale uz ted (cca 7 tis. km) muzu rict ze

- brzdi to skvele, okamzity nastup brzdneho ucinku, je to nezvyk, ale prijemny :D
- nepozoruju problemy s "prebrzdenym" predkem, nebo s tim ze na predku jsou radove silnejsi brzdy nez vzadu, i kdyz skrz tohle mne hodne lidi odrazovalo, ale zase jsem nechtel dat 10 tis. jenom za desky
- obcas si to zapiska, nevypozoroval jsem zavislost na teplote/zahrati atd., ale popravde to neni ani moc rusive
- posledni vec, skrz kterou lidi casto odrazovali od techto brzd (nejen DS2500, ale treba i v diskuzich o yellow stuff je to casto zminovano), ze tyhle desky (dejme tomu ze uz jsou to amaterske polozavodni desky) potrebuji zahrat, nez nastoupi jejich plny vykon, a ze to je problem v zime - ano, prvni zabrzdeni v -10 je takove pocitove o neco slabsi, ale je to fakt jen tech par prvnich zabrzdeni, a porad bych rekl ze lepsi jak obyc deska za studena, takze tohle vubec neni potreba resit, pokud by o tom nekdo premyslel stejne
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Bramborak3 »

Já nekonec dám Trw kotouče a desky. Na to moje ježdění...a 2 technické
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Pitris »

Mladí juhani von tuning budou mit hračku :D
https://www.garaz.cz/clanek/brembo-pred ... .seznam.cz
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Bramborak3 »

Tak jestli to budou prodávat a lidi budou mít zájem...Jinak by to nedělali. Smysl je ale pro auta 0 nic. Zbytečně vyrobené materiály čerpající pořád ze země...¨
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od tonny »

Budu měnit kotouče na Sienně (než je zdraží, vše jde nahoru), chtěl jsem původně Textar ale tady nemají https://www.profidily.cz/hledani/?search=4351208040, zkusím poptat. Máte nějaké zkušenosti s těmi ostatními co jsou skladem? A k tomu destičky Textar nebo Brembo https://www.profidily.cz/hledani/?search=0446508030
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Pitris »

Tonny, a Textary na mlpatrs? Já je tam vzal a (zatím) velká spokojenost, i když kotouče i desky Textar mám jen vzadu. Dopředu jsem dal ke kotoučům Textar zelené desky EBC.
Co já nedoporučim, tak je TRW, bo na Civicu byly (tehdy) kotouče i desky moc tvrdé.
Jinak na minulého Accorda jsem dozadu vzal (nevím jaký) kotouče Ferodo, a musel jsem je nahradit bo uvnitř činné plochy jaksi zčernaly. Pak tam šly Bremba a OK.
A tátovi jsem na SX4 vzal Herth+buss Jakoparts. Gut, ale to auto je jiná váhová kategorie :) A zeťák si nechal teď na Acuru MDX 3.7 poslat z "júesej" komplet EBC-čka.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jezekhifi
Příspěvky: 6
Registrován: ned led 10, 2021 20:20

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od jezekhifi »

Dobrý den. Přidám také skušenost z brdama. Mám na mém autě (Toyota Yaris 50Kw) desky Textar, a kotouče RH ( dodám, made in china je ta krabice!) Roadhouse je fakt Španělská firma. Jinak ty kotouče RH tam mám cca 6-7 let a jsou zatím ok, a to na nich byli Ferodo Premier, Textar a ted zase Textar.
I Ferodo stejně tak Textar se jednoduše rozpadli. Vždy jedna deska. Vzadu má bubny TRW cca už 8 let, a druhé pakny Textar, a před tím Ferodo Premier (prostě sjeté). Jinak tahle kombinace brzdí fakt ok bez problému.
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1739
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od kornel »

od budúceho týždňa začínam proces zabehnutia nových kotučov (OEM dvojdielne z posledneho CTR) a nových dosiek (PAGID Racing - zmes RST1).. Plán je zabehnúť najskôr nové dosky na starých kotúčoch a následne buď z dvoch možností:

1. inštalovať nové kotúče a tie zabehnúť najskôr na starých doskách a až potom (k takto zabehnutým kotúčom) osadiť nové (už pred tým zabehnuté dosky)... :?: alebo
2. inštalovať nové kotúče a tie už rovno zabehnúť na nových (už pred tým zabehnutých doskách)... :?:

Cieľom je samozrejme dosiahnúť maximálny možný potenciál brzdného účinku a odolnosti čo najoptimálnejším zábehom

Váš názor pánove?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Pitris »

Nevím jestli je toto....
kornel píše: pát črc 21, 2023 6:13Plán je zabehnúť najskôr nové dosky na starých kotúčoch....
nejlepší řešení (možná u sporťáku ano), ale jestli to tak chceš udělat tak dál bych já byl pro tu variantu 2 protože bych řekl že by se to mělo zajíždět spolu.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1739
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od kornel »

bolo mi vysvetľované niečo v tom zmysle, že pre dosiahnutie maximálneho potenciálu brzdných segmentov s kotúčom je potrebné dosky pred tým zabiehavať na už jazdených kotúčoch, ktoré už majú uzatvorené mikropóry do ktorých sa tým pádom už nebudú vnášať z nových dosiek ešte úplne nevypálené rôzne pojivá a živice (ktoré sa naopak u zabehnutého jazdeného kotúča vytláčaju von mimo treciu plochu a tým nebránia vytváraniu optimálnej skladby trecieho filmu na doskách)

preto chcem nové dosky najskor spešl postupom "predpiecť" na jazdených (stále vo veľmi dobrom stave) kotúčoch, a až následne po tejto cca 20 kilometrovej procedúre určeného zahrievania a ochladzovania ich spárovať s novými kotúčmi (ktoré už nebudú zasvinené balastom so zapekajucich nových dosiek), ale už ich len cca 100-200km "dozabieham" .

Osobne som tiež za variant 2.
Shi
Příspěvky: 1311
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Shi »

Pokud vůbec, tak kombinace staré/nové respektive nové/staré by mohla dávat smysl jedině u drážkovaných kotoučů, kde jsou kotouče i destičky sjižděny mnohem rovnoměrněji.
U hladkých kotoučů bych zajížděl nové kotouče s novými destičkami. Ne náhodou v servisech před nasazením nových destiček na staré kotouče často kotouče stáčí, aby je srovnali a odstranili rýhy.
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1739
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od kornel »

doteraz som to (nove-nove) tak bral ako štandard optimálneho.. Dostal som sa k mnou vyššie parafrázovaným info (dokonca oficiálne postupy pre zábeh nových dosiek aj kotučov niektorých výrobcov pre závodné a okruhové použitie napr. FERODO, DBA..).
Nezvysknem špekulovať a vymýšlať nejaké vlastné postupy, ale po tých info sa tým zaoberám, keďže ca 1500e za predné kotúče a dosky, tak by som to rád zabehol optimálne :lol:
P.S "staré" kotúče su dierované a staré dosky sú styčnou plochou na pohľad a aj na dotyk úplne rovné bez rýh... myslím, že novým doskám nejaká krátka procedúra zopár brzdení a ochladení pre prvotný teplotný zábeh na "starých" kotúčoch neuškodí :idea: alebo fakt radšej nerobiť ani toto?
Odpovědět